Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Keikkaa tarjolla!
1 2 3
JCM
20.01.2009 07:52:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joidenkin paikkojen meininkiin vain kuuluu livemusiikin tarjoaminen, ja sitä omaa musiikkia soittamaan on kyllä tarjolla bändejä vaikka kuinka paljon.
 
Ja nykyäänhän jatkoaikaluvat ovat kapakoille riittävän ohjelmiston takana. Ts. kapakka joutuu ottamaan bändejä, karaokea, strippareita yms. ohjelmistoa saadakseen pitää janoiset suut kosteina aamuyön tunneille saakka.
 
Karaoke on järjestään karmeampaa kuin lähes yksikään bändi mitä olen livenä nähnyt, silti sille karaoke-isännällekin maksetaan ja karaoke-isännän ansiosta kapakki saa pitää oviaan auki sinne parhaimmillaankos puoli neljään asti? Tosin: tässä tulee se, että useat ihmiset eivät halua kuulla tuntematonta bändiä vaan mieluummin laulavat itse karaokea vielä huonommin. Olisko muuten hyvä yhdistää tää juttu, joku sellainen bändi, jonka kanssa saisi mennä karaoke-periaatteen mukaisesti vuorollaan känniset "laulamaan"? :D
 
Siinä vaiheessa mennään nimenomaan hyväksikäytön puolelle, kun otetaan "esiintymishaluisia bändejä" soittamaan ilman korvausta sen takia, että saadaan jatkoaikaluvat. Nykyäänhän saa tämän takia tosi helposti keikkaa jos haluaa ilmaiseksi tehdä. No thanks.
 
Toki olen itsekin tehnyt kulukorvausten pohjalta (ja lippuriskillä) keikkaa ja tulee tehtyä edelleenkin, mutta ei kai sitäkään aina ja ikuisesti viitsi tehdä.. kyllä sitä pitää voida liksaakin pyytää. Aloittelevalta ja "ei-nimekkäältä" bändiltä toki sen ymmärtää vielä paremmin, pakkohan sitä on konsepti saada jotenkin näkyviin alkuvaiheessa.
 
Että niinku, ei nää aivan mustavalkosia juttuja oo.
Thyvon
20.01.2009 08:44:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe, tähän on pakko todeta, että jos bändi onnistuu karkottamaan paikalla olevat ihmiset, niin tasan ensimmäisenä vastuussa on kyllä raflan ohjelmavastaava. Bändejä on kuitenkin aivan hemmetisti ja taso tietty vaihtelee laidasta laitaan. Jos meinaa alkaa buukkaamaan bändejä keikalle, niin silloin ohjelmavastaavalla (eli ilmeisesti teikäläisellä?) pitäisi olla vähän silmää ja tuntemusta ylipäätään koko skenestä.
 
Tässä tapauksessa silmää ja tuntemusta selkeästi on, jos edellisessä viestissä tarkoitetaan nimibändin maksavan 1000 euroa.
 
kimurantti1
20.01.2009 09:58:14 (muokattu 20.01.2009 10:00:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karaoke on järjestään karmeampaa kuin lähes yksikään bändi mitä olen livenä nähnyt, silti sille karaoke-isännällekin maksetaan ja karaoke-isännän ansiosta kapakki saa pitää oviaan auki sinne parhaimmillaankos puoli neljään asti?
 
Ei se oo sen karaokeisännän (tai emännän) vika, ettei ihmiset osaa laulaa. :-)
 
Tosin: tässä tulee se, että useat ihmiset eivät halua kuulla tuntematonta bändiä vaan mieluummin laulavat itse karaokea vielä huonommin. Olisko muuten hyvä yhdistää tää juttu, joku sellainen bändi, jonka kanssa saisi mennä karaoke-periaatteen mukaisesti vuorollaan känniset "laulamaan"? :D
 
Yhdellä huttukeikalla tuolla Hotelli Korpilammilla tuli eräs venäläinen misu kysymään, että voisiko hän laulaa säestyksellämme jonkun kipaleen, esim. Beatlesia tai vastaavaa. Meillä on ollut linjana se, ettei ketään yleisöstä oteta lavalle, koska sen kyllä tietää miten siinä saattaa käydä, mutta tällä kertaa jostain syystä suostuttiin. Sovittiin, että Let It Be seuraavan setin alussa. Noh, se misu veti aivan törkeän hienosti! Mutta joo, noin niinkuin konseptina tuollainen on aivan mieletön ajatuskin.
 
Siinä vaiheessa mennään nimenomaan hyväksikäytön puolelle, kun otetaan "esiintymishaluisia bändejä" soittamaan ilman korvausta sen takia, että saadaan jatkoaikaluvat.
 
En mä nyt ihan näin yksisilmäisesti sitä näkisi. Bändille joka ei vedä porukkaa ja jota kukaan ei välttämättä ole ikinä kuullutkaan ei kannata maksaa. Isolla todennäköisyydellä yleisö ei välttämättä innostu siitä, ja se on silloin huonoa bisnestä. Näin se vaan on. Sen sijaan tällaiselle bändille voi olla hyötyä päästä ylipäätään esiintymään -> rafla hyötyy ja bändi hyötyy. Tietysti, ei minkään bändin kannata tällaista loputtomiin tehdä, mutta alkuvaiheessa se on pakko, kun bändin pitää luoda itselleen markkinat. Mutta tässä täytyy raflan pitäjän tajuta tietenkin juuri se, että jos otetaan keikalle bändi joka ei pyydä liksaa, ei mitään laatutakeitakaan liiemmin ole. Sillä 0 eurolla saa vain ja ainoastaan aloittelevan harrastelijabändin. Toki niitäkin voi olla hyviä, ja tässähän tuleekin se ohjelmavastaavan pelisilmä & skenen tuntemus mukaan.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
beatra
20.01.2009 09:59:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä tapauksessa silmää ja tuntemusta selkeästi on, jos edellisessä viestissä tarkoitetaan nimibändin maksavan 1000 euroa.
 
Voi voi. se oli vain heitto. Ei meille ole käynyt niin, että porukka häviää paikalta, mutta olen itse nähnyt tilanteita. Ja kaikin puolin; vastuu on meidän. Emme voi bändiltä alkaa hakemaan korvauksia. Ja toisaalta, minä kuuntelen mieluummin omaa tuotantoa kuin paskasti soitettua coveria...mutta se ei tarkoita sitä etteivätkö asiakkaat siitä tykkäisi...
 
kimurantti1
20.01.2009 10:02:12 (muokattu 20.01.2009 10:02:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toisaalta, minä kuuntelen mieluummin omaa tuotantoa kuin paskasti soitettua coveria..
 
Se on ihan oikeasti ainoastaan ohjelmavastaavan vika, jos se palkkaa paskan bändin. ;-)
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Super-Jari
20.01.2009 10:08:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miettikää tuota paikkaa vaikka Operaatio:Liven kannalta. Ei mua ainakaan kiukuta että voidaan järjestää pienille bändeille keikkoja ja vielä viikonloppuisin.
 
beatra
20.01.2009 10:09:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on ihan oikeasti ainoastaan ohjelmavastaavan vika, jos se palkkaa paskan bändin. ;-)
 
Nimenomaan:) Ja myös minun vastuu. Ei tämä ihan helppoa ole, koska bändin joutuu buukkaamaan parin kuullun biisin perusteella jos kyseessä ei ole suurempi suuruus. Ja entäpä jos ne kaksi biisiä ovatkin ainoat, jotka on kuunneltavia? Siinä on vain luotettava omaan musiikkituntemukseensa ja toivottava parasta ;)
 
Olen luvannut myös palkan maksaa jos näyttöä on.
 
beatra
20.01.2009 10:33:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hehe, tähän on pakko todeta, että jos bändi onnistuu karkottamaan paikalla olevat ihmiset, niin tasan ensimmäisenä vastuussa on kyllä raflan ohjelmavastaava. Bändejä on kuitenkin aivan hemmetisti ja taso tietty vaihtelee laidasta laitaan. Jos meinaa alkaa buukkaamaan bändejä keikalle, niin silloin ohjelmavastaavalla (eli ilmeisesti teikäläisellä?) pitäisi olla vähän silmää ja tuntemusta ylipäätään koko skenestä.
 
Toi on tietysti ongelmana, kun otetaan omaa musaa soittavia bändejä keikalle. Riippumatta siitä millä motiiveilla te keikkoja järjestättekään, aukioloajathan aika yleinen syy taitaa olla, niin tuon takia juuri ei niitä bändejäkään voi ihan perstuntumalta valita. Jos ottaisitte jonkun ohjelmatoimiston listoilta lauantai-illaksi vaikka bilebändin soittamaan, niin tuota ihmisten karkoitusriskiä tuskin olisi. Tietenkin se bilebändi taas maksaa, ja siinä on taas omat riskinsä, ihan niinkun sanoit. Mutta niinhän se menee, harva bisnes riskitöntä onkaan.

 
Tähän on vielä pakko kommentoida, että ei. Meillä on aukioloaika ollut neljään jo vuosia. Paikkahan on yökerho. Meidän ei ole "pakko" tarjota livemusiikkia, mutta haluamme sitä tarjota, koska ihmiset haluavat sitä kuulla.
 
miffe
20.01.2009 10:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisko muuten hyvä yhdistää tää juttu, joku sellainen bändi, jonka kanssa saisi mennä karaoke-periaatteen mukaisesti vuorollaan känniset "laulamaan"? :D
 
Vanha idea, eräässäkin tuollaisessa orkassa soitti varsin tunnettuja suomalaisia poppareita. Jaa, mitäkö minä sillä keikalla tein? No, olin tietenkin sen liikkuvan savukoneen "kuljettaja"!
 
Niin ja näin sivuhuomautuksena, että ei ollut aikanaan kiva kulkea miksaajana sellaisten orkkien, jotka lippuriskillä tai ilmatteeks keikkaa teki, kanssa, koska itelle jäi syyllinen olo, kun sai liksaa - olkoon sitten kuinka pieni liksa tahansa.
 
Tällä hetkellä ei tota ongelmaa ole, ellen sitten halua harrastaa, mutta siitä ny en rahaa edes pyydä.
 
turkulainen
kimurantti1
20.01.2009 10:39:31 (muokattu 20.01.2009 10:39:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän on vielä pakko kommentoida, että ei. Meillä on aukioloaika ollut neljään jo vuosia. Paikkahan on yökerho. Meidän ei ole "pakko" tarjota livemusiikkia, mutta haluamme sitä tarjota, koska ihmiset haluavat sitä kuulla.
 
Jees jees, toivotaan että homma lähtee rullaamaan.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
beatra
20.01.2009 10:40:19 (muokattu 20.01.2009 10:41:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulussahan on kokeiltu 90-luvun puolivälissä livebändin ja karaåken yhdistämistä, nimellä Liveoke. Olihan se kokemus sekin :)
 
puusormi
20.01.2009 15:15:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Karaoke on järjestään karmeampaa kuin lähes yksikään bändi mitä olen livenä nähnyt, silti sille karaoke-isännällekin maksetaan ja karaoke-isännän ansiosta kapakki saa pitää oviaan auki sinne parhaimmillaankos puoli neljään asti? Tosin: tässä tulee se, että useat ihmiset eivät halua kuulla tuntematonta bändiä vaan mieluummin laulavat itse karaokea vielä huonommin
 
Minulla on joskus yhden pienemmän paikkakunnan ravintolan omistaja todennut, että ei heidän kannattaisi pitää mitään muuta kuin karaokea jos myyntiä tuijottaa. Mutta ei kestä kenelläkään psyyke sitä viikosta toiseen, niin hän aina toisinaan ottaa jonkin edullisen bändin ihan vaihtelun vuoksi. Eikä ollut huono keikkapaikka tuokaan, sen maksoivat mitä omiaan soittavalle tuntemattomalle bändille voi vakavalla naamalla pyytää, väki oli ihan hyvin mukana ja muutenkin homma toimi.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
Lennu
21.01.2009 00:58:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oulussahan on kokeiltu 90-luvun puolivälissä livebändin ja karaåken yhdistämistä, nimellä Liveoke. Olihan se kokemus sekin :)
 
Me kokeiltiin kerran yksissä hääbileissä kitaraokea. Joku parisataa tsipaletta, tehtiin kansiot ja kaikki, josta porukka sai valita laulettavat biisit ja meille tietysti soinnut. Ihan akustispohjalta. Olihan se nyt ihan saatanan hauskaa ja hirvee suksi.
 
Myönnettäköön että asiaa helpotti se, että ei oltu omilla autoilla paikalla, hehee.
avl
21.01.2009 10:54:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jollakin (tai vaikka aloittajalla) jo laittaa tämän keskustelualueen määritelmän mukainen listaus kyseisestä keikkapaikasta. Lähinnä lava, tekniikka ja sähköt kiinnostaisi, paikan kotisivuilta en löytänyt mainintaa asiasta.
 
Province
05.02.2009 15:05:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ouluun avattuun yökerhoon haetaan liveiltoihin rockbändejä. Bändi voi olla aloitteleva lupaus tai jo kokeneempi kehäkettujoukkio. Ole yhteydessä allekirjoittaneeseen sähköpostilla, niin katsotaan asiaa lisää.
 
T: Anu
apennala@gmail.com

 
Kyllä se on niin, että muusikot ja -alut saisivat totaalisesti kieltäytyä
hankkimasta ravintolalle myyntiä esiintymällä ilmaiseksi.
Eiköhän olisi syytä sopia, ettei KUKAAN Suomessa lähde ilmaiseksi keikalle,
ei ne muuten opi olemaan vedättämättä!
 
Kai "KAJA" Jääskeläinen The Hound Dog Man
puusormi
05.02.2009 15:34:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on niin, että muusikot ja -alut saisivat totaalisesti kieltäytyä
hankkimasta ravintolalle myyntiä esiintymällä ilmaiseksi.
Eiköhän olisi syytä sopia, ettei KUKAAN Suomessa lähde ilmaiseksi keikalle,
ei ne muuten opi olemaan vedättämättä!

 
Juu kyllähän se olisi hienoa kun kaikki soittaisivat kovereita joltain kultaiselta vuosikymmeneltä edullisesti.
 
Vaan onneksi ei kuitenkaan ehkä.
 
Saapiko lähettää terveisiä?
Väinämöinen
05.02.2009 15:49:15 (muokattu 05.02.2009 15:51:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eiköhän olisi syytä sopia, ettei KUKAAN Suomessa lähde ilmaiseksi keikalle,
ei ne muuten opi olemaan vedättämättä!

 
Ei, jotta tulee uusiakin omaa musiikkiaan soittavia bändejä, joiden covereita soittamalla voi sitten 10-20 vuoden päästä kääriä niitä keikkaliksoja.
 
e: Pointti jäi vielä kesken. Kusetusta ei siis ole tarkoitus tukea.
 
"Support music, not rumors." - Chuck Schuldiner
Caught In The Between Cause of Death Frozen Semen
Epämuusikko
06.02.2009 09:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä se on niin, että muusikot ja -alut saisivat totaalisesti kieltäytyä
hankkimasta ravintolalle myyntiä esiintymällä.

 
Tässä on asennetta. Ole sinä se ensimmäinen!
 
Never surrender!
 
Ei vaan, jo varhaisessa vaiheessa kävi ilmi, että tätä ketjua lukemalla ei ole tarkoitus päästä rikastumaan. Sitä "omaa musaa" kun ei joka pubiin esittämään pääse, edes maksusta. Näin tuo vaan tuntuu menevän.
 
R.I.P Oksanen
Simo78
06.02.2009 11:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on asennetta. Ole sinä se ensimmäinen!
 
Never surrender!
 
Ei vaan, jo varhaisessa vaiheessa kävi ilmi, että tätä ketjua lukemalla ei ole tarkoitus päästä rikastumaan. Sitä "omaa musaa" kun ei joka pubiin esittämään pääse, edes maksusta. Näin tuo vaan tuntuu menevän.

 
Eikös tuolla ison meren takana oikeasti rahasteta aloittelijoilla?--> eli joutuu latomaan taaloja baarille, että pääsee soittamaan. Tai ainakin ennen sitä on tehty, mitä nyt olen jostain joskus lukenut.
 
Halvalla covereita vai matkakuluilla omaa matskua? Kumman valitset?
 
kimurantti1
06.02.2009 12:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvalla covereita vai matkakuluilla omaa matskua? Kumman valitset?
 
Tai sitten asianmukaiseen hintaan covereita/huttua. Mä voin valita sen tai oman musan vetämisen muodollisella korvauksella.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «