Aihe: Settien vähimmäismäärä aloittelevalla tanssibändillä
1 2 3 4 5
paice60
12.01.2009 19:14:35
Olix toi seurahuone se missä oli sun polttarit ?

Muistaakseni kyllä. Tai mistä minä tiedän mihin te mut veitte?
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Ukko
12.01.2009 19:44:03

Muistaakseni kyllä. Tai mistä minä tiedän mihin te mut veitte?

Oikeesti (heh) vietiin sut johonkin homobaarin ovelle ja tyrkättiin sisään. Olivat kuulemma aamulla tuoneet sut kotio :)
COVS jäsen nro 6
walttoni
12.01.2009 21:00:36
Esim. Treen Seurahuone, Jyväshovin viikonloput jne. Onhan noita. Biisejä riittää meilläkin kun vaan muistais välillä vaihtaa.

Saattaa Jyväshovissa ollakin nimenomaan viikonloppuna. Treen Seurahuone on mulle outo paikka, viimeksi kävin siellä silloin kun 00.30 loppui tanssit. Eli tässähän taas oppii lisää.
COVS2.
EP
12.01.2009 21:23:22 (muokattu 12.01.2009 21:23:58)
Tuonne Treen Sh:hon pitäis mennä torstaina. Jostain syystä mulle ennen kokematon paikka. Juttuja oon kyllä kuullu paljonkin.

Vanhempaa (vaki)porukkaa, mutta "vanhempaa musiikkia" ei silti paljon soiteta :)

Musiikki yleensä:
Kosk. soittimet, kitara + laulaja
..loput jostain valmiilta "nauhoilta" (tai vast.) ..tylsää :/
mack the knife
12.01.2009 21:28:17
Vanhempaa (vaki)porukkaa, mutta "vanhempaa musiikkia" ei silti paljon soiteta :)

Musiikki yleensä:
Kosk. soittimet, kitara + laulaja
..loput jostain valmiilta "nauhoilta" (tai vast.) ..tylsää :/

Ei se kokoonpano ole torstaina tuo. Mä meen sinne keikalle, ei tuu nauhalta mitään.
COVS n:o 1.
Tankero
12.01.2009 21:42:05
Esim. Treen Seurahuone, Jyväshovin viikonloput jne. Onhan noita. Biisejä riittää meilläkin kun vaan muistais välillä vaihtaa.

Mitä heistä vaihtamaan.
Humppajyrä
paice60
12.01.2009 21:55:18
Mitä heistä vaihtamaan.

Ihan sen takia että on itselleen vaihtelua, yleisöstä niin väliä.
paice60
12.01.2009 22:10:52
Oikeesti (heh) vietiin sut johonkin homobaarin ovelle ja tyrkättiin sisään. Olivat kuulemma aamulla tuoneet sut kotio :)

Ilmankos oli aamulla perse kipeä ja taskussa pirusti rahaa.
paice60
12.01.2009 22:13:24
Paikkoja lisää Uruttajalle, Vaasan Kantarellis,Saariselän Pirtti sesonkina. Pistän lisää kun muistan.
KoskPaavo
12.01.2009 22:36:37
No ainakin nää mun kauhistukset viikonloppuisin
Forssa Koskenniska 21.45- 03.30
samoin Laitilan Kievari
" Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä" Aleksis K.
Ukko
12.01.2009 23:21:01

Ilmankos oli aamulla perse kipeä ja taskussa pirusti rahaa.

Muistitko ilmoittaa verottajalle ansiotulosta :/
COVS jäsen nro 6
walttoni
12.01.2009 23:39:09 (muokattu 12.01.2009 23:39:40)
Paikkoja lisää Uruttajalle, Vaasan Kantarellis,Saariselän Pirtti sesonkina. Pistän lisää kun muistan.

Mä voin kertoa Uruttajalle terveisiä.

Onhan tosiaan Levitunturikin ruskasesonkina päivätansseineen pitkä. Illalla kuitenkin 5 x 45min.

Eli tuosta voidaan tehdä yhteenveto, että 4 ja puoli settiä, siis 4 x 45 + 1 x 30 minuuttia on "pääsääntö", josta sitten joissain yksittäisissä paikoissa poiketaan. Nyt on siis löytynyt 5 tosi pitkän illan keikkapaikkaa eli ehdottomaan vähemmistöön jää viiden ja puolen setin paikat. Ja mitä sitten, soitetaan setit pois kuleksimasta. Meillä on tälle vuodelle vajaassa 30:ssa kapakassa sovittuna keikka, niistä kahdessa, eli mainituissa Monrepossa ja Jyväshovissa vedellään pitkään ja hartaasti.
COVS2.
paice60
12.01.2009 23:43:12
Mä voin kertoa Uruttajalle terveisiä.

Onhan tosiaan Levitunturikin ruskasesonkina päivätansseineen pitkä. Illalla kuitenkin 5 x 45min.

Eli tuosta voidaan tehdä yhteenveto, että 4 ja puoli settiä, siis 4 x 45 + 1 x 30 minuuttia on "pääsääntö", josta sitten joissain yksittäisissä paikoissa poiketaan. Nyt on siis löytynyt 5 tosi pitkän illan keikkapaikkaa eli ehdottomaan vähemmistöön jää viiden ja puolen setin paikat. Ja mitä sitten, soitetaan setit pois kuleksimasta. Meillä on tälle vuodelle vajaassa 30:ssa kapakassa sovittuna keikka, niistä kahdessa, eli mainituissa Monrepossa ja Jyväshovissa vedellään pitkään ja hartaasti.

Joo kerro tosiaan terveisiä. Yleisesti ottaen siis se 5 settiä on normaali. Ehkä tosiaan noi pitkät illat on vähentyneet, on otettu ehkä järki käteen. Keurusselkä on hyvä paikka, viikolla 20-0.30 ja viikonloppuna 20-01.30. Ei noitakaan montaa ole. Paitsi Tunturihotellin yläkerta.
walttoni
12.01.2009 23:47:48
Siispä aloittajan kannattaa varautua joissain tapauksissa 5 ja puoleen settiin, eli tuommoseen 70 biisiin.
COVS2.
paice60
12.01.2009 23:53:30
Siispä aloittajan kannattaa varautua joissain tapauksissa 5 ja puoleen settiin, eli tuommoseen 70 biisiin.

Kuulostaisi aika oikealta. Tietenkin kannattaa niitä biisejä olla enemmänkin että on vähän pelivaraa. Sellainen 100 kuulostaa jo siltä että pystyy tuomaan soittoon jonkin verran vaihteluakin. Varmaan 100 on sellainen määrä että moni aloittelija miettii että tollaseen menee kauan aikaa ennenkuin ne osaa. Alussa meneekin mutta kun siihen alkuun pääsee niin yllättävän äkkiä ne lähtee kulkemaan. Tietenkin riippuen soittajien oppimisen nopeudesta.
EP
13.01.2009 00:16:26
Höpö höpö. Ihan voi vetää mitä vaan, humpat ja tangot ja valssit ja kaikkea muutakin. Mieluummin tanssimusaa.

Hjaa, no hyvä sitten jos näin on?
paice60
13.01.2009 00:19:32
Hjaa, no hyvä sitten jos näin on?

Milloinka olet ollut siellä paikanpäällä viimeksi? Mä olin keikalla syksyllä ja ainakin silloin pystyi soittamaan mitä vaan tanssimusaa.
leprechaun
13.01.2009 02:52:38

Tää on hyvä. Muuten, mutta tanssikeikalla viimeinen setti on yleensä lyhin.

Settejä ei tosiaan kannata tehdä valmiiksi. Mieluummin niin, että on lista, missä on lajeittain biisit, joista voi sitten valita yleisön mukaan. Eihän sitä voi etukäteen tietää, toimiiko joku valmiiksi kirjoitettu setti juuri tämän paikan yleisön kanssa.

Vähän myöhässä tulee tämä niinkun mä aina (sanoo ex-tyttöystävä/ex-vaimo/tyttöystävä-yhdistelmä).

Valmis lista vai ei? Kun meitä on yleensä kolme keikalla niin kaksi olisi sitä mieltä ettei listaa ja yksi että pitäisi olla. Ollaan sitten monasti menty siltä väliltä että osa biiseistä on ajateltu ja osa ei. Kyllä tuo muuntelun mahis keikalla on hyvä asia. Joku yleisön huudahdus voi olla hyvä paikka tilannekomiikkaan ja biisin valintaan. Silloin ollaan yleisönpalvelijoita ja viihdyttäjiä ja lisäksi tilaaja tyytyväinen.

Kun kiipparisti (en kerro kuka) on mukana niin sille sopii kaikki kunhan "eturivin kitaristit" eivät salaa seuraavaa biisiä.
artope
13.01.2009 08:14:19

Joo kerro tosiaan terveisiä. Yleisesti ottaen siis se 5 settiä on normaali. Ehkä tosiaan noi pitkät illat on vähentyneet, on otettu ehkä järki käteen. Keurusselkä on hyvä paikka, viikolla 20-0.30 ja viikonloppuna 20-01.30. Ei noitakaan montaa ole. Paitsi Tunturihotellin yläkerta.

Naantalin kylpylä 21-00.30 ja Ruissalon kylpylä 20-23.30 Hiihaa, helppoja vetoja ja silti hyvä liksa ja lähellä kotoa!
"Pelimanni kolmannessa polvessa. Toisessa polvessa kuluma"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)