Aihe: G&L Tribute L-2000 ?
1 2
calster
10.01.2009 15:05:58 (muokattu 10.01.2009 15:09:32)
Onko kokemuksia miten kyseinen 4-kielinen keppi soi BEAD-vireessä?
Ja tuosta mensuurista, en löytänyt mainintaa mutta eiköhän tuo ole 34" ?.

Ja muutenki voi laittaa fiiliksiä kyseisestä, KIITOS.
..antaa mennä vaan ilman paniikkia...
T.Nick
10.01.2009 16:16:34
Onko kokemuksia miten kyseinen 4-kielinen keppi soi BEAD-vireessä?
Ja tuosta mensuurista, en löytänyt mainintaa mutta eiköhän tuo ole 34" ?.

Ja muutenki voi laittaa fiiliksiä kyseisestä, KIITOS.

Jep. Ainakin mensuuri on 34".

Tollasta L-2500 tributea kokeilleena vois luonnehtia, että H-kielen sointi on jotain sellasta keskitasoa. Keskivertoa heikompi akustisena, mutta syystä, että L-2000:ssa on noita säätöjä melko lailla, niin saa botnet aika hyvin kaivettua esiin loppupeleissä. Ja sama sapluunahan on sekä L-2000:ssa että L-2500. Taitaa olla jopa samanlevyinen satula molemmissa, vaikka toisessa on 20% vähemmän kieliä.
calster
11.01.2009 14:23:49
Aivan, hieman tuossa kaveri kertoi tuosta kepistä ja sanoi että todella kuumat mikit pitää sisällää,muroa siis pitäisi riittää rokitukseen.

Lisää vaan kommenttia tulemaan kiitos.
leksi-B
11.01.2009 14:40:41
Itsekkin tuota testasin aikoinaan, kun bassoa olin ostamassa, mukaan olisi lähtenyt jos olisi ollut rahat siihen. Mielestäni kyllä pirun mukava kepukka soittaa. Säätövaraa löytyy bassosta paljon, siis soundillisesti.
Tsekkaa -> http://www.myspace.com/thecelene
TommiW.
11.01.2009 15:56:37
Noi Tributet ovat hintaluokassaan ihan ylittämättömiä, jos vaan kaula sopii käteen. Aika paljon vipua ja vimputinta alkuunsa, mutta todella monipuolisia ja hyväsoundisia soittimia.
"C-wasaran rankka tilitys: En halua tyttöjen hanuria!" -Balzary
kimizu
11.01.2009 19:10:29
Noi Tributet ovat hintaluokassaan ihan ylittämättömiä, jos vaan kaula sopii käteen. Aika paljon vipua ja vimputinta alkuunsa, mutta todella monipuolisia ja hyväsoundisia soittimia.

Kaula ehkä jotain Jazzarin ja presarin väliltä, omasta mielestäni.
Säätöjä on tosiaan runsaasti, mutta ne ovat helppoja ja loogisia käyttää.

Potikoista löytyy (ylhäältä alas)
- volume
- treble
- basso

kytkimet menee seuraavasti, edelleen ylhäältä alas:
- 3 asentoinen mikkivalitsin (etu-, molemmat-, takamikki)
- 2 asentoinen keskellä, mikit rinnan tai sarjaan, sarjassa antaa enemmän hönkää
- 3 asentoinen, passiivi, aktiivi ja aktiivi treble boostilla, vaikka peukutteluun.

Työn laatu erittäin hyvää, mikit jenkkikamaa, muut raudat hyvälaatuiset. En tiedä varmasti ovatko raudatkin ameriikan herkkua, joka tapauksessa laadukkaat.

Omaani en ole kokeillut muissa kuin normi E-vireessä, mutta miksei toimisi? Kannattaa ehdottomasti kokeilla, pesee taatusti monet saman hintaluokan ja kalliimmatkin bassot, niin soundien, työnlaadun kuin soitettavuudenkin osalta. Mun silmään myös kaunis, profiilissä kuva.
Timing stinks but cheerfully winks...
Staalo
12.01.2009 16:58:42
Itse soitan vanhempaa G&L El Toroa BEAD-vireisenä; toimii aivan kelvollisesti vaikka mieluusti ottaisinkin sen tuuman lisää mensuuriin. L-2000 toiminee mikkiensä puolesta vielä paremmin matalissa vireissä. Nelikielistä BEAD-vireeseen viritettäessä hyvin paljon riippuu myös kielisetistä.

Kannattaisi katsoa kuitenkin vielä viisikielisen L-2500:n suuntaan; on mielestäni erittäin hyvin mietitty viisikielisen toteutus ja esim. Soundatalla ei L-2000:n verrattuna ole juuri mitään eroa hinnassa.
Döödi Diids Dan Dööd Siip.
calster
12.01.2009 21:04:48
Juu, kyllä vitonen käynyt mielessä kyllä myös. se olis se varmin ainakin alavireeseen.
Pelottaa vaan se kaulan paksuus vitosissa.
Hannu A
12.01.2009 21:54:31

Juu, kyllä vitonen käynyt mielessä kyllä myös. se olis se varmin ainakin alavireeseen.

Mun mielestä hyppäys nelikielisesta viiskieliseen ei ollut kovin suuri, kaikki samat jutut sai soitettua oikeestaan heti. tietysti riippunee siitäkin millaiseen kaulaan on tottunut, esim. joku ibanezin nelikielinen Soundgear-sarjanen tuntuu mun käteen tänäpäivänä liian ohkaiselta, joku Jatsari tai presarityyppinen taas istuu ihan hyvin käteen.
"Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla." -BASISTI JUMALAN ARMOSTA
Bassmonster
13.01.2009 10:03:01
Itselläni on tuo kyseinen basso BEAD-vireessä ja toimii ihan hienosti. Kielisetti 135-65.

Kaikin puolin hyvä soitin ja soundeja löytyy joka lähtöön. Suosittelen!
calster
13.01.2009 13:29:18
Itselläni on tuo kyseinen basso BEAD-vireessä ja toimii ihan hienosti. Kielisetti 135-65.

Kaikin puolin hyvä soitin ja soundeja löytyy joka lähtöön. Suosittelen!

Onkos sustaini hyvä vielä tossa BEAD-vireessä?
T.Nick
14.01.2009 13:37:06

Jos en ole väärin ymmärtänyt, niin L-2000:ssa on nelikieliseksi tosi leveä kaula. Kun taas L-2500 on vitoseksi aika kapea kaula (satulassa 44,5 mm). Ne kellä on L-2000 niin mitatkoon sen kaulan leveyden tai jotain..

G&L:n sivuilla lukee myöskin nelarin kohdalla, että kaulan leveys olis sen 44,5 mm, eli en tiedä, että pitääkö paikkaansa. Itselläni on L-1505 ja sitten oli ennen SB-2. Niiden välillä vaihtelu kävi kätevästi, eli soittaminen ei tatsilta juuri poikennut näiden kahden välillä. Suurempi ero oli, jos soitti välillä kaverin presarilla. Eli kannattavampi hankinta se 5-kielinen.
judged
15.01.2009 16:08:37
Minulla on tuo basso, soittelen kyllä perusvireessä. Mä tykkään siitä että soitettaessa plektralla aika alhaalta mun oikea käsi vähän lepää basson rungolla. Siten muotoiltuja bassoja ei kaikki todellakaan ole. Precision on ja se on mun kakkosbasso.

Mikeissä on tosiaan tehoa ja jos patteri sattuu loppumaan kesken soiton, niin se toimii silti yhden kytkimen asennossa.

Laadukasta työtä ja onhan se kovin nätti. Indonesiassa tehty mutta mitäs sitten.

Ei paha.
kallefuture
15.01.2009 17:37:23

Yhden Tributen (indonesia) kaulan/lavan kohta oli aikas kökön olosesti työstetty. Semmonen pahkura. Mikit on jenkit vaan muu elektroniikka niissä on itämaista.

Mun GL (-84) pre-amppi on melko äänekäs asennoissaan. Etu-asteet menee helposti ruvelle aktiivilla. Oikeissa säädöissä paksu ja selkeä turbopresari.
Kalle
Haitaristi
15.01.2009 18:25:39
Onko tampereella missään musaliikkeessä G&L:län bassoja? Pitäs päästä testaan.
PnukBassist
15.01.2009 20:13:52

On oikeenni hyvä basso. BEAD-vireestä kyllä en tiiä mutta tätä pitää aina kehua kun mahdollista. Omalla laillaan paras basso mitä mulla on ikuna ollu.
Well, I woke up Sunday morning With no way to hold my head that didn't hurt. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
judged
15.01.2009 21:33:11
Tampereella Tammerpianossa Tammelantorilla oli yksi Gl 2000 Tribute ja Tampereen Musiikissa Kuninkaankadulla oli kanssa. Tosin siitä on jo kuukausia aikaa mutta mene vilkaisemaan.
Meegs86
15.01.2009 22:21:11

Tampereella Tammerpianossa Tammelantorilla oli yksi Gl 2000 Tribute ja Tampereen Musiikissa Kuninkaankadulla oli kanssa. Tosin siitä on jo kuukausia aikaa mutta mene vilkaisemaan.

Se Tampereen Musiikin basso päätyi mulle jo puoli vuotta sitten, ellei sinne oo tullu uutta. Ei ainakaan ollu n. kuukausi takaperin hyllyssä yhtään. Tammelantorilla en olekaan hetkeen käynyt.
"One step forward, two steps back..."
blackboot
16.01.2009 00:32:13
Jaaha tuli tilaisuus kehua omaa beissiä. G&L Tribute L-2500 eli just se viisikielinen. Soundeja riittää taatusti joka lähtöön. Toimii myös passiivi - bassona mainiosti. Otelauta ei ole viisikieliseksi kovin leveä, helppo soittaa. Suosittelen lämpimästi. Ei, en myy omaani ;)
A.V.G. :n basisti. A.V.G. MySpacessa
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)