Aihe: Bassolinjaskaba 3 - äänestys
1 2 3
Samu S.
14.01.2009 20:06:54 (muokattu 14.01.2009 21:09:15)
Olipa taas mainiota bassottelua kautta linjan. Sairaan kova taso, pisteet taas tosi pienestä kii. Nappasin lyhyet kommentit kuuntelun aikana tekemistäni muistiinpanoista.

Oon näköjään itsekin saanut pisteitä täysin yllättäen ja pyytämättä, nöyrät kiitokset vaan. Onneksi en itse lähtenyt tolle kuljettelulinjalle kun olis tullut pataan 6-0. Näissä skaboissa ei kyllä passaa kuunnella aiempia vetoja, tulee pupu pöksyyn.

Elikkästen, seuraaville kaks pistettä kullekin:

Hollstro - Rauhallista vetoo, ridaa shufflella lokoisasti. Hyvä time. Mainio soundi.

2541 - Myönnän että pistin tän Imatran sankarin pistelistalle jo valmiiks, samoin kuin tiesin että ihan perussoundilla tuskin mennään. Hyvä svengi ja käskevä ote. Alarekisterissä hyvät murinat, lopussa kliimaksimeininkiä. Ehkä paras.

Teijo K. - Basso ihan oikeesti vaan siellä alapäässä! Vähän mutta asiaa, toimii! Ei ees turnaroundista kaikkia ääniä. Pisteille ilman kontraboonuksia.

juki68 - Jumalauta, Juki ajo mopon rotkoon heti ekassa kaarteessa. Äänet paikallaan niinkuin tavallista. Erottautujapisteet.

pahaeno - Rauhallista kuljettelua, ei liikoja yläpäitä soundissa. Hyvä pöhinä tässä. Lopun breikissä räjäytti.
When all you have is a hammer, everything looks like a nail
2541
14.01.2009 20:27:30

2541 - Myönnän että pistin tän Kotkan sankarin pistelistalle jo valmiiks, samoin kuin tiesin että ihan perussoundilla tuskin mennään. Hyvä svengi ja käskevä ote. Alarekisterissä hyvät murinat, lopussa kliimaksimeininkiä. Ehkä paras.

Kiitos vaan, mutta se on Imatra, ei Kotka. Tai mieluummin Ruokolahti.:)

Kiitos muillekin kommenteista, hienoa kun joiltain juttua lähtee. Joku kommentoi yksinkertaista linjaa ja joku soundin sekoittumista muihin soittimiin. Siinä tuli oikeastaan vastauskin ja myönnän, ettei toi ole välttämättä paras vehje juuri tällaiseen meininkiin, se kun vaatii tilaa ja vie tilaa. Livenä ei niin kranttu, mutta äänityksissä on toinen juttu. Pakko oli vaan vetää tolla kun luonto ei antanut periksi.:)
eugen7
14.01.2009 20:57:48

Tässä mun nakkelemat pisteet. Asiallisia kommentteja jo kaikista tullut ja kiitti niistä omasta puolestani. Kaikki reilut 20 kipaletta kuunneltu korvat sinisinä, luurit päässä niin, että linjat varmasti erottuu.
Paljon hyviä vetoja, mutta kaikille ei pisteet riitä.

2p rattledad
2p arilö
1p MIF
1p kraaps
1p timppa67
1p poppamies
1p Modulaatio
1p 2541
Samu S.
14.01.2009 21:10:08
Kiitos vaan, mutta se on Imatra, ei Kotka. Tai mieluummin Ruokolahti.:)

Nyt meni Itä-Suomen kaupungit sekaisin. Vilpittömin anteeksipyyntöni, Kotka ja Imatra ovat kuitenkin aika kaukana toisistaan...
When all you have is a hammer, everything looks like a nail
Seba
14.01.2009 21:56:38 (muokattu 14.01.2009 21:57:11)

No niin, meikäläisen pisteet tulee tässä, ja yritän jos tällä kertaa vähän perustelisikin kun on aikaa kuunnella taas läpi kaikkia. Lyhyesti tosin, koska mun mielikuvitus on rajallinen.

3pts = 2541 - Ruokolahden leijonalta mukavan rauhallinen veto mahtavilla soundeilla. Ihanaa :)

2pts = eugen7 - Hyvin pysyi kasassa ja soundit mukavan pehmoiset. Timet kohdillaan.

2pts = hollstro - Rauhallinen aloitus ja pikkuhiljaa parani kokoajan. Miellyttävää kuultavaa.

2pts = Teijo K. - Kivasti jätetty soittamattomia nuotteja ja muutenkin hyvä bluesmeininki. Omalaatuisuudesta plussaa.

1pts = kraaps - Muutamia vähän epiksessä soivia kohtia johtuen nauhattomalla vetelystä joka on itselle ainakin aika mahdotonta :) Persoonallisesta soundista lisäbonus, vaikka ehkä vähän turhan päällä oli basso. Kokonaisuus oli kiva.

Pisteytys oli hiton vaikeaa, koska linjat oli kautta linjan hyviä, ja omaan korvaan samankaltaisuutta oli aika paljon.
Huomasin pitäväni paljon vetäisyistä joissa oli vähän jatkuvuutta linjassa, itse tietoisesti välttelin sitä ja annoin mennä kautta linjan mitä sormien heilutukselta syntyi sen kummemmin ajattelematta, koska niin mä muutenkin soitan jos bluesia joutuu jamittelemaan.

Myönnän syyllisyyteni rattledadin moitteisiin, vedän silti määrätietoisesti omalla epämääräisellä tyylillä jolloin en itsekään tiedä mikä nuotti tulee seuraavaksi ennenkuin soitan sen :)

Ei välttämättä sitten kai kovin blues-henkinen toi mun osuus ollut, mutta pääasia että pojat viihtyy.

Ja kraapsille kyllä, wolfilla suoraan linjaan on tullut kaikki vedeltyä.
Teijo K.
14.01.2009 23:25:04 (muokattu 14.01.2009 23:33:50)

Mää vähän pohjustan. Nämä on sellaisia ensikuuleman fiilispohjaisia juttuja ilman syvempää analyysiä. Pisteistä nyt niin itse, mutta näitä lyhyitäkin juttuja on ollut omasta soitosta kiva lukea kun on tullut vastaan juuri sellaisia juttuja mitä olen soittamisessani pohtinut. Elkää suuttuko jos ootte eri mieltä.

1) hollstro
Mukavan rulaava kuvio, omaan makuun vähän välillä solistin edessä tosin, mutta tämähän olikin bassokisa.

2) BigPapa
Eka veto oli musta parempi, selvästi on tyyli hallussa.

3) omarklah
Soitto toimi, soundi miun makkuun vähän ohut tähän musaan mutta eihän tämä ollutkaan miksauskisa tai äänityskisa.

4) Seba
Mä jopa tykkäsin tästä haahuilusta. Kun rytmihomma toimii niin jonkun hajaäänen saa anteeksi sillä. Toistepäin ei meekään niin.

5) tahtah
Linjat toimi, välillä tuli sellainen fiilis kuin soittaja ajattelisi että "tossa kohtaa mää näytän".

6) timppa67
Rullaavaa bassoa.

7) 2541
Mitähän tähän sanoisi. :) Soundi toi hymyn huulille kyllä. Ihan positiivisessa mielessä.

8) PasiB
Kaikin puolin toimiva basso.

9) Teijo K.
Joo, linjahommoo oli tääkin, laiskuuttani. Ehkä seuraavaan jaksan jo pystyttää mikin.

10) Modulaatio
Alkuosa oli erityisesti mieleen. Mulla menee nää varmaan just päinvastoin kuin suurimmalla osalla muista. Noo.

11) juki68
Aika julma soundi, perusmeno noin muuten. Tää kyl yllätti mut ihan puun takaa. Jotenkin en ollut Jukilta tämmöistä odottanut mutta täähän vain todistaa sitä että miten vääristyneen kuvan toisista saa tän nettijutun perusteella.

12) rattledad
Swingin ja rockbluesin liitto. Vai oliks tässä se jatsvapaa piuha vai mikä se oli? :) Mä tykkään aina kuunnella sun soittoa.

13) MIF
Hyvin tukee musaa + muutama ääni mitkä koin aika jänniksi.

14) arilö
Tää vei mua ihan 6-0 aina huuliharppubreikkiin asti. Mut siinä sinänsä komea "soloette" vähän teki kolaria huuliharpun kanssa.

15) kraaps
Hauskan viipyilevä tunnelma, tykkäsin soitosta, soundikin meni vaikka vähän ohuehko olikin ehkä.

16) UncleFester
Basso on basso on basso. Tää tekee mitä pitää. Puolivälin jälkeen vähän irroitteluakin, siinä tais vähän taimi horjua parissa kohtaa mutta ei mitään kauhean isoa juttua.

17) eugen7
Tää oli musta hyvinkin tyylinmukainen ja mukava.

18) poppamies
Tää tuli kokemuksella, luulen. Etenkin kun kuuntelu ei kerran toiminut ja silti näinkin toimiva basso.

19) minimii
Hyvinhän tää meni.

20) pahaeno
Tässä basso tekee jälleen sen mitä basson pitääkin tässä tehdä + vähän irroittelua puolivälin jälkeen. Tosta huuliharppubreikin "soinnusta" en vaan innostunut, lopun soolohommat sensijaan toimi.

21) peittu
Tää pisti kuulijan huojumaan juuri kuten pitääkin. Eli toimi.

22) Samu S
Sääkis siinä sina puhut ettei lähe ja taas lähti näin kommeesti. Ehkä vähän semmosta rokkarin bluesia mut niin oli tää taustakin, kai.

23) Visakoivu
Tätä vikaa kuunnellessa ei voinut olla ajattelematta miten tämmöisen yksinkertaisen bassolinjan voi varioida niin lukemattomin tosi pienin nyanssein. Tässä oli vähän lyhyempänä noi äänet ja heti ihan eri fiilis taas.

Pisteet meni kyllä ihan arpomalla, niin hyvää ja tasaista menoa. Näille kuitenkin piste kullekin. On vähän perusmenoa ja sit monimutkaisempaa.

Rattledad
Peittu
Samu S
Kraaps
Arilö
Timppa67
Hollstro
2541
Juki68
Seba
Seba
14.01.2009 23:32:22

Jäi vähän vajaaksi pisteet teijollakin.

No, ei kai pakko ole kaikkia kymmentä tuhlata jos ei halua :)
Teijo K.
14.01.2009 23:33:04

Jäi vähän vajaaksi pisteet teijollakin.

No, ei kai pakko ole kaikkia kymmentä tuhlata jos ei halua :)

Oho, väsyneenä hutkin, katotaas.
Seba
14.01.2009 23:37:05

No en mä tolla itselleni pisteitä kalastanut :)
Kiitti kuitenkin.
J.Nikkanen
15.01.2009 12:43:45
20) pahaeno
Tässä basso tekee jälleen sen mitä basson pitääkin tässä tehdä + vähän irroittelua puolivälin jälkeen. Tosta huuliharppubreikin "soinnusta" en vaan innostunut, lopun soolohommat sensijaan toimi.

Joo, ei sen soinnun äijiä kuulu innostaa mutta mimmit sekoo!

Ei mutta tosissaan sen piti mennä vähän (aika paljon) erilailla. Mutta tuo versio nyt meni purkkiin ja sillä hyvä. En sen takia viittinyt vetästä koko linjaa uusiks enkä varsinkaan alkaa leikkaa/liitä editointeihin koska niin EI SAA TEHDÄ!!!

Joku siitä tais tykätäkkin. Outoa...
Uudet Seymour Duncan SJB-1N ja SJB-1B (J-Bass vintage) 4-kielisen mikit myytävänä! Tarjouksia vastaanotetaan.
Teijo K.
15.01.2009 14:12:27

Joo, ei sen soinnun äijiä kuulu innostaa mutta mimmit sekoo!

Ei mutta tosissaan sen piti mennä vähän (aika paljon) erilailla. Mutta tuo versio nyt meni purkkiin ja sillä hyvä. En sen takia viittinyt vetästä koko linjaa uusiks enkä varsinkaan alkaa leikkaa/liitä editointeihin koska niin EI SAA TEHDÄ!!!

Joku siitä tais tykätäkkin. Outoa...

Eikös se juuri ole rikkaus että joku tykkää yhdestä ja joku toinen toisesta? Ei siinä itse jutussa minustakaan sinänsä mitään vikaa, vaan minulle tuli sellainen fiilis että siinä astuttiin ikäänkuin tuon biisin solistin varpaille vaan.
Hannu A
15.01.2009 14:16:56

omarklah: haettu hieman erilaista kuviota tuohon bassoon...

En tiedä onko se hyvä vai huono asia, mutta tulee aina haettua jotain omanlaista juttua omiin kuvioihin. Joku jippo pitää aina jossain olla :o)

Jep, lainasit mua himpun verran lyhyesti. Seuraava lause olis ollut, että se ei ole välttämättä huono asia tjsp.

Tosiaan, omaa linjaa pitääkin hakea, eikä aina sortua kaavamaisuuksiin. Vaikka tuo kuvio ei muhun ihan täysillä iskenytkään, niin silti pisteen annoin "omalaatuisuudesta" ja johdonmukaisuudesta = pidettiin kiinni siitä omasta jutusta. (Niin eikä se missään nimessä huonosti ollut soitettu tai ihan from accordeon se kuviokaan)
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
J.Nikkanen
15.01.2009 14:18:41
Eikös se juuri ole rikkaus että joku tykkää yhdestä ja joku toinen toisesta? Ei siinä itse jutussa minustakaan sinänsä mitään vikaa, vaan minulle tuli sellainen fiilis että siinä astuttiin ikäänkuin tuon biisin solistin varpaille vaan.

Kyllä juurikin näin. Ei ne mahdolliset pisteet juuri lämmitä, mutta kommentit tosissaan on ne mitä tykkää lukea. On ne sitten puolesta tai vastaan.
Uudet Seymour Duncan SJB-1N ja SJB-1B (J-Bass vintage) 4-kielisen mikit myytävänä! Tarjouksia vastaanotetaan.
omarklah
15.01.2009 14:33:27

... (Niin eikä se missään nimessä huonosti ollut soitettu tai ihan from accordeon se kuviokaan)

En sitä noin käsittänytkään.
Hauskaa hommaahan tää on - keikkaseteissä ei paljon kaavoista poiketa (menee tanssijat sekaisin) mutta näissä skaboissa vois sitten kokeilla erilaisia juttuja.
Vaikka kovin hillittyjä tuntuvat mun kokeilut olleen moniin muihin verrattuina.
Tosin ei taidotkaan riitä kovin kummoisiin...
Ekstiätuanoikato...
Muusikonrenttu
15.01.2009 15:02:23

Pisteitä 2 per jamppa.

BigPapa
timppa67
2541
juki68
rattledad

Nää kolahti parhaiten erinäisistä syistä.
Aika vintage..
rattledad
16.01.2009 20:41:20

Johan on maailman kirjat sekaisin. Kiitos pisteistä ja varsinkin kommenteista. Ja Jukille erityiskiitos skabojen järjestämisestä.
J.Hollström
16.01.2009 20:52:08
Johan on maailman kirjat sekaisin. Kiitos pisteistä ja varsinkin kommenteista. Ja Jukille erityiskiitos skabojen järjestämisestä.

Olkaa hyvä. Hieno homma että bassopalstan soittohommat on saatu aktivoitua. Olin aika skeptinen tän suhteen kun aloitin tota ekaa, mutta näköjään olin ihan väärässä. Nämä leikkimieliset skabat on olleet ainakin itselleni tän foorumin suola muutamina viimeisinä viikkoina. Henki on ollut hyvä, kukaan ei narise pisteistä tai vääristä kommenteista ja ennenkaikkea paljon hyvää soittoa on ollut liikenteessä. About 40 eri nimimerkkiä jo osallistunut ja normandia on vallattu, maihinnousu.net:n tilastot on täynnä bassonsoittoa. Mahtavaa.

Ihan kuten olettaa saattoikin, basistit on loppupelistä musikanteista kaikkein parasta porukkaa.
BigPapa
17.01.2009 00:13:55

Olkaa hyvä. Hieno homma että bassopalstan soittohommat on saatu aktivoitua. Olin aika skeptinen tän suhteen kun aloitin tota ekaa, mutta näköjään olin ihan väärässä. Nämä leikkimieliset skabat on olleet ainakin itselleni tän foorumin suola muutamina viimeisinä viikkoina. Henki on ollut hyvä, kukaan ei narise pisteistä tai vääristä kommenteista ja ennenkaikkea paljon hyvää soittoa on ollut liikenteessä. About 40 eri nimimerkkiä jo osallistunut ja normandia on vallattu, maihinnousu.net:n tilastot on täynnä bassonsoittoa. Mahtavaa.

Ihan kuten olettaa saattoikin, basistit on loppupelistä musikanteista kaikkein parasta porukkaa.

Munsta kaikissa soitingenreissä on ihan hyvää populaa. Samalla musiikin asialla kuitenkin kaikki, eikö? Mun mielestä siis....jos oon väärässä niin sori...
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
J.Hollström
17.01.2009 09:14:25
Munsta kaikissa soitingenreissä on ihan hyvää populaa. Samalla musiikin asialla kuitenkin kaikki, eikö? Mun mielestä siis....jos oon väärässä niin sori...

Sori et oon syntyny ja anteex että oon olemassa... Hyvää populaa on joo. Mut basitit on parhaita. Laulajat on järjestään egoistisia persreikiä, kitaristit on vähän samaa osastoa, rumpalit kuolee ja kosketinsoittajat on muuten vaan omissa sfääreissä.

Jää vain basistit jotka on parhaita. Siksi niistä on niin paljon vitsejäkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)