jakeni 16.01.2009 08:26:43 | |
---|
Jake, Jake. Etkö muista mitkä mulla on? Oli sullakin ne aikoinaan, mutta menit tyhmyyden puuskassa myymään ne pois. Roland rules. Ai niin....kumiesat. On ne tavallaan ihan ok.? monipuoliset mutta mä kyllästyin niihin jne. vanhanaikaiset,mielestäni jo silloin 10v sitten.Tuli Puola miäleen (heh). Hommattiin muuten ihan just tuo Rolandin Handsonic 10 ja onpa muuten jees peli soundeiltaa sekä näppärän kokoinen roudaukseen. Suosittelen,sitä käyttää ihan oikeatkin pelimannit mm. Mongo ja Mamba...kuulemma. -tai sit ei? Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
clave 16.01.2009 09:34:19 | |
---|
Harmi ettei ole mahdollisuus nuointamiseen mutta yritän verbalisoida idiksen. Itse olen soittanut cha-chata silleen, että vasurilla haitsuun "normi" guiro (=rytmikurkku) kuvio; neljäsosa/open hihat kaks 8-osaa suljettu hihat. Bassari menee niin että isku tulee tahdin toisen neljäsosan jälkimmäiselle kahdeksasosalle ja sit tahdin neljäsosalle - ei siis ykköselle. Oikealla kädellä olen soittanut neljäsosia lehmänkelloon + jotain fillejä snareen josta matto on ollut pois (simuloi timbalesia). Sit oli joskus LP:n muovinen guiro mountattuna isotomin reunaan ja oikealla soitin "normi" guirokuviota siihen. Kehissä oli myös sellanen jalalla soitettava lehmänkellokiinnike siinä haitsun vieressä (jossa monilla on tuplaspedu). http://www.thomann.de/fi/pearl_pps20_bass_drum_pedal_halter.htm Vasemmalla jalalla soitin lehmänkelloon neljäsosat. Vasen käsi latrim snareen kakkosella ja pikkutomiin kaks kahdeksasosaa. Jos joku tietää Chuck Silvermanin niin häneltä näitä idiksiä tuli lainailtua, samoin se vasemman jalan lehmänkelloviritys tuli kun näin El Negron opetusvideon. Hänhän soitti erilaisia clave/ostinato kuviota vsemmalla jalalla. Uskomaton äijä. Näitä koordinaatioita joskus tuli paljonkin treenattua. Vanha sananlasku "vetää kuin vasemmalla kädellä" kait tarkoittaa juosten kustua mutta vetää kuin vasemmalla jalalla - ainakin el Negron tapauksessa tarkoittaa jotain ihan muuta. |
isojussi 16.01.2009 09:35:29 | |
---|
Hommattiin muuten ihan just tuo Rolandin Handsonic 10 ja onpa muuten jees peli soundeiltaa sekä näppärän kokoinen roudaukseen. Suosittelen,sitä käyttää ihan oikeatkin pelimannit mm. Mongo ja Mamba...kuulemma. -tai sit ei? Sitäkössää siä lavannurkassa kläpistelit? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
clave 16.01.2009 09:39:16 | |
---|
Sitäkössää siä lavannurkassa kläpistelit? Sit Jake vielä jatkokehittelee sitä ja siinä on kohta WLANi. |
EP 16.01.2009 13:57:24 | |
---|
.. Kehissä oli myös sellanen jalalla soitettava lehmänkellokiinnike siinä haitsun vieressä (jossa monilla on tuplaspedu). http://www.thomann.de/fi/pearl_pps20_bass_drum_pedal_halter.htm Vasemmalla jalalla soitin lehmänkelloon neljäsosat. Vasen käsi latrim snareen kakkosella ja pikkutomiin kaks kahdeksasosaa. Jos joku tietää Chuck Silvermanin niin häneltä näitä idiksiä tuli lainailtua, samoin se vasemman jalan lehmänkelloviritys tuli kun näin El Negron opetusvideon. Hänhän soitti erilaisia clave/ostinato kuviota vsemmalla jalalla. Uskomaton äijä. Näitä koordinaatioita joskus tuli paljonkin treenattua. Vanha sananlasku "vetää kuin vasemmalla kädellä" kait tarkoittaa juosten kustua mutta vetää kuin vasemmalla jalalla - ainakin el Negron tapauksessa tarkoittaa jotain ihan muuta. Hyvä, jess! Piti tuossa aiemmin jo mainita toi jalalla poljettava lehmänkello, mutta aattelin, et se on liian "uutta" ajattelua. :) |
Tankero 16.01.2009 14:04:28 | |
---|
Harmi ettei ole mahdollisuus nuointamiseen mutta yritän verbalisoida idiksen. Itse olen soittanut cha-chata silleen, että vasurilla haitsuun "normi" guiro (=rytmikurkku) kuvio; neljäsosa/open hihat kaks 8-osaa suljettu hihat. Bassari menee niin että isku tulee tahdin toisen neljäsosan jälkimmäiselle kahdeksasosalle ja sit tahdin neljäsosalle - ei siis ykköselle. Oikealla kädellä olen soittanut neljäsosia lehmänkelloon + jotain fillejä snareen josta matto on ollut pois (simuloi timbalesia). Sit oli joskus LP:n muovinen guiro mountattuna isotomin reunaan ja oikealla soitin "normi" guirokuviota siihen. Kehissä oli myös sellanen jalalla soitettava lehmänkellokiinnike siinä haitsun vieressä (jossa monilla on tuplaspedu). http://www.thomann.de/fi/pearl_pps20_bass_drum_pedal_halter.htm Vasemmalla jalalla soitin lehmänkelloon neljäsosat. Vasen käsi latrim snareen kakkosella ja pikkutomiin kaks kahdeksasosaa. Jos joku tietää Chuck Silvermanin niin häneltä näitä idiksiä tuli lainailtua, samoin se vasemman jalan lehmänkelloviritys tuli kun näin El Negron opetusvideon. Hänhän soitti erilaisia clave/ostinato kuviota vsemmalla jalalla. Uskomaton äijä. Näitä koordinaatioita joskus tuli paljonkin treenattua. Vanha sananlasku "vetää kuin vasemmalla kädellä" kait tarkoittaa juosten kustua mutta vetää kuin vasemmalla jalalla - ainakin el Negron tapauksessa tarkoittaa jotain ihan muuta. No nyt kun otit päällikön puheeksi. http://www.youtube.com/watch?v=b5BiHpDcpYg&feature=related Humppajyrä |
jakeni 16.01.2009 14:04:57 | |
---|
Sitäkössää siä lavannurkassa kläpistelit? Sitäpä hyvinnii..ja vähän muitakin perkkaesoja. -meillä oli nääs oikein rytmiryhmä,välillä. Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi)
Milloin syödään? (Topi) |
arse 16.01.2009 14:34:03 | |
---|
"Ai niin, voisiko joku vielä kertoa, mitä Dave Lindholmilla on asian kanssa tekemistä?" Hoh, hoo, on täällä huumormiehiä. Meehän tonne kuppiloihin ja ala selittämään ihmisille Davesta sukunimeä käyttämättä. Kuka niille tulee ensimmäisenä mieleen? http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE |
KoskPaavo 16.01.2009 14:40:07 | |
---|
Meehän tonne kuppiloihin ja ala selittämään ihmisille Davesta sukunimeä käyttämättä. Kuka niille tulee ensimmäisenä mieleen? En käy kuppiloissa enkä selitä kenellekään Limpusta mitään. Tuo Wecklin oon tiennyt 20 vuotta, sitähän nuo kalvonhakkaajat jumaloi. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Tankero 16.01.2009 14:42:14 | |
---|
Meehän tonne kuppiloihin ja ala selittämään ihmisille Davesta sukunimeä käyttämättä. Kuka niille tulee ensimmäisenä mieleen? Olisko parempi jos sinä menisit joksikin aikaa. Humppajyrä |
Tankero 16.01.2009 14:42:35 | |
---|
En käy kuppiloissa enkä selitä kenellekään Limpusta mitään. Tuo Wecklin oon tiennyt 20 vuotta, sitähän nuo kalvonhakkaajat jumaloi. Niinhän me tehdään. Humppajyrä |
Fuzzy Boner 16.01.2009 14:47:23 (muokattu 16.01.2009 14:48:55) | |
---|
Jos joku tietää Chuck Silvermanin niin häneltä näitä idiksiä tuli lainailtua.... Mä oon joskus ollu sen klinikkabändissä ja soittanu pari keikkaa sen kans viime vuosikymmenen puolvälissä. Se oli hyvä tyyppi, mut soitto ei mun mielestä silloin ihan kauheesti svengannu (jos vertaa noihin jenkkityyppeihin yleensä) ja sit se löys jonku rumbaclaven tai vastaavan joka biisistä, tyyliin jotain Wonderia soitti joku muu bändi samana iltana niin se tyytyväisenä taputti clavea siihenkin ja nyökytteli aika tietäväisenä ympärilleen.. Mut siis mukava tyyppi, ei siinä mitään ja kova lattaritietous on tyypillä. Opettanu kaikkia mahdollisia jenkkipaavoja. Taitaa vahvimmillaan olla pedagogiikan puolella?
|
Fuzzy Boner 16.01.2009 14:50:05 (muokattu 16.01.2009 14:50:20) | |
---|
Meehän tonne kuppiloihin ja ala selittämään ihmisille Davesta sukunimeä käyttämättä. Kuka niille tulee ensimmäisenä mieleen? Grusin? |
Tankero 16.01.2009 15:15:31 (muokattu 16.01.2009 15:27:14) | |
---|
Grusin? Sen ne yleensä ekana vetäsee esiin. Garibaldi on toinen. Humppajyrä |
Epämuusikko 16.01.2009 15:29:33 | |
---|
Mä oon joskus ollu sen klinikkabändissä ja soittanu pari keikkaa sen kans viime vuosikymmenen puolvälissä. Se oli hyvä tyyppi, mut soitto ei mun mielestä silloin ihan kauheesti svengannu (jos vertaa noihin jenkkityyppeihin yleensä) ja sit se löys jonku rumbaclaven tai vastaavan joka biisistä, tyyliin jotain Wonderia soitti joku muu bändi samana iltana niin se tyytyväisenä taputti clavea siihenkin ja nyökytteli aika tietäväisenä ympärilleen.. Mut siis mukava tyyppi, ei siinä mitään ja kova lattaritietous on tyypillä. Opettanu kaikkia mahdollisia jenkkipaavoja. Taitaa vahvimmillaan olla pedagogiikan puolella? Samanlaiset fiilikset jäi siitä James Brownin bändin transkriptiokirjasta. Mukana tulleet cd:t oli aika löysästi soitettuja. Mutta tieto on valtaa. R.I.P Oksanen |
KoskPaavo 16.01.2009 16:11:49 | |
---|
Grusin? Hoh, mun ikäsille vois mennä Dave Clark Five. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
..ja sit se löys jonku rumbaclaven tai vastaavan joka biisistä, tyyliin jotain Wonderia soitti joku muu bändi samana iltana niin se tyytyväisenä taputti clavea siihenkin ja nyökytteli aika tietäväisenä ympärilleen.. Hähä.. harmitonta sinänsä, ehkä? :) |
Tankero 16.01.2009 16:38:45 | |
---|
Hoh, mun ikäsille vois mennä Dave Clark Five. Ei se taida Grusin niin kovin kauas heittää. Humppajyrä |
isojussi 16.01.2009 19:02:21 | |
---|
Grusin? Vai Taylor? "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Tankero 16.01.2009 19:34:28 | |
---|
Vai Taylor? Hänkin on kuppiloissa hyvin tunnettu. Humppajyrä |