Aihe: alkavalle sähkärin soittajalle skebaa
1 2 3 4 5 6
doctrine
16.01.2009 22:42:27

paljon budjetti? onko jotain tiettyä mitä kitaralta haluat?

Jackson DK2T tai RR3 torilta 350€-400€
Some call it schizofrenia, I like to call it multitasking
urpokurko
16.01.2009 23:15:45 (muokattu 16.01.2009 23:50:30)
Hinnalta voisi olla 200-300e (mahdollisimman halvalla kuitenkin). Onko esim. http://www.thomann.de/fi/jackson_js30rr_randy_rhoads.htm hyvä aloittelijalle?
Ominaisuuksia pitäisi olla ainakin hyvä vastine rahalle.
trih
17.01.2009 12:58:31 (muokattu 17.01.2009 13:02:51)
Halpakin kitara toimii hyvin kunhan sen säätää kuntoon. Ne postimyyntikitarat mitä olen tilannu tulivat ihan karmeissa säädöissä. Uudet kielet, intonaatio, kielten korkeus, mikrofonien korkeus (poikkeuksetta liian matalalla halvoissa ja soundi täten paska), kaularaudan säätö (erittäin harvinaista tosin) ja sitten on soittopeli kunnossa. Siis kitaran perushoito. Kannattaa opetella heti alussa niin osaa arvioida kitaroita paljon paremmin.

Niin ja jos joku otenauha on vähän tummentunut niin kiillottaa ne nauhat 0000-teräsvillalla. Tietenkin nauhojen suuntaisesti. Samalla tavaralla voi sitten kielten suuntaisesti putsata otelaudan ja öljytä jälkeenpäin.
Just.
Nacher
17.01.2009 15:46:52
Kun tässä niitä konkreettisia ehdotuksia haettiin, niin Ibanez RG-321 on kyllä tuossa hintaluokassa mielestäni paras peli rock/hevihommiin. Simppeli, tyyliin kuin tyyliin sopivan näköinen ja kaikilta perusominaisuuksiltaan varsin hyvä. Ja nimenomaan sopii hevitouhuihin oikein hyvin. Tärkein juttu tuossa itselleni on se, että se ei soittaessa tunnu halpisritsalta, vaan "oikealta" sähkökitaralta, ja on erittäin helppo pitää hyvissä säädöissä. Squierista yleensä kasvetaan vuodessa ulos ja halutaan jotain jämäkämpää tilalle, mutta tuolla RG-321 pärjää yllättävänkin pitkälle.
mikkemato
04.04.2009 15:22:21 (muokattu 04.04.2009 20:25:42)
mites nuo kramerit?
Itse olen tässä pari päivää kuumeisesti pähkäillyt ottaako kramerin fr422 tai 424
vaiko ottaa tuo ibanezin grg270b.
kummastakaan on vaikea löytää kunnon soundfileja video.google haulla mutta kyllä ne molemmat aivan saundiltaan siedettävän olosia olisivat... semmoinen vaan että ku thomannilla tuo krameri on sen kuuskymppiä halvempi.... ja en tiedä kramerien nykylaaduista, gibsonhan tuon taitaa omistaa nykyää...
kokemuksia ja suositteluja kaipaisin.
ja sitten semmonen juttu kun olen tämmöne otus ni turha sanoa ettei alottelija tee floikalla hirviästi mitää, koska se on minulle siinä sitten motivaation lähde, lelu ja työkalu se floikka siinä. lähinnä motivaation lähde ja lelu tietysti aluks.
myös saa ehotella jotain muuta, halpa/laadukas paitsi saundiltaan kuulostaisi hyvältä kun kuitenkin mikit voi vaihtaa(eikös?)

-Rauhaa, saatanallista heviä ja sielukasta progressiivista tilua.

e:unohtakaa se "motivaation lähde".
vähän ajatuksettomasti ilmaistu
KUNU
04.04.2009 16:19:49
mikkemato: mites nuo kramerit?
Itse olen tässä pari päivää kuumeisesti pähkäillyt ottaako kramerin fr422 tai 424
vaiko ottaa tuo ibanezin grg270b.
kummastakaan on vaikea löytää kunnon soundfileja video.google haulla mutta kyllä ne molemmat aivan saundiltaan siedettävän olosia olisivat... semmoinen vaan että ku thomannilla tuo krameri on sen kuuskymppiä halvempi.... ja en tiedä kramerien nykylaaduista, gibsonhan tuon taitaa omistaa nykyää...
kokemuksia ja suositteluja kaipaisin.
ja sitten semmonen juttu kun olen tämmöne otus ni turha sanoa ettei alottelija tee floikalla hirviästi mitää, koska se on minulle siinä sitten motivaation lähde, lelu ja työkalu se floikka siinä. lähinnä motivaation lähde ja lelu tietysti aluks.
myös saa ehotella jotain muuta, halpa/laadukas paitsi saundiltaan kuulostaisi hyvältä kun kuitenkin mikit voi vaihtaa(eikös?)

-Rauhaa, saatanallista heviä ja sielukasta progressiivista tilua.

Toivottavasti tämä oli joku vitsi. Ehdotan seuraavaa: Jos floikka on sulle motivaation lähde niin osta ensin joku halpa semmoinen, leiki sillä sen aikaa kun tuntuu hyvältä ja osta sitten kitara.

Alottelijat ei tee floikalla mitään? No ei sen vähempää kuin kokeneetkaan soittajat. Itselläni ollut kaikissa kitaroissa aina floikat, ja tarvitsen sitä ehkä 0.1% soittoajasta. Joskus tosin tulee hetkiä jolloin floikalle on käyttöä, mutta aika harvoin. Olen sitä mieltä, että floikka on hyvä olla kitarassa vaikka sitä ei tarvisikaan, siitä saa hyvän otteen ja itse ainakin pidän pikkaukäden siinä kiini.

Jos itse olisin osmassa uutena alle 250 euron kitaraa niin se kitaran oma saundi ei merkitsisi mulle mitään. Kattoisin kitaran millä on mielekäs soittaa ja sopii käteen, koska jos kitara ei tunnu hyvältä kädessä ja on paska soittaa niin innostus loppuu, vaikka kitara saundaisi kuinka hyvältä tahansa.
Erona nuilla Kramereilla näyttää oleva väritys sekä mikitys, toisessa on H-S-S ja toisessa H-S-H. Eli valitsen kumman tahansa niin ero ei ole todellakaan suuri.
Osta kunnon vahvistin jos haluat saundiin vaikuttaa kovastikkin, kitaralla tuossa hintaluokassa on todella pieni vaikutus.

Pari videopätkää:

http://www.youtube.com/watch?v=iBfP8-XgiPI

http://www.youtube.com/watch?v=mLfcwR5aTHw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SmPB73qW6js&feature=related

Pahoittelen alun avautumista
mikkemato
04.04.2009 20:17:52 (muokattu 04.04.2009 20:45:03)
KUNU: Toivottavasti tämä oli joku vitsi. Ehdotan seuraavaa: Jos floikka on sulle motivaation lähde niin osta ensin joku halpa semmoinen, leiki sillä sen aikaa kun tuntuu hyvältä ja osta sitten kitara. .

niinno toi "motivaation lähde oli ehkä "suht" väärin sanottu... vähän ajattelemattomasti...
lelu taas meinas että eipä tämänhetkisillä soittotaidoilla ei sen käyttö mitenkään järkevältä kuulostane... toisaalta harjoitteluunhan se tuliskin...

Osta kunnon vahvistin jos haluat saundiin vaikuttaa kovastikkin, kitaralla tuossa hintaluokassa on todella pieni vaikutus.

Pari videopätkää:

http://www.youtube.com/watch?v=iBfP8-XgiPI

http://www.youtube.com/watch?v=mLfcwR5aTHw&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SmPB73qW6js&feature=related

Pahoittelen alun avautumista

juup no vahvistimiaki on kyllä tullu katteltua jos jonku verran

kiitoksia opastuksesta

edit: Muuuutta heetkonen!

Edelleen kiinnostaisi kuulla ihmisten tietoudesta siitä että kummat tuppaavat (tossa hintaluokassa, jos se siihen vaikuttaa) olemaan kestävämpiä noin ihan fyysiseltä rakenteeltaan, Kramerit vai Ibanezit?
KUNU
04.04.2009 20:53:26
mikkemato: niinno toi "motivaation lähde oli ehkä "suht" väärin sanottu... vähän ajattelemattomasti...
lelu taas meinas että eipä tämänhetkisillä soittotaidoilla ei sen käyttö mitenkään järkevältä kuulostane... toisaalta harjoitteluunhan se tuliskin...

juup no vahvistimiaki on kyllä tullu katteltua jos jonku verran

kiitoksia opastuksesta

edit: Muuuutta heetkonen!

Edelleen kiinnostaisi kuulla ihmisten tietoudesta siitä että kummat tuppaavat (tossa hintaluokassa, jos se siihen vaikuttaa) olemaan kestävämpiä noin ihan fyysiseltä rakenteeltaan, Kramerit vai Ibanezit?

Ajattelitko heti alkaa heittelemään maahan jos ei soittaminen kulje? Älä hyvä ihminen kysele tuommosia kysymyksiä, ei mitään järkeä.
PA5I
04.04.2009 22:30:27
Kyllä sun pitää vähän enemmän sijoittaa, että saat kunnon soittimen. Paskaa ei kannata ostaa. Ja muista tämä Thomann hinnat ovat hyvä mittari, MUTTA Suomessa pääsee aina niiden hintojen alle. HUOM! ei ehkä pääkaupunkiseudulla, jopa maahantuovilla liikkeillä, on surkeat hinnat ja valikoimat.
mikkemato
04.04.2009 23:53:28
no tulipas kyselyille taas positiivista ja ystävällistä vastausta!

mutta joop, täytyypä miettiä sitä "enemmän rahaa peliin"-ideaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)