Ihmissyöjä 16.01.2009 22:14:46 | |
---|
Tuli mieleen Sturm und drang naislaululla... "Mitään paskaa ei soiteta. Ainoastaan kusta" |
CanYouStayStill 16.01.2009 22:49:39 | |
---|
No niin eipähän tarvitse enää mennä keikalle katsoo. Paitsi vitsinä. Jos kuulin oikein, olisi säkeen riffit ainakin olleet potentiaalisia, mutta Koivunen oli täysin kuraa ja pilasi koko homman. Sori vaan, mutta en todellakaan tykännyt. Sen verran sentään ehdin kuunnella. Onneksi sentään kolme hyvää levyä on tullut pihalle, voi tyytyä niihin. |
StoRBa 16.01.2009 22:54:34 | |
---|
Mulla tuli mieleen Tracedawn. Ainoona erona, että Tracedawnilla tuntuu olevan yritystä siinä missä toi Amoralin veto oli lähinnä aika väsynyt... |
Werde 16.01.2009 23:35:13 | |
---|
Kaippa se täytyy minunkin todeta että aika luokatonta materiaalia tuo on. Sen tosin tiesi varmaksi jo silloin kun uutinen Arin liittymisestä julkaistiin - itse ainakin niputin "katsotaan nyt ensin"- kommentit suoraan jeesustelukategoriaan. Ari kuulostaa Arilta vaikka siellä on saatanan kovat soittajat taustalla.. ja onhan tuo veisu pettymys muiltakin osin. Säkeistön riffissä on kyllä potentiaalia ja häivähdys siitä miksi Amoral oli maan kovimpia metallipumppuja. Käsittämätöntä vaan miten kitarat on miksattu noin taustalle. Dead men tell no tales. |
TTV 16.01.2009 23:35:29 | |
---|
Vaimon suusta kuului totuus: biisin musavideoksi olisi sopinut "Grandiosan Pizza-perjantai", mikä lähentelee kyllä totuutta. Edelleenkään en suostu tuomitsemaan koko levyä / bändiä yhden kuuleman perusteella, mutta alkupala ei lupaa kovin hyvää. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.) |
StoRBa 16.01.2009 23:41:17 | |
---|
Ari kuulostaa Arilta Tuo on kyllä harvinaisen totta vaikka mitä lupailivatkaan, kun kertoivat uudesta vokalististaan. En tiedä mitä toiveita itekään herättelin silloin... |
SSilver 17.01.2009 01:30:48 (muokattu 17.01.2009 01:55:53) | |
---|
Noh, biisinähän tämä on Amoralia kesyimmästä päästä, eikä siinä mielessä kovinkaan yllättävä uuden tyylin esitteleväksi ensimmäiseksi sinkuksi, mutta hei vittu ihan oikeasti. Todella huonolta tämä kuulostaa minun korviini. Eiköhän jo keskustelun seuraavalla sivulla tule parikin postausta siitä, kuinka tässä ollaan kaikki kateellisia makuuhuonelaulajia, kun Aria kritisoidaan. Mutta joo siis kyllä varmasti vetäisin itse paremmin. Viimeistään lopun modulaatio ja taustalaulut saa mut heittämään volttia myötähäpeässä. Ja tuomitkaa vielä lopuksi siitä, että arvioin vain yhden biisin perusteella, enkä ole vielä kuullut Arin örinöitä (muita kuin sen Amorphis-muminan), enkä nähnyt uutta Amoralia livenä. Jotenkin vain tuntuisi oudolta katsella keikoilla Showdownin kaltaisia rymistyksiä lippispäisen, huonoryhtisen ja lapsellisen hobitin tulkitsemina. Ja joo, en ole koskaan ko. henkilöä tavannut, mutta bändinsä kanssa olen nähnyt livenä, eikä oikein napannut. Toisaalta useat muut paikalla olleet pitivät hyvinkin paljon, joten hyvä, että Ari on olemassa. EDIT: Älkää ottako asioita liian vakavasti. Jos haluatte kuunnella todellista kakkaa, niin: http://www.youtube.com/watch?v=zCAaU1HHQkE&feature=related"raskaan musiikin soittajista löytyy kiistatta tämän hetken taitavimmat kitaristit. Poikkeuksia toki on, mutta pääsääntöisesti asia on kuitenkin näin." -kruise |
rakula 17.01.2009 01:48:02 | |
---|
ei perkele, aluks kuulosti ihan paskalta mut täähän on ihan ok. Ei voi lähtee jos on tullu |
TKT 17.01.2009 03:01:21 | |
---|
ei perkele, aluks kuulosti ihan paskalta mut täähän on ihan paska. Kuulostaa ihan semmoselta jenkkihutulta, jota tulee nykyään joka tuutista. Ei kyllä uppoa, ei sitten yhtään. Ei ole sama bändi enää, ei. "The secret to succes, whether it's women or money, is knowing when to quit. I oughta know: I'm divorced and broke." |
kärsä 17.01.2009 09:54:05 | |
---|
Hyvä biisi, paljon hienoja melodioita ja hyvää soittoa. |
Pekko 17.01.2009 10:13:54 (muokattu 17.01.2009 10:19:00) | |
---|
Juupati juu ja jupatitirallaa, harvoin sitä tänne skriivailee mutta joskus on pakko. lol Itse kuuntelin biisin kerran tosta ylex:ltä, ja yritin diggailla sitä mahdollisimman puolueettomasti. Mitä jos hevi-ari ei olisi laulanut tätä ennen ikinä missään? Tai mitä jos Amoral olisi vaikka demoskabasta bongattu ryhmä jota ensi kertaa kuuntelisin? Tai mitä jos biisissä laulaneen kaverin nimi olisi esim. Justus Lavanko? Jokatapauksessa komea-ääninen kaiffari siellä veteli menemään. Tätä koko hommaa on ihan turha kelata koivunen-kuvakulmasta, koska se idols on aika turha juttu (KOOP suomen idoli äXDee). Totta kai itsekin ottaisin huomiotaherättävän, polemiikkia nostattavan ja kansan syvien rivien tietoisuudessa olevan jannun omaan bändiin laulamaan. Mutta ihan biisistä tosiaan jäi jo yhden kuuntelukerran jälkeen kaikenlaista mieleen. MIINUKSET: -laulut liian pinnassa mielestäni -ehkä sinäänsä turha modulaatio (mentiin niin korkeelta että voi livenä mennä köörit falsettipiipitykseks tai mitään sanomattomaksi mölinäksi) -skebasoolo oli aikalailla mitäänsanomaton, enemmän räjähtävää Jenkkistailia (tyyliin DIME, EVH, SLASH tahi WYLDE) kyllä tälläseen tavaraan ja vähemmän "aeolinen" lähestyminen -sanoitukset ehkä vähän vitutti, liikaa tavaraa minä-muodossa esim, Show me whatcha got tai here I am tavara PLUSSAA: -säkeistöriffi oli tosi kova, siistiä rytkyttelyä -riffittelyväliosa oli kova, avointen kielten tulitus kuulosti siinä lopussa vitun kirpakalta (soundit ja soitto tosi kohdillaan, ehkäpä sitä sooloa lukuunottamatta) -pakko myöntää että se kertsi jäi päähän soimaan kuin vesipään headbutt, mikä todennäköisesti olikin tässä tarkoitus Eli aika ok fiilis tästä jäi, ei mitenkään päässä galaksit räjähtäneet mutta musahan on kuitenkin vain viihdykettä ja hyvää meinkinkiä sohjosäähän sitä kautta haen. Silloin kun tangat on kireitä ja perseet tehty lihasta, aurinko paistaa zeniitistä käsin ja vesimelooni-vodka valuu suuhun niin kupolissa soi taas ihan oma calypso-beat. |
Kyllähän Ari osaa laulaa, mutta en sen soundista diggaile niin paljoa. Odotin että se olisi örissyt, kun oli maininnut haastatteluissaankin että demottelee kotona death metalia. Mulle tuli ensimmäisenä sellanen fiilis että tuo on kuin Koivusen soolomateriaalia - ainoastaan taustalla soittaa Amoral. Bändi on tunnistettavissa Amoraliksi, mutta Koivusen kanssa se ei vaan toimi. Olisiko muissa biiseissä murahtelua sitten? Mitenköhän vetää livenä vanhoja biisejä... E: Niin joo, en tiedä haetaanko biisillä sitä mutta ainakin kertosäe jää soimaan päähän. Popimpaa kamaahan tämä siinä mielessä on. |
Burn 17.01.2009 12:02:41 | |
---|
Ja totta kyl, että toi tullee myymään ihan vitusti. Juu, mutta niinhän myi Loadikin :D "I fisted a girl and I liked it..." |
Fiskaal 17.01.2009 12:08:10 | |
---|
Eli aika ok fiilis tästä jäi, ei mitenkään päässä galaksit räjähtäneet mutta musahan on kuitenkin vain viihdykettä ja hyvää meinkinkiä sohjosäähän sitä kautta haen. Silloin kun tangat on kireitä ja perseet tehty lihasta, aurinko paistaa zeniitistä käsin ja vesimelooni-vodka valuu suuhun niin kupolissa soi taas ihan oma calypso-beat. Arvostan ilmaisutapaanne. + Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
Lesko 17.01.2009 13:53:06 | |
---|
Kyllähän Ari osaa laulaa, mutta en sen soundista diggaile niin paljoa. Odotin että se olisi örissyt, kun oli maininnut haastatteluissaankin että demottelee kotona death metalia. Luulenpa, että oli ihan tietoinen valinta näin ekaksi vedoksi ja sitä murinaa tulee sitten levyllä enempi. |
Sam Hotman 17.01.2009 13:58:25 | |
---|
Ei kyllä kovin hyvältä kuulostanut. Ihan liian poppibiisi, minun makuun. Vaihtunut death metalli, kikkeliheviksi. Joulunviettosi? ''Ostan ihan helvetisti lahjoja, käytän jenkkimaasturia tyhjäkäynnillä koko yön, lähetän arfikan köyhille kersoille jääpalamuotteja ja koskettelen itseäni joulukirkossa.'' - Jawski |
Röntgen-Jeesus 17.01.2009 15:28:54 | |
---|
Year of the suckerpunch. Heh. Enpä ole koskaan digannut bändiä enkä näillä näkymin tule diggaamaankaan. Kamala laulu. "Lets black some metal, shall we?" |
fiftie 17.01.2009 15:49:04 (muokattu 17.01.2009 15:50:57) | |
---|
Oli kyllä vähän liian pop biisi. Ihan liikaa melodioita jotka oli tylsiä, ei ollenkaan tykkejä riffejä. Arin laulussa ei ollu munaa yhtään. Rummutuksessa ei ollu mitn vikaa, mutta ei kyllä mitään hienoakaan, soolo oli huono. Sais muut levyn biisit kyllä olla vähän brutaalimpaa kamaa. |
Landstr 17.01.2009 21:25:26 | |
---|
Siis ei helvetti. Olen todella pettynyt. Ei growleja ollenkaan? Aivan kamala. Parempi olla niin, että sinkkuna julkaisivat tuollaista kaupallista persettä ja loput levystä on kunnon tykitystä, muuten jää ainakin meikäläisen Amoral-fanitukset siihen. Voi helvetin perse. Krapulan paranteleminen viinalla on tarkkaa touhua ku ripulin paranteleminen piereskelemällä. -Bluesmies |
Closure 17.01.2009 21:50:05 | |
---|
Ensiyökähdysten jälkeen vihaan biisiä edelleen, mutta toivon että Amoralin herrat on tehneet tästä tietoisesti "höhöhö, kaikki tulee vihaamaan tätä" -vedon. Ei biisi itsessään hirveästi edusta mulle yhtää enempää kuin Reptile Ride. Mutta nyt lähinnä tuo Arin veto tuossa päällä huvittaa melkoisesti. Ei näin. Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila |