Mulla on tällä hetkellä Music Manin Silhouettessa Kinmanin hurinattomat Avn-62 -yksikelaiset kaulassa ja keskellä. Soundi on omalla tavallaan tosi hyvä, mutta niistä puuttuu tietty klangi jota yksikelaisilta haluaisin. Vähän vaikea kuvailla soundia, näissä on jotain sinne päin: http://www.youtube.com/watch?v=jVyrfvmyPIE&fmt=18http://www.youtube.com/watch?v=xfoZ … 2rJg&feature=channel&fmt=18 Leppärunkoinen kitara stratotyyppisellä tallalla, vaahterakaula, ruusupuuotelauta, pleksi ja yksikelaiset mikit Musarissakin on, mutta jotenkin en ole tuon tyyppistä klangia saanut vielä yhdestäkään vahvistimesta jota olen kokeillut. Tuossa taitaa olla ne Suhrin VL60- vai mitkä lie mikit ovatkaan. Ne olisi tietysti kokeilemisen arvoisia, mutta ainakin Custom Soundin hinta vähän hirvittää, eikä mulla ole keikkojen välissä kiinnostusta tai aikaa pitää hirveää kamojenpyöritysrumbaa päällä. Osaatteko yksikelaisiin mikkeihin enemmän perehtyneet sanoa, että onko jotain muita mikkejä vielä, joilla saisi tuon tapaista klangia soundiin? Fenderin Texas Specialit, Lindy Fralinin Hot Vintaget jne? En haluisi kuitenkaan mitään älyttömän kirkkaita mikkejä, vaan soundin pitäisi olla sen verran hillitty, ettei humpparikitarasta Musariin vaihtaessa tarvisi ruveta vahvistimen säätöjä ruuvaamaan, vaan että soundi vain muuttuisi inasen kirkkaammaksi. Onko tämä edes mahdollista, jos haluan nimenomaan sitä klangia soundiin? |
Antti1 17.01.2009 23:29:17 | |
---|
Onko se ongelma nimenomaan mikeissä? Kitarasta napsahtaa sopivaa meteliä korville muutoin? |
kimurantti1 17.01.2009 23:33:58 | |
---|
Onko se ongelma nimenomaan mikeissä? Kitarasta napsahtaa sopivaa meteliä korville muutoin? En mä ole muutakaan syytä keksinyt. Strato-tyyppisistä kitaroista sellaista mun hakemaani klangia on lähtenyt, ja sellainenhan tämä Musari mitä suurimmassa määrin on. |
Antti1 17.01.2009 23:43:24 | |
---|
En mä ole muutakaan syytä keksinyt. Joo, kyllä mä sen siellä uskoisin kanssa olevan. Ajattelin nyt vaan, ettei oo kitarasta lähtöisin oleva ongelma, vaikka pääpiirteittäin strato toi tosiaan on. Lindyn mikkejä mä voisin kokeilla, jos olisin samassa tilanteessa. Kinmanit on kyllä hyvät, mutta liekö sen toisen kelan aiheuttama "ongelma" just toi lievä yksikelaiselle tunnusomaisen klangin kuoleentuminen? |
Nurmituomas 17.01.2009 23:49:03 | |
---|
ettei olis vahvarista kiinni? |
BigPapa 17.01.2009 23:50:57 | |
---|
Onks noo sit ykskelaset vai stäckihumbucki.... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
ballfish 17.01.2009 23:53:04 (muokattu 17.01.2009 23:54:32) | |
---|
Mietin vain, että kuinka paljon vaikuttaisi jos sulla olis ihka-aito stratotalla...? Voisi olla merkittäväkin juttu soundissa. Tommone väännös toi musarin versio kuitenkin on. Jos olen väärässä tallajutussa eli ei vaikutusta, niin texas special on loistava valinta sun musarille. E: Ja humpparikitarasta aitoon stratotwangiin siirtyminen samoilla vahvarin säädöillä ei vaan toimi, on tullut todettua kantapään kautta =D "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
ReBeat 18.01.2009 00:09:28 | |
---|
Mietin vain, että kuinka paljon vaikuttaisi jos sulla olis ihka-aito stratotalla...? Voisi olla merkittäväkin juttu soundissa. Tommone väännös toi musarin versio kuitenkin on. Toi talla näyttää Wilkinson VSVG:ltä, joten sen puolesta klangia pitäisi kyllä irrota enemmän kuin fendereistä. |
gtrhead 18.01.2009 00:26:49 | |
---|
|
karsa 18.01.2009 00:29:34 | |
---|
|
gtrhead 18.01.2009 00:32:34 (muokattu 18.01.2009 00:34:26) | |
---|
|
karsa 18.01.2009 00:35:25 | |
---|
|
gtrhead 18.01.2009 00:37:52 | |
---|
Sori oon kujal mut siis puhuttiinko nyt tuosta musarin vsv tallasta? Itse puhuin tuosta videolla näkyvästä Suhrista.. Musarilla taitaa olla omat viritykset talloissa.. |
ReBeat 18.01.2009 00:39:02 | |
---|
Sori oon kujal mut siis puhuttiinko nyt tuosta musarin vsv tallasta? Kyllä, kimurantin kuvissa näkyvän musarin tallasta puhuttiin... |
karsa 18.01.2009 00:39:32 | |
---|
Itse puhuin tuosta videolla näkyvästä Suhrista.. Musarilla taitaa olla omat viritykset talloissa.. Jaa eli täys väärinkäsitys...aattelinki jo että miidäs hmtiä. |
gtrhead 18.01.2009 00:40:52 | |
---|
Kyllä, kimurantin kuvissa näkyvän musarin tallasta puhuttiin... Selvä homma. Siinä saattaakin olla yksi ongelma podittavana.. Gotohin talla, joka Govanin Suhrissa on, soundaa aika erilaiselta kun tuo Wilkinson.. |
kimurantti1 18.01.2009 01:03:29 (muokattu 18.01.2009 01:08:19) | |
---|
Antti1 & BigPapa: Mä en ole aivan varma näiden Kinmanien toimintaperiaatteesta kun en ole ikinä avannut niitä tai muutenkaan ottanut hirveästi selvää. Yksikelaisilta ne näyttävät (omakuvassa näkyy), mutta ovat täysin hurinattomat. Eli en tiedä onko siellä sisällä kelat stackatut-tyt (vai miten tää termi kääntyykään suomeksi), mutta se mulle ihan ensimmäisenä tuli kanssa mieleen, että miten ikinä se hurinattomuus on tehtykään, niin se voisi olla yksi syypää klangin puutteeseen. En usko että klangin puute on tallasta kiinni, koska akustisessa soundissa sitä klangia tuntuisi olevan ihan samalla tavalla kuin muutamassakin stratossa joita olen kokeillut. Vahvistettuna sitä sen sijaan ei ole ollut. Kun linkitin nuo Guthrien pätkät, niin en tarkoittanut että pitäisi aivan samanlaista soundia saada, nuo vaan tuli äkkiseltään mieleen, että jotain tuon tapaista. Näitä Kinmaneja ainakin mainostetaan vähän tehokkaampina mikkeinä, joissa on keskialuetta korostettu. Ylipäätään sellaista stratomaisempaa soundia haluaisin, muttei mielellään mitään super kirkasta tai räikeää. Esimerkiksi Fenderin American Stankun mikeissä on musta vähän liian kirkas soundi. Niin ja tehoa niissä mikeissä pitäisi myös olla sen verran, että ne saa balanssiin keskitehoisen tallahumpparin kanssa. gtrhead: Mä en tiedä miten tämän kiltisti sanoisi, mutta parin aikaisemman ketjun perusteella tiedän sun aika varmasti olevan trolli ja tietoinesi täysin mutu- & kuulopuhepohjalla, joten toivon ettet vastaisi tähän aiheeseen mitään, koska en juttujasi kuitenkaan voi ottaa vakavasti. |
Antti1 18.01.2009 01:33:37 | |
---|
Noissa Kinmaneissa on mun muistaakseni kaksi kelaa päällekkäin, joista toista käytetään siihen hurinan tappamiseen. Se tekee siitä soundista hurinattoman ja samalla häipyy ripaus sitä yksikelaisen "kolinaa". Eräänlainen kompromissa kahden pahan väliltä siis. Mä tykkään niistä, mutta juurikin tuota äärimmäistä klangia hakiessa ei oikein oo irronnut. Tosin enpä nyt oo omissa kepakoissani pitänyt moisia, joten ei oo sen laajempaa kokemusta aiheesta. |
kimurantti1 18.01.2009 01:49:13 | |
---|
Haluatko ostaa? ;-D Ei vaan, kyllä mä tän ajattelin niin tehdä, että ensin vaihdan mikit ja tsekkailen vähän, että menikö parempaa ja sitten vasta myyn Kinmanit veke, ellei joku sitten halua ostaa niitä tässä ja nyt. |
Antti1 18.01.2009 01:54:50 | |
---|
Haluatko ostaa? ;-D Kyl niille käyttöä olisi, mutta jag har ingen pengar tjsp... Pidä niitä mieluummin, niin ostan ne sulta sitten pois myöhemmin, ehkä. :) |