Heritage-sarjalaisen? AC30-CCH:n, satanen vielä hölmöilykassaan ja lähtee tilaukseen se Heritagekin. Edit-selitys: No kun toisessa on master volume, 12ax7 normal channel, sekä tremolo ja reverb, mitkä myös vaikuttaa AC30:n saundiin yms herkkua. Toisessa taas se EF86 kanava ja ei master volumea. Pitäähän sellanenkin olla jos Voxista tykkää. Kivasti on Korg ton homman funtsinu...rahat pois hölmöltä. ;) Mutku saundaa niin pirun hienolta! |
oksatboys 16.01.2009 16:38:09 | |
---|
ringmodulator piristää kummasti! |
gtrhead 16.01.2009 16:50:36 | |
---|
Pistänpä tuon Z-28:n listalle myös, vaikka nuppi onkin. Z-28:n saa myös combona. |
Kunnallisjäte 16.01.2009 16:55:52 | |
---|
Mielenkiintoinen aihe sinänsä, vaikkakin olen ihastunut eniten Marshall JTM 45 soundiin ja siksi mulla on Marsun JTM 45 nuppi, mutta reissuena siis tietenkin. Jotenkin tuntuu hassulta lähteä ostamaan siitä kaksin tai kolminkertaisella hinnalla putiikki-versiota. Korostan kuintenkin, että olen myös puukorva enkä halua muiden fiilistelyihin vaikuttaa. Mikä kuitenkin kiinnostaa tässä treadissa kun nuppeja on ehdoteltu, että mitäs kaappeja suositellaan noiden huippu-nuppien alle? Eniten kiinostaa 112 tai 115 kaapit. "When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor |
Kiinankeisari 16.01.2009 17:08:59 | |
---|
AC30-CCH:n, satanen vielä hölmöilykassaan ja lähtee tilaukseen se Heritagekin. Edit-selitys: No kun toisessa on master volume, 12ax7 normal channel, sekä tremolo ja reverb, mitkä myös vaikuttaa AC30:n saundiin yms herkkua. Toisessa taas se EF86 kanava ja ei master volumea. Pitäähän sellanenkin olla jos Voxista tykkää. Kivasti on Korg ton homman funtsinu...rahat pois hölmöltä. ;) Mutku saundaa niin pirun hienolta! eli molemmat... pelimiesratkasu, noita kun ajaa vielä yhtä aikaa nupit kaakossa niin saundi on hunajaa ja paikat tippuu hampaista. "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
svilo 16.01.2009 17:20:57 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
svilo 16.01.2009 17:26:29 | |
---|
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish" |
McNulty 16.01.2009 17:41:32 (muokattu 16.01.2009 17:48:00) | |
---|
Ei ole kokemuksia näistä, mutta joukkoon voisi lisätä: http://www.haydenamps.com/amps.php Nääh... nuo ovat samoja mitä Ashdown aikanaan. Miulla oli nimenomaan tuollainen Peacemaker-sarjanen, 40W combo. Ihan ok, mutta ei mitään ihmeellistä... itseasiassa aika pliisu ja "munaton". Puuttui se jokin, särmä nyt ainakin. Mikä kuitenkin kiinnostaa tässä treadissa kun nuppeja on ehdoteltu, että mitäs kaappeja suositellaan noiden huippu-nuppien alle? Eniten kiinostaa 112 tai 115 kaapit. Nyt kun kerran nuppejakin olen hivenen harkinnut, kiitos jäsen SV:n niin nuo pienemmät speakerboxit voisi tosiaan lisätä tähän threadiin. Z-28:n saa myös combona. Mainiota! Tosin, tuo Z-28 on kuvauksen mukaan soundiltaan enempi Yankee, mutta kyllä se testata täytyy, etenkin jos sattuu kevään reissulla VintageGitarin "hyllyltä" löytymään. Nyt vain tarvitsisi kuulla DR.Z:n koneista käyttökokemuksia, muitakin kuin H-C:n hypetykset (ei sillä ettenkö uskoisi hyvien vahvistimien olevan kyseessä). Olisiko SV:llä juutuubissa tai jossain päin intternwebziä soundiklippejä Z28:sta? Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you. |
svilo 16.01.2009 17:51:27 | |
---|
javia 16.01.2009 18:09:41 | |
---|
moon piiiitkään mieltynyt noitten dr.z koneiden perään. Tykkään tuosta ajattelutavsta. Todella simppeleitä koneita mutta soundi on kyllä mannaa. Aitoa dr.z en ole ikinä päässyt testaan mutta diy route 66 soundasi aivan järjettömän hyvälle. Itse jos olisin ostamassa niin ehdottomasti kiinnostais tuo z28 combona ja jos sinne raaskis tuon tone tybbyn viellä laittaa niin avot. Tuo käyttää ef86 etuastetta ja se syö pedaaleja paremmin kuin mikään.... http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Amps/AmpPreisliste.htmlMan With Bad Tone Laughs Alone! |
Terry Pantheras 16.01.2009 18:15:34 | |
---|
Heh, odotinkin ;) SLO:ssa on DeYoung muuntajat, muissa on käsittääkseni MM:t, pelkästään DeYoung OT on lähes $300...Ja ainahan sitä voi puuhastella oman SLO:n...melkein: http://www.davideanastasia.com/?page_id=163 Ihan....ok se HR50:n on. /sv Heh, no, niin... :) Tässä itekin on vasta päässyt edes jotenkin noitten boutique-merkkien ja värkkien makuun ja hajuun, enkä tiedä miks just Soldano on aina mua kiehtonut... Mutta kuitenkin SLO100 ois tietty aikasta "päheä" ja ehkä semmoinen mitä olen aina hakenut. Tosin budjetti antaisi myöten ainoastaan tuohon klooniin, enkä sitten tiedä antaako henkikään myöten - pitäisi kyllä joku sähkötekninen opus lukea ennen kuin tuommoista omatekelettä lähtisi oman kolvin jäljiltä valtakunnan sähköihin kytkemään... :D Höpsis töppöseen! |
gtrhead 16.01.2009 18:20:57 | |
---|
Tosin, tuo Z-28 on kuvauksen mukaan soundiltaan enempi Yankee Ei kuitenkaan "blackface"-tyylinen jenkkisoundi, vaan enemmän keskialuevoittoisempi. Kuten aiemmin tässä todettiin, toimii hyvin pedaalien kanssa. Nämä aiemmin mainitut Matchlessit ja Bad Catit ovat aika nirsoja säröpedaalien suhteen. Parhaiten toimii TS808-tyyliset pedaalit. Näissä on tunnusomaista erittäin kirkas ylärekisteri, josta ei pääse millään säätämisellä eroon. Siitä joko tykkää tai ei. Lisäksi, vaativat pikkaisen volyymiä soundatakseen hyvältä. |
LaXu 16.01.2009 19:31:20 | |
---|
Ei kyse ole elintasosta vaan pikemminkin pääkopan sisäisestä fiksaatiosta. Haluaisin kerrankin omistaa jonkin oikean putiikkivahvistimen, joka on yksinkertainen ja soundiltaan/soundeiltaan puhdasta kultaa. Veikkaanpa, että tuossa käy lopulta niin, että kun sen putiikkivempeleen omistaa niin huomaa, että ihan vaan vahvistimia nekin on vaikka sisuskalut olisi vääntänyt joku Väinämöinen autotallissaan komponentti kerrallaan kolvaten ja taikapölyä ripotellen. Näin ainakin mulle kävi. Mun nykyiset vahvarit on molemmat piirilevykoneita, toinen tehdastyötä ja toinen pienessä pajassa kyhätty putiikkivahvari. Olen todennut, että ainakin itselleni sopii parhaiten sellaiset vahvistimet, joissa on useampi samanhenkinen kanava, jolloin voi tuunata vähän niin kuin samasta puusta pari eri versiota. Monessa vahvarissa kun tuntuu olevan homman nimi se, että kanavasta 1 saa soundin X ja kanava 2 taas soundin Y ja kumpaakaa kanavaa ei saa taivutettua oikein toisen kanavan soundimaailman suuntaan jos sattuisi niin haluamaan. Tämän takia esimerkiksi Mesa Lone Star säväytti (tosin LS Special oli mielestäni noista malleista se parempi), kanavista sai samaa soundia tai tarvittaessa ihan erilaista. Päädyin aikoinaan kuitenkin Diezelin comboon koska se oli putiikkia ja silti hieman Mesaa halvempi. Soundeiltaan kenties monipuolisempi, mutta juuri tuo edellä mainittu kanavien erilaisuus on hieman itseäni rasittanut ja sen takia nelikanavainen Egnaterini (jossa siis 2x puhdas ja 2x särö kanavat) on ollut enemmän äänessä. Uusista Monstereista olen kokeillut vain sitä jotain isompaa comboa (malli ei nyt muistu mieleen) ja vaikka se hyvä olikin, niin se ei kuitenkaan mielestäni erottunut soundiltaan mitenkään poikkeavana. Joku pienempi malli Erja Lyytisen livenä soittamana oli sen sijaan oikein mainion oloinen. Soundi oli jossain siellä Brittein saarten suunnalla. Cornfordeista olen tyypannut Harlequinia ja Hurricanea ja vähän samat kokemukset niistä - brittisoundia pienellä twistillä. Tone King Continental sen sijaan mulla on edelleen vahvasti muistissa. Siitä näet lähti parhaat puhtaat soundit jotka olen kuullut. Täyteläistä, pehmeää mutta silti sopivan heleää. |
Artist 16.01.2009 21:08:00 | |
---|
Nääh... nuo ovat samoja mitä Ashdown aikanaan. Miulla oli nimenomaan tuollainen Peacemaker-sarjanen, 40W combo. Ihan ok, mutta ei mitään ihmeellistä... itseasiassa aika pliisu ja "munaton". Puuttui se jokin, särmä nyt ainakin.
Toi UK Handwired on Dave Greenin (ex-Matamp) tekemiä & suunnitelemia vahvistimia, joten vertaus perus peacemakeriin ei toimi. "It's another year for me and you, another year with nothing to do" |
jhamarila 16.01.2009 21:22:55 | |
---|
Itellä MatAmpin 1224 nupponen ja taittuu kyllä humpasta heviin ja helpdesk -osasto toimii tehtaalta oli arki tai pyhä. Katodibiasoitu joten biasoi automaticly esim JJ34:sta 6V6:siin, tämä kulkee mukana lopun matkaa..... http://www.matamp.co.uk/1224IIhead.htm |
TexasFlood 16.01.2009 21:27:38 | |
---|
Samassa veneessä ollaan aloittajan kanssa. Itselläkin viehtymys pieniin putkareihin ja niitä on tässä joitakin käyty aikoinaan läpikin. Bad Catin Mini Cat oli ihan ok, ei kuitenkaan mitenkään suuremmin sykäyttänyt ja oikeestaan sellainen ihan yhden soundin laite. Soundi kuitenkin jotenkin pieni omalla elementillä. Nyt on alla kanssa tämä Laneyn L5T-112 Lionheart ja on hyvä, mutta silti jotain puuttuu. En tiedä mikä se puuttuva juttu on, mutta ajattelin laittaa tämän liikenteeseen. Aikoinaan oli Monsterin La Mesera 2x8" elementeillä ja täytyy sanoa, että parempaa laitetta ei ole vielä tullut vastaan. Jouduin vain luopumaan tuosta aikoinaan taloudellisen tilanteen vuoksi. Nyt kun painin saman ongelman kanssa, kun bonecrusher, niin tuli taas käytyä Monsterin sivuilla ja tuota La Meseraa on näköjään muutettu. Näyttäisi olevan nykyään 1x12" elementillä ja koppakin luonnollisesti kasvanut. Todella lähellä on, että Monsteri tulee jälleen taloon. Denis Cornellin tuotteet tietenkin kiinnostaisivat myös, mutta kun niistä ei ole omaa kokemusta ja tuo Romany Plus voisi olla kova peli myös, mutta toisaalta Plexi Seven olisi kyllä myös houkutteleva pakkaus. Näistä ottaisin mieluusti kommentteja vastaan, joko tähän lankaan tai vaikka pikaviestillä. Ei tässä nyt apuja tullut bonecrusherille, meni enemmän tällaiseksi omien ongelmien kertomiseksi, mutta mielenkiinnolla seuraan tilannetta ja toivotaan, että sekä bonecrusher löytää sen unelmavehkeen, joka pysyisi unelmavehkeenä vielä parin kuukauden jälkeenkin. |
hopeno 16.01.2009 22:13:24 | |
---|
SLO:ssa on DeYoung muuntajat, muissa on käsittääkseni MM:t, pelkästään DeYoung OT on lähes $300 Mad Professor MP101:ssä on myös MM:t .. Jos aloittaja päätyy nuppiin ja irtokaappiin, en voi kuin lämpimästi suositella tarjouksen kysymistä Haar Guitarsilta (esim. Suhr Badger 18 on edukas) ja Mesan Thiele 1x12" -kaapin testausta. |
Jere_H 16.01.2009 22:39:28 (muokattu 16.01.2009 22:40:06) | |
---|
Jos aloittaja päätyy nuppiin ja irtokaappiin, en voi kuin lämpimästi suositella tarjouksen kysymistä Haar Guitarsilta (esim. Suhr Badger 18 on edukas) Joo, Kanervan Make tilas muistaakseni omansa tuolta, 1600e kotiinkannettuna, ei paha. Badger 18 -nupista siis kysymys. |
Artist 17.01.2009 20:40:26 | |
---|
Myöskään Swart vahvistimia ei kannata unohtaa... näitä löytyy Kitarapajalta muutamia. Itse en ole ehtinyt vielä testaamaan, mutta kovasti olen kuullut kehuja. "It's another year for me and you, another year with nothing to do" |
ÄsJii 19.01.2009 13:26:18 | |
---|
Mites vanhemmat fendeerit ja voxit? (60-70lukua) |