Aihe: Lattareista??
1 2 3 4 57 8 9 10 1117 18 19 20 21
KoskPaavo
15.01.2009 12:45:43
No kumpi on parempi haitarikauppias, se joka osaa soittaa haitaria, vai se, joka ei osaa, olettaen että molemmat on hyviä myyjiä?

Mulle henk. koht. asia on yhdentekevä, jollekin lapselle ja isälle , joka ostaa sille ensimmäistä, asiaan on varmaankin merkitystä.
Nää alkaa olemaan niin kaukaa haettuja vertailuja , tarkoitan sitä iänikuista muusikko/ tanssi - jauhantaa, että taidan jo luovuttaa.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
isojussi
15.01.2009 13:09:24
No kumpi on parempi haitarikauppias, se joka osaa soittaa haitaria, vai se, joka ei osaa, olettaen että molemmat on hyviä myyjiä?

Ei voi tietää.

Mä oon työkseni tehny teknistä kauppaa ja voin kertoo, että sillä ei oo merkitystyä, osaatko käyttää kaikkia myymiäsi työkaluja, kunha ymmärrät, miten niitä tulee käyttää ja mihin tarkoitukseen minkäkinmoinen värkki on paras.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
Juupe
15.01.2009 14:29:09
Rumpali vois tällaisissa "lattaribiiseissä" vaikka poistua vallan sieltä rumpusatsin takaa ja soittaa vaikka congaa tai Timbalesia tms.
Onko mahdottomuus?

Välillä aiheeseen liittyvääkin.
On mahdottomuus. Lattareissa ei yksi lyömäsoittaja riitä mihinkään, ehdoton minimi on kaksi. Pelkillä congilla tai tibalekseilla ei synny lattarikomppia. Rumpusetillä yksi lyömäsoittaja saa aikaan edes jonkinlaisen lattarikompin, kun on neljä raajaa käytössä.
Tankero
15.01.2009 14:40:39
On mahdottomuus. Lattareissa ei yksi lyömäsoittaja riitä mihinkään, ehdoton minimi on kaksi. Pelkillä congilla tai tibalekseilla ei synny lattarikomppia. Rumpusetillä yksi lyömäsoittaja saa aikaan edes jonkinlaisen lattarikompin, kun on neljä raajaa käytössä.

Älä kerro tuota Davelle.
Humppajyrä
Juupe
15.01.2009 14:50:12
Ei voi tietää.

Mä oon työkseni tehny teknistä kauppaa ja voin kertoo, että sillä ei oo merkitystyä, osaatko käyttää kaikkia myymiäsi työkaluja, kunha ymmärrät, miten niitä tulee käyttää ja mihin tarkoitukseen minkäkinmoinen värkki on paras.

Näinpä. Jotain on syytä tietää tarjoamastaan tuotteesta ja sen käytöstä. Tanssimuusikon tarjoama tuote on tanssimusiikki, ja sitä käytetään tanssimalla. Täällä moni on kuitenkin sitä mieltä, että tanssimuusikolle ei ole yhtään mitään hyötyä tietää jotain tanssimisesta. Sitä ymmärtää voi en. Mutta sopikaa keskenään.

Ostin kesällä uudet rummut, ja mulle oli kyllä aika paljon merkitystä sillä, että rumpujen tekijä on itse myös rumpali, eikä vain teknisen työn asiantuntija. Helppo oli hänen kanssaan asioida (vaikka huono suomenkielentaitonsa vähän hankaloitti), ja sain täsmälleen sellaiset rummut, kuin halusin. Se, että soittimen tekijä osaa soittaa, vaikuttaa lopputulokseen, väittäisin.
arse
15.01.2009 15:35:57 (muokattu 15.01.2009 15:37:23)

Mitä jos hoitaa toisella kädellä congat ja toisella lehmänkellon tai marakassin? Mun kokemuksen mukaan riittää ihan hyvin, olettaen että niitä osaa soittaakin. Samoin pelkillä timbaleilla saa kyllä vaikka mitä aikaan, niitä juttujahan setilläkin aika paljon vedellään. Onhan se aina toki hienompaa, kun on useamman sällin perkkuryhmä, mutta minkäs teet kun tarpeellisten lyöjien tilalle palkataan ties mitä turhakkeita.

Täällä kun tuntuu olevan kaikilla tosi selkeät käsitykse siitä, mitä "lattari" on ja mitä se ei ole, ois kiva tietää mitä "lattaria" porukka täällä oikein kuuntelee.

Ai niin, voisiko joku vielä kertoa, mitä Dave Lindholmilla on asian kanssa tekemistä?
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
KoskPaavo
15.01.2009 16:51:44
"Ai niin, voisiko joku vielä kertoa, mitä Dave Lindholmilla on asian kanssa tekemistä?"
Hoh, hoo, on täällä huumormiehiä.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Juupe
15.01.2009 17:13:58
Mitä jos hoitaa toisella kädellä congat ja toisella lehmänkellon tai marakassin? Mun kokemuksen mukaan riittää ihan hyvin, olettaen että niitä osaa soittaakin. Samoin pelkillä timbaleilla saa kyllä vaikka mitä aikaan, niitä juttujahan setilläkin aika paljon vedellään. Onhan se aina toki hienompaa, kun on useamman sällin perkkuryhmä, mutta minkäs teet kun tarpeellisten lyöjien tilalle palkataan ties mitä turhakkeita.

Täällä kun tuntuu olevan kaikilla tosi selkeät käsitykse siitä, mitä "lattari" on ja mitä se ei ole, ois kiva tietää mitä "lattaria" porukka täällä oikein kuuntelee.

Ai niin, voisiko joku vielä kertoa, mitä Dave Lindholmilla on asian kanssa tekemistä?

Pointtinihan oli, että se bändin ainoa lyöjä saa paljon enemmän aikaan setin takana, kuin esim. timbaleksien takana, vastauksena Ellin ehdotukseen.
Kuhilaalle vielä selvennyksenä, että näinhän se Davekin tekee (siis Weckl, jos joku ei hoksaa), vai monestikkos olet nähnyt hänet jossain muualla, kuin istumassa setin takana. Mä olen nähnyt vissiin kaks kertaa (videoilla, en livenä), eikä se kummallakaan kerralla soittanut mitään.
baron
15.01.2009 17:15:57

Ei lattarifiilikseen rumpalilta mitään erikoista vaadita. Riittää kun muutkin soittajat soittavat claven mukaan (joka on eri asia kuin clave-iskuille)
Tietysti aitoon lattariin vaaditaan sitten kaikenlaista, mutta mä ajan takaa sitä, että meidän asiakkaat, turakaiset, pystyy tanssimaan lattareita siten kuten kursseilla on opetettu.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
15.01.2009 17:37:39
Ei edes Dave pysty soittamaan congia ja guiroa yhtäaikaa. Molemmat tarvittaisiin autenttiseen cha-cha-komppiin.

No, entäs jos ei vaadita ihan "täydellisyyttä" ja "autenttisuutta"? :)
Juupe
15.01.2009 17:47:18
No, entäs jos ei vaadita ihan "täydellisyyttä" ja "autenttisuutta"? :)

Silti setin takana pystyy tekemään enemmän asioita. Aika harva settirumpali sitäpaitsi osaa edes soittaa esim. congia. Ovat ihan eri soittimia.
Tankero
15.01.2009 17:49:51
Pointtinihan oli, että se bändin ainoa lyöjä saa paljon enemmän aikaan setin takana, kuin esim. timbaleksien takana, vastauksena Ellin ehdotukseen.
Kuhilaalle vielä selvennyksenä, että näinhän se Davekin tekee (siis Weckl, jos joku ei hoksaa), vai monestikkos olet nähnyt hänet jossain muualla, kuin istumassa setin takana. Mä olen nähnyt vissiin kaks kertaa (videoilla, en livenä), eikä se kummallakaan kerralla soittanut mitään.

Tottahan taas haastelet, mutta ehkä en kaivannut selvennystä. Tai jotain.
Humppajyrä
Juupe
15.01.2009 17:58:58
Tottahan taas haastelet, mutta ehkä en kaivannut selvennystä. Tai jotain.

Et varmaan, mutta varmuuden välttämiseksi laitoin :)
Tankero
15.01.2009 18:02:50
Et varmaan, mutta varmuuden välttämiseksi laitoin :)

Sinä et käsitä mitä ymmärrän.
Humppajyrä
EP
15.01.2009 18:03:34
Empä jaksa uskoa, ettei rumpali pystyisi parit lattarit illassa soittamaan muullakin lyömäsoittimella kun rumpusatsilla, mutta turha tästä on vääntää.. :/
poppamies
15.01.2009 20:40:19 (muokattu 15.01.2009 20:40:43)

Empä jaksa uskoa, ettei rumpali pystyisi parit lattarit illassa soittamaan muullakin lyömäsoittimella kun rumpusatsilla, mutta turha tästä on vääntää.. :/

Noh, uskotko että kaikilta rumpaleilta taittuu congat timbalet, puhumattakaan vibrafonista ?
G strings are for strippers!
paice60
15.01.2009 20:56:50
Noh, uskotko että kaikilta rumpaleilta taittuu congat timbalet, puhumattakaan vibrafonista ?

HÄH. Mähän sanoin että mulla noi kaikki ja paljon enemmänkin.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
jakeni
15.01.2009 22:16:31
HÄH. Mähän sanoin että mulla noi kaikki ja paljon enemmänkin.

Et kai niitä keikoille roudaa? Eihän sinne normi lavalle muuta sitten mahdu kun sun arsenaali!
(padat jne.)
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
paice60
15.01.2009 22:20:01
Et kai niitä keikoille roudaa? Eihän sinne normi lavalle muuta sitten mahdu kun sun arsenaali!
(padat jne.)

Jake, Jake. Etkö muista mitkä mulla on? Oli sullakin ne aikoinaan, mutta menit tyhmyyden puuskassa myymään ne pois. Roland rules.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)