Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvät HALVAT! mikit.
1 2 3
gu
16.01.2009 17:30:10 (muokattu 16.01.2009 17:47:42)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tähän listatkaamme HALPOJA! JA Ihan OK hintaansa nähren.. Kattona olkoon 100e
 
Eikä valitteluita että turha ostaa paskaa tai pistä lisää rahaa saat pempia.. Mutta vastaväitteitä saa esittää :)
 
Mutta asiaan.. Alla jotain omia mielipiteitä..
 
Sennheiser 606: hyvä mikki kitaralle virvelille tomeille.. mukava ei niin kirkas saundi kuin 57.. http://www.thomann.de/fi/sennheiser_e606_instrumentenmikrofon.htm
 
Shure SM 58: shuren mikki joka ei esittelyjä kaipaa.. Enemmälti livekäyttöön.
http://www.thomann.de/fi/shure_sm58.htm
 
Shure SM57: Hyvä mikki ämyreiden mikitykseen ja rumpujen äänitykseen..
http://www.thomann.de/fi/shure_sm57_lc.htm
 
T.bone MB75: ihan hyvä mikki hintaan nähden, vähän pehmeämpi saundi kuin 57:ssa
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_mb75.htm
 
SENNHEISER E 822 S: Ihan "OK" dynaaminen mikki..
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_e_822_s.htm
 
Ja muut omat mieltymykset tänne..
 
Olen pahoilani mahdollisista kirjoitus virheistä :)
 
Mange
16.01.2009 18:17:43 (muokattu 19.01.2009 09:37:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EV:n Cobalt-sarjassa on aika hyvät laulumikit etenkin rokkiin. Ostin pikkuveljelleni EV Cobalt 9 muistaakseni hintaan 68€ Soitin Lainesta (Turku). Ainut huono puoli on käsittelyäänet. Sitä ei kannata pitää kädessä vaan antaa se olla kiinni mikkiständissä kun laulaa.
 
Antti1
16.01.2009 18:19:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EV:n Cobalt-sarja on aika hyvä laulumikki.
 
Co4 toimii myös virppaan ja kitaravahvarin mikitykseen ihan kivasti. On sillä kai joskus tullut poimittua basariakin hätätilassa. Jälleen kerran aika herkkä rungon käsittelyäänille.
 
er92
16.01.2009 19:01:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkäsin Akg D5:sta, varsinkin vertailtuani sitä sm58:n kanssa.
Hinta on suurinpiirtein sama kuin 58:lla, saatta olla halvempikin.
 
Mark Knopfler on tunnettu pussikaljan ystävä. - Wikipedia.fi
jorma666
16.01.2009 19:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos halvoista mikeistä puhutaan, niin hyvä hinta/laatu on t.bonen CD65-mikrofonissa. Tomeissa kuulostaa aika hyvältä, mutta muuten aivan lelu. Menevät rikki tosi helposti, mutta eipä ole hintaakaan kuin parikymppiä.
 
we call it music - they call the cops
Niq
17.01.2009 12:50:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä tahansa 5" tai isompi kaiutin (mitä huonompi ja epäherkempi, sen parempi :)). Botnet basarista jopa ilmaiseksi ja kiertoherkkyyskin on pieni. Kaveriksi joku halpa perusdynaaminen napsua ottamaan. Bonuksena saa sitten säätää napsua ja botnea erikseen. Vaatii tietenkin hieman kolvailua, mutta on sen väärti! :)
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
pitk
17.01.2009 12:53:19 (muokattu 18.01.2009 13:57:25)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clas Uhlson myy Okay-merkkistä mikkiä. Kuulostaa yllättävän paljon viiskasilta (AB-vertailtu on...). Mikissä katkaisija, eli erinomainen vaihtoehto talk-back mikiksi. Ostin noita kasan, kun piti mikittää maamoottoreita pakoputkista ja hitsauskonetta. Kestivät molemmissa. Voisivat vaikka mainostaa: "Hitsauksen kestävä!!!". Hintaa 9,90, mukana toudella laadukas plugi-XLR-piuha (yllättäen heitin kyseiset samantien menemään...). Adapteri ei kuulu pakettiin.
 
EDIT: Ovat ketaleet suuren suosion takia nostaneet hintaa, nyt jopa 11,50€!!! Ja mallihan on tietenkin DM801. http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=53234508
 
EDIT 2: Ja kotisivutkin löytyy! Osais vielä kiältä... http://www.okayaudio.com/
 
Pitk.
 
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
iba68nez
19.01.2009 09:20:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä tykkäsin Akg D5:sta, varsinkin vertailtuani sitä sm58:n kanssa.
Hinta on suurinpiirtein sama kuin 58:lla, saatta olla halvempikin.

 
Meillä kans naislaulajalla AKG D5, on ainakin huomattavasti herkempi ku SM58 joita löytyy muutama yksilö. D5 on tosiaan vähän halvempi kuin 58.
Oon huomannu et D5 kannattaa pitää ständissä, käsittelyäänet tulee herkästi läpi. Joka tapauksessa ko. laulajalla toimii hyvin ja taatusti hintansa väärti.
 
Terttu
19.01.2009 11:51:21 (muokattu 19.01.2009 11:54:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon huomannu et D5 kannattaa pitää ständissä, käsittelyäänet tulee herkästi läpi.
 
Anteeksi, mutta tarkoittaako tämä nyt sitten sitä hyvää, mitä kysyjä kyseli?
Mä en ainakaan itse ole pitänyt käsittelyääniä hyvänä asiana mikrofonia valitessani.
Muistaakseni kyseinen mikrofoni lähti testissä ensimmäisen köhäisyn jälkeen takaisin laatikkoon. Ihan nätti yläkerta, mut likaa botnea (ainakin kyseiseen projektiin) ja todella runsaat käsittelyäänet.
Kokeile vaikka senkun e835 tai e845.
 
"kuinka moni ihminen yleisöstä on lähtenyt keikalta hyräillen bassarisoundia..?"
dewil
19.01.2009 12:19:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavat speksit tossa miesten tiimarin mikissä:
"Suuntaavuus yleiseen käyttöön"
Luulenpa hakevani moisen, tahi pari yleisen äänitaiteilun poimintaan.
 
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Calyamaha
19.01.2009 12:31:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clas Uhlson myy Okay-merkkistä mikkiä.
 
EDIT 2: Ja kotisivutkin löytyy! Osais vielä kiältä... http://www.okayaudio.com/
 
Pitk.

 
Ihme (kiinalainen) firma, kun eivät tee "isokalvoista studiokonkkamikkiä" ;)
 
Rallattelija
19.01.2009 14:00:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AUDIX fusion 50 (ovh n.50€)
 
Type - Dynamic
Polar Pattern - Cardioid
Frequency Response - 50Hz - 16kHz
Impedence - 250 ohms
Sensitivity - @1k 2.5 mV/Pa
 
Itse käytän treeniolosuhteissa ja myös keikoilla. hintaansa nähden varmaan paras mikki mun äänelle mitä löytyy. pesee shuren mennen tullen. Hommauksen alla on kyl OM5 wireless.
 
Verta, hikeä ja Rock'n Rollia voi olla ilman viinaa
omarklah
19.01.2009 14:01:59 (muokattu 19.01.2009 14:02:23)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meillä on käytössä hyväksi havaitut dynaamiset EV:n dn767A:t.
Hinnaltaan SM58:n luokkaa
Soundi mielestäni kirkkaampi ja erottelevampi kuin em. - siksi aikanaan päädyimme näihin
 
Ekstiätuanoikato...
Antti1
19.01.2009 14:28:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AUDIX fusion 50
 
Täältä toinen ääni samalle kapulalle, kun aiemmin unohtui. Mulla tosin on s-malli, jossa on kytkin. Muutoin aivan sama kapula.
 
Hitusen 58:a herkemmin kiertävä, mutta puhutaan aika pienistä eroista. Soundi on samaa luokkaa, mutta vähän erilainen.
 
Humpe
20.01.2009 11:29:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi, mutta tarkoittaako tämä nyt sitten sitä hyvää, mitä kysyjä kyseli?
Mä en ainakaan itse ole pitänyt käsittelyääniä hyvänä asiana mikrofonia valitessani.
Muistaakseni kyseinen mikrofoni lähti testissä ensimmäisen köhäisyn jälkeen takaisin laatikkoon. Ihan nätti yläkerta, mut likaa botnea (ainakin kyseiseen projektiin) ja todella runsaat käsittelyäänet.
Kokeile vaikka senkun e835 tai e845.

 
noi käsittely äänet on halvois mikeis ongelma sillä jostain han siinä teko vaihees pitää säästää
 
Freelancer Seinäjoelta
Rouda-setä
22.01.2009 00:43:30 (muokattu 22.01.2009 00:48:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AUDIX fusion 50 (ovh n.50€)
 
Type - Dynamic
Polar Pattern - Cardioid
Frequency Response - 50Hz - 16kHz
Impedence - 250 ohms
Sensitivity - @1k 2.5 mV/Pa
 
Itse käytän treeniolosuhteissa ja myös keikoilla. hintaansa nähden varmaan paras mikki mun äänelle mitä löytyy. pesee shuren mennen tullen. Hommauksen alla on kyl OM5 wireless.

 
En ole vielä mitään tosta Fusion sarjasta päässyt kokeilemaan, mutta näitä omistan kolme kpl:
 
http://www.thomann.de/fi/search_dir … f719116180881&sw=audix+om-2&x=0&y=0
 
Eli kyseessähän on Audix Om-2 (95 eur). Olen käyttänyt kyseisiä mikkejä pikkuklubeista, Ruisrockin ja Provinssin kautta jäähalleihin ja aina ollut tyytyväinen. Sain just Klubille 3 kpl OM-3 mallia ja ajattelin tehdä lähiaikoina vertailua tohon vähän kalliimpaan malliin.
Mä en suoraan sanoen löydä mitään syytä ostaa omaan käyttööni 58:sia kun OM-2:sia saa noin halvalla.
 
Woodoo
22.01.2009 07:06:46 (muokattu 22.01.2009 07:07:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shenkun e835 tuolla vilahti, hintaisekseen hirmu hyvä mikki ja e825 ihan vallan spiikki mikkinä levylaikussa kulkee. Kestäviä ja käsittelyäänet ei häiritse. Samaan muottiin väsätty vaikka tuo halvempi onkin vain alle 50e luokkaa. Kivan oloiset kytkimet myös. Spiikki mikki mitä en vaiha varmaan koskaan pois. Live lauluun kerran kokeillut 58 silloin piuhan päähän jäi, että ei se niin hyvä kuitenkaan ollut. Mut puolet halvempi, bändin ekaksi mikiksi sopiva. Sepä vielä et trumpettia sillä kerran nauhoitin 57 oli toinen vaihtoehto, mut tuo e825:den tunkkaisempi soundi toimi helvetin hyvin.
 
PIM
25.01.2009 11:02:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Clas Uhlson myy Okay-merkkistä mikkiä. Kuulostaa yllättävän paljon viiskasilta (AB-vertailtu on...). Mikissä katkaisija, eli erinomainen vaihtoehto talk-back mikiksi.
 
Kun noin paljon kehuttiin niin pakkohan tollanen oli eilen käydä vielä viittä vaille kuus hakemassa kun toi lähin Uullsoni sattuu tossa kilometrin päässä olemaan, no eipähän noussut toimituskulut suhteettoman suuriksi. Tämän kun ottaa käteensä ja pistä silmät kii niin voi ihan kuvitella pitelevänsä oikeaa mikrofonia eikä mitään muovista lasten lelumikkiä eli kyllä tällä ainakin kotikaraokessa vetää komeesti. Pikaisessa äänitystestissä erotti sekä sanat että melodian, eikä käsittelyäänetkään peittäneet missään vaiheessa hyötysignaalia ja mitäs muuta tämän hintaluokan mikiltä voi kohtuudella toivoakaan. Täytyy käydä joskus hakemassa muovikassillinen näitä treenikämpille niin riittää aina kaikille lauluintoisille joku mistä pitää kii.
 
Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti.
iba68nez
26.01.2009 11:53:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anteeksi, mutta tarkoittaako tämä nyt sitten sitä hyvää, mitä kysyjä kyseli?
Mä en ainakaan itse ole pitänyt käsittelyääniä hyvänä asiana mikrofonia valitessani.
Muistaakseni kyseinen mikrofoni lähti testissä ensimmäisen köhäisyn jälkeen takaisin laatikkoon. Ihan nätti yläkerta, mut likaa botnea (ainakin kyseiseen projektiin) ja todella runsaat käsittelyäänet.
Kokeile vaikka senkun e835 tai e845.

 
Jep, tarkoitti hyvää hintaisekseen kunhan D5:n pitää kiinni ständissä.
Toimiii ainaki meillä ja kyseisellä laulajalla hyvin. Kanavan eq:sta alakertaa pienemmälle vaan. Kai se herkkyys on hyvä täs meidän tapauksessa, laulajalla sellanen ääni et vaatii sitä.
 
Roki
31.01.2009 22:35:00 (muokattu 31.01.2009 22:35:58)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AUDIX fusion 50 (ovh n.50€)
 
Type - Dynamic
Polar Pattern - Cardioid
Frequency Response - 50Hz - 16kHz
Impedence - 250 ohms
Sensitivity - @1k 2.5 mV/Pa
 
Itse käytän treeniolosuhteissa ja myös keikoilla. hintaansa nähden varmaan paras mikki mun äänelle mitä löytyy. pesee shuren mennen tullen. Hommauksen alla on kyl OM5 wireless.

 
Eipä tuo vakiona juurikaan säväytä. Oma speciaalini on tuollaisen kapseli yhdistettynä beta58:n runkoon ja Samsonnin langattoman grilliin. Saapi tulla rinnalle aika montaa konkkamikkiä vertailemaan. (Siis soundin eikä herkkyyden suhteen.)
 
Been there - done that - don't ask.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «