Aihe: Randall rg-50 tc
1
duc
13.01.2009 14:50:03
Keskimääräistä huonompi soundi. Kai se muuten toimii.
slash666
13.01.2009 14:53:05
onks sul ittelläs tollane??
duc
13.01.2009 15:13:35
onks sul ittelläs tollane??

Kaverilla oli jonkin aikaa.
slash666
13.01.2009 15:17:57
oliks sillä jotain pedaalia?
Antti1
13.01.2009 16:20:10
oliks sillä jotain pedaalia?

Kanavanvaihtopoljin on ihan jees ton kanssa.

Mun mielestä tuon saman vahvarin nuppiversio on aivan eri maata jostain syystä, kuin tuo combo. Suosittelen sitä ja kaappia ennemmin, jos budjetti venyy. Siinä on ihan hyvä soundi V30, Greenback ja G12K-100 elementtien läpi.
duc
13.01.2009 16:45:54 (muokattu 13.01.2009 16:47:21)
Compoversionkin soundi parani kun laitto EQ-pedaalin efektilenkkiin ja leikkas jotain taajuutta, mutta kyllä nykypäivänä odottaisi että vahvistin kuulostaa hyvältä heti sellaisenaan. Puhdas kanava tuossa ei pysynyt kovin hyvin puhtaana eikä kuulostanut mitenkään erikoiselta jos sattui pysymään...
Vladi
13.01.2009 23:44:51
Lähteekö nuppiversiosta hyvätkin säröt?
Kyllä se siitä.
Antti1
14.01.2009 00:45:23 (muokattu 14.01.2009 00:48:43)
Lähteekö nuppiversiosta hyvätkin säröt?

Lähtee, jos on hyvä kaappi ja hyväsoundinen kitara alla. Tuossahan on aika tumma ja ehkä vähän jotenkin hiukan sotkuinenkin soundi (mulla vertailukohtana toi mun toinen 6x kalliimpi nuppi tosin...), joten selkeyttä se soundi kaipaa.

Tämmönen lyhyt luonnehdinta vehkeestä muutamalla ranskiksella:
-puhdas säröytyy kohtuullisen helposti volatasosta riippumatta ja on sellainen perusok
-puhdas kanava boosti päällä on todella bassovoittoinen, pakko leikata basso eq:lla pois
-särökanava ei taivu pieniin rosoihin, vaan alkaa heti jostain hard rock -osastosta
-särökanavan moodien välillä ei kovin suurta eroa, joka on vähän pettymys (toisaalta taas ihan hyvä, jos haluaa vaan gainimäärää vaihdella ja hiukan sulavamman leadisoundin)
-aika "sieluton" reverbi, mutta niin ne usein on
-tehot riittää hienosti bändin joukkoon peruskaappien herkkyyksillä
-tumma yleissoundi ja menee puuroksi tosi helposti, jos on huono soittotatsi

Kaikenkaikkiaan kuitenkin hintaluokassaan mun mielestä tosi hyvä laitos nimenomaan tommoseen alaviremättöön yms. Poppiin, kevyeen rokkiin ja muuhun vastaavaan ehkä mieluummin joku muu laite. Steve Vain leadisoundista ja Dream Theaterista alkaen rankempaan päin kyllä taittuu, jos noi sattuis olemaan vaikka tuttuja tapauksia sulle. Potikoita joutuu kyl pyörittelemään, ihan tasan siinä klo 12 asennossa ei se loistosoundi majaile.
zuppermuhle
14.01.2009 07:13:52
Lähtee, jos on hyvä kaappi ja hyväsoundinen kitara alla. Tuossahan on aika tumma ja ehkä vähän jotenkin hiukan sotkuinenkin soundi (mulla vertailukohtana toi mun toinen 6x kalliimpi nuppi tosin...), joten selkeyttä se soundi kaipaa.

Tämmönen lyhyt luonnehdinta vehkeestä muutamalla ranskiksella:
-puhdas säröytyy kohtuullisen helposti volatasosta riippumatta ja on sellainen perusok
-puhdas kanava boosti päällä on todella bassovoittoinen, pakko leikata basso eq:lla pois
-särökanava ei taivu pieniin rosoihin, vaan alkaa heti jostain hard rock -osastosta
-särökanavan moodien välillä ei kovin suurta eroa, joka on vähän pettymys (toisaalta taas ihan hyvä, jos haluaa vaan gainimäärää vaihdella ja hiukan sulavamman leadisoundin)
-aika "sieluton" reverbi, mutta niin ne usein on
-tehot riittää hienosti bändin joukkoon peruskaappien herkkyyksillä
-tumma yleissoundi ja menee puuroksi tosi helposti, jos on huono soittotatsi

Kaikenkaikkiaan kuitenkin hintaluokassaan mun mielestä tosi hyvä laitos nimenomaan tommoseen alaviremättöön yms. Poppiin, kevyeen rokkiin ja muuhun vastaavaan ehkä mieluummin joku muu laite. Steve Vain leadisoundista ja Dream Theaterista alkaen rankempaan päin kyllä taittuu, jos noi sattuis olemaan vaikka tuttuja tapauksia sulle. Potikoita joutuu kyl pyörittelemään, ihan tasan siinä klo 12 asennossa ei se loistosoundi majaile.

Kutakuinkin samaa mieltä. Särösoundi on sellainen löysä massa joka ei pure sellaisenaan. Itse tiukensin tuota soundia leikkaamalla EQ:lla liiat bassot pois. Bändikäytössä en ole tuota käyttänyt mutta ainakin rumpujen yli se kuuluu hyvin omallakin kajarilla.

Ja omanihan on torilla myynnissä.
M.A.C.H.O #18 "Who is your daddy and what does he do?"
Antti1
14.01.2009 13:06:55
Itseasiassa ainakin tuo nuppi tiukentuu soundiltaan just sopivasti sillä vanhalla kikalla, että joku alapäätä leikkaava overdrive eteen muokkaamaan soundia. Reseptillä: gain minimiin, leveli silleen ettei tapahdu muutosta ja tone sopivan kuuloiseen kohtaan. Tulee vähän purevuutta ylämiddleen ja ylimääräinen jytinä kaikkoaa alapäästä.
Akkaset
14.01.2009 13:37:04 (muokattu 14.01.2009 14:01:15)
Käytettynä on kyllä hintaisekseen hyvä vahvistin. Äänen tummuudesta sen verran, että ibanezilla soitellessa tuntuu olevan todella tumma soundi, mutta vähän aikaa sitten teslan plasma-setillä varustetulla stratolla havaitsin, että ääni muuttui erittäin paljon. Tuntui ko. vahvistin heti huomattavasti monipuolisemmalta (tietysti kitara vaikuttaa asiaan paljon, mutta kuitenkin). Combo kuulostaa myös huomattavan paljon paremmalta kaapin kautta soitettuna (yllätys yllätys) joten jos nuppia ei ole saatavilla niin combo vaan kaappiin kiinni.

Antin mielipiteistä poiketen mun mielestä vahvistin on just parhaimmillaan pop/rock kevytrosoista raskaampaan rokkiin. =)

Jossain olen kuullut combon nuppiversiolla soitettua mättöheviä ja soundit on ollu siihenkin kohdallaan, mutta ilmeisesti juuri boosterin kanssa on kyseiset äänet tuotettu. Metalliin Randalleista taipuu paremmin RH150G3.

Käytettynä samassa hintaluokassa ei juurikaan ole kilpailijoita ValveKingin lisäksi ja mielestäni Randall on näistä kahdesta parempi.
morgga
14.01.2009 13:59:45
Nuppiversiosta myös täältä kokemusta, aluksi Randallin omalla 4x12 halpis kaapilla. Siinä oli hieman tuhnu saundi. Seuraavaksi sitten oli framuksen 2x12, saundi oli paranemaan päin, ja nytten on alla Marshallin 1960 4x12 ja kyllä muuten potkii!
Hyvä saundi siinä nupissa kyllä on hintasekseen. Jokin siitä vaan puuttuu.

Lainaan ketjua sen verran että kysäsen pedaalisuosituksia tuon kanssa. Metallia mäiskin (ylläri varmaan). Saundi on hieman liian löysä ja botnekas. Olen EQ:n kanssa kokeillut, pitää vielä uudemman kerran kokeilla ja perehtyä, mutta mites säristimet? Route 808, Bad Monkey, Son of Hyde ja Solid Metal ainakin kokeiltu, ei niistä apua ainakaan ollut.

Yksi vaihtoehtohan on sitten taas vaihtaa etusputkia, tungsolia kehiin?
BASOJYTÄM
Akkaset
14.01.2009 14:02:49 (muokattu 14.01.2009 14:34:30)
Lainaan ketjua sen verran että kysäsen pedaalisuosituksia tuon kanssa. Metallia mäiskin (ylläri varmaan). Saundi on hieman liian löysä ja botnekas. Olen EQ:n kanssa kokeillut, pitää vielä uudemman kerran kokeilla ja perehtyä, mutta mites säristimet? Route 808, Bad Monkey, Son of Hyde ja Solid Metal ainakin kokeiltu, ei niistä apua ainakaan ollut.

Bad monkeyn omistan ja sillä saa kyllä muokattua parempaan suuntaan, eikä hintakaan ole paha. Jos et olisi laittanut tuota testattujen laitteiden listaa, olisin sen sanonut juuri lisäävän kireyttä.

Kun nyt otit putket puheeksi niin enpäs muistakkaan mitkä putket omassa combossa on kiinni, voi nimittäin vaikuttaa jonkin verran ääniarvioihin.
Antti1
14.01.2009 14:08:26 (muokattu 14.01.2009 14:15:29)
Ootte kai tarkastaneet biasin ja kokeilleet erilaisia arvoja siinä kohtaa? Vakkarina pitäis olla EH:n putket sisällä. Päätteeseen vois koittaa esim. KT77 tyyppisiä putkia, vois tiukentua mukavasti.

EDIT 1: Soundin löysyyttä voi muuten koittaa tappaa vähän tarkastamalla niitä potikoiden asentojakin. Särökanavalta se "vihreä" moodi päälle, gaini jossain 10:00 tienoilla ja kanavavola 13:00 kohdilla pysyy kohtuullisen tiukkana. Vaatii kitaralta potkua, mutta mulla ainakin särömäärä riittää ihan hyvin matikkametallin soittamiseen. Siis soundi on sellainen Sikth tyylinen. Kattokaa vaikka Bland Street Bloom musavideo youtubesta, jos kiinnostaa.

Sit tietty tarvii olla tiukkasoundinen kaappi alla. Parhaiten tän kanssa on toiminu mun mielestä V30 ja G12K-100 ladattu Riveran boksi, joka tosin voi olla hinnaltaan vähän liikaa tämän nupin käyttäjille.

Overdrivena en ole koittanut kuin Kanen modailtua 808-versiointia. Se oli aivan loistava.

EDIT 2: Kitaroista sen verran, että alamiddletykit ei toimi tuon kanssa metallin veivaamisessa juurikaan. Lehmus- ja mahonkirunkoiset on aikalailla nounou. Paras soundi tähän asti Carvinissa, jossa on runko suosaarnea, vaahteraa ja koaa (neckthru katsokaas...). Mikkinä on DiMarzion D-Sonic, jossa on juuri sopivasti scoopattu vähän niitä jyräävimpiä huminoita. Pysyy tiukkana ja voimakkaana se sointi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)