sesa 14.01.2009 12:23:12 | |
---|
Oon hommaamassa toista bassoo ja ekaa kunnon vahvaria. Varmaankin kepiksi tulee joku Fenderiltä, niihin kun oon mieltynyt. Vahvistimista en sitten juuri mitään tiedäkään. Olisko jollain kokemuksia Fenderin kamoista noin käytännössä, paria mallia oon miettinyt: Fender Reissue 51 Precision Bass ja Fender American Standard Precision Bass. Ja millasta vahvistusta suosittelisitte? Siis perusrockin vääntämiseen treenikselle ja pienille keikoillekin. |
UncleFester 14.01.2009 12:32:39 | |
---|
Minkäslainen on budjetti vahvarin suhteen ja onko esim. roudattavuudella mitään merkitystä? Rock'n'roll ain't no riddle, man |
sesa 14.01.2009 13:28:02 | |
---|
Niin tosiaan katto olis ehkä jossain 700 euron paikkeilla. Saako sillä mitään asiallista? Roudattavuudella ei suurta merkitystä. |
torilta löytyy ainakin ambeggia ja ashdownia 700 e saa joa vaikka mitä. comboo vai nuppia kaappia? ite oon noista behringerin burgera kaapeista tykänny paljo vaik halpoja ovatki ;) |
sesa 14.01.2009 18:47:09 | |
---|
Nuppia ja kaappia meinasin. 700 tosiaan kattona, mutta mitä halvemmalla pääsee aina parempi. Tällä htekellä treeniksellä mikälie lainavahvari ja siinä on niin tunkkanen soundi että pistää oikein vituttamaan. Eli kaipaisin peruskamat joilla sais rokkiin ja miksei herkistelyynkin sopivasti potkua, mutta helvetilliseen räimeeseen ei oo tarvetta. Onko muuten combon tai nupin välill suurta eroa, vai onko se lopulta makuasia? Meinaan että jos saman rahan sijoittaa niin kummasta ryhmästä vois löytyy paremmat vehkeet. |
Visakoivu 14.01.2009 19:12:25 | |
---|
"Kirkas yläpää, tiukka alapää" |
kallefuture 14.01.2009 21:09:52 | |
---|
Turusta saa noita Peaveyn vehkeitä Super-Ostiksen kautta. Fasulla pääsee laitteita kokeileen. Siel on ollu semmonen hughes kettner 300 w kombo. Hyvä soundi. Kalle |
sesa 15.01.2009 15:21:11 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/peavey_tour_450.htm http://www.thomann.de/fi/peavey_410tvx_bass_box.htm Tuosta jos uutena on pakko saada. Ja jos haluat myöhemmin lisätä kaappeja niin otat tuon 8 Ohmisen version kaapista. Hiukan menee yli budjetin mutta ei paljon. Juuri ja juuri vois olla mahdollisuuksien rajoissa. Onko kokemuksia noista? Millasta soundia noista saa lähtemään siis paljaaltaan? Kaipaisin vehkeitä, joilla soitosta erottuis jotain sävyjä. Rummut ja 1-2 kitaraa vastassa eikä mitään jatkuvaa vitoskaahausta, joten tolla pärjäis..? Liikkuuko noita käytettyinä, onko käryä? |
ubik 16.01.2009 09:18:29 | |
---|
|
sesa 18.01.2009 12:27:55 | |
---|
Itse asiassa mietinkin tota Hartkea nupiksi kun löysin käytettynä, mut se ehti mennä enne ku sain rahat kokoon. Mutta ei kyl uutenakaan oo pahan hintanen. Onko kokemuksia, hyvää tai pahaa sanottavaa? |
fh 18.01.2009 14:28:01 | |
---|
Itsellä on tuo Lh 500 käytössä ja hyvin on toiminut. Tehoa riittävästi ja basistille sopivan vähän säätöjä. Saunan takana on vielä tilaa. |
Murmeli 19.01.2009 14:04:14 | |
---|
Tuo peaveyn Tour 450 on palvellut reeni- ja keikkakäytössä mainiosti. Kaappeina on DIY 15" ja peaveyn 2x10 pillillä. Mukavan roudattava ja kevyt läjä, hintaa (vaffari uutena ja toinen kaappi käytettynä, toinen tehty ite) tuli aika lähelle tuota 700€ rajapyykkiä. Mökää ja nyanssia löytyy kasarihardrockkiin ja seiskarihämyilyyn, eikä isommallakaan lavalla tarvi pitää leveliä ku puolessavälissä eikä PA:sta tarvi juuri raottaa kanavaa auki. Hyvä EQ. Suosittelen lämpimästi! "No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia." |