Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 546 47 48 49 50122 123 124 125 126
mattim
15.01.2009 21:18:36

Mites palautukset mennyt? Tänään tuli mailia miten se pitäis hoitaa mutta näyttää niin vitun monimutkaselta pelleilyltä että jos soittelis maanantaina suoraan UPSille ja tekeytys vanhaks avuttomaks mummoks.

Sain mailin, josta löytyi linkki tulostettavaan valmiiseen esitäytettyyn upsin rahtikirjaan. Loggasin UPS:in sivulle ja tilasin paketin noudon

https://wwwapps.ups.com/pickup/schedule?loc=fi_FI&WT.svl=PNRO_L1

Seuraavana aamuna UPS:n kaiffari haki paketin kotiovelta.

Paketti on matkalla:

HELSINKI,
FI _14/01/2009 _18:30 _DEPARTURE SCAN
_14/01/2009 _18:18 _DEPARTURE SCAN
_14/01/2009 _17:05 _ORIGIN SCAN
_14/01/2009 _16:59 _ORIGIN SCAN
_14/01/2009 _13:28 _COLLECTION SCAN
GB _13/01/2009 _9:36 _BILLING INFORMATION RECEIVED

Matti
JoeHans
15.01.2009 22:04:02
Mä kuvittelin, ettei ne lähetä osissa noita tilauksia?..

Samaa itsekin kuvittelisin. Tämmöstä näyttää upsin status:

Type: _ Package _
Status: _In Transit - On Time _
Scheduled Delivery: _26/01/2009 _
Shipped To: _ROVANIEMI, FI _
Shipped/Billed On: _15/01/2009 _
Service: _STANDARD _
Weight: _13.30 Kg _
Multiple Packages: _3

Vissiin sieltä tulee kait kolmessa osassa sitten. Jännä tuo paino kyllä, koska nupin pitäis painaa 17kg ja muut romut ehkä vähän toista kiloa yhteensä. Onko UPS muuten oikeasti nuin hidas, että sillä menee toimituksessa puoltoista viikkoa, kuten tossa arvioidaan?
Trying is the first step towards failure.
krautio
15.01.2009 22:05:42

Vastasivat toiseen email-kyselyyn ja lupasivat, että 16. päivä ovat kamat lähetyskunnossa. 12. päivä tein tilauksen, joka sisältää putkietuasteen, pari mikkiä, piuhoja ja telineitä. Helpotti oloa, kun sieltä vastasi oikea ihminen eikä mikään "auto-reply" toiminto.

Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Kitaranraiskaaja
15.01.2009 22:07:30

Viime viikolla tuli mailia että tavara tulisi varastoon 8.1. ja eilen tuli mailia että "ETA:sta ei mitään tietoa ja jahtaamme tavarantoimittajia".

Mutta eipä tässä vielä 12 työpäivää ole tilauksesta mennytkään.
konnamatti
15.01.2009 23:46:37
Sain mailin, josta löytyi linkki tulostettavaan valmiiseen esitäytettyyn upsin rahtikirjaan. Loggasin UPS:in sivulle ja tilasin paketin noudon

https://wwwapps.ups.com/pickup/schedule?loc=fi_FI&WT.svl=PNRO_L1

Seuraavana aamuna UPS:n kaiffari haki paketin kotiovelta.

Paketti on matkalla:

HELSINKI,
FI _14/01/2009 _18:30 _DEPARTURE SCAN
_14/01/2009 _18:18 _DEPARTURE SCAN
_14/01/2009 _17:05 _ORIGIN SCAN
_14/01/2009 _16:59 _ORIGIN SCAN
_14/01/2009 _13:28 _COLLECTION SCAN
GB _13/01/2009 _9:36 _BILLING INFORMATION RECEIVED

Matti

Joo kiitoksia "rohkaisusta", saa nähä miten homma toimii kaukana idässä. Ei varmaan maksanut mitään? Mikähän liike oli kun piti itse maksaa lähetyskulut, sai sitten tilille ne joskus 2kk päästä. Ei näin.
Nurmituomas
16.01.2009 10:43:31
onko noi toimituskulut totta, kun yleensä putkivahvari on englannista esim 120puntaa? kun niitä on kysellyt, tuolta vastattiin, että 15 puntaa? (peavey 212)
_Petri_
16.01.2009 11:22:18

onko noi toimituskulut totta, kun yleensä putkivahvari on englannista esim 120puntaa? kun niitä on kysellyt, tuolta vastattiin, että 15 puntaa? (peavey 212)

Totta on. Halpaa kuin saippua!
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT #m.net-ilta
charvette
16.01.2009 13:50:44
Eipä sieltä sähköposteihin vastailla. Olen laittanut pari emailia tilauksestani. Eka meni kun ilmoittivat että tavaraa ei ole mutta on tulossa ja että mitä haluan tehdä (odottaa, rahat takaisin etc.) ja tokan eilen kyselläkseni tilannetta. Taitavat vastailla vaan kun pystyvät antamaan itselleen kaupallisesti järkeviä vastauksia.
svilo
16.01.2009 13:58:14
Onko UPS muuten oikeasti nuin hidas, että sillä menee toimituksessa puoltoista viikkoa, kuten tossa arvioidaan?

Nuo UPS kuljetukset tulevat maata pitkin, ei lentäen....

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
kapako
16.01.2009 14:42:21

Eipä sieltä sähköposteihin vastailla. Olen laittanut pari emailia tilauksestani. Eka meni kun ilmoittivat että tavaraa ei ole mutta on tulossa ja että mitä haluan tehdä (odottaa, rahat takaisin etc.) ja tokan eilen kyselläkseni tilannetta. Taitavat vastailla vaan kun pystyvät antamaan itselleen kaupallisesti järkeviä vastauksia.

Taitaa olla heillä vähän mailitulvaa, kun koko eurooppa koittaa hyötyä halvasta punnasta. Ite sain ainakin tuolta orders-osoitteesta puolessa tunnissa vastauksen, ja sen jälkeen oon postittanu suoraan sille henkilölle, joka ordersista vastas. Kiitettävän tiuhaan on mulle ainaki vastaillu. Tarpeeks iso summa ison viivan alla, ni kyllä ne vastailee =)
Ei apina posetiivia käskemättä veivaa.
tuluppa
16.01.2009 16:33:29

Jee, tänään lähti vihdoin jaguar ja muut tilpehöörit tulemaan. Joulukuun lopulla tilauksen yhteydessä tililtä veloitettiin 802e, tänään tilattuna saman läjän hinta olisi ollut 861e.
muumiii
552
16.01.2009 17:05:51
Itse tilasin taannoin Ibanezin tubekingin ja Jekyll and Hyden ja muuta tilpehööriä.
Lähettelivät sitten mailia että Ibaa ei ole varastossa joten vaihoin sen sitte toiseen Jekyll and Hydeen. Sitten odottelin taas vastausta ja sieltähän se tuli kolmen päivän päästä... tuloksena se ettei Ibanezia ole vieläkään varastossa vaikka koko tuotteen jo heivasin helvettiin koko tilauksesta. Mittani sitten täyttyi tästä paskasta (heikkohermoinen kun olen), ja peruin tilauksen. Viikon verran olen odotellut jonkinlaista vastausta ja rahojen palautuksia.
cuthbert
16.01.2009 17:25:31
Itse tilasin taannoin Ibanezin tubekingin ja Jekyll and Hyden ja muuta tilpehööriä.
Lähettelivät sitten mailia että Ibaa ei ole varastossa joten vaihoin sen sitte toiseen Jekyll and Hydeen. Sitten odottelin taas vastausta ja sieltähän se tuli kolmen päivän päästä... tuloksena se ettei Ibanezia ole vieläkään varastossa vaikka koko tuotteen jo heivasin helvettiin koko tilauksesta. Mittani sitten täyttyi tästä paskasta (heikkohermoinen kun olen), ja peruin tilauksen. Viikon verran olen odotellut jonkinlaista vastausta ja rahojen palautuksia.

Itse peruin myös tilaukseni ja kahden sähköpostin jälkeen soitin sinne kun mitään vastausta ei tullut ja status oli ja pysyi "new" tilassa.
Pompottelivat neljä kertaa ennenkuin joku täti vastasi ja sai homman hoidettua.
Kaksi päivää meni rahojen saamiseksi takaisin Visalle.
Kurssivoittoa 22 euroa ; )
kissakissala
16.01.2009 17:30:28
Jee, tänään lähti vihdoin jaguar ja muut tilpehöörit tulemaan. Joulukuun lopulla tilauksen yhteydessä tililtä veloitettiin 802e, tänään tilattuna saman läjän hinta olisi ollut 861e.

Minkäs jaguarin tilasit? Mulle tosiaan piti tulla classic player jaguar humppari versiona, mutta deeveen tädit päätti kylmästi lätkäistä rahat takas.. Joskohan noitakin olis jo saatavilla..
midprice
16.01.2009 17:30:45

Mulla taas vaan positiivisia kokemuksia: kasa speduja tuli luvatussa ajassa. Kaikki ei olleet edes "in stock" tilatessa. 6.1 tilasin ja eilen ups toi kotiovelle.

Tämä nyt ei dv247:aan liity, mutta englantilaiseen verkkokauppaan kyllä: Samana päivänä kun dv247:sta, tilasin myös lean-business.co.uk:sta parit celestion v30:t ja ne lähti saman tien matkaan ja olivat perillä 14.1. Miltei puoleen hintaa vrt. suomeen sai tuolta celestionia. Joten jos on kaiutinelementin tarvetta, niin voin suositella tuota lean-business:a.
tuluppa
16.01.2009 19:00:57

Minkäs jaguarin tilasit? Mulle tosiaan piti tulla classic player jaguar humppari versiona, mutta deeveen tädit päätti kylmästi lätkäistä rahat takas.. Joskohan noitakin olis jo saatavilla..

Punasen classic playerin, eli sinkuilla varustetun.
muumiii
pekurides
16.01.2009 19:20:39

Nuo UPS kuljetukset tulevat maata pitkin, ei lentäen....

/sv

mitenhän tuo nyt meni.... UPS:lla on oma lentorahti ja koneet pyörii helsinki-vantaalla joka päivä ja itekkin aikoinan ajohommissa sinne/sieltä roudannu hirveet läjät rompetta.... ympäri maailmaa tulleet ja mennet.

taisi hollannissa niillä olla isompi euroopan logistiikkakeskus.... ?

Kyllä ne menee sekä että laivoilla ja lentäen sekä kumipyörillä.
Tunteella päin vittua.
JoeHans
16.01.2009 19:38:50
Kyllähän ne pakostakin liikkuu briteistä vähän eri teitäkin, kun maateitse. Nyt näytti olevan paketti jo saksassa ja sieltä sentään ups yleensä parissa päivässä toimittanu. Luulen, että tuossa on järjestelmä laskenu toimitusajan vähän poskelleen.
Trying is the first step towards failure.
svilo
16.01.2009 19:59:39 (muokattu 16.01.2009 19:59:59)
Kyllähän ne pakostakin liikkuu briteistä vähän eri teitäkin, kun maateitse. Nyt näytti olevan paketti jo saksassa ja sieltä sentään ups yleensä parissa päivässä toimittanu. Luulen, että tuossa on järjestelmä laskenu toimitusajan vähän poskelleen.

*Maateitse* tarkoitan sitä tavara ei lennä suoraan manner eurooppaan ja sieltä Suomeen...

Ja *pakostihan* UK:hon pääsee vaikka vaikka junalla, autolla, rekalla ja salaa juosten ;)

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)