Bredius 27.11.2007 14:54:32 | |
---|
Eilen kävin katsomassa. Upea elokuva, ei voi muuta sanoa. Olipahan ne keikkakohtaukset toteutettu uskomattoman tehokkaasti, älyttömän painostava ja todenmukainen tunnelma saatu niihin. Ihan kylmiä väreitä meni pitkin ihoa. I watch my culture bleed. |
Planetist 27.11.2007 23:38:54 | |
---|
Oletteko muuten tuota Deborah Curtisin Touching From A Distance-kirjaa lukeneet, sehän tuon elokuvankin pohjalla on käsittääkseni pääasiassa ollut? Itse kävin pari päivää sitten kirjastosta lainaamassa, ihan kiintoisalta on vaikuttanut mutten sen tarkempaa kuvailua osaa nyt heittää. Kai tuo Controlkin tulee sitten laittomien lähteiden kautta katsottua kun tulee. |
ozz3 28.11.2007 11:05:23 | |
---|
Oletteko muuten tuota Deborah Curtisin Touching From A Distance-kirjaa lukeneet, sehän tuon elokuvankin pohjalla on käsittääkseni pääasiassa ollut? Itse kävin pari päivää sitten kirjastosta lainaamassa, ihan kiintoisalta on vaikuttanut mutten sen tarkempaa kuvailua osaa nyt heittää. Like julkaisee tuosta muuten käännöksen tässä piakkoin. Lueskelin eilen Metrosta tälläistä. Samalla julkaistaan myös Alice Cooperin muistelmateos, niin ikään käännettynä. M.A.C.H.O. # 15_"WRONG!" | MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6 | V.L.K #39 |
vinsentti 28.11.2007 21:21:38 | |
---|
Mahtava elokuva tuo Control. Sam Riley vetää loistoroolin ja saa Curtisin lavamaneeritkin toimimaan, vaikka olisin veikannu että saattais näyttää liian opetelluilta. Omaperäisiä liikesarjoja kun ovat :) Musat toimii myös, eikä ainakaan itteeni häirinny lainkaan että biisit ei ole alkuperäisiä vaan näyttelijöiden esittämiä - päinvastoin. Leffan loistavuudesta kertoo jotain sekin, että vaikka loppuratkaisun tietää, onnistuu se silti hätkähdyttämään. Hyvässä leffassa jokaisen freimin pitäis olla onnistunut valokuva ja Controlliin se kyllä pätee. Ahdistavan kaunista. Niin ja Tampereen seudulla asuville tiedoksi, että pyörii Niagarassa. Jos ei oo osunu julisteet silmään. I didn't invent the rainy day, man. I just own the best umbrella. |
hoku 29.11.2007 15:33:21 | |
---|
Pitäisikö nyt hävetä, kun mun mielestäni tämä Control oli melko tylsä? Plussaa oli, että raina oli kuvallisesti helvetin kaunis ja musasessiot rokkasivat. Ahdisti, niinkuinnvarmasti tarkoitus olikin, mutta loppu oli pitkälti tylsää kuvausta itkeskelystä ja stressistä. Tiedä sitten voiko tollasesta tehdä mielenkiintoista kuvausta kusettamatta liikaa. |
JMP71 11.12.2007 09:02:23 | |
---|
Sain vihdoin levyhyllyyn Unknown pleasures-, Closer- ja Still-pitkäsoitot, innostuin hankkimaan tupla-cd -versiot (collector's edition) kun luin Rytmistä arviot näistä. Pitänee käydä kirjoittelemassa arvioita, kun on kerennyt paremmin kuuntelemaan. Aiemmin tullut tutuksi vain tuo Permanent-kokoelma. Tyttöystävän kommentti She's lost control-piisistä: "ensin kuulosti aivan hirveeltä, melkeen oksettti. Sitten alkoi naurattamaan". :-) Kertoi sitten kuunnelleen Antti Tuiskun joululevyä kaks päivää sanoi että olisin varmaan seonnut jos olisin joutunut saman kokemaan. Arvelin että puoli vuorokautta olisi riittänyt. Hanki parempaa luettavaa |
Guitar Hero 11.12.2007 23:53:26 | |
---|
Olipa muuten loistava leffa. Aamen! Todella sentimentaalin fiiliksen olivat saaneet vangittua, melkein itkin. Musasta kiinnostuin myös samaan syssyyn. |
professori 12.01.2009 12:00:15 | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 397 päivää vanhaan ketjuun! Olen huono ihminen ja nostan. Kova bändi, jonka laulajaan pitää kyllä tottua ennen kuin siitä saa mitään irti. Aluksi kuulosti ihan kamalalta, mutta nyt toimii helvetin hyvin. Näin ekaks ton Control-pätkän, ja siitä sit lähdin tutustumaan enemmän. Ennestään tiesin vain Love Will Tear Us Apartin ja en tykänny enkä pahemmin tykkää siitä biisistä vieläkään. Hyvää matskua paljon. Löytyy vasta toi Permanent-kokoelma, mutta juuri laitoin Levykauppa Äxästä tulemaan sen Heart & Soul-boksin. Kova hinta/laatu-suhde, kolmella kympillä 4cd:tä ja monta tuntia musiikkia, lähes koko yhtyeen tuotanto. |
Rattata 12.01.2009 12:08:18 (muokattu 12.01.2009 12:08:35) | |
---|
Kova bändi, jonka laulajaan pitää kyllä tottua ennen kuin siitä saa mitään irti. Aluksi kuulosti ihan kamalalta, mutta nyt toimii helvetin hyvin. Näin mullakin. Joy Division on aina ollut vähän etäinen bändi. Oon tiennyt paljon biisejä muttei ole tullut ikinä tutustuttua. Tyttöystävä on kova fani ja sen kautta on vähän pakosta joutunut kuuntelemaan. Ja kyllä, toimii nykyään ihan täysiä. |
Juugeli 12.01.2009 13:02:24 | |
---|
Vähän aikaa on tullut tässä kuunneltua tätä orkesteria. En tiedä tuleeko lopullista kolahtamista tapahtumaan ollenkaan. Osa tuotannosta on nerokasta, osa vähän puuduttavaa. Varsinaisista studiolevyistä tykkään Unknown Pleasuresista enemmän, vaikka se onkin kokonaisvaltaisessa synkkyydessään (biisien hyvyyttä tai huonoutta määrittelemättä) yhteen soittoon kuunneltuna aika raskas paketti. Closer on mulle vähän kevyempi lisääntyneine synineen, mutta silti vähemmän vaikuttava. Yksittäisistä biiseistä paras on joko pitkään vierastamani Love Will Tear Us Apart tai maailman parhailla rumpusoundeilla varustettu Atmosphere. A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello |
professori 12.01.2009 17:12:32 (muokattu 12.01.2009 17:14:43) | |
---|
Osa tuotannosta on nerokasta, osa vähän puuduttavaa. Mä oon samaa mieltä tästä sikäli, että ne JD:n biisit mitkä on tylsiä, on sitten tosi tylsiä. Aika epätasasta tuotantoo sinänsä. Toisaalta ne hyvät biisit on ihan tajuttoman hienoja. En oo oikein levykokonaisuuksiin päässy sisälle. Tuskinpa ihan heti pääsenkään, kun siinä boksissa on niin perhanasti matskua. |
Pitäisi varmaan itsekin harkita tuota Heart and Soulia. Unknown Pleasures on ehkäpä paras 70-luvulla tehty levy ja joka tapauksessa täyden femman kamaa. Itseasiassa paraikaa soikin. Välillä on kyllä niitä päiviä, kun ei vain voi kestää Curtiksen hieman ohi menevää laulua. Tässä on kyllä niin kolkko ja aito tunnelma ettei mitään rajaa. Ehdottomia suosikkibändejä. Etäinen kosketus oli vähän pettymys, mutta kyllä varsin luettava tekele. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
Planetist 12.01.2009 20:09:28 | |
---|
Closer on parempi. |
ydinaukio 12.01.2009 23:43:02 | |
---|
Closer on paljon parempi. Unknown pleasures on meikälle suurimmaksi osaksi vaan semmosta perushyvää rokkia. Ne biisit toimii liveversioina paljon paremmin. Sen sijaan Closer on kokonaisuudessaan aika nerokasta musaa. Varsinkin kolme vikaa biisiä on aika tajutonta settiä. |
jannu 13.01.2009 00:11:58 | |
---|
Closer on paljon parempi. Unknown pleasures on meikälle suurimmaksi osaksi vaan semmosta perushyvää rokkia. Ne biisit toimii liveversioina paljon paremmin. Sen sijaan Closer on kokonaisuudessaan aika nerokasta musaa. Tämä kiteytti myös minun näkemykseni aiheesta. "Hi Wuss-man! We love you Batman!" |
Pendulum 13.01.2009 07:52:23 | |
---|
Closerin 4 vikaa biisiä on loistavia, ekat biisit tylsähköjä. Unknown pleasures on mielestäni parempi kokonaisuus, muttei siltä toisaalta löydy yhtä tajunnanräjäyttävää materiaalia kun tuo Closerin b-puoli. |
professori 13.01.2009 10:57:32 (muokattu 14.01.2009 08:56:53) | |
---|
|
lukethesis 13.01.2009 20:22:13 | |
---|
Siinä Control-leffassahan tulee aika vahvasti leffan tekijän Ian Curtisin idolisointi ja suora jumalointi... Ei sillä, kyllä itse tykkäsin. Ja mikä voikaan olla parempi päätös leffalle kun 'Atmosphere'. Ja onko Joy Division rockmusiikin vaikutusvaltaisin ikinä?? Parin hassun vuoden aikana tehty duuni tuottaa matkijoita edelleen, kuten Interpol, The Editors, The Killers...jne jne |
Juugeli 08.08.2010 19:48:24 | |
---|
Illalla MTV3:lta hyvä Joy Division-dokkari 23.35, kannattaa kattoa. Itte oon jo muutaman kerran dvd:ltä tuon väijynyt, mutta voisi itsekin tsekata telkkarista, kun ei oo kaikilla haastateltavilla ihan selkeimmät aksentit. A good song should make you wanna tap your feet and get with your girl. A great song should destroy copcars and set fire to the suburbs. I'm only interested in writing great songs. Tom Morello |
itsy 08.08.2010 20:19:53 | |
---|
Juugeli: Illalla MTV3:lta hyvä Joy Division-dokkari 23.35, kannattaa kattoa. Itte oon jo muutaman kerran dvd:ltä tuon väijynyt, mutta voisi itsekin tsekata telkkarista, kun ei oo kaikilla haastateltavilla ihan selkeimmät aksentit. Kannattaa kyllä katsoa, mahtava kattaus oleellisia haastateltavia ja hyvä määrä livepätkiä sun muita, toisin kuin harmillisen monesti erinäisistä bändeistä tehtailluissa dokumenteissa. oivoi |