Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Spector Legend
1 2
Siderocks
13.01.2009 23:48:36 (muokattu 14.01.2009 05:25:55)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heipä hei.
 
Ei huvittanut noihin hieman ko. bassoa sivuaviin vuosia vanhoihin kirjoituksiin alkaa kirjoittelemaan niin pistin sitten oman topicin. Eli Spector Legend classicissa on lehmusrunko mut erilaisia kansivaihtoehtoja on high glosseina vaahteraa ja mattapintaisena bubingaa. Kiinnostaisi tietää mitenkä paksusti tuota kantta on. Kuuleeko esim. bubingan murinaa KUNNOLLA bubinga-kannellisessa?
 
Mitäs muuta kerrottavaa ko. bassosta löytyy? Viimeistely, aktiivielektroniikan laatu? Kiinnostaisi kuulla kokemuksia niin hyvässä kuin pahassakin. Mitä itse olen käpistelemään päässyt liikkeessä niin kiinnostusta olisi kovasti. Spector houkuttelee nyt Warwick Corvetten ohella mut koska olen turhamainen ja pidän helvetisti enemmän Pehtoorin ulkonäöstä (ja hintaluokasta), olen sellaiseen nyt päätymässä. 5-kielistä versiota näytti olevan Soundslivessä jo hieman reiluun 400 € hintaan, vaikka Suomessa saa vielä 700 € maksaa ja nelikielisestäki 600 €. Ilmeisesti lama tekee oman osuutensa GASin riivaamien basistien iloksi.
 
Ei muuta ku kommentteja rustaamaan sitte!
 
http://www.mikseri.net/earthlinger
MPU
14.01.2009 07:17:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole moista bassoa koskaan käpistellyt, mutta jos bubingaa on kantena, ei se vaikuta soundiin muuten kuin henkisesti. Muutenkin bubingan "murina" on mieestäni enempi psykoakustinen kuin todellinen. Ei joku puulaji sinällään tee soundia.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Blain
14.01.2009 08:24:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuuleeko esim. bubingan murinaa KUNNOLLA bubinga-kannellisessa?
 
Mulla on Warwick Corvette bubingaisena. Kyllä sen murinan kuulee, riippuu vähän soittotavasta miten kovaa. Plektralla soittaessa sitä ei kuule juuri ollenkaan, mutta sormisoitossa se kuuluu ihan hyvin.
 
A lap dance is so much better when the stripper is crying
MPU
14.01.2009 09:31:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja olet ilmeisesti kokeillut täysin vastaavilla raudoilla varustettua Corvettea jollain muulla rungolla ja huomannun 2bubingan murinan" loistavan poissaolollaan ja tilalla olevan esmes "saarnen räyhäkkyyden"? Ja sokkotestissä varsinkin pystyt erottamaan puulajit toisistaan?
Mä en pysty enkä usko tuohon puulajin ominaissoundihypetykseen. Kyllä puulaji soittimen sointiin vaikuttaa, mutta ei niin paljoa että soundin pystyisi määrittelemään käytetyn puun mukaan.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Blain
14.01.2009 09:38:09 (muokattu 14.01.2009 09:39:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja olet ilmeisesti kokeillut täysin vastaavilla raudoilla varustettua Corvettea jollain muulla rungolla ja huomannun 2bubingan murinan" loistavan poissaolollaan ja tilalla olevan esmes "saarnen räyhäkkyyden"?
 
Olen kokeillut Warwickia myös saarnipuisena, bubingaisessa on hieman erilainen soundi, jota voi myös kutsua murinaksi.
 
A lap dance is so much better when the stripper is crying
calster
14.01.2009 13:29:17 (muokattu 14.01.2009 13:50:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitenkäs tuo ReBop basson kanssa, onko kukaan testannut rinnan Legendiä ja Reepoppia?.
 
Kokemukset Rebopista?.
 
Ja sitten aiheeseen= Kyllä Legenda on kaikin puolin ihan hyvä basso. Viimeistely on hyvää ja luukki on komia. Hintaluokassa varsin pätevä ja nyt kun soundlivestä halvalla muutenkin lähtee.
+pimppaa etuasteen 8 voltista 18 volttiin. ..jos haluaa ja näkee tarpeelliseksi :) mulla se on pimpattuna. Pimpdädi.
 
..antaa mennä vaan ilman paniikkia...
Wailey
14.01.2009 16:55:24 (muokattu 14.01.2009 16:56:36)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on Spector Legend 4 Custom. Kannattaa sijoittaa mielummin tähän Customiin kuin Classiciin.
 
Customissa etuina :
 
* liimakaula
* paremmat mikit
* aktiivi EQ
 
Hintaeroahan näillä vain 100e.
 
Itse olen ollut todella tyytyväinen omaan Spekturiin. Ei ole tarvinnut vielä kertaakaan säätää kaulaa (basso ollut kovassa käytössä n. vuoden) ja muutenkin vehje pysyy säädöissään.
Todella tymäkkä soundi ja pysyy vireessä.
 
EDIT: Seuraavaksi on tarkoitus hankkia Spector EURO 5LX.
 
Flesh matters the most when splattered around
Siderocks
14.01.2009 19:23:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Customissa etuina :
 
* liimakaula
* paremmat mikit
* aktiivi EQ

 
Tossa Classicissahan on myös TonePump Jr. aktiivi-eq, mut ei taida laadullisesti pärjätä sille EMG:n equlle.
 
http://www.mikseri.net/earthlinger
Ginga
14.01.2009 20:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähä offaria, mut missä maassa noi halvemmat spektorit (just legendit) on tehty? Kun muaki kiinnostas vähä hivimpi soitin... mäki oon korvetteja kattonnu mut spector vaikuttas kivalta :).
 
Siderocks
14.01.2009 22:13:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähä offaria, mut missä maassa noi halvemmat spektorit (just legendit) on tehty? Kun muaki kiinnostas vähä hivimpi soitin... mäki oon korvetteja kattonnu mut spector vaikuttas kivalta :).
 
Taitaa olla Koreassa valmistettuja. Kalliimmista Eurot on sitte Tsekeissä ja USA:t tietty USA:ssa kyhätty.
 
http://www.mikseri.net/earthlinger
Ginga
14.01.2009 22:18:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla Koreassa valmistettuja. Kalliimmista Eurot on sitte Tsekeissä ja USA:t tietty USA:ssa kyhätty.
 
No voi harmi :(. No pitää säästää lisää...
 
Tuokko
15.01.2009 08:40:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No voi harmi :(. No pitää säästää lisää...
 
Ei kannata harmitella. Suosittelen, että käyt ainakin testaamassa noita Legend Customeita. Toki valmistusmaa vaikuttaa ainakin ajatusten tasolla, mutta omien kokemusten perusteella korealainen Spectorini on todella hyvä soittaa ja hyvin viimeistelty. Ei piekse kalliimpia Spectoreita mitä joskus Kitarapajalla kokeilin, mutta ei kyl maksakaan niin perskuleesti.
 
Mun Spectori on kyllä pulttikaulainen, eikä liimakaulainen, kuten ylempänä mainittiin. Omani on tosin jo useamman vuoden vanha, joten kaulapolitiikka on saattanut hyvinkin muuttua.
 
Soundi on aika hifimäinen, mutta oon saanu aika mureita bassoraitoja narulle ihan vain kuivana linjaan soittamalla. Ja hifimäistä, ikäänkuin cleaniä, soundia saa aika hyvin muljuutettua ja murjottua erilaisilla efekteillä ja säröillä.
 
Kämis
15.01.2009 08:53:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pääkaupunkiseutulaisille voin vihjata, että kirjastossa on herra Spectrista DVD jossa mm. pörrätään heidän Woodstockin pajallaan ja koputellaan lankkuja. Lisänä noin tunnin Stuart Spectorin haastattelu jossa käy ilmi mm. tuo valmistusmaa jupina.
Ihan mielenkiintoinen.
 
http://www.helmet.fi/record=b1819485~S9*fin
 
Ginga
15.01.2009 10:51:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata harmitella. Suosittelen, että käyt ainakin testaamassa noita Legend Customeita. Toki valmistusmaa vaikuttaa ainakin ajatusten tasolla, mutta omien kokemusten perusteella korealainen Spectorini on todella hyvä soittaa ja hyvin viimeistelty. Ei piekse kalliimpia Spectoreita mitä joskus Kitarapajalla kokeilin, mutta ei kyl maksakaan niin perskuleesti.
 
Mun Spectori on kyllä pulttikaulainen, eikä liimakaulainen, kuten ylempänä mainittiin. Omani on tosin jo useamman vuoden vanha, joten kaulapolitiikka on saattanut hyvinkin muuttua.
 
Soundi on aika hifimäinen, mutta oon saanu aika mureita bassoraitoja narulle ihan vain kuivana linjaan soittamalla. Ja hifimäistä, ikäänkuin cleaniä, soundia saa aika hyvin muljuutettua ja murjottua erilaisilla efekteillä ja säröillä.

 
No tää kyll olis iha hyvä :). Kuitenki missä lie varvikkiaki nykyää tekee...
 
No tommosta vähä hifimäistä monipuolista saundia hakuses.
 
wyldeclone
12.03.2009 01:37:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä muutaman vuoden vanha Legend 4 Classic
-värinä Slate Grey,kullanvärisillä säätönupeilla ja tallalla
-pulttikaula
-mikkeinä EMG-HZ:t
-Koreassa tehty (viimeistely kuitenkin loistava..)
Mahtava soittopeli ollut,aktiivi-passiivisäädöillä löytynyt hyvin variaatioita eri musatyyleille.
Muovisen satulan olen vaihtanut luiseen,muuten ei oo paljoa joutunut remppaa bassoon tekee..
 
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
TommiW.
13.03.2009 09:45:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ginga: No tää kyll olis iha hyvä :). Kuitenki missä lie varvikkiaki nykyää tekee...
 
Kyllä ne edelleen ihan saksassa väsätään.
 
No tommosta vähä hifimäistä monipuolista saundia hakuses.
 
Siispä ei muuta kuin testailemaan. Tossa hintaluokassa tuskin pieleen menet jos Korean spectorin hankit. Hyvin ne toimaa.
 
"Sillon kun oikeen nussitaan niin siin munatkii on vaan tiellä. Eli ei mitään kutumusia häiritsemään, jellyä vaan huleen ja jordaania tuulensuojaan. " -juki68
pekezu
13.03.2009 13:47:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TommiW.: Kyllä ne edelleen ihan saksassa väsätään.
 

 
Siispä ei muuta kuin testailemaan. Tossa hintaluokassa tuskin pieleen menet jos Korean spectorin hankit. Hyvin ne toimaa.

 
Toistan ittiäni sanomalla, että itse en Specun saundeista digannu. Mutta toki osa saattoi johtua omasta taitamattomuudesta. Kannattaa hankkia sellainen malli, jossa on oikean EMG:n mikit, ei mitkään Stuart Spector Designit, joissa on EMG:n logo lyöty vaan eteen. Ja jos etuastetta niin sekin joltain muulta kuin Spectorin halppissarjaa. Jos jotkin osat on halpoina huonoja niin kaikki aktiivihimmelit. Järestään halvat on olleet perseestä ja kalliit toimivia, jos vaan diggaa.
 
Kivestä kirveltää kun kirveellä kivittää.
A.V
10.11.2009 09:09:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro
 
Tietääkö kukaan että minkä kokoinen kuusiokolo tuohon Legend Classicin kielen korkeuden säätöön sopii?
 
pekezu
10.11.2009 12:22:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

A.V: Moro
 
Tietääkö kukaan että minkä kokoinen kuusiokolo tuohon Legend Classicin kielen korkeuden säätöön sopii?

 
Villi veikkaus notta 1,5mm. Se tuntuu olevan vakio. Kannattaa ostaa kerralla sellainen 1,5mm-8mm kuusiokoloavainsarja (mielellään laadukas) niin ei tartte miettiä kummemmin. Omani ostin nelisen vuotta sitten ja eipä ole tarvinnut huolia. Laatua kun hommasi niin kestää vielä monet vuosikymmenet :)
 
Kamat kusee, ei ihmiset.
A.V
10.11.2009 12:43:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks! Joo näinhän se tosiaan on että köyhän sivarin EI kannata ostaa halpaa :) Mutta testataan tuota puolentoista kokosta.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «