janroknorway 21.01.2009 11:13:00 | |
---|
jees..asiahan on niin,että tuota herra dimen pantera-aikaista soundia ihailen suuresti..semmosta trankkusärömeininkiä..repivä mutta jykevä alapääsoundi..ja dimehän käytti randall rg100es nuppia ja century 200..plus lisähärpäkkeet tietty..niin itse katellu tuota randall rg150es nuppia(jota paljon kehuttu) mutta eihän sitä persaus mistään löydä..nii voisitteko helppiä ja vinkata mistä voisin löytää?tai keltä kysyä? Vai voisiko nykyajan "vastaavista" randaleista ehkä irrota? |
Megalomania 21.01.2009 11:26:25 | |
---|
Dunlopilla näyttäs olevan ainakin tollanen Dime Distortion -pedaali. En ole itse kokeillut, joten en voi sen soundista sanoa enempää. |
janroknorway 21.01.2009 12:04:10 | |
---|
joo,totta turiset..tiedän polkimen,en kyl ole ite kokeillu..mutta kaipaisin nyt kuiten lähinnä iha vahvistinta.. |
Sensonic 21.01.2009 12:13:23 | |
---|
Tsekkaa E-bay. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Radix Deluxe Broken Wings,
Landola F6/Cut
+ roppakaupalla arvottomia kimppatilausritsoja ;-) |
Apaas 21.01.2009 12:29:42 | |
---|
Deanguitars.com ja tuolta forum, josta Dimebag-area. Helvetisti tietoa Randalleista, ja jopa saattaisit löytää itselleskin yhden. Pedaalia voisin sanoa sen verran että hyväsoundinen pedaali se on, mutta ei se kyllä dimeä itseään niinkään ole, samantyylinen soundi kyllä. |
janroknorway 21.01.2009 12:46:30 | |
---|
no perskules..sieltähän tuli jo hyviä vinkkejä..käyn tsiikaamassa nuo paikat..tänks!ja nuita pedaalien hommaamisia aattelin nyt hieman vältellä ku nuita purkkeja on kertyny..(liikaaki)..tavallaan haluaisin ns.lattian tyhjäksi..liveä ajatellen..jees,pistäkäähän lisää vinkkejä tulemaan vaa.. |
McNulty 21.01.2009 14:08:20 | |
---|
Ebay:t eri maapallon kolkissa taitavat olla ainoita vaihtoehtoja vanhemman 80-luvun Ransun löytymiseen. Kaapeissahan Dimellä oli silloin Jaguarin elementtejä... niiden vaikutusta ei pidä myöskään väheksyä. Toisekseen pitää muistaa että levyillä olevia soundeja prosessoidaan, joten täysin identtisiä CFH-levyn soundeja ei saa pelkällä nupilla. Ei vaikka olisi 100% samat kamat käytössä kuin Dimellä, samoissa säädöissä. Yksi peruspalikka jota Dime käytti jatkuvasti muokkaamaan vaffarin soundia, on MXR:n vanhempi (siis se sininen) MXR M-109 6-Band EQ. http://www.magdonmusic.com/effects/images/product/lg/mxr_m109a.jpg Sen sijaan, suosittelen välttämään näitä uusia "Signature-laitteita", joita lähes jokainen Dimebagin kanssa aikanaan yhteistyötä tehnyt taho nyt markkinoi. MXR Dime Distortionilla ei ole periaatteessa mitään tekemistä Dimebagin kanssa. Se on tehty suoraan MXR:n Double Shot Distortionista (josta hyödynnetty siis se rankempi puolisko). Vrt. ulkoasua yms. http://www.banzaieffects.com/files/images_detailed/20061_2.gif Samoin Dimellä oli käytössä Wah-osastolla pitkään ihan perus VOX. Crybaby From Hell nähtiin hänen laudassaan Damageplanin viimeisten kuukausien aikana, ennenkö kävi mitä kävi. VOXin ja CFH-Wahin välissä kävi perus-Crybabyja ja Dunlopin räkkiwahi. Eli hyvin pitkälti peruskamoilla hän veteli. Ehkäpä harvinaisin ja omalaatuisin efekti oli MXR:n räkkimallinen Flanger/Double, jolla hän lihotti omaa kitarasoundiaan, ollessaan bändin ainoa kitaristi. Sai siis hienoisesti kahden kitaran fiiliksen komppisoundiin. Samoin räkistä löytyi Rocktronin noise gate, Furmanin parametrinen EQ sekä kompura. Eli eli... itse lähtisin liikenteeseen vanhemmalla RG-sarjasella Ransun nupilla ja perus 4x12" kaapilla. Siihen sitten mukaan kompura, EQ, wahi, whammy ja ehkäpä jokin flanger/chorus/octaver miedolle asetukselle, jonka tarkoituksena tehdä soundista fätimpi. Nuilla luulisi pääsevän riittävän lähelle alkuperäistä lähtökohtaa. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
Epävirtuoosi 21.01.2009 14:30:10 | |
---|
"saatanan tonttu mä upotan sut suohon" |
Marwel 21.01.2009 14:38:46 | |
---|
Cocksucker! |
janroknorway 21.01.2009 14:57:34 | |
---|
helewata,täytyy kyl sanoa,et kyl te jätkät osaatte...juuh,olen itekki tutustunu dimen laitteisiin mitä käytti..just nuo furmannit ja mxr flangerit ym..ja jossain haastattelussa dimekin itse sanoi,että turhaa ostatte nuita,ette kuitenkaan saa "hänen" soundia..heh,ja se on totta..en sitä periaatteessa yritäkkään..mutta sanotaan näin,että tuon saundin ns.suunta kiinnostaa..oman saundin haku on silti kysymyksessä..kyl te tiiätte..ja tuohon myös yhdyn täysin et tympäsee dimen nimellä rahastus..iha perseestä.. |
pekurides 21.01.2009 15:24:16 | |
---|
Sulla varmaan löytyy myös Dimebuckeri mahonkikepukasta? Olen todennut että tuo on myös suuri osa dimen saundia ja jonninverran "samanoloista" saundia tuolla mikillä olen irroitellut myös tiukoilla putkipeleillä ja sansamp PSA-1 Trankkuetusella... tai no eihän se sama asia ole mutta hyvältä saundannu kuitenkin "Far beyond driven" hengessä :) Krank nuppejä näkyny myös torilla aika usein sopuhinnoissa... jos tuo damageplani.... .. Tunteella päin vittua. |
Estranged 21.01.2009 15:26:34 | |
---|
Sulla varmaan löytyy myös Dimebuckeri mahonkikepukasta? Olen todennut että tuo on myös suuri osa dimen saundia... Paitsi että käyttikös se Dime itse edes Dimebuckeria? Eikös sillä ollu kokoajan tuosta huolimatta Bill Lawrence kitaroissaan? "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=787 |
Eemil 21.01.2009 15:47:21 | |
---|
|
Marzi 21.01.2009 15:52:54 | |
---|
Muista jyrkkä noisegate, se on olellinen osa tota hommaa. :) Liikaa on tarpeeksi. |
http://www.youtube.com/watch?v=4JB1azryB1M Miten nuo jaksaa rahastaa dimen nimellä edelleenki. Jotenki oksettaa tuo touhu. on kyllä oikein ameerikan touhua! vievät tuhkatkin pesästä ... kuinkakohan montaa pedaalia ja vahvistinta sekä kitara yhteensä markkinoidaan dimen nimellä? Tunteella päin vittua. |
McNulty 22.01.2009 10:32:33 | |
---|
Paitsi että käyttikös se Dime itse edes Dimebuckeria? Eikös sillä ollu kokoajan tuosta huolimatta Bill Lawrence kitaroissaan? Käytti muutamassa uusimmassa Deanissa Damageplanin loppuaikoina. Pääasiassa hällä oli tosiaan Bill Lawrencen L-500XL tallamikkinä, kiepsautettuna ulompi kela sisään ja sisempi kela tallan suuntaan. Pointtina siinä oli se, että hän sai aavistuksen kuumemman kelan suoraan pikkauskohdan alapuolelle. Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |