OZone 19.02.2004 16:56:35 | |
---|
Huomasin että skebaani oli tullut rungon alalaitaan jostakin lommo, joka on siis ilmeisesti syntynyt reunan osuessa johonkin kovaan. Maali on lohjennut noin neliösentin alueelta, ja puu on näkyvissä. Mites tuollaisen lommon voisi naamioida/paikata? Ei sen muuten niin väliä mutta kun kitara on muuten lähes kokomusta niin puu irvistää ikävästi, ja kai pinnoitteen puute myös altistaa lisävaurioille. En tiedä mitä pinnoite on, kyseessä on Jackson DXMG. Voiko asialle tehdä itse jotain vai jätänkö tuollaiseksi? Soitinkorjaajalle vienti tuntuu liioitellulta. "Paskakin hevi on parasta" -Jone Nikula |
p130 19.02.2004 17:03:26 (muokattu 19.02.2004 17:04:54) | |
---|
Anna olla vain, käyttöarvo ei tuosta miksikään muutu. Eikä tuo millekään kitaraa "altista". Soundihan vain paranee kun enimmät lakat katoaa estämästä bodyn resonointia ;) Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
Bilharzia 19.02.2004 17:04:03 | |
---|
Mustaa tussia ja läpinäkyvää teippiä päälle :P www.LifeofDebauchery.Com |
Diseased 19.02.2004 17:06:37 | |
---|
Älä korjaa! No mut jos on pakko, ni laita mustaa kynsilakkaa... ääh |
Keppis 19.02.2004 17:27:44 | |
---|
Oon määkin tiputtanu kitarani betoni rappusille(laukku oli auki). Kyllä sillonkin läti pintaa. Maalia pistin. Tekeepä pahaa ajatella... Allekirjotukset on teinixeille! |
saturnzreturn 19.02.2004 19:21:50 | |
---|
riippuu siitä kuinka askartelumies olet musta väri on vielä helppo korjata. jos tosissasi haluat, niin työtä vaatii...suihkaus mustaa maalia,lakkaa,hiontaa,lakkaa,hiontaa...sitten hieman kevyemmin lakkaa ja kiillotusta sattuu olemaan sillälailla,että toisilla on millä mällätä ja toisilla se on rahasta kiinni, juu.... |
Insane Kane 19.02.2004 19:32:49 | |
---|
Ittelläni aikoinaan sydänkäpyseni kolahti kitarastandiin ja pikku pala lähti nätisti pois. Kun ei ollut kuin mustaa spray-maalia ja kirkasta kynsilakkaa (perhokalastaja!, ettei tule väärinkäsityksiä;) niin ensin laitoin sitä maalia pensselillä siihen kohtaan ja sen jälkeen muutaman kerroksen kynsilakkaa. Ei siitä tasainen tullu, mutta väri osui eikä sitä kolhua huomaa. Lyrics. Wasted time between solos. |
Joo, tuo lakkan käyttö on tosiaan ihan hyvä. Itsekin aiheutin kitaraani aika ison naarmun (3 milliä leveä ja sentin pitkä) ja korjasin sen juuri maalilla ja sitten lakkaa päälle. Ensin yritin perinteisellä perholakalla ja se pysyi, mutta kokeilin sitä sitten kunnolla raapia ja se lähti sitten irti. Sen jälkeen otin jonkin toisen lakan, jota käytin vaappujen lakkaamiseen ja sen avulla työstä tuli ihan hieno, naarmua ei erottanut, ellei sitten katsonut tarkasti, että siinä kohdassa pinta olikin nykyään hieman koholla, ehkä jonkin puoli milliä, ei enempää. Tuli sellainen "kasa" siihen, mutta mallikkaastihan tuo peittyi. |
Nixzar 20.02.2004 08:17:36 | |
---|
No eihän noi vielä, kaverille kävi bändi reeneissä: Hihna petti ,Jacko RR lens lattialle, evästä 15. 17 cm poikki :) haha! *Keep on rocking in the free world* |
J.Ahonen 20.02.2004 09:24:03 | |
---|
Kaikilla jacksonit saanut kyytiä, kuin myös minulla, oli kitara jo myynnissä, hyllystä tippui pieni djembe siiihen, kunnon lontto siihen mikkejen yläpuolelle. Maalia ei lähtenyt. |
madu 20.02.2004 09:45:03 (muokattu 20.02.2004 09:46:21) | |
---|
Juuri kun olin aikoinani saanut gibsonini, niin soittelin pöydän vieressä kitaraa ja naps... Hihna petti ja les paulin sarvi osui pöydän kulmaan. Aivan tasaisen pyöreä palanen about millin suuntaansa lensi ilmassa matolle ja nopeasti konttasin sitä etsimään. Palanen oli hyvin pieni mutta "sarvessa" oli ruma jälki koska palanen vei mukanaan koko maali- ja lakkapinnan siltä pienen pieneltä alueelta. Noh, palaseen vaan liimaa ja skebaan kiinni, niin ihan ok:lta näyttää. Marssin seuraavana päivänä ostamaan schallerin hihnalukkoja... :) |
juhopetteri 20.02.2004 10:47:26 | |
---|
kunnon kitarassa kuuluu olla lommoja.. Born to lose Live to win |