ballfish 18.01.2009 01:19:33 | |
---|
No, jos aion sooloilla tuolla, kannattaa varmaan hankkia taustaa sinne. Ei soolot kauheen hienolta kuulosta ilman taustaa :D Jos haluaa kuulostaa hyvältä ja kenties päteä samassa niin kannattaa kokeilla Santanan yms. tyylistä kamaa ja heittää vähä fuusioskeidaa peliin. ;D Ja minähän en ole itse koskaan mihinkään hakenut. Enkä hae. Eipä sillä että pääsisinkään. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Landstr 18.01.2009 14:33:03 | |
---|
Onko musalukioon ees ylipäänsä mahdollista päästä ilman virallisia musatodistuksia? Se nyt riippuu taas ihan musalinjasta, esim. Hatanpään lukion musalinjalla olen ja soitin pääsykokeissa Dream Theateria ja lauloin Creediä. Se on enemmänkin se miten soittaa, ei mitä soittaa. Krapulan paranteleminen viinalla on tarkkaa touhua ku ripulin paranteleminen piereskelemällä. -Bluesmies |
oksatboys 18.01.2009 17:34:32 (muokattu 18.01.2009 17:37:12) | |
---|
Onko tuonne Sibelius-lukioon hirveä tungos? Kuopion muskariin päästäkseen ei tarvii kun riittävän keskiarvon ja jokinlaiset rämpyttely taidot. E. ja meidän koulun opet ainakin arvostaa enemmän jatsia ja klasaria, kuin hiiviä. Pelkällä pianollakin voi hyvin päästä. Riippuu tietysti hakijoiden tasosta, täytyykö olla multi-instrumenttalisti. ringmodulator piristää kummasti! |
--Tomppa-- 18.01.2009 17:35:42 (muokattu 18.01.2009 17:39:47) | |
---|
Ei kukaan sattuis tietämään millanen taso täällä Turussa on (siis Puolalanmäen musalukiossa)? Meinaan mitään todistuksia multa ei löydy, teoriaa ymmärrän mielestäni jonkinverran tosin ja nuotitkin ymmärrän, joskaan en niitä lennosta osaa lukea. Teknisesti ja musikaalisesti olen melkosen keskitasoa (korkeintaan). Kouluarvosanat sen sijaan riittävät mihin vaan (yli ysiä luultavastikki keskiarvo). Ja siis juu kitaraa soitan. Musamaku ei painotu heviin, vaan enemmän ehkä fiilistelyrokkiin (tyyliin Pink Floyd). Pianosta ymmärrän vähäsen perusjuttuja. Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
taskumatti 18.01.2009 18:09:04 (muokattu 18.01.2009 18:13:48) | |
---|
Ei kukaan sattuis tietämään millanen taso täällä Turussa on (siis Puolalanmäen musalukiossa)? Meinaan mitään todistuksia multa ei löydy, teoriaa ymmärrän mielestäni jonkinverran tosin ja nuotitkin ymmärrän, joskaan en niitä lennosta osaa lukea. Teknisesti ja musikaalisesti olen melkosen keskitasoa (korkeintaan). Kouluarvosanat sen sijaan riittävät mihin vaan (yli ysiä luultavastikki keskiarvo). Ja siis juu kitaraa soitan. Musamaku ei painotu heviin, vaan enemmän ehkä fiilistelyrokkiin (tyyliin Pink Floyd). Pianosta ymmärrän vähäsen perusjuttuja. Joo itse olin puolalan musayläasteen ja nyt musiikkilukiossa. Oli korkein raja ikinä (16.08/20) Soitin klassisel kitarallani näitä kipaleita mitä nyt olen 9v kokemuksellani oppinut, ja siinä se sitten olikin. Elikkäs. Tiluttelemaan sinne on ihan turha mennä vaikka homman taitais. Sillä se menee helposti paineen (elämän ja kuoleman) alla tärisevin käsin suoraan päin öö... vittua? Eikä kukaan jaksa kuunnella sitä (varsinkaan ilman taustaa) sitä vartin vertaa, mikä sulle on annettu. Jos sähkökitaraa soitat, niin kannattaa valita jotai bluesin kaltasta, joka on varmaa, ja kuullostaa hienolta. Timo Lehtovaara joka päättää sun "kohtalosta" on näes vähän jazz henkinen tyyppi, jonka lempparia on kylläkin irkkumusa. Eli mee jotai irkkui sinne vääntää jos et muuta keksi :D Kannattaa muistaa, että se Timo kuulee haastatteluissa n. 20-30 metallica/bodom rääpälettä, jotka toiset osaavat soittaa, useimmat eivät. Heillä on kuitenkin Timon silmissä kaikissa jotain yhteistä. =Musiikillinen olemus/luovuus suppea ku Ari Koivusella. Nä Puolalan ysikoloset on kyl senverra säälittävää porukkaa, ettei niist pojist varmaa pääse kukaa musalukioo :D On ihme pellei kaikki. Eli sikäli se tarkottaa, että sulle paremmat mahdollisuudet. Mene nopiaa joku teoriakurssi läpi, ja ole tosi innostuneen oloinen haastattelussa, niin pääset sisään No, jos aion sooloilla tuolla, kannattaa varmaan hankkia taustaa sinne. Ei soolot kauheen hienolta kuulosta ilman taustaa :D Älä sooloile, vedä ekaks kitaralla jotain just bluesii mitä tälle toisel jätkäl suosittelin, sitte, ku se on menny hyvin/huonosti, meet vetää pianol sellast settii et se maikka alkaa palvomaan sua. Positiivinen asenne ja sosiaalinen olemus ovat avainsana sisäänpääsyyn. Hello musician. I want to play a game. |
--Tomppa-- 18.01.2009 18:19:24 | |
---|
Joo itse olin puolalan musayläasteen ja nyt musiikkilukiossa. Oli korkein raja ikinä (16.08/20) Soitin klassisel kitarallani näitä kipaleita mitä nyt olen 9v kokemuksellani oppinut, ja siinä se sitten olikin. Elikkäs. Tiluttelemaan sinne on ihan turha mennä vaikka homman taitais. Sillä se menee helposti paineen (elämän ja kuoleman) alla tärisevin käsin suoraan päin öö... vittua? Eikä kukaan jaksa kuunnella sitä (varsinkaan ilman taustaa) sitä vartin vertaa, mikä sulle on annettu. Jos sähkökitaraa soitat, niin kannattaa valita jotai bluesin kaltasta, joka on varmaa, ja kuullostaa hienolta. Timo Lehtovaara joka päättää sun "kohtalosta" on näes vähän jazz henkinen tyyppi, jonka lempparia on kylläkin irkkumusa. Eli mee jotai irkkui sinne vääntää jos et muuta keksi :D Kannattaa muistaa, että se Timo kuulee haastatteluissa n. 20-30 metallica/bodom rääpälettä, jotka toiset osaavat soittaa, useimmat eivät. Heillä on kuitenkin Timon silmissä kaikissa jotain yhteistä. =Musiikillinen olemus/luovuus suppea ku Ari Koivusella. Nä Puolalan ysikoloset on kyl senverra säälittävää porukkaa, ettei niist pojist varmaa pääse kukaa musalukioo :D On ihme pellei kaikki. Eli sikäli se tarkottaa, että sulle paremmat mahdollisuudet. Mene nopiaa joku teoriakurssi läpi, ja ole tosi innostuneen oloinen haastattelussa, niin pääset sisään Hei kiitoksia rohkaisusta! Et sattuis fellow-turkulaisena tietämään mitään paikkoja, josta sais jonkun "osaan teoriaa"-läpyskän suht nopeasti? : ) Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
UnBrain 18.01.2009 18:26:17 | |
---|
Oho?! Miksihän Oulun Madetojan musalukiossa ei musikaalisuustestissä tarvinnut soittaa yhtään mitään? Oli ainoastaan rytmin ja melodian toistoa, sekä jotain perus nelisointujen tunnistusta ja oma vaapavalintainen laulu(=ukkonooa). Lieneeköhän taso sitten etelän lukioissa moninkertainen jos kerran täytyy taitaa joku soitin, Madetojassa kun ei jotkut edes soita mitään. Kevään soittokokeessa ajattelin itse soittaa tämän: http://www.youtube.com/watch?v=Q6iXQUr6RZg ja luulisi tuolla hyvin soitettuna pyrkijäkin pääse sisään. "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki." @ (5. Moos. 25:11-12) |
taskumatti 18.01.2009 18:35:07 (muokattu 18.01.2009 18:36:18) | |
---|
Hei kiitoksia rohkaisusta! Et sattuis fellow-turkulaisena tietämään mitään paikkoja, josta sais jonkun "osaan teoriaa"-läpyskän suht nopeasti? : ) No nyt on kyllä vähän hankalaa :D Ku eiks se pääsykoe oo joskus tuossatuossa.. hmm.. huhti/toukokuussa? Voit sä tietty mennä konservatoriolta tai musaopistolta kysymää, jos heillä olis jotai teorian "pikakursseja" Joskus niillä sellasiakin kuuleman mukaan löytyi. Sitte voit kans sanoo siel kokeessa, et Tuomas suosittelee, nii jopa lennät sisää :D Ainiin muute! Jos sulla on minkäänlaisia laulun lahjoja, niin sitte ku timo kysyy, et mitä kurssei otat musiikista, niin sano, että sua on aina kuoro kiinnostanu. :D Ei se sitte sitä enää syksyllä muista, mutta se anttaa niille boonusta jotka "pyrkii" kuoroon.(vaika tosin itse oikeastikkin olen siellä, ja kuoro on iha mukavaa) Sitten myös kannattaa jotai siihe mallii viitata, et haluut musiikillisesti sivistyä ja käydä näitä eri kulttuurien musiikkikursseja jne. Ku joku 90% sanoo vaa et haluun musalukioo, koska rakastan musiikkia, ja ku Dragonforce on kova. Hello musician. I want to play a game. |
taskumatti 18.01.2009 18:38:55 | |
---|
Oho?! Miksihän Oulun Madetojan musalukiossa ei musikaalisuustestissä tarvinnut soittaa yhtään mitään? Oli ainoastaan rytmin ja melodian toistoa, sekä jotain perus nelisointujen tunnistusta ja oma vaapavalintainen laulu(=ukkonooa). Lieneeköhän taso sitten etelän lukioissa moninkertainen jos kerran täytyy taitaa joku soitin, Madetojassa kun ei jotkut edes soita mitään. Kevään soittokokeessa ajattelin itse soittaa tämän: http://www.youtube.com/watch?v=Q6iXQUr6RZg ja luulisi tuolla hyvin soitettuna pyrkijäkin pääse sisään. Mmmmhh.. Oulun seudulla väkimäärä on 5x pienempi kuin täällä etelässä, niin kait sitten pyrkijämäärä lukioonkin. Ei he muuten saa oppilaita, ellei sinne kehtaa tulla ketään ku kaikki luulee, että heidän täytyy omata virtuoosin taidot. Hello musician. I want to play a game. |
UnBrain 18.01.2009 18:49:08 | |
---|
Nojaa, olihan tuo pisteraja suhteellisen korkea 14/20 ja useampi kymmenen jäi rannalle, sekä tuolla käy myös kauimmillaan Kuusamosta asti porukkaa, joten ei hakijoiden määrästä luulisi johtuvan. "Jos kaksi miestä tappelee keskenään ja alakynnessä olevan vaimo yrittää auttaa miestään tarttumalla tämän vastustajaa sukupuolielimistä, naista ei saa sääliä, vaan hänen kätensä on lyötävä ranteesta poikki." @ (5. Moos. 25:11-12) |
taskumatti 18.01.2009 19:19:35 | |
---|
Nojaa, olihan tuo pisteraja suhteellisen korkea 14/20 ja useampi kymmenen jäi rannalle, sekä tuolla käy myös kauimmillaan Kuusamosta asti porukkaa, joten ei hakijoiden määrästä luulisi johtuvan. No minä en ala sitten miettimään että mistä se johtuu :D Tänne Turun musalukioon viimevuonna pyrki n. 160 Junttia. Joista n 60 pääsi sisään. Se kyllä heittelee melko paljon vuosia kohden se hakijamäärä. Hello musician. I want to play a game. |
--Tomppa-- 18.01.2009 19:20:37 | |
---|
No nyt on kyllä vähän hankalaa :D Ku eiks se pääsykoe oo joskus tuossatuossa.. hmm.. huhti/toukokuussa? Voit sä tietty mennä konservatoriolta tai musaopistolta kysymää, jos heillä olis jotai teorian "pikakursseja" Joskus niillä sellasiakin kuuleman mukaan löytyi. Täytyypi kattella. Tai jos koittaisi onneaan ja menisi suoraan johonki 1/3 kokeeseen ilman kursseja (tie häntä onko tuo edes mahollista). Sitte voit kans sanoo siel kokeessa, et Tuomas suosittelee, nii jopa lennät sisää :D Ainiin muute! Jos sulla on minkäänlaisia laulun lahjoja, niin sitte ku timo kysyy, et mitä kurssei otat musiikista, niin sano, että sua on aina kuoro kiinnostanu. :D Ei se sitte sitä enää syksyllä muista, mutta se anttaa niille boonusta jotka "pyrkii" kuoroon.(vaika tosin itse oikeastikkin olen siellä, ja kuoro on iha mukavaa) Sitten myös kannattaa jotai siihe mallii viitata, et haluut musiikillisesti sivistyä ja käydä näitä eri kulttuurien musiikkikursseja jne. No mun laulu on kuulemma "olematonta" musanopettajani mukaan, mutta kaitpa sitä voi vaikka turvautua kusetukseen kun lahjat puuttuvat. Mites tuo kamapolitiikka siellä, minkänäköstä vahvistinta on tarjolla? Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
pietari-poika 18.01.2009 19:36:34 (muokattu 18.01.2009 19:37:23) | |
---|
Nojaa, olihan tuo pisteraja suhteellisen korkea 14/20 ja useampi kymmenen jäi rannalle, sekä tuolla käy myös kauimmillaan Kuusamosta asti porukkaa, joten ei hakijoiden määrästä luulisi johtuvan. Täällä Vantaalla Vaskivuoren lukion musalinjalle oli viime vuonna päästy 15,7 pisteellä. Sibiksen tasosta en tiedä, siellä on kuitenkin prima vistaa ym. pääsykokeessa jota tuolla vaskiksessa ei kait ole. Olen siis suorittanut: Piano 2/3 Kitaraa toinen vuosi menossa, ei tasosuoritusta 3/3 Teoria ja säveltapailu Musiikkitieto Vapaa säestys Jos hommaan vielä kitara- ja pianomaikalta suositukset ja sitten soitan pianolla yhden 3-osaisen sonatiinin ja kitaralla jotain hyvää niin luulisi että on melko hyvät mahikset päästä. Pitäis vaan keksiä mitä soittaisin kitaralla. Van Halenin Panama vois olla ihan hyvä, muttakun siinä on hiukan pitempiä kohtia missä ei oikein tuu mitään "äksöniä". Vähän nihkeeltä tuntuis vetää siellä jotain yhtä sointuu soimaan 5 sekuntia jonka jälkeen vaihtaa toiseen joka kestää taas 5 sekkaa. Bodomilta ois kiva soittaa joku biisi, vaikka Tie My Rope, mutta aika negatiivista palautetta on hevin soittamisesta pääsykokeessa tullut täältä foorumeilta. ESP Horizon FR-2 |
Phenom991 18.01.2009 22:11:25 | |
---|
Kuopion muskariin päästäkseen ei tarvii kun riittävän keskiarvon ja jokinlaiset rämpyttely taidot. Mites tuo laulupuoli? Keskiarvo on, ja jonkinnäköiset rämpyttelytaidot kai. Laulusta en tiedä.. Haastattelu taitaa olla melko tärkeä? |
oksatboys 18.01.2009 22:14:35 | |
---|
Oho?! Miksihän Oulun Madetojan musalukiossa ei musikaalisuustestissä tarvinnut soittaa yhtään mitään? Oli ainoastaan rytmin ja melodian toistoa, sekä jotain perus nelisointujen tunnistusta ja oma vaapavalintainen laulu(=ukkonooa). Koska musikaalisuustesti ei testaa soittotaito, vaan musikaalisuutta. Vaikka ei olisi koskaan mitään soittanutkaan, voi olla musikaalinen, joka ilmenee ilmeisesti mainitsemillasi tehtävillä. ringmodulator piristää kummasti! |
oksatboys 18.01.2009 22:17:05 (muokattu 18.01.2009 22:17:28) | |
---|
Mites tuo laulupuoli? Keskiarvo on, ja jonkinnäköiset rämpyttelytaidot kai. Laulusta en tiedä.. Haastattelu taitaa olla melko tärkeä? No se laulu testaa (luultavasti) vain nuottikorvaa. Lauluakin täytyy harjoitella ollakseen hyvä, mutta puhtaasti voi laulaa "huonokin" laulaja. Haastattelussa kyselivät jottain soittoharrastuksista ja tykkääkö kuorosta, no totta kai tykkäsin kuorosta silloin :D ringmodulator piristää kummasti! |
Phenom991 18.01.2009 23:13:32 | |
---|
No se laulu testaa (luultavasti) vain nuottikorvaa. Lauluakin täytyy harjoitella ollakseen hyvä, mutta puhtaasti voi laulaa "huonokin" laulaja. Haastattelussa kyselivät jottain soittoharrastuksista ja tykkääkö kuorosta, no totta kai tykkäsin kuorosta silloin :D Heh, jepjep:D Lähinnä vaan sitä, että paljonko siinä häviää pisteitä jos se laulu ei todellakaan suju.. Mutta sielläpä se sitten selvinnee, kiitos vastauksesta. |
No mun laulu on kuulemma "olematonta" musanopettajani mukaan, mutta kaitpa sitä voi vaikka turvautua kusetukseen kun lahjat puuttuvat.
Joo kuten tossa joku mainitsi, niin sillä laululla katsotaan melkopaljon sävelkorvaa.. Eli mikään maestro ei tarvi siel olla. Myöskin, siel on lukiossa nä äänenvalmennuskurssit, jois oppii hallitsemaan ääntä jos ääni vaikka vuotaa.. Mites tuo kamapolitiikka siellä, minkänäköstä vahvistinta on tarjolla? Taitaa siellä luokassa olla hughess and kettnerin joku edition blue combo tai joku sellanen.. Kettnerii meijä koulu kummiski tuntuu tukevan..
Hello musician. I want to play a game. |
Metalliac 20.01.2009 18:41:12 (muokattu 20.01.2009 18:44:59) | |
---|
Täällä Vantaalla Vaskivuoren lukion musalinjalle oli viime vuonna päästy 15,7 pisteellä. Sibiksen tasosta en tiedä, siellä on kuitenkin prima vistaa ym. pääsykokeessa jota tuolla vaskiksessa ei kait ole. Olen siis suorittanut: Piano 2/3 Kitaraa toinen vuosi menossa, ei tasosuoritusta 3/3 Teoria ja säveltapailu Musiikkitieto Vapaa säestys Jos hommaan vielä kitara- ja pianomaikalta suositukset ja sitten soitan pianolla yhden 3-osaisen sonatiinin ja kitaralla jotain hyvää niin luulisi että on melko hyvät mahikset päästä. Pitäis vaan keksiä mitä soittaisin kitaralla. Van Halenin Panama vois olla ihan hyvä, muttakun siinä on hiukan pitempiä kohtia missä ei oikein tuu mitään "äksöniä". Vähän nihkeeltä tuntuis vetää siellä jotain yhtä sointuu soimaan 5 sekuntia jonka jälkeen vaihtaa toiseen joka kestää taas 5 sekkaa. Bodomilta ois kiva soittaa joku biisi, vaikka Tie My Rope, mutta aika negatiivista palautetta on hevin soittamisesta pääsykokeessa tullut täältä foorumeilta. Noilla krediiteillä pääset tosi helposti sisään vaskikseen, mutta vaskivuoren musalukion oppilaana voin sanoa, että maikat kattoo bodomii ym. hevanderia aika kieroon. Kandee varmaan harjotella joku kiva biisi varmaan akustisella. (Vinkkinä voin sanoa, että eräs oma tuttuni yritti päästä ynkällä sisään, ja vaikka varmaa taittukin ihan hyvin, sai ihan mitättömän määrän pisteitä) Itsekin vaikka soitan sähkökitaraa vedin pelkällä akustisella. Läpi pääsin kun soittelin tämän: http://www.youtube.com/watch?v=2DctCyO-E3s (taitaa muuten olla jonkun Mnetiläisen sovitus tuo, kiitti paljon :) ) ja sitten oman bluestyylisen sävellyksen. Samalla soittelin vähän pianoa mitä ala-asteen harrastuksesta muistin. Laulukokeessa tietysti rohkeasti Ukko Nooa sievänä tulkintana! Ja minkäänlaista musaopistokoulutusta ei ole takana. Tärkeintä taitaa kuitenkin olla se, että osoitat olevasi avoin ja halukas kokeilemaan uutta musiikillisesti. Itse entisenä täyshevikitaristina oon jo soitellu big bandissa 2 vuotta, sekä laulanut mieskuorossa, soitellut musikaalimme klassisessa orkesterissa, ym. :) |
pietari-poika 20.01.2009 19:43:50 | |
---|
Noilla krediiteillä pääset tosi helposti sisään vaskikseen, mutta vaskivuoren musalukion oppilaana voin sanoa, että maikat kattoo bodomii ym. hevanderia aika kieroon. Kandee varmaan harjotella joku kiva biisi varmaan akustisella. Ok. En kyllä akustista lähde tuolla soittamaan, koska opiskelen sähkistä. Ja voihan sähkökitaralla soittaa muutakin kuin heviä. Muttajoo, en varmaan ihan silkkaa heviä rupee soittamaan. Luulis että joku Guns N' Roses tai Van Halen käy ihan hyvin vaikka sibikseen ettei ole liian heviä (lue: tuomariston mielestä musikaalisesti vajaakatseisten ihmisten musiikkia :D). ESP Horizon FR-2 |