Aihe: Thomann
1 2 3 4 552 53 54 55 5697 98 99 100 101
jp8000
16.12.2008 11:34:41 (muokattu 16.12.2008 14:13:10)

Ehkäpä sitten ei.
Tuli tehtyä kyllä itsekin tilaus ja sen kohdalla lukee, että:"odottaa keräyslistalle pääsyä".
Tuotetta ei ole varastossa.

Eli samassa tilanteessa taidetaan olla, kosko minulla on tuo sama teksti statuksen kohdalla

edit:

Tilaus on lähteny tulemaan
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
bluewille
18.12.2008 10:40:07
Näyttää siltä, että itse tilausprosessi on aika sukkela ja myös toimitus normaalikokoisille tuotteille jotka postissakin kulkevat.
Sitten jos ja kun löytyy tuotteesta sanomista - vaikka kitara (ei vastaakaan edes työltään sitä, mitä hintaluokalta odottaisi - kelet sivussa, koska talla asennettu vinoon, lakkahalkeamaa, otelaudan reunassa tosi huonoa viimeistelyä..) )- niin arvatkaapa toimitaanko reklamaatiotilanteessa yhtä nopsaan?
Niissähän pyydetään ottamaan yhteyttä customerservice@thomann.de -sähköpostiin.
No, sieltä ei sitten kysymyksiin tule samalla nopeudella vastausta.
Tässä sitä odotellaan, miten palautus tai vaihtohommat lähtee joskus käyntiin!
t. "Joulu ilman sähkökitaraa"

Lainataanpa itseä.. :)
Juu ei sieltä sitten sähköpostit tännepäin enää kovin nopsaan kulje. Soittamalla suoraan vastasi suomalainen asiakaspalvelija kyllä heti??
Sain ohjeet palautuksesta, jossa ko. henkilö kertoi, että tuote voidaan vaihtaa uuteen ja varastossa näyttäisi olevan 1 kpl, jonka hän ystävällisesti ihan varasi jo sitä varten?? No, Thomannin sivuilla ko. tuotetta löytyy 3:n vihreän lieriön verran silloin ja edelleen?? Eli mitähän tuo "vain 1 kpl" siihen nähden tarkoittaa?
Pähkäilläänpä hiukan!
Joku kertoi saaneensa tällaisessa vaihdossa mm. aivan SAMAN vahvistimen vikoineen/paketteineen takaisin? Oli kuulemma "paketit vaihtuneet", joten ei kun uudelleen vaihtoon! Joku toinen sai mahdollisesti toisen tuotteen tilalle - sekin vialla - uusi vaihto? Joten onko Thomannilla "eri varasto" näille vaihto-tapauksille, joissa lojutetaan muilta jo kerran palautettuja kamoja ja laitetaan vaan uuteen kiertoon, josko joku ei huomaisi mitään? Siltä ainakin haiskahtaa? Jos saan toisen yhtä huonon tai vaikka peräti saman kitaran takaisin - loppuu kaupat Thomannin kanssa siihen ja saavat ilmaisen mainoksen kaupan päälle. Jos taas toimii vaihto kerrasta kunnolla, niin kiitoskin kuuluu sen osalta asiaan. Liitin nimittäin tuohon palautuksen myös selvitykseen, että tarkistavat ehdottomasti, ettei mitään samoja vikoja tai muitakaan löydy, ennen kuin lähettävät tuotteen minulle (sitä neuvoi suomalainen asiakaspalvelijakin merkkaamaan selostukeen)! Katsotaan miten käy!
Sinänsä tilaus kaikissa vaiheissaan samoin kuin UPS:n toimintanopeus palautuksen haussa oli aivan huippua - eli se puoli toimi kohdallani hyvin. Nyt vain jännätään, mitä tuleekaan toisella kerralla ja kauanko palautus/vaihtoreissu kestääkään!!
Jotta voisi koota ajatuksensa, täytyy niitä olla vähintään kaksi.
humppahanuristi
18.12.2008 10:58:50

Juu ei sieltä sitten sähköpostit tännepäin enää kovin nopsaan kulje. Soittamalla suoraan vastasi suomalainen asiakaspalvelija kyllä heti??
Sain ohjeet palautuksesta, jossa ko. henkilö kertoi, että tuote voidaan vaihtaa uuteen ja varastossa näyttäisi olevan 1 kpl, jonka hän ystävällisesti ihan varasi jo sitä varten?? No, Thomannin sivuilla ko. tuotetta löytyy 3:n vihreän lieriön verran silloin ja edelleen?? Eli mitähän tuo "vain 1 kpl" siihen nähden tarkoittaa?
Pähkäilläänpä hiukan!
Joku kertoi saaneensa tällaisessa vaihdossa mm. aivan SAMAN vahvistimen vikoineen/paketteineen takaisin? Oli kuulemma "paketit vaihtuneet", joten ei kun uudelleen vaihtoon! Joku toinen sai mahdollisesti toisen tuotteen tilalle - sekin vialla - uusi vaihto? Joten onko Thomannilla "eri varasto" näille vaihto-tapauksille, joissa lojutetaan muilta jo kerran palautettuja kamoja ja laitetaan vaan uuteen kiertoon, josko joku ei huomaisi mitään? Siltä ainakin haiskahtaa? Jos saan toisen yhtä huonon tai vaikka peräti saman kitaran takaisin - loppuu kaupat Thomannin kanssa siihen ja saavat ilmaisen mainoksen kaupan päälle. Jos taas toimii vaihto kerrasta kunnolla, niin kiitoskin kuuluu sen osalta asiaan. Liitin nimittäin tuohon palautuksen myös selvitykseen, että tarkistavat ehdottomasti, ettei mitään samoja vikoja tai muitakaan löydy, ennen kuin lähettävät tuotteen minulle (sitä neuvoi suomalainen asiakaspalvelijakin merkkaamaan selostukeen)! Katsotaan miten käy!
Sinänsä tilaus kaikissa vaiheissaan samoin kuin UPS:n toimintanopeus palautuksen haussa oli aivan huippua - eli se puoli toimi kohdallani hyvin. Nyt vain jännätään, mitä tuleekaan toisella kerralla ja kauanko palautus/vaihtoreissu kestääkään!!

Kun on itsekin tullut tilattua tuolta jokusen kerran (vaikka kehotankin suosimaan ja olen jonkun verran suosinutkin paikallisia liikkeitä) niin enimmäkseen on tavara ollut sitä mitä pitänytkin.
Kerran vähän ihmetytti yksi paketti (en muista enää mikä oli kyseessä) kun vaikutti avatulta mutta ajattelin, että ovat vaan tarkistaneet siellä päässä. No toisen kerran tein tilausta kaverin puolesta ja tilauksessa oli TC M300, joka olikin sitten loppu ja laittoivat korvaavana tuotteena TC M350. No paketti tuli ja taas oli hiukan avatun näköinen loota kyseessä. No tämä vehje ei toiminutkaan. Signaali meni sisään mutta mitään ei tullut ulos. Resetoinnit ja muut tietysti ennen reklamaatiota (taisin sähköpostilla laittaa ensin ja sitten vielä soitin). UPS haki ja tilalle tuli toinen. Ja tämä toinen olikin sitten virheettömän iskemättömässä lootassa ja sisällöltään (eli johdoiltaan, ohjeiltaan) paketti olikin erilainen kuin se ensimmäinen. Siinä sitten itsekseni pähkäilin, että todennäköisesti ensimmäinen oli palautustuote, koska se ei toiminut ja paketti oli avattu ja paketin sisältö puutteellinen. En jaksanut asiasta sen enempi kommentoida.
Mutta näköjään sieltä tulee välillä noita.
Humpasta rautalankaan...
bluewille
18.12.2008 11:27:08
Kun on itsekin tullut tilattua tuolta jokusen kerran (vaikka kehotankin suosimaan ja olen jonkun verran suosinutkin paikallisia liikkeitä) niin enimmäkseen on tavara ollut sitä mitä pitänytkin.
Kerran vähän ihmetytti yksi paketti (en muista enää mikä oli kyseessä) kun vaikutti avatulta mutta ajattelin, että ovat vaan tarkistaneet siellä päässä. No toisen kerran tein tilausta kaverin puolesta ja tilauksessa oli TC M300, joka olikin sitten loppu ja laittoivat korvaavana tuotteena TC M350. No paketti tuli ja taas oli hiukan avatun näköinen loota kyseessä. No tämä vehje ei toiminutkaan. Signaali meni sisään mutta mitään ei tullut ulos. Resetoinnit ja muut tietysti ennen reklamaatiota (taisin sähköpostilla laittaa ensin ja sitten vielä soitin). UPS haki ja tilalle tuli toinen. Ja tämä toinen olikin sitten virheettömän iskemättömässä lootassa ja sisällöltään (eli johdoiltaan, ohjeiltaan) paketti olikin erilainen kuin se ensimmäinen. Siinä sitten itsekseni pähkäilin, että todennäköisesti ensimmäinen oli palautustuote, koska se ei toiminut ja paketti oli avattu ja paketin sisältö puutteellinen. En jaksanut asiasta sen enempi kommentoida.
Mutta näköjään sieltä tulee välillä noita.

Niinpä .. juuri tällainen pelko tässä nyt on, että mistähän "varastosta" se "uusi" tuote otetaankaan!! Siltä vaikuttaa, että sinänsä palautukset sinnepäinkin onnistuu useimmiten kommelluksitta, MUTTA AIKAA palaa älyttömästi ja monenmoista turhaa järjestelyä, soittelua, sähköpostittelua sekä paketointia saa harrastaa senkin edestä! Toinen ajatus pätkähti, että jospa nämä "jo vähän kuin avatut" paketit ovat niitä, joita joku palauttaa vian takia, muttei viitsi kertoa siitä Thomannin suuntaan. He iskevät sen "kunnossa olevien, mutta palautettujen hyllyyn", josta sitten jakavat edelleen asiakkaille näissä vaihtotilanteissa, luullen ehkä itsekin, että ne ovat todella kunnossa? Etten tässä ihan suoraan pelkkään pahansuopaisuuden piikkiin näitä osaa laittaa, mutta jos kohdalle sattuu useamman kerran, niin alkaahan se pänniä ja T-kaupan maine on mennyttä joka tapauksessa hänen kohdallaan. Joten kyllä siellä pitäisi nuo palautetutkin aina tarkistaa, onko ne todella kunnossa vai ei - ihan noin niinkuin asiakkaita ajatellen vaan..!!
Slunkman
19.12.2008 16:51:57
laitteet tule hyväsää kunnossa perille mutta välillä myöhässä. Jos ne haluaa nii nehä tuo saksasta paketin vaikka tunnissa. Pyörälläkö ne niitä pedaaleja tuo. Oon odottanu noin kuukauden et Horst tulee hengästyneenä pyörällään mun Whammy pedaalin kanssa
jp8000
19.12.2008 17:15:21

Tänään soittivat UPS:lta, että maanantaina on toimitus tilaamalleni tuotteelle, yay
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
ubik
19.12.2008 17:55:02
musiikkiliike.fi vai musaliike.fi ohitti ainaki itel thomanin viime kesänä ku uutta passova etiskelin sama olpin mm2 molemmis paikois samanhintane (kuluinee kaikkinee) mut tuli perille 3. päivässä ja aika pitkälti muuteki samois hinnois näyttää tuotteet pyörivän.,...
thoman o iha jees.
Seba
23.12.2008 00:43:10

Pienenä välivinkkinä tähän että joulun jälkeen lähtee pienimuotoinen pikkusäläkimppa postikulujen säästämiseksi jos on pikkukrääsälle tarvetta eikä tahdo maksaa 20 posteja.

Tällä hetkellä postit on 3.33€/nenä ja jos lisää tulee tilaajia mukaan, on maksu tietenkin vieläkin nimellisempi..

Ja tämä koskee vain pk-seutua, ellei joku halua utsjoelta tulla noutelemaan kamoja kun tarkoitus on että täällä päässä voi noutaa tai voin ohimennen tiputtaa sälät pk-seudun sisällä.

Pikistä mulle jos kiinnostusta on pikkusälän tilaamiseen.
jp8000
23.12.2008 09:18:34

Hyvin onnistu ensimmäinen tilaukseni heiltä,

juten plussaa saavat.
bluewille
18.01.2009 16:38:17
Pähkäilläänpä hiukan!

Nonni!
Vaihto kesti sen kuukauden, kun joulu oli sopivasti vielä välissä!
Eli 1,5 kk menee eka tilauksesta, jos tuote ei olekaan kerralla OK ja menee vaihtoon - siis ennenkuin toinen kipale on taas kotona!
No, tämä oli sitten hinta/laatu -suhteiltaan OK .... mutta näihin aikoihin voi varautua, jos eka tuote menee vaihtoon! Sinänsä vaihto sujui muuten ongelmitta lukunnottamatta tuota pitkähköä kestoa prosessille!
Seba
19.01.2009 00:08:25

Mulla meni takuuvaihto niin että ilmoitin maililla rikkinäisestä kaapista, seuraavana päivänä soitti kuski ja kysyi mistä haetaan, paketti 4 päivässä saksaan, paluupostissa välittömästi uusi kaappi, 5 päivän päästä kuski soitti mihin tuodaan.

Ei valittamista. Vajaa pari viikkoa meni koko touhuun josta parin päivän viive omaa saamattomuutta kun en saanut kaappia haettua ja pakattua heti.
Ensola
21.01.2009 15:04:18

Laitoin tilauksen Thomanille sisään 29.12 ja maksoin saman tien.
Maksu oli perillä 1.1. Tilaus postitettu 9.1.
15.1 tuli yksi laatikko jossa tilaamani kitaralaukku.
Tilasin samalla muutakin pikkusälää, jotka edelleen 21.1 tulematta.
Olen jo melkein viikko sitten laittanut asiakaspalveluun viestiä että missä
muut tavarat viipyy, mutta ei vastausta....pari päivää sitten tuli viesti
että suomen reklaamaatio-osasto on kiireinen. Jos lontooksi kirottaa niin vastaus tulee heti....eipä ole vielä parin päivä jälkeen sitäkään tullut.....
Aika kohtuuton toimitusaika minusta kun maksun vastaanottamisesta on
jo kulunut 20 pv....
humppahanuristi
21.01.2009 15:12:04

että suomen reklaamaatio-osasto on kiireinen. Jos lontooksi kirottaa niin vastaus tulee heti....eipä ole vielä parin päivä jälkeen sitäkään tullut.....
jo kulunut 20 pv....

Elä hättäile, minä tein tilauksen 5.12. ja vieläkään ei ole tullut. On ne nyt jo matkalla, kuulemma.
Ja ehkäpä jos ne kerran kaikki on postiin lykätty 9.1., syy voisi olla jossain muualla kuin T-kaupassa.
Humpasta rautalankaan...
Skebameizi
06.02.2009 12:42:36

Eilen tuli viesti
että Suomen reklaamaatio-osasto on kiireinen.
Mun tilaama Podi ei toiminu ja pitäis saada uutta tilalle... Saakohan soittamalla sitten suomenkielistä palvelua?
www.neverend-hq.net www.myspace.com/neverendfinland
cartmani
10.02.2009 12:56:46
Joten onko Thomannilla "eri varasto" näille vaihto-tapauksille, joissa lojutetaan muilta jo kerran palautettuja kamoja ja laitetaan vaan uuteen kiertoon, josko joku ei huomaisi mitään? Siltä ainakin haiskahtaa?

Näin kävi minunkin tapauksessani. Tilasin ja maksoin nämä rummut: http://www.thomann.de/fi/premier_olympic_jazz_20_schwarz.htm
ja sain nämä rummut:
http://www.thomann.de/fi/millenium_mx220wr_studio_set_wein_rot.htm

Kaiken huipuksi avattuani ennsimmäisen paketin, päällimmäisenä paketissa oli toisen suomalaisen asiakkaan täyttämä palautuslomake. Hänkin oli tilannut samat premierit, kuin minäkin ja saanut kyseiset Milleniumit. Hän oli palauttanut Milleniumit ja nyt Thomannilta lähetettiin minulle samat jo kertaalleen asiakkaan toimesta avatut paketit, joissa luki kissan kokoisin kirjaimin kyljessä Millenium!

Lähetin 25.1. sähköpostia thomanniin suomalaiseen osoitteeseen ja 26.1. sain sieltä seuraavan vastauksen:

"Terve!
Valitettavasti Suomen reklamaatio-osasto on kiireinen.
Jos mahdollista, voitko ottaa tänne yhteyttä Englanniksi, Espanjaksi, Saksaksi tai Ranskaksi. Näin saat vastauksen ongelmaasi samantien.
Vastaa tähän viestiin siis Englanniksi"

Kirjoitin saman tien englanniksi samat tarinat. Ehdotin, että voin pitää rummut ja pyysin hyvityksenä lisää rumputuotteita. Odottelin seuraavan päivän eikä mitään kuulunut. Kasasin sitten rummut ja otin käyttöön. Ajattelin, että kyllähän sieltä ainakin hyvityksenä saa hinnan erotuksen kalliimpiin rumpuihin, enkä myöskään halunnut lähetellä rumpuja takaisin ja odotella kuukautta uusia rumpuja. 28.1. sain vastauksen jossa minua käskettiin ottamaan yhteyttä upsiin palautusta varten. 29.1. vastasin, että rummut ovat jo käytössä, niitä ei voi enää myydä uutena eteenpäin ja haluan maksamani liikasuorituksen 111 € takaisin. 30.1. tuli vastaus, että siitä huolimatta haluavat rummut takaisin ja hyvitystä vähennetään käytön vuoksi. Lähetin takaisin sähköpostia, että tämä ei käy. Haluan liikasuorituksen takaisin, koska olen ostanut rummut enkä vuokrannut niitä. Jos palauttaisin rummut, niin joutuisin taas maksamaan lisää, että saisin ne rummut jotka olen alunperin tilannut ja lisäksi vielä joutuisin odottamaan noin kuukauden ilman rumpuja, vaikka olen maksanut ne jo aikoja sitten. Tähän en ole saanut vastausta, saatika rahoja tähän päivään mennessä (10.2.).

Noh, tämähän oli siinä mielessä varmaan oma moka, kun otin rummut käyttöön, mutta mielestäni minulla olisi silti oikeus saada hyvityksenä hinnanerotus rahana, koska rumpujen palauttaminen aiheuttaa minulle kohtuutonta haittaa aikataulun venymisen takia. Onkohan tässä mitään tehtävissä, vai pitääkö vain niellä tappio ja paukuttaa 50% ylihintaisia Milleniumeja? Palauttamaan en niitä lähde, vähentävät varmaankin milleniumien hinnasta ainakin sen 111 € koska ne vaativat uudet kalvot ja symbaalit, että voi taas myydä uutena eteenpäin. Ja itseasiassa uudet kalvot ja symbaalit olen jo ostanut tuohon settiin, mutta tulihan noita alkuperäisiäkin kokeiltua ja todettua käyttökelvottomiksi. Ei huvittaisi hirveästi nähdä aikaa ja vaivaa thomannin kanssa tappelemiseen, eivätkä ne halvat premierit varmaankan olisi paljon sen kummoisemmat olleet, mutta vituttaahan se, että on tullut maksettua 333 euroa 222 euron rummuista. Kiitos Thomann. Jatkossa ostan muualta.
Skebameizi
10.02.2009 14:36:51 (muokattu 10.02.2009 15:38:41)

Lainaan itseäni:

Saakohan soittamalla sitten suomenkielistä palvelua?

Saa ja saa heti. Kyselivät onkelmaa, selitin ja sanoivat laittavansa sähköpostiin ohjeet.

EDIT: Ohjeet sisältävä maili tuli n. tunnissa.
www.neverend-hq.net www.myspace.com/neverendfinland
Ensola
10.02.2009 19:46:18

jo kulunut 20 pv....

Vihdoin sain vastauksen thomalilta helmikuun alussa ja oli käynyt
siten, että sieltä olivat "unohtaneet" lähettää muut tilaamani tavarat....

Alkaa vähän näyttää siltä, että thomanilta alkaa homma lipeämään
käsistä kun seurailee näitä ihmisten kokemuksia firmasta ja kun
tämän kaltaisia kämmejä tuntuu käyvän tuon tuosta.
1,5kk tilauksesta on aika pitkä toimitusaika ja varsinkin kun etukäteen
maksanut, niin hermostuttaa kun tavaroita ei näy eikä kuulu.
Krice
10.02.2009 23:15:23 (muokattu 10.02.2009 23:16:23)

Alkaa vähän näyttää siltä, että thomanilta alkaa homma lipeämään
käsistä kun seurailee näitä ihmisten kokemuksia firmasta ja kun
tämän kaltaisia kämmejä tuntuu käyvän tuon tuosta.

Ehkä se vain vaikuttaa siltä kun huonoista kokemuksista kerrotaan enemmän. Itse olen tilannut viimeisen vuoden aikana ehkä reilut 10 kertaa ja vain kerran tuli ongelma pedaalin kanssa, josta sain rahat takaisin. Muuten on toiminut hyvin, tuotteet on tulleet perille hyväkuntoisina. Jos ajattelen tilaushistoriaani Thomannilta niin muistan tuon pedaalin lisäksi vain yhden viallisen tuotteen ja omalta osaltani voin sanoa olevani tyytyväinen Thomannin toimintaan.
humppahanuristi
11.02.2009 07:54:28

Ehkä se vain vaikuttaa siltä kun huonoista kokemuksista kerrotaan enemmän. Itse olen tilannut viimeisen vuoden aikana ehkä reilut 10 kertaa ja vain kerran tuli ongelma pedaalin kanssa, josta sain rahat takaisin. Muuten on toiminut hyvin, tuotteet on tulleet perille hyväkuntoisina. Jos ajattelen tilaushistoriaani Thomannilta niin muistan tuon pedaalin lisäksi vain yhden viallisen tuotteen ja omalta osaltani voin sanoa olevani tyytyväinen Thomannin toimintaan.

Eihän näissä aiemmin olekaan ongelmia ollut paitsi nyt ihan viime aikoina.
Humpasta rautalankaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)