OPJ1974 15.01.2009 12:36:10 | |
---|
"Sähän osaatkin soittaa. Mä luulin että sä oot vaan läski joka istuu rumpujen takana." *Pyrkskähtelevää naurua* Plussa tuli! Yksinkertainen asia vaatii aina paljon selitystä. |
ujulaala 16.01.2009 23:11:09 | |
---|
Käytiin taannoin tyttöjen kanssa soittamassa pari omaa biisiä jameissa kitara/basso/rummut-kokoonpanolla. Muusikkokaveri (mies) vedon jälkeen: "Enpä ole ennen kuullut noin härskiä kitaransoittoa". (Härski oli kyllä aika osuva sana, kas kun sähkökitara nyt ei ole se omin soitin ja pikkupäissään pikkasin niin lujaa kun voin, niin kyllähän siinä voi olla että hieman kärsi se "yleinen osumatarkkuus" :) ) |
Tempura 16.01.2009 23:48:06 | |
---|
"onko pakko?" tai "älä ny" -exexex-tyttöystävä "mitä sä toisella kitaralla teet, ethän sä osaa tollakaan soittaa" -isävainaa (R.I.P.) "virhe!" -Juha "Minun vatsani, minun helvetin vatsani" - Hannu Virta |
Jokapaikanapina 16.01.2009 23:55:29 (muokattu 16.01.2009 23:56:04) | |
---|
Tajusin vasta puolessaväliä showta että et pelleilläkses laulanu noin vaan kuulostat oikeesti tolta - bändikisan tuomari |
rintapek 17.01.2009 01:13:16 | |
---|
En kyllä tiedä vieläkään ja tuskin tulen koskaan tietämäänkään mitä tyyppi tarkotti kun tuumas mulle aikoinaan että säähän oot jätkä jo vanha jätkä. Sama tyyppi kävi luonani. Huh- Huh. One kind of music only - the good kind |
Johann Onn 17.01.2009 01:46:09 | |
---|
"Kui sun täytyy aina vääntää, niitä kieliä ? Eks sää vois jo viimein, opetella soittamaan kunnolla..." Turha oli selittää, että siten saa kompensoitua, pienet alavireisyydet kitarasta. |
asna 17.01.2009 16:46:13 | |
---|
Ystäviltä kuulen aina että soittaessani näytän siltä että leikin suuttunutta. Ihania ihmisiä mutta kun nei ikinä sano mitään siitä miltä soitto kuulosti. |
Nazareth 17.01.2009 17:14:56 | |
---|
"Jätkällä on kitara hallussa." No niin varmaan. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
jackbruce 17.01.2009 21:23:08 | |
---|
Soitosta ei ole oikeestaan paljon kommentteja tullut, mutta kun on basisoinnin lisäksi tullut oltua yhtäaikaa solistina, niin mun ekan laulukeikan jälkeen joskus 70-luvun lopussa eräs ystävällinen sielu tuli kannustamaan, että "Sähän möliset niinku sonni". Siitä oli hyvä jatkaa. |
juikkipuikki 18.01.2009 12:13:35 | |
---|
Mummi joskus sano, ku ynkkää soitin: - Kivoja lurituksia. Sitte torstaina SoundDatassa ollessa sinne tuli semmonen enklantia puhuva papparainen soittaa akustisella jotain blueshärpäkettä. Mulla oli siinä kädessä joku tele sillo, ni katoin et mitä hän soittaa... Sieltä tuli jotain komppausta perus E:stä, joten ajattelin et tilutellaan nyt sitten bluessia päälle tohon. Varmaan joku 2min soitettiin sitte äijä lopetti ja sano: - Ur a great blues guitarist, u should come and play with me sometimes :D Lesbo-ul on kaiken A ja O, joiden välissä L ja K. |
weke88 18.01.2009 15:02:28 | |
---|
Parhaimpia on ollut ehkä eräs hirvipeijaiskeikka Lapissa, jossa parin tunnin soittelun jälkeen isäukolle tultiin kommentoimaan: "hyvin shoittaa tuo shinun poikashi kitaraa." Ja tosiaan olin soitellut haitaria sen pari tuntia.. mutta fanit oli kyllä kantokunnossa jo tullessaan juhliin.. "Ihminen on vain peräaukkonsa reunat." |
Lammikkovalas 18.01.2009 17:06:41 | |
---|
"Jätkähän vetää kun joku nuori Flea, vitun hyvä!" Tää pisti hymyilyttämään huonosti menneen keikan jälkeen parisen vuotta sitten. I broke my G-string while fingering a minor |
aarghto 19.01.2009 14:08:45 | |
---|
"Ethän sä osaa soittaa mitään kappaleita, tollasta räminää vaan..." -Äiti oskus kun olin pari vuotta soitellu kitaraa. There is no hell. There is only France. |
laakeri 19.01.2009 21:01:54 (muokattu 19.01.2009 21:50:04) | |
---|
Paras ja ainoa kommentti koskien soittamistani on varmaan "tuo kuulosti musiikilta". Minua ympäröivät ihmiset, jotka eivät ymmärrä musiikista tai kitaransoitosta mitään, joten vaikka soittaisin kuin Hendrix ja kysyisin mielipiteitä, vastaukset olisivat luokkaa "vaikea sanoa kun en kitaransoitosta mitään ymmärrä", tai "kai se hyvältä kuulosti, mutta oliko se vaikeaa?" En väitä olevani mikään kitaran virtuoosi, mutta epäkiitollinen yleisö tuppaa hieman nyppimään. Noh, kultalevyt seinällä saavat vastata noihin kysymyksiin sitten aikanaan ;) edit: ai niin, mummo tykkäsi kyllä kovasti haparoiden soittamastani joululaulusta. Kuulosti kuulemma upealta, vaikka pysähdyin tämän tästä miettimään "mikäs sointu olikaan seuraavaksi?". Vielä kaksi viikkoa myöhemmin kehui muistavansa, kuinka kaunista soitto oli. Kyllä sitä nyt jotain arvostusta minäkin nautin ;) edit2: ai niin, serkkuni sanoi bendatessani "ei kieliä saa venyttää!". Ajatella, kahden vuoden ajan ehdin käyttää tätä vaarallista tekniikkaa! Serkun hehkuttessa Jimi Hendrixiä näin tilaisuuteni tulleen ja päätin soittaa sen parhaan Hendrix-riffin jonka osasin. Soittaessani "Manic depressionia", serkku käski lopettaa ja sanoi "en tiennyt että Hendrix tekee näin huonoa musiikkia". Oli kuulemma ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun kuunteli Henkkaa. Sori, Jimi. |
Kailis 19.01.2009 22:47:42 | |
---|
"Soitat kuin nuori jumala" |
Henko 20.01.2009 13:55:49 | |
---|
Tupsahti äsken mieleen vuosien takainen Helsingin keikkareissu, kun J.M.K.E tuli samalla kyydillä Treelta Hesaan. Pyynnöstä (sillä kertaa) laitoimme sitten tuoreen levymme pyörimään, ja Villu Tamme totesi jossain vaiheessa, että "itkevä kitara". "Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista". |
Liquid Max 20.01.2009 18:26:18 | |
---|
Joskus pikkupoikana soiteltiin kavereiden kanssa jonkun yhdistyksen pikkujouluissa joululauluja. Olimme ikäänkuin lämmittelemässä illan tanssiorkesteria. Lopetettuamme oman settimme, tilaisuuden juontaja tuli lavalle ja sanoi: "Seuraavaksi esiintyy IHAN OIKEA bändi". Bändimme hajosi siihen. Korkea otsa ja takatukka on in! |
Trendkeel 20.01.2009 18:51:35 | |
---|
"Joo, se meni siihen asti hyvin ennen ku aloit soittaa" No kiitosta vaan.. "Musamaailma myynyt Jacksoneita? .. Tämä on sitten tapahtunut joskus 70-luvulla varmaan." -M4ss3 m/ |
baron 20.01.2009 22:21:45 | |
---|
Kaikkein pahintahan on kun kukaan ei sano yhtään mitään. Se tarkoittaa että kukaan ei ole kiinnittänyt yhtään huomiota siihen, ei hyvässä eikä pahassa. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Poikahan vetää kuin Eric Plankton! |