Aihe: Viritysmittaria
1 2 3 4
jniska
15.01.2009 13:22:02
Eli Bossille tulee propseja aika paljon näköjään.
Muissakin pedaaleissa on tullut kokeilujen jälkeen palattua Bossiin lähinnä selkeyden , kestävyyden ja häiriöttömyyden takia.

Hienovireeseen yms säätöön suosittelen itse eri mittaria kokonaan, tuossa mainitsemassani Seikossa on myös mikrofoni.

Tuo lattiamallin viritin on käytössä treenikämpillä ja kotisoittelussa, kitaran säädössä yms hienommassa sit käytän Seikoa.
Laiha Lissu oli paras
Izer
15.01.2009 15:38:01
http://www.youtube.com/watch?v=8bY9H7ec6_0

Mikäs vehje tuo Turbo Tuner oikein on? En ole moisesta aiemmin kuullutkaan. Kenelläkään kokemusta/onko noita myynnissä jossain Suomessa? Näyttää aika vakuuttavalta.
Ridin' with the wind!
Broadcaster
15.01.2009 15:41:59
http://www.youtube.com/watch?v=8bY9H7ec6_0

Mikäs vehje tuo Turbo Tuner oikein on? En ole moisesta aiemmin kuullutkaan. Kenelläkään kokemusta/onko noita myynnissä jossain Suomessa? Näyttää aika vakuuttavalta.

Kovasti kehuttu ulkomaisilla foorumeilla, ajattelin itekin kokeilla jossain vaiheessa. Jenkeistä pitää tilata, mutta ei oo edes pahan hintainen kaikkein kalliimpiin virittimiin verrattuna.
sepisti
15.01.2009 15:43:12
Laiskuus iski, en jaksanu kahlaa töpöä

C´mon mies... Mikä tahansa kromaattinen viritin.
Miinus puolena tosin on se, että pitää tietää sävelten nimet ja se vaatii ainakin kymmenen vuoden kokemuksen kitaran soittamisesta.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Krokkelis
15.01.2009 16:57:37
Tuo ei päde 6 vuotta ailahtelevasti soittaneeseen, juuri bändin kasaan saaneeseen, turhautuneeseen kitaristiin joka joutuu painimaan liian kauan d vireen saamiseksi.
sigil
15.01.2009 20:12:10

Itse olin saman asian edessä viime kesänä ja melko lailla kaikkia vastaan tulleita kokeiltuani päädyin Korgiin. Ledinäyttö on todella hyvä ja selkeä, runko pomminvarma ja helppokäyttöinen. Luultavasti myös Boss on hyvä, tosin itse pidin Korgin näyttöä selvempänä.
aalataur
15.01.2009 21:24:34

Juippi!
17.01.2009 13:38:47
En löytänyt netistä kunnon vastausta tuohon sanaan "kalibrointi"(wikipedian tekstistä ei tajunnu mittää), ni mitähän nuo esim. 435-445Hz tarkoittaa? Omassa viritysmittarissa on nuo säätimet, ja ne näyttäis muuttavan viritys"tulosta". Ja mikähän se oikea tulos siinä sitten on? Oon pitäny sitä 440Hz:ä
http://www.mikseri.net/artists/?id=103408
Marzi
17.01.2009 17:26:26

En löytänyt netistä kunnon vastausta tuohon sanaan "kalibrointi"(wikipedian tekstistä ei tajunnu mittää), ni mitähän nuo esim. 435-445Hz tarkoittaa? Omassa viritysmittarissa on nuo säätimet, ja ne näyttäis muuttavan viritys"tulosta". Ja mikähän se oikea tulos siinä sitten on? Oon pitäny sitä 440Hz:ä

440 on oikein. Se on sävelen a taajuus. Kyse on siitä, että joskus vire voi olla esim 442 mukaan(vaikaka konserttipiano tms) ja tota säätämällä saa kitaran samaan vireeseen. Eli tavallaan mittarin hienovireestä kyse. Mitä isompi luku, sitä korkeampi ääni.
Liikaa on tarpeeksi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)