artope 15.01.2009 12:49:47 | |
---|
Mulla on Fenkun Presari sunburst- värityksellä. Bassosta on vuosien saatossa alkanu maalipinta lohkeilemaan ja sieltä pilkistelee kauniin puunvärinen pinta. Tekis mieli poistaa maali kokonaan ja siten lakata se. Miten saisi maalipinnan parhaiten veks ja mitä lakkaa suosittelette pinnaksi?? "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
tauranen 15.01.2009 12:54:46 (muokattu 15.01.2009 12:54:57) | |
---|
Mulla on Fenkun Presari sunburst- värityksellä. Bassosta on vuosien saatossa alkanu maalipinta lohkeilemaan ja sieltä pilkistelee kauniin puunvärinen pinta. Tekis mieli poistaa maali kokonaan ja siten lakata se. Miten saisi maalipinnan parhaiten veks ja mitä lakkaa suosittelette pinnaksi?? Älä tee mithään, road worn on päivän sana. http://www.fender.com/roadworn/site.php?language=swedish Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
J.Nikkanen 15.01.2009 13:17:35 | |
---|
Mulla on Fenkun Presari sunburst- värityksellä. Bassosta on vuosien saatossa alkanu maalipinta lohkeilemaan ja sieltä pilkistelee kauniin puunvärinen pinta. Tekis mieli poistaa maali kokonaan ja siten lakata se. Miten saisi maalipinnan parhaiten veks ja mitä lakkaa suosittelette pinnaksi?? Laitappa teksti tuonne "Elektroniikka ja soitinrakennus" puolelle niin jopas alkaa neuvoa tulemaan. Helppo ja nopea projekti se ei varmaankaan ole. Uudet Seymour Duncan SJB-1N ja SJB-1B (J-Bass vintage) 4-kielisen mikit myytävänä! Tarjouksia vastaanotetaan. |
Kämis 15.01.2009 13:24:56 (muokattu 15.01.2009 13:25:59) | |
---|
Olen lukenut jokusen kerran varoituksen sanan siitä ettei maalia kannata alkaa poistamaan siinä toivossa, että saisi kauniin puupinnan näkyviin. Koska body on alunperin tarkoitettu maalattavaksi ei bodypuun esteettisyydellä ole ollut väli. Eli kun maali on kovalla työllä poistettu on käynnyt ilmi, että body on liimattu useasta lankusta, niiden pintakuvioita ei ole mitenkään soviteltu ja lankkujen sävyt vaihtelevat ja tulos on ruma. Mutta, kysele tosiaan tuolta soitinrakennuspuolelta. |
artope 15.01.2009 13:35:15 | |
---|
Ok, laitetaan sinne. Taitaa olla paree antaa olla kuitenkin entisellään... "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
PasiB 15.01.2009 14:33:05 | |
---|
Mulla on Fenkun Presari sunburst- värityksellä. Bassosta on vuosien saatossa alkanu maalipinta lohkeilemaan ja sieltä pilkistelee kauniin puunvärinen pinta. Tekis mieli poistaa maali kokonaan ja siten lakata se. Miten saisi maalipinnan parhaiten veks ja mitä lakkaa suosittelette pinnaksi?? Ja sitten joskus kun bassolla on ikää vintagen verran, niin uudelleen käsittely huonontaa arvoa. Eli annapas olla vaan, hieno se on tuollaisenakin. Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä. |
artope 16.01.2009 10:07:04 | |
---|
Ja sitten joskus kun bassolla on ikää vintagen verran, niin uudelleen käsittely huonontaa arvoa. Eli annapas olla vaan, hieno se on tuollaisenakin. No joo. Tarvii varmaan antaa olla. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
tauranen 16.01.2009 10:30:53 | |
---|
Ja sitten joskus kun bassolla on ikää vintagen verran, niin uudelleen käsittely huonontaa arvoa. Eli annapas olla vaan, hieno se on tuollaisenakin. Mä olen ainakin katunut raskaasti viime vuosina kun maalautin 80-luvun alun bb yammuni joskus 15 vuotta sitten ja väri on vielä pinkki. Minä olen John, teidän Entwistlenne, älkää pitäkö muita basisteja! |
pekezu 16.01.2009 20:25:50 | |
---|
No joo. Tarvii varmaan antaa olla. Itse tekisin näin. Mä diggailen natural- värityksellisistä beisseistä, mutta jatsareissa ja presareissa ei musta ole sunburstin voittanutta. Erilaisia pleksejä vaan kehiin ;). Eräs kaverini poistatti maalit halpiskitarastaan. Mun mielestä kyseisestä pelistä tuli aika juro, mutta toisaalta ei se kaukaa pahalta näyttänyt. Itse olisin ehkä antanut olla. Goottitosanium |
artope 16.01.2009 22:04:23 | |
---|
Mikä muuten on ikä, kun siitä tulee vintage?? "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
J.Hollström 16.01.2009 22:09:28 | |
---|
Mikä muuten on ikä, kun siitä tulee vintage?? Ei ole välttämättä ikä se joka tekee vintagen. Mutta joku aika sitten vintageina pidettiin vaan 60-lukulaisia, nyt siihen alkaa ilmottautumaan jo kasarikamaa. Tosta joku vintagemääritelmä: http://www.provide.net/~cfh/vintage.html |
artope 16.01.2009 22:21:30 | |
---|
OK. Toi mun presari on vasta -85 mallinen. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
J.Hollström 17.01.2009 09:40:00 | |
---|
OK. Toi mun presari on vasta -85 mallinen. '85:nen jenkkipresari on todellinen harvinaisuus, sillä kaikki sen vuoden kuvastossa olleet kitarat on tehty Japanissa. CBS myi firman pois $12,5 miljoonalla, syyttäen Japanilaisia siitä että firma tekee tappiota. Työntekijöiden määrä tippui 800:sta sataan, tuotanto loppu kokonaan helmikuussa 1985 ja uusia kitaroita alkoi tulla todella verkkaiseen tahtiin vuoden '85 lopussa (vain n. viisi kitaraa päivässä) ja nämäkin olivat vintage reissue malleja. Uusi bassomalli (precision bass plus) ilmestyi vasta 1989. |
artope 17.01.2009 10:11:55 | |
---|
'85:nen jenkkipresari on todellinen harvinaisuus, sillä kaikki sen vuoden kuvastossa olleet kitarat on tehty Japanissa. CBS myi firman pois $12,5 miljoonalla, syyttäen Japanilaisia siitä että firma tekee tappiota. Työntekijöiden määrä tippui 800:sta sataan, tuotanto loppu kokonaan helmikuussa 1985 ja uusia kitaroita alkoi tulla todella verkkaiseen tahtiin vuoden '85 lopussa (vain n. viisi kitaraa päivässä) ja nämäkin olivat vintage reissue malleja. Uusi bassomalli (precision bass plus) ilmestyi vasta 1989. Kiitos tiedosta. Mulla siis harvinainen vintagepresari!! "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
J.Hollström 17.01.2009 10:27:13 | |
---|
Kiitos tiedosta. Mulla siis harvinainen vintagepresari!! Näin voisi ajatella, kun CBS siivosi vain varastojaan ja vuosien '84-'86 Fenderin kaikista myydyistä malleista 80% on japanilaisia, ja suurin osa noista lienee kitaroita. Jos '85 tahti on ollut muutaman kuukauden ajan 5 kitaraa päivässä, niin precision bassoja ei varmaan montaa ole tehty. Mistä päättelet että bassosi on vuodelta '85? |
artope 17.01.2009 11:50:26 | |
---|
Näin voisi ajatella, kun CBS siivosi vain varastojaan ja vuosien '84-'86 Fenderin kaikista myydyistä malleista 80% on japanilaisia, ja suurin osa noista lienee kitaroita. Jos '85 tahti on ollut muutaman kuukauden ajan 5 kitaraa päivässä, niin precision bassoja ei varmaan montaa ole tehty. Mistä päättelet että bassosi on vuodelta '85? Koska ostin sen uutena silloin. Ja se on made in USA. Pitänee tutia asiaa lisää. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
J.Hollström 17.01.2009 11:52:10 | |
---|
Koska ostin sen uutena silloin. Ja se on made in USA. Pitänee tutia asiaa lisää. '85 ostettu ei aina meinaa että se on tehty silloin. Sarjanumerolla selviää ainakin jo jotain: E3 + 5 5 digits E4 + 5 5 digits V + 4, 5 or 6 5 digits (U.S. Vintage Series except '52 Telecaster) _1985 (For U.S. Vintage Series, check neck date for specific year) |
'85 ostettu ei aina meinaa että se on tehty silloin. Sarjanumerolla selviää ainakin jo jotain: E3 + 5 5 digits E4 + 5 5 digits V + 4, 5 or 6 5 digits (U.S. Vintage Series except '52 Telecaster) _1985 (For U.S. Vintage Series, check neck date for specific year) OK. Taisin jo innostua. Tossa on S ja 6nroa. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
artope 17.01.2009 12:30:56 | |
---|
OK. Taisin jo innostua. Tossa on S ja 6nroa. Eli lieneekö kuitenkin ritsa. F-mussiikista ostettu. "Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma" |
J.Hollström 17.01.2009 12:31:19 | |
---|
|