Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stratocaster-mysteeri
1 2
Krice
15.01.2009 01:12:15
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin Priestin keikkaa tv:stä ja ihmettelin miten KK Downingin strato oikein pysyy vireessä. Sellainen peruslimppu, jossa näyttää olevan 2 jousta suoraan (kielet varmaan joku 9-setti) ja tyyppi vääntää vintage-kampea kuin tuomiopäivä olisi tulossa. Miten se on mahdollista? En käsitä, kun olen yrittänyt saada omia halpa-stratoja pysymään vireessä ties millä keinoilla. Onko virityskoneistot sitten niin huonot, että ne saa vireen heittämään?
 
slerbis
15.01.2009 01:15:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

halpa-stratoja
 
Eiköhän se ole tässä se ongelman avain ;)
 
A tergo in bona nates
Ziggy Bubba
15.01.2009 01:18:02 (muokattu 15.01.2009 01:18:16)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satula oli varmasti viimeistelty just eikä melkein hyvin. Ns. kielten ohjaimet eivät varmaan olleet myöskään käytössä, nuo kun "hängäävät" erityisen ärhäkästi kammettaessa... Tai mistä minä tiedän.
 
Kyllähän nuo vintage-kammetkin on käyttöön tarkoitettu, eli oikeilla säädöillä ja laatuosilla vire pysyy ainakin riittävän hyvin.
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Crossroad
15.01.2009 09:28:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllähän Blackmorekin antoi kammelle aika kovaa kyytiä aikanaan ja hyvin kesti vireessä.
 
duc
15.01.2009 09:31:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitahan Custom Shopin Stratolla joka on säädetty kunnolla kohdilleen. Jonkin verran jo auttaa että säätää ankkurinjousia sen verran löysemmälle ettei tallan perä ole liian lähellä kantta, vaan talla on vähän pystyssä. Tai ehkä kaksi jousta kireämmällä on myös parempi kuin kolme löysemmällä... pitäs testailla tuota...
Crossroad
15.01.2009 09:42:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja jos ei kestä vireessä niin kitaraa tulee kouluttaa..
 
http://www.youtube.com/watch?v=MPDYnX8bQLQ
 
Satu ja Tuija
15.01.2009 09:44:25 (muokattu 15.01.2009 09:44:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ne on säädetty sillai komeesti, niin pysyy vireessä. Suosittelen. ;)
 
Krice
15.01.2009 15:01:13 (muokattu 15.01.2009 15:02:23)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koitahan Custom Shopin Stratolla joka on säädetty kunnolla kohdilleen.
 
Onko nuo ainoita Fendereitä, jotka pysyy vireessä? Olen muuten vaihtanut rullakielenohjaimet stratoihini, eli niihin kielet ei ainakaan varmaan tökkää.
 
duc
15.01.2009 15:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko nuo ainoita Fendereitä, jotka pysyy vireessä?
 
Ei. Koita vaikka American Deluxella, tosin siinä on lukkovirittimet ja ei viisiruuvista tallaa, niin sekin auttaa vireen pysymistä.
Krice
15.01.2009 15:15:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei. Koita vaikka American Deluxella, tosin siinä on lukkovirittimet ja ei viisiruuvista tallaa, niin sekin auttaa vireen pysymistä.
 
Wikin mukaan tuo KK:n strato on 1970 tai 71 -malli. Silloin ei oltu edes keksitty lukkovirittimiä.
 
zuppermuhle
15.01.2009 15:15:55 (muokattu 15.01.2009 15:16:32)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä minun Squier pysyi vireessä Slayer sooloissakin. Hyvä satula on kaiken avain.
 
E: Kahden ruuvin talla kelluvana. 4 jousta.
 
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
duc
15.01.2009 15:18:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Wikin mukaan tuo KK:n strato on 1970 tai 71 -malli. Silloin ei oltu edes keksitty lukkovirittimiä.
 
Joo, vintage-spekseillä varusteltu liukuhihnakitara olisi sitten vaikka American Vintage '62. Eiköhän sekin pysy kun säätää.
Volle
15.01.2009 15:52:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä ne halpapaskatkin pysyy paremmin vireessä kun ne säätää kuntoon. Mulla on satkun maksanut Peavey-strato vintagetallalla ja sekin kestää melkoista vetkutusta, kun satula on kunnossa.
 
Ukko
15.01.2009 15:56:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jonkin verran jo auttaa että säätää ankkurinjousia sen verran löysemmälle ettei tallan perä ole liian lähellä kantta, vaan talla on vähän pystyssä....
 
Hyvä keino pitää kitara kokoaika epävireessä.
 
COVS jäsen nro 6
superfly
15.01.2009 16:12:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on mehikon strato ja ei sitä oikeen millään saa epävireeseen. Talla+satula säätöihin vaan, ei siinä mitään taikatemppuja tai customshop-laatua tarvita.
 
Killing internet dragons is serious business!
FensonGibder
15.01.2009 19:41:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin Priestin keikkaa tv:stä ja ihmettelin miten KK Downingin strato oikein pysyy vireessä. Sellainen peruslimppu, jossa näyttää olevan 2 jousta suoraan (kielet varmaan joku 9-setti) ja tyyppi vääntää vintage-kampea kuin tuomiopäivä olisi tulossa. Miten se on mahdollista?
 
Play täytesana back!
 
OT on OK
Lancelot
15.01.2009 19:48:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsekin ihmetellyt kuinka oma strato pitää hyvin vireensä. Aikalailla sitä voikin kammeta ettei pelkästään mitään hillittyä vibraa..
 
Vainhaalee
15.01.2009 19:57:24 (muokattu 15.01.2009 19:57:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on mehikon strato ja ei sitä oikeen millään saa epävireeseen. Talla+satula säätöihin vaan, ei siinä mitään taikatemppuja tai customshop-laatua tarvita.
 
Mulla on taas tuollainen halpis-squier, joka on muuten mainio kotikeppi, mutta pienikin kammen käyttö saa kitaran epävireeseen. Tämä johtuu eittämättä itsemuotoillusta satulasta, se tarvitsisi ammattilaisen toimia.
 
Mitenkä Tremsetter vaikuttaisi ko. ongelmaan?
 
Ass Traffic
adretlan
15.01.2009 21:25:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samaa olen minäkin miettinyt, että miten noilla oikeilla kitaristeilla pysyy stratocasterit vireessä. Esim Thomas Blugilla vintagetalla on säädettynä niin että kampea voi veivata molempiin suuntiin. G-kielellä pienen terssin ylöspäin. Taitaa satula olla aika ratkaisevassa asemassa?
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
-Cale
15.01.2009 21:33:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tulkaa toki säätämään minunkin kitarani. Itseasiassa jenkkiG&L piti liikkeestä tullessaan hyvin vireen kammetessakin, mutta kun menin itse säätelemään sitä niin ei pidä enää niin hyvin, tietenkään :) Mutta mutta, olen lohduttautunut sillä että tekemällä oppii.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «