Bookkeeper 11.01.2009 00:26:21 | |
---|
Ihan normaalia asiakkaan ajattelumallia.. Ikävä kyllä "ihan normaalia asiakkaan ajattelumallia" tuntuu olevan myös se, että kate = ilkeää välistä vetämistä ja suorastaan riistoa. Jos pieni, paikallinen musakauppa ei pysty tarjoamaan pienen, paikallisen musakaupan etuja (sijainti, mahdollisuus face-to-face palveluun ja soittimien testaamiseen, jne) ulkomaisten nettimyyntitavaratalojen hinnoilla...on se niin väärin. "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Bookkeeper 11.01.2009 00:41:37 (muokattu 11.01.2009 02:27:12) | |
---|
Näinpäs juuri, jonka jälkeen sitten tajusin kanssa että ei tää homma ihan näin toimi... Muuten miks mulle on jäänyt sellanen mielikuva että kyllä yritykset pelaa prosenteillakin katteista puhuttaessa? että tällä kaupan alalla on katteet yleensä suunnilleen x prosenttia ja tällä toisella sitten jne? Molempia käytetään. Nyrkkisääntönä voisi sanoa, että prosenttien (ja tunnuslukujen yleensä) tutkailu on sitä yleisempää mitä isompi firma on kyseessä. Ja katteellahan on tosiaan katettava kiinteät kulut - siis vuokra, vakuutukset, tyhmiä kommentteja liukuhihnalta suoltavien myyjien palkat, etc. On myös positiivista jos yrittäjälle itselleen jää sen verran fyffeä kouraan että saa ostettua leipää pöytään :-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
rintapek 11.01.2009 01:32:23 | |
---|
Tota... jos liikkeistä puhutaan, niin hommasta on monen muun asian ohella unohtunu ALV. Jos vihoviimeinen ostohinta on 60,- Ja lopullinen myyntihinta on 122,-. Niin ALV:n jälkeen kassaan jää 100,- Siitä pois se 60,- niin kassassa on 40,- sitä rahaa mistä maksetaan tilavuakrat, sähkölaskut, TELlit, LEllit, vakuutukset ja viiskytä muuta pakollista maksua, joiden jälkeen kassaan jää ehkäpä kymppi. Siis se kymppi, mistä yrittäjä ottaa liksansa ja millä firmansa investoi. Minust se on pieni tai siis iso ihme, että kotomaasta löytyy kivijalkafirmoja, jotka pystyy hinnoittelullaan panemaan kampoihin Teekaupalle. One kind of music only - the good kind |
HeiNo 11.01.2009 02:17:16 | |
---|
Kun näitä juttuja lukee niin kävipä mielessä pitäisikö aloittaa topic "Tyhmimmät kommentit muusikoiden.net käyttäjiltä?" |
Bookkeeper 11.01.2009 02:19:12 (muokattu 11.01.2009 02:36:43) | |
---|
Tota... jos liikkeistä puhutaan, niin hommasta on monen muun asian ohella unohtunu ALV. Jos vihoviimeinen ostohinta on 60,- Ja lopullinen myyntihinta on 122,-. Niin ALV:n jälkeen kassaan jää 100,- Siitä pois se 60,- niin kassassa on 40,- sitä rahaa mistä maksetaan tilavuakrat, sähkölaskut, TELlit, LEllit, vakuutukset ja viiskytä muuta pakollista maksua, joiden jälkeen kassaan jää ehkäpä kymppi. Siis se kymppi, mistä yrittäjä ottaa liksansa ja millä firmansa investoi. Minust se on pieni tai siis iso ihme, että kotomaasta löytyy kivijalkafirmoja, jotka pystyy hinnoittelullaan panemaan kampoihin Teekaupalle. Niinpä. Jos musaliike olisi rahasampo, luultavasti m.netin jäsenet perustaisivat kilvan omia kitarakauppoja. Ja varmasti myisivät samaan hintaan kuin dv247 ;-) Mitä alviin tulee, kate tietysti lasketaan verottomista osto- ja myyntihinnoista. Se Fenkun loppuhinnassa mukana oleva alvihan ei ole yrittäjän rahaa; kyseessä on kuluttajalta verottajalle siirtyvä "läpikulkuerä". "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
Bookkeeper 11.01.2009 02:24:33 | |
---|
Kun näitä juttuja lukee niin kävipä mielessä pitäisikö aloittaa topic "Tyhmimmät kommentit muusikoiden.net käyttäjiltä?" Miksipä ei? - sillä edellytyksellä, ettei mun kirjoituksia laiteta sinne :-))) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp |
FensonGibder 11.01.2009 13:04:32 | |
---|
Muuten miks mulle on jäänyt sellanen mielikuva että kyllä yritykset pelaa prosenteillakin katteista puhuttaessa? että tällä kaupan alalla on katteet yleensä suunnilleen x prosenttia ja tällä toisella sitten jne? Vielä kerran kansantajuisesti: KAIKKI voidaan muuntaa prosenteiksi. Esimerkki: Minun Schwarch on 100% pidempi kuin sinun Schwarch on yhtä kuin Minun Schwarch on 10 senttiä pidempi kuin sinun Schwarch OT on OK |
Valdemart 11.01.2009 17:06:55 | |
---|
Vielä kerran kansantajuisesti: KAIKKI voidaan muuntaa prosenteiksi. Esimerkki: Minun Schwarch on 100% pidempi kuin sinun Schwarch on yhtä kuin Minun Schwarch on 10 senttiä pidempi kuin sinun Schwarch Ei aina. Schwarch kakkosen on oltava 10 senttiä, jotta "yhtä kuin" olio pelaisi. Jees. You Can't Put Your Arms Around a Memory |
simbba 20.01.2009 15:49:04 | |
---|
Tammerpianossa kävin kyselemässä jotakin perus alotteilijan akustista metallikielistä. Myyjä tarjos jotakin Yamahaa. Oisko ollu F-310. Kysyin oisko mahollista saada tingattua jonkinnäköstä telinetettä mukaan. Myyjä sano että toiset kielet pystyis laittaan. Mietin hetken ja aattelin että voisin mennä kattoon muidenkin Tampereen liikkeiden tarjontaa. Sanoin että meen kattoon muualta eka ennen ku ostan mitään. Myyjä vastas että jos myöhemmin tuut niin et saa enää kieliä. Olihan tuo ehkä ihan perus myyntikikka mutta kyllä se aika töykeältä kuulosti. Kai myyjä tiesi että saan muualta edullisemmin niin koitti etten lähtis muualle kierteleen. Aika riman alitus mielestäni. |
-Cale 20.01.2009 15:59:42 | |
---|
Olihan tuo ehkä ihan perus myyntikikka mutta kyllä se aika töykeältä kuulosti. Kai myyjä tiesi että saan muualta edullisemmin niin koitti etten lähtis muualle kierteleen. Aika riman alitus mielestäni. Noh, kuinka sen nyt ottaa. Toisaalta ymmärrän kommentin, sillä itsekin samasta kaupasta saman kitaran ostaneena voin sanoa että hinta ei lopulta ollut paha edes thomannin hintoihin verrattuna, lisäksi sain muuta akustisen sälää mukavaan hintaan kaupan yhteydessä. Siis hinta koko paketista ei ollut mikään paha. Sitten kun noista vielä yritetään tinkiä, niin ymmärrän myyjän tuohtumuksen. Tinkiminen on vähän taitolaji, varsinkin kun yrittää pysyä siinä vielä häveliäisyyden rajoissa. Itsellänikin joku raja menee jonka jälkeen ei enää kehtaa tinkiä. |
januszian 20.01.2009 16:05:05 | |
---|
Ei varsinaisesti tyhmästi sanottu mutta kitaravahvistimen myyjä kytki mulle nupin kiinni. Eli pisti kaappipiuhan kaapista yhteen toiseen kaappiin. Putkivahvistimien kanssa nää on kyllä mun mielestä jo melko perusjuttuja ja sen pitäs sujua ammatikseen myyvältä. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic
NYT MYÖS MYYNNISSÄ!!!! Imperiumin arvosana 4+ |
pekurides 20.01.2009 16:59:11 (muokattu 20.01.2009 17:02:46) | |
---|
Ei varsinaisesti tyhmästi sanottu mutta kitaravahvistimen myyjä kytki mulle nupin kiinni. Eli pisti kaappipiuhan kaapista yhteen toiseen kaappiin. Putkivahvistimien kanssa nää on kyllä mun mielestä jo melko perusjuttuja ja sen pitäs sujua ammatikseen myyvältä. nyt ei ymmärrä.... mikä tässä oli vikana? Myyjä teki todennäköisesti"daisy chain" kytkennän. sillä säästää piuhaa ja vahvistimen ulostuloja.Lopputulos sama kuin kaksi piuha vahvistimesta kummallekkin kapille. edit. Niin ,no jos kaappi ei siihen soveltuva niin sitten aika urpo, mutta aika usein nämä stereokaappien jakit ovat mono/asennossa rinnakkain eli toimii! Tunteella päin vittua. |
Antti1 20.01.2009 17:02:37 (muokattu 20.01.2009 17:03:13) | |
---|
mikä tässä oli vikana? Se, että piuha ei tullut missään kohtaa nupista kaapille, vaan meni kaapista kaappiin? Säästäähän se vahvistimen ulostuloliitäntöjä joo... |
pekurides 20.01.2009 17:04:03 | |
---|
Se, että piuha ei tullut missään kohtaa nupista kaapille, vaan meni kaapista kaappiin. Säästäähän se vahvistimen ulostuloliitäntöjä joo... ... no juu..... ei pijä kankkusessa hosua :=) Tunteella päin vittua. |
s8na 20.01.2009 18:26:23 (muokattu 20.01.2009 18:27:11) | |
---|
Noh, kuinka sen nyt ottaa. Toisaalta ymmärrän kommentin, sillä itsekin samasta kaupasta saman kitaran ostaneena voin sanoa että hinta ei lopulta ollut paha edes thomannin hintoihin verrattuna, lisäksi sain muuta akustisen sälää mukavaan hintaan kaupan yhteydessä. Siis hinta koko paketista ei ollut mikään paha. Sitten kun noista vielä yritetään tinkiä, niin ymmärrän myyjän tuohtumuksen. Tinkiminen on vähän taitolaji, varsinkin kun yrittää pysyä siinä vielä häveliäisyyden rajoissa. Itsellänikin joku raja menee jonka jälkeen ei enää kehtaa tinkiä. Mulla herää kysymys että mitähän myyjä tästä möläytyksestään kostui? Menetti lähes varmasti kaupat. Sai luotua yhdelle mahdolliselle asiakkaalle huonon kuvan itsestään ja liikkeestään. Nyt sen luki moni muu muusikoiden.netissä ja paha karma kulkee tunnetusti paremmin kuin hyvä. Kannattiko? |
Mulla herää kysymys että mitähän myyjä tästä möläytyksestään kostui? Menetti lähes varmasti kaupat. Sai luotua yhdelle mahdolliselle asiakkaalle huonon kuvan itsestään ja liikkeestään. Nyt sen luki moni muu muusikoiden.netissä ja paha karma kulkee tunnetusti paremmin kuin hyvä. Kannattiko? Mietitäänpä vastaava tilanne toisenlaisena. Sinulla on ollut sutinaa jonkun tytön kanssa, ja hän haluaisi alkaa kehittelemään jotain vakavampaa. Ehkä jotain muutakin kivaa... No, sinä sanot että jos nyt katselen vielä muitakin mutta otan sinut sitten jos muita ei löydy. Mietippä itsesi tytön rooliin, olisiko tarjous vielä voimassa? Ehkä vähän kärjistetty esimerkki mutta sama idea :) |
Numb 20.01.2009 20:18:46 | |
---|
Tiäkkö, toi on vielä huonompi kuin ne autovertaukset :D A waist is a terrible thing to mind. |
Dunga 20.01.2009 20:23:17 | |
---|
Tiäkkö, toi on vielä huonompi kuin ne autovertaukset :D Meinasin just kirjoittaa samaa. Hajotti totaalisesti :D "You're entering a world of pain." |
s8na 20.01.2009 21:06:37 | |
---|
Mietitäänpä vastaava tilanne toisenlaisena. Sinulla on ollut sutinaa jonkun tytön kanssa, ja hän haluaisi alkaa kehittelemään jotain vakavampaa. Ehkä jotain muutakin kivaa... No, sinä sanot että jos nyt katselen vielä muitakin mutta otan sinut sitten jos muita ei löydy. Mietippä itsesi tytön rooliin, olisiko tarjous vielä voimassa? Ehkä vähän kärjistetty esimerkki mutta sama idea :) Vaihappas tytön tilalle se "working lady" ja mieti että turkikset ja kokkeli riippuu tämänkin "poikaystävän" saannista. Sit vertaus ois kohallaan. |
nikoniko 20.01.2009 21:40:34 | |
---|
Laitampas vähän uutta näkökulmaa. Sillonku alottelin mulla oli Tokain LS50, ihan kiva peli. Sain sitte päähäni, et haluunki straton, mut olishan se kiva, jos viel jäis rahaa... eli Squieria aloin suunnittelee. Eka asia mitä myyjä (paikallinen) sanoi: ootko nyt ihan varma? Toi Tokai on hyvä kitara!. Ostin sillon mielikuvia ja sanoin joo, oon. Sit se Squieri tuli liikkeeseen (huom: ostin sen sokkona värin perusteella :) ja soittelin sitä hetken... myyjä ei laskeskellut rahojaan vaan kysyi, haluunko vielä perua kaupan. Aika reilua toimintaa. Harmi vaan, et olin idiootti :( Tän takia oon pistäny yli 1800e siihen kauppaan. Kulttuurista puolet on tuuria |