Aihe: JugiStyle
1 2 3 4 5 6 7 8
ballfish
14.01.2009 21:01:35
Tää olis voinu olla ala-asteen videokerhon tuotoksia. Sekö tästä tekee hauskaa, että vanhat äijät on niin hassuja tsihihi, kun ne pelleilee? "hihii, ne ei ookkaan rankamettällä kun ne on tommosia kato nyt ihan muksuja muka".

En ymmärrä. Ei.

Kyllä, juuri se on hauskaa. Onneksi olen tarpeeksi lapsenmielinen noihin juttuihin, vakavilta ihmisiltä jää liian paljon hauskaa elämästä pois. =)
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
vpjarvi
14.01.2009 21:25:59

Kai Jugistyleä on jonkin aikaa valmisteltu, koska Nyt-liitteessä Rasila sanoi, että Touko-Poukon comebackin takia hän ei ole käynyt parturissa puoleentoista vuoteen.
"A Cosssssssby sweater." http://www.mikseri.net/secondcumming
Juho L
15.01.2009 00:01:30
Kyllä, juuri se on hauskaa. Onneksi olen tarpeeksi lapsenmielinen noihin juttuihin, vakavilta ihmisiltä jää liian paljon hauskaa elämästä pois. =)

Siihen on looginen syy miksi esimerkiksi lapset ja ihmiset joilla on Downin syndrooma ovat useimmiten iloisia ja vaivattomasti huvitettavissa. Ähih.

Kai Jugistyleä on jonkin aikaa valmisteltu, koska Nyt-liitteessä Rasila sanoi, että Touko-Poukon comebackin takia hän ei ole käynyt parturissa puoleentoista vuoteen.

Eli toisin sanoen niitä juttuja on hiottu yli vuosi ja tämän parempaan ei pystytty.

"Eiköhän tämä ollut tässä" - Moderaattori suomalaisen sketsiviihteen tulevaisuudesta.
phren
15.01.2009 13:24:24
Olivat myös hemmetin hyviä näyttelemään "repeämisiä". Eli se pokka joskus petti ihan tahallisestikin.

Mä en usko tähän. Olisko jotain todisteita asiasta?
J.Newkid
15.01.2009 13:47:38

Melko paskaahan tuo oli. Se puutyönurkkaus oli ainoo joka nauratti vähä
Imperanon influences lay strong under the style of Children of Bodom, but imo they are no COB II: just consider the difference in guitar techniques , in temperament, and above all in drumming. Great drumming by Jaakko Nylund who is a founder member of t
Juho L
15.01.2009 14:56:52 (muokattu 15.01.2009 14:57:14)

Rampe & Naukkis.

Melko paskaahan tuo oli. Se puutyönurkkaus oli ainoo joka nauratti vähä

Tämän taisin katsoa YouTubesta ja rupesi ihan vituttamaan. Laitetaan peruukki päähän ja vähän hupaisaa maskeerausta ja puhutaan hassusti! EISS! MITEN HERVOTONTA! JAETTILUPSAKKA!
Rotuvaari
15.01.2009 15:25:57
Mitenkä muuten, onko hyvän sketsin kanssa sama juttu kuin hyvän biisin kohdalla? Eli yleensähän ne aikaa kestävimmät biisit on niitä, jotka ei ekalla kerralla kolahtanut. Niistä kuuli ja tajusi, että biisin tekemiseen oli kyllä käytetty paljon aikaa ja mietintää, mutta ei iskenyt vaan. Sitten jonkun ajan kuluttua huomaa jääneensä koukkuun tähän lauluun. Monien sketsien kanssa on käynyt samalla tapaa; jos ei naurata ekalla kerralla, on se monasti hyvä merkki. Pythonien Dead Parrot-sketsi ei naurattanut ensimmäisellä kertaa, mutta parani joka katselukerralla huimasti. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että alun "I'm sorry, I have a cold" tipauttaa julmasti, vaikka sen tietää aina tulevan.

Tässä lienee sitten se jutun juju, eli hyvin kirjoitettu komedia kestää aikaa täysin toisella tapaa, kuin puskafarssit jotka yleensä naurattavat ensimmäisellä kertaa, mutta eivät toisella saati kolmannella. Kumpi näistä on sitten se vähäpätösin, jos molemmat kerran naurattavat? No, Pulttiboissit aiheuttavat närästystä nykyään, mutta sitten esimerkiksi Trabant Expressin ensimmäinen tuotantokausi naurattaa yhä. Toinen oli täysin susipaska, mutta ekassa oli hetkensä, kun pyöränsä lennossa hylkäävä Jasso Laamanen tuntui vielä tuoreelta hahmolta - vaikka Vintiöt olivatkin vielä tuoreessa muistissa tuolloin. Eikä niitä juttuja oltu kirjoitettu varmaan senkään vertaa, mitä vaikka Kummeleita, mutta onnistuivat naurattamaan. No joo, Jugi Stylen katsoin uudestaan, eikä se toiminut senkään vertaa, mitä ensiksi. Saa nähdä onnistuuko naurattamaan tulevien viikkojen aikana.
...niinkun sanotaan, minä sillonkun siitä oli sitä aikaa sillon kun pitää. Mä sanon sen suoraan, kun asiaa pitää olla niiku pitää olla, niiku se ounee mittää olla. Minä sanon sen suoraan, kun minä olen siel monessa ollu mukana. Tenho Tuisku
Pluto
15.01.2009 16:46:26
No, Pulttiboissit aiheuttavat närästystä nykyään, mutta sitten esimerkiksi Trabant Expressin ensimmäinen tuotantokausi naurattaa yhä.

Mä luulin aikanaan olleeni ainoa ihminen, joka katsoi Trabant Expressiä ja nautti siitä. Siis onhan se ihan erilaista huumoria kuin esim. Julmahuvi, mutta molemmat toimii. Ja kun joku aiemmin väitti, että Kummelit ja VIntiöt oli perussuomalaista "hassu kävely ja asu" -huumoria verrattuna esim. Monty Pythoniin, niin totean vain että Ministry of Funny Walks.

Toi Me Karpaasit -sketsi meni aika monelta varmaan ohi, mutta musta se oli helvetin hauska!

-Räkä!
-Sehän on Hartsa!
-Taasko te vinoilette tästä mun vinosta päästä?
Dillon, you son of a bitch!
Niklodeus
15.01.2009 16:47:27

Olihan tämä ihan hyvä. Katsotaan nyt mihin sarja muovautuu.
,,/ Niklodeusum Darknium ,,/
Pluto
15.01.2009 17:03:26 (muokattu 15.01.2009 17:10:03)
Hoh. MP on aika lailla muutakin kuin vain toi yks sketsi. Ja siinäkin on koko sketsissä loppupeleissä enemmän sisältöä kuin perus-PPP-naamanvääntelysketseissä:

http://www.youtube.com/watch?v=IqhlQfXUk7w

No tottakai...ei tässä kukaan vertaa PPP:tä ja Monty Pythonia keskenään...kuhan vittuilen.

Toisaalta omasta mielestäni juuri toi sketsi ei eroa perus-suomihuumorista muuten, kuin että budjetti on noin satakertainen ja kuvausjälki sen mukaista. Kamera jopa liikkuu välillä. Mutta tuohan on vaan minun mielipiteeni.

Omat Python-suosikit muuten ovat Filosofien jalkapallo-ottelu, Kuurupiilo alueena koko maapallo, sekä tietysti the Science Fiction -sketsi, eli Agnus Podgorny ja kermahyytelöt Andromedasta.
totomiettinen
15.01.2009 17:10:35

Ei ole pakko uskoa, jos ei halua.
-I like my sugar with coffee and cream-
Juho L
15.01.2009 17:17:56 (muokattu 15.01.2009 17:20:33)
Tuossa Ministry of Silly Walksissa ei ole koko sketsi siinä, että joku kävelee hassusti, vaan siinä se on vain yhtenä elementtinä koko sketsissä. Tuossa todellinen komiikka alkaa vasta siinä, kun virkailija alkaa selvittämään ministeriön toimintaa ja rahoitusta hyvin virallisesti, aivan kuin jossain todellisessa virastossa.

Tässä on etäisesti samaa meininkiä kuin monissa Alivaltiosihteerin kulta-ajan jutuissa, joissa henkilöt käyttäytyvät hyvin tyynesti ja korrektisti, vaikka tilanne ja tapahtumat ovat täysin järjettömiä. Tämän tyyppisessä komiikassa on kaiken A ja O, että se esitetään vakavasti alleviivaamatta mitään hauskuuden elementtejä millään muotoa. Onnistuessaan tällainen paketti on loisteliasta huumoriherkkua.

Yksi MP-klassikko lisää: http://www.youtube.com/watch?v=5eCdIe0wdvU
Pluto
15.01.2009 17:22:17 (muokattu 15.01.2009 17:22:40)
Tuossa Ministry of Silly Walksissa ei ole koko sketsi siinä, että joku kävelee hassusti, vaan siinä se on vain yhtenä elementtinä koko sketsissä. Tuossa todellinen komiikka alkaa vasta siinä, kun virkailija alkaa selvittämään ministeriön toimintaa ja rahoitusta hyvin virallisesti, aivan kuin jossain todellisessa virastossa.

Niin, ja tästä syystähän yleisön remalla nauru sattuu osumaan juuri niihin kohtiin, kun Cleese kävelee hassusti. Ai niin, mutta nehän ovat vain aivotonta karjaa.

Mutta hyvä, että tiedät mitä "todellinen komiikka" on ja osaat kertoa sen meillekin.
Wolfgang
15.01.2009 17:27:52 (muokattu 15.01.2009 17:28:29)
Niin, ja tästä syystähän yleisön remalla nauru sattuu osumaan juuri niihin kohtiin, kun Cleese kävelee hassusti. Ai niin, mutta nehän ovat vain aivotonta karjaa.

Nääh... Tyhmät vaan nauraa kovempaa.

E: Olen siis Juho L:n kanssa samoilla linjoilla...
Don't think twice it's all right.
Juho L
15.01.2009 17:31:19 (muokattu 15.01.2009 17:32:38)

Valmiiksi nauraminenhan ei tilannetta muuta; Toimii tuo ilman sitä remakkaakin edellä mainituista syistä.

Mutta hyvä, että tiedät mitä "todellinen komiikka" on ja osaat kertoa sen meillekin.

Mutta noinhan se menee. Jos MP:ssä sketsit olisivat perustuneet sille, että laitetaan hassu peruukki ja hörötellään pieruäänille, niin aika vähiin olisi senkin ryhmän suosio jäänyt. Mitä nyt lapset ja heikkoälyiset diggailisi joissain määrin. Hyvä sketsi on kuin hyvä safka: Yhdestä aineksesta ei kovin suurta herkkua saa aikaiseksi.
markkuliini
15.01.2009 19:59:45

Myös John Cleesen järjettömän pitkät raajat yhdistettynä hienoon kehonhallintaan tekevät tuosta sketistä toimivan. Se kävely hämmästyttää ja samaan aikaan on jopa tanssillisesta näkökulmasta mielenkiintoista. Hieno sketsi!
Mulla on Minister of silly walks-juliste ollut kohta kymmenen vuotta makuuhuoneen seinällä. Hienoja taiteellisia mustavalko-stillkuvia. Ja mimmit käy kuumana! :D

Yksi MP-klassikko lisää: http://www.youtube.com/watch?v=5eCdIe0wdvU

Toi Bicycle repair man on mun mielestä top 2 joukossa Monty Python sketseistä!

Musical mice on se toinen. :)

http://www.youtube.com/watch?v=_OXfAPPckQU

Pitäsi alkaa kattoon taas alusta toi MP Megabox. Tuli sen verran hyvät vibat taas näistä.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
markkuliini
15.01.2009 20:02:12

Valmiiksi nauraminenhan ei tilannetta muuta; Toimii tuo ilman sitä remakkaakin edellä mainituista syistä.

En tiedä mitä tarkoitat valmiiksi nauramisella. Mutta ihan selvyyden takia, Pytonin jaksot esitettiin leffan-omaisesti elävälle yleisölle ja yleisön äänet nauhoitettiin. Naururaidat ovat siis niistä.
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Pluto
15.01.2009 20:04:36

No tottakai. En tarkoittanutkaan, että yleisön nauru tekee sketsistä hauskan, vaan että nauru kuitenkin antaa ymmärtää, mitä kohtia yleisö piti hauskana. Ja ne kohdat ovat niitä, joissa Cleesee kävelee hassusti.

Mutta noinhan se menee. Jos MP:ssä sketsit olisivat perustuneet sille, että laitetaan hassu peruukki ja hörötellään pieruäänille, niin aika vähiin olisi senkin ryhmän suosio jäänyt. Mitä nyt lapset ja heikkoälyiset diggailisi joissain määrin. Hyvä sketsi on kuin hyvä safka: Yhdestä aineksesta ei kovin suurta herkkua saa aikaiseksi.

Niin, tässä nyt itse en puhunut kuin tästä yhdestä sketsistä, jota itse en pidä hauskana. Ei tietenkään pidä yleistää sitä koskemaan koko Monty Pythonia.
kk80
15.01.2009 21:38:51 (muokattu 15.01.2009 21:40:01)

Peesi tuolle aikaisemmalle analysoinnille. Vitsin juju on nimenomaan tuossa absurdiudessa. Hassuahan tuo hassu kävelykin on mutta ehkä ihan klassikon viittaa sillä ei saada vielä harteilleen.

Isossa joukossa yleisön keskellä varmaan tuollainen tilannekomiikka naurattaa kaikken parhaiten. Noita pieniä nyansseja mietitään sitten itsekseen.

Huumoria voidaan tehdä monesta eri vinkkelistä. Itse en todellakaan ole mikään asiallisen huumorin puolestapuhuja; South Park, Pikku Britannia jne. uppoaa kyllä ihan kympillä. Dude Where is My Car ja Superbad tulevat ko. genren leffoista mieleen. Myös hienovaraisempi huumori tyyliin Julmahuvi, Seinfeld ja Frasier toimii. Silti PPP & Kallialan produktiot ovat mielestäni sitä itseään, ei todellakaan naurata. Ei vaikka koittaisi minkälaisen mentaliteetin tahansa veivata päälle.

Uutta JugiStyleä en ole nähnyt. Toukopoukon puolesta pelottaa. Kyseessä todellakin on legendaarinen hahmo.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)