Aihe: LesPaul mallisista?
1 2
paul g
16.01.2009 08:43:03
Millaisia keppejä on esim. Esp ltd Lespaulit?
Onko niistä kotisoittajalle iloa?
Hinta/laatu suhde?

Ibanezillakin on mallistossa aika edullisiakin?

Epiphone?

Kertokaa kokemuksia.

Hakusessa tykkisoundinen valmiiksi. Raskaaseen soittoon.

Suosituksia.
Arttuonline
16.01.2009 15:26:01
Osta Vintagen Les Paul (V100-malli) Et kadu.
epi2
16.01.2009 15:29:24 (muokattu 16.01.2009 15:38:20)
minkä hintasta haet? Les Paulesta Epiphonella ainakin ne 400€ paikkella olevat standard mallit on hyviä, LTD:stä oon kuullu, että 400-sarjasta ylöspäin ovat hyviä, muut ei kai sit niin hyviä. Nuo 400-sarjalaiset on jo sit siellä 700€ paikkeilla.

Tokait on myös ihan hyviä, korealaiset maksaa 500-600€ japanilaiset 800€+.

Vintageista ei oo juuri kokemuksia, yhden oon nähnyt, mutta en sitä kauheesti testannu, ihan vähän taisin hipelöidä.

Ibanezitkin ihan hyviä.

Tuossa ihan hyvä kitara, kai tuolla aika hyvin pystyy soittaa raskasta musaa, ainakin jos on vahvistin, joka on suunnttu raskaaseen musaan http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm jos ei muka muuten riitä raskaaseen musaan niin mikkivaihdolla viimeistään.
cruel_destiny
16.01.2009 18:27:47
Tuossa ihan hyvä kitara, kai tuolla aika hyvin pystyy soittaa raskasta musaa, ainakin jos on vahvistin, joka on suunnttu raskaaseen musaan http://www.thomann.de/fi/epiphone_les_paul_standard.htm jos ei muka muuten riitä raskaaseen musaan niin mikkivaihdolla viimeistään.

hommaa mielummin tokai, niissä on paremman näköinen lapa.
Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin surreal
Grugi
16.01.2009 18:33:46
Tokaita itse suosittelen oman kokemuksen perusteella ja mielummin vielä japsi versioita. Hintaa on juu se reilu 800€ japsi malleilla mutta torilta kyllä löytyy välillä käytettynä halvemmallakin.
SDMF
Arttuonline
18.01.2009 12:42:21
Sanon, että noi Vintagen Les Paul kopiot pesee ainakin Epiphonet 6-0. Pääsin kokeilemaan Vintagea (nykyistä kitaraani, jonka sitten ostin) ja n.300€ kalliimpaa Epiphonea, ja Vintage oli saundissa täysin ykkönen. Tulipa kokeiltua samalla kertaa myös Gibsonin Les Paul Studiota, eikä saundiltaan eronneet laisinkaan. Tosin tuo mun yksilö taisi olla joku erittäin hyvälaatuinen, sillä kokeilin täysin samanlaista kitaraa samalta valmistajalta (JOPA SAMA VÄRI! ;o) ja ei soinut läheskään niin hyvin.
Heze
18.01.2009 14:51:51
ESP:n japanissa valmistamat ja pelkästään japanin markkinoille tarkoitetut Edwards LP-kopiot kannattaa myös tsekata.
(..ja kappas torilla näyttääkin olevan yksi sellainen tarjolla..) ;-)
Dominaattori
18.01.2009 15:08:22
ESP:n japanissa valmistamat ja pelkästään japanin markkinoille tarkoitetut Edwards LP-kopiot kannattaa myös tsekata.

Nämä. Itelläni on nyt vuoden ajan ollut El-pc 92 ja on alkanut jo osoittaa luottokepin virkaa. Tämä kitara saattaa olla sellainen ettei ole lähdössä mihinkään.
"A few things you should know about Michael Angelo: 1) He can play faster than you. 2) He can do it with both hands at once."
HTMono
18.01.2009 15:13:35
Nämä. Itelläni on nyt vuoden ajan ollut El-pc 92 ja on alkanut jo osoittaa luottokepin virkaa. Tämä kitara saattaa olla sellainen ettei ole lähdössä mihinkään.

Ootteko päässy vertailemaan noita Edwardseja ESPiin, Tokaihin, Gibsoniin, mihin vaan? Minkälaisia ne on? Enemmänki tuollanen Eclipse-lähestyminen ilmeisesti eikä mikään ihan traditional? Voisivat nääs olla hauska vaihtoehto jos jossain pääsis kokeilemaan.
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
Marzi
18.01.2009 16:22:00

hommaa mielummin tokai, niissä on paremman näköinen lapa.

Niin, mitäpä sillä muulla kitaralla on väliä.
Liikaa on tarpeeksi.
DZN
18.01.2009 16:35:36 (muokattu 18.01.2009 16:36:09)

Jos nyt tarkkoja ollaan niin Edwardsien puuosat tulee Koreasta. Ne on vain viimeistelty Japanissa. Hyviä keppejä silti mutta ei täysin Made In Japan.
Aka. Dino and 6077dino
karsa
18.01.2009 17:26:38
Ootteko päässy vertailemaan noita Edwardseja ESPiin, Tokaihin, Gibsoniin, mihin vaan? Minkälaisia ne on? Enemmänki tuollanen Eclipse-lähestyminen ilmeisesti eikä mikään ihan traditional? Voisivat nääs olla hauska vaihtoehto jos jossain pääsis kokeilemaan.

Mulla on Edwardsi lpc 89/92 vai mikää tää sitten onkaan tässä vieressä, perinteinen lp mallinen kitara duncaneilla. Mä ainaki oon todella tyytyväinen tähän,ainoo on että toi tallan JB on liian ärsy nykyiseen musiikkityyliin. Verrannut olen 1000euron Tokaihin ja ei mun handuun ainakaan Tokai tuntunut mitenkään erikoiselta paaljon suuremmasta hintalapustaan huolimatta. Mun Edwards on suorastaan yllättävän kevyt verrattuna Tokaihin(posiitivinen asia mulle) ja Tokaissa sellanen Gibson 50s pesäpallomaila kaula, Ed kai sitten verrattavissa 60s? Tuli mulle jäädäkseen pitkäksi aikaa.
Heze
18.01.2009 18:38:50
Jos nyt tarkkoja ollaan niin Edwardsien puuosat tulee Koreasta. Ne on vain viimeistelty Japanissa. Hyviä keppejä silti mutta ei täysin Made In Japan.

Villejä huhuja on myös liikkunut, että kiinassa olis osa puuosista tehty, tästä ei vain ole todisteita löytynyt, vielä. Japanissa on kuiteskin aika tarkkaan muistaakseni määritelty, että missä tuotteessa saa käyttää 'Made In Japan'-leimaa, joku prosenttiosuus piti muistaakseni ylittyä. Onko jollakin tarkempaa tietoa?
petrin1
18.01.2009 21:34:35 (muokattu 18.01.2009 21:35:16)
meikäläisellä on myynnissä raha pulan takia fenix les paul custom.
hakkaa epit ja korean tokait 100-0.
japanin tokain tasia..paras les paul kopio jota olen koskaan soittanut.
kitara on 80-90 lukujen taitteesta..
paul g
19.01.2009 18:48:19
No niin. Kiitoksia vastauksista ja muustakin infosta.
Semmoista muutaman satasen keppiä haeskelen ja saa olla käytettykin.
Uutta en raaski ostaa tähän taloon kun noita jälkiä siunaantuu väkisin.

Jos jollain ylimääräinen niin saapi tarjota kuvienkin kera.
kloppis
19.01.2009 20:31:09
meikäläisellä on myynnissä raha pulan takia fenix les paul custom.
hakkaa epit ja korean tokait 100-0.
japanin tokain tasia..paras les paul kopio jota olen koskaan soittanut.
kitara on 80-90 lukujen taitteesta..

Hyvä myyntipuhe!
Nacher
19.01.2009 23:14:35
Fenixit ovat kyllä hyviä, myyntipuheesta huolimatta.

Noin muuten suosittelen itse vahvasti Vintagen Les Pauleja, jos halpaa hyvää Les Paulia haluaa. Aivan hiton hyviä keppejä hintaisekseen, ja kyykyttävät Epiphoneja todellakin armotta.
superfly
19.01.2009 23:21:24
Se kaikkien oma suosikkimerkki näyttää melko monesti hakkaavan kaikki muut 6-0 ja mennen tullen.
Killing internet dragons is serious business!
fox
19.01.2009 23:25:06

Fenixit ovat kyllä hyviä, myyntipuheesta huolimatta.

Noin muuten suosittelen itse vahvasti Vintagen Les Pauleja, jos halpaa hyvää Les Paulia haluaa. Aivan hiton hyviä keppejä hintaisekseen, ja kyykyttävät Epiphoneja todellakin armotta.

Noinkohan? =) Niissä on jonkin verrankin sitä toleranssia kyllä, ettei niillä(kään) kuuhun mennä. Itse asiassahan koko "Vintage" brändinä on ihan sama kuin toisella puolen kanaalia olevan musiikkiliikkeen vastaava juttu, ei sen kummempi.
John Hornby & Skewes -musakauppahan käsittääkseni noita "Vintageja" rahtaa vastaavan laiselta firmalta, kuin oli tuo kimppatilauspuolen KHL. Vintagen ja tuon JH&S-kaupan kitarat toimitta(nee) mystinen SKU joka sitten teettää nuo "ties missä"..

Ja:huomattava, että kyllä ne Vintagetkin ihan soittimia on (paitsi se yks "relikoitu" mitä mulle tarjottiin remonttiin..) että siitä tässä ei ole kysymys. Vaan siitä, että "kyykyttävätkö" ne "armotta" mitään, niinkuin oikeesti. Vai pitääkö tästä sellainen johtopäätös vetää, että Epiphoneissa on jotain suurempaa vikaa (emoyhtiö??) =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)