Aihe: Vuoden 2008 paras iskelmä
1 2 3
KoskPaavo
02.01.2009 20:32:31
Jaahans-- mun mielestä koko suuntaus, siis se, että jostain sävellyksestä, josta puolet on tarkoituksella hra Tradia , ja loppu omaa on jotenkin halpaa. Kyllä mä henk. koht. arvostan semmoista hommaa jossa joko avoimesti tehdään omaa niin paljon kuin mahd. ja onnistutaan tai mennään metsään , kuin se että otetaan jo se kansan päässä soiva pätkä ja sitten siihen ympätään oma pätkä. Ei näin.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
AlfaKalle
14.01.2009 18:21:50

Jari Sillanpää - Oon Kuka Oon
KoskPaavo
15.01.2009 09:47:20
No, kylläpä on kovin kevyttä meininkiä. Ymmärrän toisaalta, että kyse on liiketoiminnasta eikä todellakaan taiteesta. Ei, kun rahat pois vaan vätyksiltä ja lisää suoltamaan iskelmää!

Tuo se minuakin tökki, huimasti liioiteltuna voitais ottaa vaikka hieno maisemakuva digikameralla ( trad) ja sitten omalla pensselillä siihen vaikka kissa alanurkkaan, ja sitten myyntiin.
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Johannes kurkunkastaja
16.01.2009 07:53:33 (muokattu 16.01.2009 07:54:27)
Enpä itse laulujentekijänä ainakaan tietoisesti sortuisi moiseen"varastamiseen" omaa hyötyä tavoitellen.
Eikös muuten Isto Hiltunen "lainannut" Rinta Rottingilla -biisiinsä Hummani hei-biisistä osan Rautavaaran perikunnalta siitä lupaa kysymättä, jos oikein muistan?
isojussi
16.01.2009 09:34:05
...Eikös muuten Isto Hiltunen "lainannut" Rinta Rottingilla -biisiinsä Hummani hei-biisistä osan Rautavaaran perikunnalta siitä lupaa kysymättä, jos oikein muistan?

Eiköös sillä suunnalla oo jo ennestään totuttu lainailuun....
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
KoskPaavo
16.01.2009 09:38:23
Eiköös sillä suunnalla oo jo ennestään totuttu lainailuun....

Joo, se oli silloin kanssa siinä "Laurilan tallissa" , mihinhän tuokin huippumanageri on kadonnut?
isojussi
16.01.2009 09:40:50
Joo, se oli silloin kanssa siinä "Laurilan tallissa" , mihinhän tuokin huippumanageri on kadonnut?

Tarkotin kyllä enempi urheilija-näyttelijää...
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
KoskPaavo
16.01.2009 10:28:35
Tarkotin kyllä enempi urheilija-näyttelijää...

Jaa-a , sieltä.. Laurilan tallissa vaan tää Muhailovic lainaili balkanin tradkappaleita kanssa kuulemma kovin, "kerran"...
Ainoy
26.01.2009 14:43:14
Enpä itse laulujentekijänä ainakaan tietoisesti sortuisi moiseen"varastamiseen" omaa hyötyä tavoitellen.
Eikös muuten Isto Hiltunen "lainannut" Rinta Rottingilla -biisiinsä Hummani hei-biisistä osan Rautavaaran perikunnalta siitä lupaa kysymättä, jos oikein muistan?

Eikös Rautavaaran Yölinjalla ole ihan selkeä I walk the line, tosin se kohta "..yölinjallain/I walk the line..." on ihan hippusen erilainen...? Mietin että onko se jossakin joskus todettu jne?
"When we are born we cry that we are come to this great stage of fools." (William Shakespeare)
mack the knife
26.01.2009 16:48:25
Eikös Rautavaaran Yölinjalla ole ihan selkeä I walk the line, tosin se kohta "..yölinjallain/I walk the line..." on ihan hippusen erilainen...? Mietin että onko se jossakin joskus todettu jne?

On se todettu. Rautavaaran nimeä ei ole enää säveltäjänä sen biisin tiedoissa.
COVS n:o 1.
phren
27.01.2009 16:36:01
On se todettu. Rautavaaran nimeä ei ole enää säveltäjänä sen biisin tiedoissa.

Joo, mut pitäis kyllä munsta olla. Ei se mikään plagiaatti ole
mack the knife
27.01.2009 16:47:22

Ei vai. Kuuntele nyt vielä.
Tankero
27.01.2009 19:02:02

HOHO, ei niin.
Humppajyrä
phren
27.01.2009 21:20:37
Kyllä mä voin kuunnella ne biisit vaikka kuinka monta kertaa, mutta mielipidettäni en muuta... Tässä mun korvan mukaan I Walk the Linen (ylempi) ja Yölinjan (alempi) melodiat C-duurissa:

c.h.c|d....d..|d.f.e.d|c....|.c.h.c|d..d..|d.f.e.d|c...|.c.d.e|f...f..|f.a.g.f|e.......|.c.h.a|g...|.d.c.h|c

g.c.d|e.e.e.e|g.g.h.d|c...|.c.d.e|f.f.f.g|a.a.g.f|e...|.e.d.e|f..a.a|..a.g.f|e..g.g|..c.h.a|g...|.g.h.d|c

Samalla sointupohjalla ei edes voi vetää
mack the knife
27.01.2009 21:33:09
Kyllä mä voin kuunnella ne biisit vaikka kuinka monta kertaa, mutta mielipidettäni en muuta... Tässä mun korvan mukaan I Walk the Linen (ylempi) ja Yölinjan (alempi) melodiat C-duurissa:

c.h.c|d....d..|d.f.e.d|c....|.c.h.c|d..d..|d.f.e.d|c...|.c.d.e|f...f..|f.a.g.f|e.......|.c.h.a|g...|.d.c.h|c

g.c.d|e.e.e.e|g.g.h.d|c...|.c.d.e|f.f.f.g|a.a.g.f|e...|.e.d.e|f..a.a|..a.g.f|e..g.g|..c.h.a|g...|.g.h.d|c

Samalla sointupohjalla ei edes voi vetää

No, ihan sama mulle. Ei se ole kuitenkaan selvittelemättä mennyt läpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)