Aihe: Yksikelaiset mikit ja klangi
1 2
gtrhead
18.01.2009 09:19:47 (muokattu 18.01.2009 09:20:14)
gtrhead:
Mä en tiedä miten tämän kiltisti sanoisi, mutta parin aikaisemman ketjun perusteella tiedän sun aika varmasti olevan trolli ja tietoinesi täysin mutu- & kuulopuhepohjalla, joten toivon ettet vastaisi tähän aiheeseen mitään, koska en juttujasi kuitenkaan voi ottaa vakavasti.

Jokaisella on vapaus omaan mielipiteeseen. Kunnioitan toivettasi ja poistun keskustelustasi. Tuosta tietämiseni perusteista olet pihalla kuin lumiukko.. Minulla on spekseiltään lähes sama Suhrin kitara kuin Govanilla ko. videoilla. Uskon, että tiedän tässä ketjussa parhaiten mikä saa tuon kitaran soundaamaan juuri tuolta. Sen voin vielä sanoa, että pelkästään mikkien vaihtamisella et tavoitteeseen pääse. Adios!
Frankster
18.01.2009 10:16:03
Mulla on ollut yhdessä kitarassa Kinmanin Woodstock-setti. Itse asiassa, se setti on kitarassa edelleen, myin vaan kyseisen kepakon isälleni :)

Ne ovat vahvat, hyväsoundiset ja hurinattomat mikit, mutta niistä hieman uupuu sitä yläpään kilahdusta mikä 'aidossa' yksikelaisessa on. Mulle se oli liian suuri kompromissi ja nykyinen strato hurisee ihan autenttisesti :D

-Frankster
Wespa
18.01.2009 11:33:27 (muokattu 18.01.2009 11:35:58)
Fralinin Vintage Hoteilla kyllä "klangaa" ihan hyvin, mutta silti mielenkiinnosta&vaihteluna kokeilisin BKP:n Stratomikkejä, tai miksei Sheptonejakin.

Edit. BKP:ltä saisit varmasti hyvää vinkkiä siihen millaiset mikkien pitäisi olla että tuo kaipaamasi tasapaino humpparin kanssa säilyy..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
Les Fender
18.01.2009 13:33:05 (muokattu 18.01.2009 13:34:01)
Sen voin vielä sanoa, että pelkästään mikkien vaihtamisella et tavoitteeseen pääse. Adios!

Oon kyllä samaa mieltä, Stratotyylistä klangia kannattaisi hakea enemmän esikuvaansa vastaavasta kitarasta. Tuossa ei nimittäin body, talla, mikit, lavan asemointi, kaulaliitos, routtaukset ym. ole Fenderiä. Miljuuna pientä eroa tuottaa suuren. Aika loogista on ettei soundaa Stratolta.

tiedän sun aika varmasti olevan trolli ja tietoinesi täysin mutu- & kuulopuhepohjalla, joten toivon ettet vastaisi tähän aiheeseen mitään, koska en juttujasi kuitenkaan voi ottaa vakavasti.

En kyllä näe tällaista henkilökohtaisuuksiin menevää kirjoittelua asiallisena, mielestäni ko. nimimerkki on herättänyt mielenkiintoista keskustelua useasti. Pitäisikö kaikesta olla samaa mieltä?
"Living is easy with eyes closed!"
kimurantti1
18.01.2009 20:04:43 (muokattu 18.01.2009 20:19:23)
Oon kyllä samaa mieltä, Stratotyylistä klangia kannattaisi hakea enemmän esikuvaansa vastaavasta kitarasta. Tuossa ei nimittäin body, talla, mikit, lavan asemointi, kaulaliitos, routtaukset ym. ole Fenderiä. Miljuuna pientä eroa tuottaa suuren. Aika loogista on ettei soundaa Stratolta.

Tämä voi kyllä olla. Mä en kuitenkaan halua Musarin soundaavan nimenomaan stratolta. Jos haluaisin, niin ratkaisu ongelmaan olisi tietty tuskallisen yksinkertainen. Haluaisin soundiin vain jotain saman tyyppistä klangia, ja voi hyvin olla että ne on noi hurinattomat mikit jotka siinä on esteenä, koska kitaran akustisessa soundissa tuntuisi olevan sitä klangia ihan samalla tavalla kuin kokeilemissani stratoissa.

Pitää nyt tuo mikkipolitiikka katsoa, jos sillä sitä klangia vahvistettuunkin soundiin tulisi. Jos ei tule, niin en mä sitten viitsi alkaa hyvää kitaraa modaamaan isolla rahalla, jos onkin niin että jostain toisesta kitarasta lähtisi sellaisenaan haluamani soundi.

En kyllä näe tällaista henkilökohtaisuuksiin menevää kirjoittelua asiallisena, mielestäni ko. nimimerkki on herättänyt mielenkiintoista keskustelua useasti. Pitäisikö kaikesta olla samaa mieltä?

Ei tässä ole kyse siitä ettäkö kaikkien pitäisi olla samaa mieltä, vaan siitä, että parin aikaisemman ketjun (sekä jäsenkuvauksen hassunhauskan muuntelun, Peaveyn ValveKingistä ja LTD:n RR-kopiosta yhtäkkiä monien tuhansien putiikkikamoihin) perusteella olen suht. varma, että jäsen gtrheadilla ei mitään Suhrin kitaroita, Two-Rocksin Dumble-klooneja ja vaikka mitä muita väittämiään vermeitä oikeasti ole.

Eli asiassa ei ole mitään henkilökohtaista, mä en vaan usko, että ko. henkilöllä olisi mitään omakohtaista kokemusta laitteista joista niin asiantuntevaan sävyyn puhuu. Oli ehkä tökeröä sanoa asia suoraan (sanoinhan etten osaa tuon kiltimmin sitä muotoilla), mutta ellen sitten näe kuvaa hänestä niiden kalliiden putiikkikamojensa kanssa, en pysty hänen juttujaan ottamaan kovin vakavasti. Näin tämä asia mulle valitettavasti on, eikä gtrheadin siis kannata tuhlata aikaansa minuun.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
gtrhead
18.01.2009 20:28:45 (muokattu 18.01.2009 20:30:17)
Ei tässä ole kyse siitä ettäkö kaikkien pitäisi olla samaa mieltä, vaan siitä, että parin aikaisemman ketjun (sekä jäsenkuvauksen hassunhauskan muuntelun, Peaveyn ValveKingistä ja LTD:n RR-kopiosta yhtäkkiä monien tuhansien putiikkikamoihin) perusteella olen suht. varma, että jäsen gtrheadilla ei mitään Suhrin kitaroita, Two-Rocksin Dumble-klooneja ja vaikka mitä muita väittämiään vermeitä oikeasti ole.

Eli asiassa ei ole mitään henkilökohtaista, mä en vaan usko, että ko. henkilöllä olisi mitään omakohtaista kokemusta laitteista joista niin asiantuntevaan sävyyn puhuu. Oli ehkä tökeröä sanoa asia suoraan (sanoinhan etten osaa tuon kiltimmin sitä muotoilla), mutta ellen sitten näe kuvaa hänestä niiden kalliiden putiikkikamojensa kanssa, en pysty hänen juttujaan ottamaan kovin vakavasti. Näin tämä asia mulle valitettavasti on, eikä gtrheadin siis kannata tuhlata aikaansa minuun.

Tunnustat edellisen tökeröyden ja jatkat samaa p*skan jauhamista. Ei valitettavasti anna kovin fiksun ihmisen kuvaa.. Tiedän että sinulle on aika vaikeaa päästä asian yli, mutta voisitko edes yrittää jättää henkilökohtaisuudet ja arviosi toisesta henkilöstä pois keskustelusta. Varsinkaan kun totuutta et tiedä ja levität suppean mielikuvituksesi pohjalta täysin väärää informaatiota.
kimurantti1
18.01.2009 20:33:34 (muokattu 18.01.2009 20:34:59)
Tunnustat edellisen tökeröyden ja jatkat samaa p*skan jauhamista. Tiedän että sinulle on aika vaikeaa päästä asian yli, mutta voisitko edes yrittää jättää henkilökohtaisuudet ja arviosi toisesta henkilöstä pois keskustelusta. Varsinkaan kun totuutta et tiedä ja levität suppean mielikuvituksesi pohjalta täysin väärää informaatiota.

Miksi mun pitäisi jättää arvioni toisesta henkilöstä pois ylipäätään mistään keskustelusta? Jos en usko että sulla on omakohtaista tietoa aiheesta, niin siinä valossa on aika vaikea ottaa juttujasi tosissaan. Ota kuva siitä Suhrin stratosta, niistä monien tuhansien putiikkivahvistimista ja itsestäsi (mielummin tämän päivän sanomalehti tjsp. kädessä), niin myönnän olleeni väärässä. Ellei sellaista kuvaa tule, niin tämä keskustelu oli mun osaltani tässä.
gtrhead
18.01.2009 20:36:45
Miksi mun pitäisi jättää arvioni toisesta henkilöstä pois ylipäätään mistään keskustelusta? Jos en usko että sulla on omakohtaista tietoa aiheesta, niin siinä valossa on aika vaikea ottaa juttujasi tosissaan. Ota kuva siitä Suhrin stratosta, niistä monien tuhansien putiikkivahvistimista ja itsestäsi (mielummin tämän päivän sanomalehti tjsp. kädessä), niin myönnän olleeni väärässä. Ellei sellaista kuvaa tule, niin tämä keskustelu oli mun osaltani tässä.

Sinä se jatkat urpoilua.. Get a life!
Ziggy Bubba
19.01.2009 00:00:10

Mitä meinaat tuolla, että BKP:ltä saisi vinkkiä?

Veikkaisin että sitä, jotta BKP:ltä saa todella asiallista palautetta kunhan tarpeensa esittää (soundi-ihanteet ym.). Hyvää asiakaspalvelua tarjoaa siis tuo firma..
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Wespa
19.01.2009 10:36:07
Osaatko verrata, että onko Fralinin Vintage Hotit kuinka kirkkaat verrattuna esim. American Stankun orkkismikkeihin tai Kinamnin Avn-62:n? Oikeastaan noista kahdesta mikistä mulla on jonkinlainen kuva päässä, muuten ei paljoa sano. Onko enempää sanottavaa Sheptoneista tai BKP:sta?

Mitä meinaat tuolla, että BKP:ltä saisi vinkkiä?

No siis, juuri noiden pelien mikeistä ei ole kokemuksia, mutta esim. Fenkun Custom Shop '69 -mikkisettiin verrattuna on mielestäni hieman lämpöisempi, ja samaa voisi sanoa verratessa moneen muuhunkin ns. "hyvänä" pidettyyn settiin. Eli ei ole missään nimessä ylikirkas, mutta ei taas sitten todellakaan tummakaan, vaan hyvä balanssi tässä suhteessa. Ja kaula- & keskimikin väliasento on hurinaton ja todella makoisa, tuota asentoa tuleekin omassa Stratossa käytettyä eniten.

Sheptoneista minä en osaa sanoa, mutta Jucciz voinee kertoa lisää. Ja olen ymmärtänyt että BKP:n "pyörittäjä" (oliko nimeltään Tim tai tjsp?) suosittelee auliisti mielestään oikeanlaisia mikkejä kunhan hänelle vain kertoo mitä haluaa ja millaiseen kitaraan. Muistelen useankin kirjoittajan maininneen saaneensa häneltä korvaamatonta apua mikkivalinnoissaan..
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
PeeJii
19.01.2009 10:49:17 (muokattu 19.01.2009 11:04:30)
Haluaisin soundiin vain jotain saman tyyppistä klangia, ja voi hyvin olla että ne on noi hurinattomat mikit jotka siinä on esteenä, koska kitaran akustisessa soundissa tuntuisi olevan sitä klangia ihan samalla tavalla kuin kokeilemissani stratoissa.

Moi. Tulipa mieleen, että minkähänarvoinen tonepotikan konkka tuossa sun kitarassa on. Kun se vaikuttaa vähän soundiin vaikka säätö olisi kirkkaimmalla. Itse poistin etu- ja keskimikin tonen kytkennän kokonaan kun ei sille mun käytössä koskaan ole ollut tarvetta. Ja ainakin haluan uskoa että se vähän kirkasti soundia. Kinmanin 62:set siis kitarassa.

Tietysti tuossa voisi kokeilla myös pienempiarvoista konkkaa tilalle...

Lisäys: Musari-artikkelista huomasin, että sulla toi tone on ahkerassa käytössä. Mitä jos kokeilisit kitaraa niin että poistat kokeeksi koko konkan siitä tonepotikasta ja vertaat lopputulosta, siinä se ero on suurimmillaan. Nyt meni lopputulos kyllä vähän arvailuksi :)
leijona
19.01.2009 11:33:29
Nuo sun Kinmannit on aika tuhdit ja keskialue-painotteiset mikit, joten niistä ei lähde sitä klangia, kuin esimerkiksi vähän enemmän perinteisimmistä strato-mikeistä, kuten esim. kinmannin AVn-56 mikistä vai mikä se nyt oli. Vielä kun sulla on ruusupuu otelauta.
kimurantti1
19.01.2009 13:56:23 (muokattu 19.01.2009 13:58:28)
Jep, tone on ahkerassa käytössä. Pitää kuitekin kokeilla sen poistoa seuraavan kieltenvaihdon yhteydessä. Mistäs noiden Sheptonen mikkien hintoja voisi urkkia, kun ei suomalaisten kauppojen sivuilta, Thomannilta eikä parista brittikaupastakaan moisia löytynyt?

Avn-62:t on tosiaan vähän keskiäänipainotteiset, ja ilmeisesti se ei ole sitä, mitä yksikelaisilta haen. Sen sijaan tehoa saisi olla jonkin verran juuri sen tallahumpparin takia.
J.Hollström
19.01.2009 14:01:03
Mistäs noiden Sheptonen mikkien hintoja voisi urkkia

http://www.sheptone.com/stratorder.htm
kimurantti1
19.01.2009 14:19:56 (muokattu 19.01.2009 14:21:01)
Jaa jaa, ei noi olekaan niin kalliit kuin luulin. Sivujen laskurilla tulee 195 dollaria mikeille, teräksiselle aluslevylle ja maailmanlaajuiselle lähetykselle, eli euroina verojen jälkeen varmaan siinä parin sadan hujakoilla. Se on jo esim. satasen halvempi kuin Suhrin mikit. Vaikka toisaalta, ei sillä satasella nyt ihan niin paljon väliä ole, kun rahat kuitenkin menee kiinni laatutavaraan. Ihan hyvältä vaihtoehdolta noikin vaikuttaa.

Täällä ei varmaan ole ketään konkaria, jolla olisi kokemusta Suhrin mikeistä, Sheptoneista, Fralinin Vintage Hoteista ja Fenkun Texas Specialeista? Texas Specialit ei kyllä välttämättä olisi kovin järkevä veto, koska ihan samalla tavalla keskiäänivoittoisina kuumina bluesmikkeinä niitä mainostetaan, kuten Kinmanin Avn-62:kin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)