Trebla 21.01.2009 13:58:53 | |
---|
Taiteella on nähdäkseni kaksi ominaispiirrettä. Täytyy olla jotain sanottavaa, ja täytyy olla kykyä sanoa se. -- Mauno Koivisto |
kulmahiomakone 21.01.2009 14:34:05 | |
---|
->Mitenkäs, kun tuossa on mainittu viilan leveydeksi 2,1 milliä ja medium -nauhoistakin suurin osa taitaa olla leveämpiä? Onko nauhan tarkoitus mahtua kokonaan viilan uraan, vai onko ura niin "matala", ettei haittaa, vaikkei nauha siihen kokonaisuudessaan mahtuisikaan? Tämä siis enemmänkin yleisenä kysymyksenä naulaviiloista, itse olen käyttänyt vain kolmioviilaa. Tuollaisen hankkiminen kyllä kiinnostaisi. Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Antti1 21.01.2009 14:39:03 | |
---|
Mä en oo myöskään käyttänyt, mutta käsittääkseni viila ois aina hitusen nauhaa pienempi. Se kaarevuus kuitenkin sopiva. Silleen ei tuu pilattua otelautaa viilan kanssa. |
kulmahiomakone 21.01.2009 15:16:35 | |
---|
Kumma juttu, miten viilan uran pyöreä muoto nostaa hinnan kymmenkertaiseksi. Biltemasta saa pieniä timanttikovasimia vitosella ja niissä on v-ura (uistinten) koukkujen teroitusta varten. Kun kyse on nauhaviilasta ja pyöreästä u-urasta, niin hinta on viisikymppiä. Saisikohan noita jostain Aasiasta... Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam. |
Kumma juttu, miten viilan uran pyöreä muoto nostaa hinnan kymmenkertaiseksi. Erikoistyökalu, niistä pyydetään. |
takape 21.01.2009 16:30:15 | |
---|
|
Trebla 21.01.2009 16:54:01 | |
---|
vähän otsikon viereen mutta, itse tilasin muun sälän mukana thomanilta tuollaisen viilan http://www.thomann.de/fi/gewa_bundfeile_150mm_hieb_3.htm 19e. Hyvin sillä on saanut viilattua. pekka Ei sen timangia tarvi olla. Varmasti hoitaa asiansa, jos on kunnolla tehty. Itsellä on vuosien takaa hosco:n viila, jossa hammastus on tyyliin "yksi-risti-kaksi, loput peruutettu". Yritä sillä nyt tehdä kunnollista jälkeä. Kun tuolla aiemmin mainitsemallani viilalla ei suositella rosterinauhoja viilailemaan, niin ei se tuosta toomannilaisesta eroa. Lähinnä sen vuoksi, että esim stewmacissa timanttiviilat ovat tuplaten kalliimpia. Aivan varmasti jostain kiinan provinssista löytyy tuollaisetkin vermeet murto-osan hinnalla. Taiteella on nähdäkseni kaksi ominaispiirrettä. Täytyy olla jotain sanottavaa, ja täytyy olla kykyä sanoa se. -- Mauno Koivisto |
okabass 22.01.2009 07:23:18 (muokattu 22.01.2009 07:24:48) | |
---|
Toivottavasti jollekin on tästä apua. MOI Kiitos vihjeestä. Tilasin viilan, kun hinta ei ollut paha. Eli yhteensä noin €32. |