Aihe: Fender Road Worn
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Traditional
11.01.2009 13:14:34 (muokattu 11.01.2009 13:14:57)
"Ei ole väliä millä paskaa lapioi kunhan paska lentää" Niihän se jo Albert Järvinen sanoi...

Juum. Ei mulla muuta.
Kirjoitustesi sävystä päätellen, sun ois parasta myydä kitarat pois ja aloittaa kazzoo-pillin soittaminen... -Sepisti
HeavyMachinery
11.01.2009 13:34:06

Hienon ketsun ootte saanu aikai-seksi.

Ottakaas kitaristit, ja miksei basistitkin mallia meistä rumpaleista: uusi hieno siisti ja kiiltävä setti on aina paras. Kolhitun käytetty on aina yäk ja relikoituja uusia settejä ette nää.
Toisaalta taas paskottuneet vintagepellit...8-D)

Taasen kyllää rumpu puolela arvostetaan myös sitä kuinka Mint kuntoiset vanhat ludarit on. Siellä Wrapin pitää olla ehyt ja kolhuisesta lakkapinnasta tulle heti arvon alennusta. Tämä useimmiten siksi että todellisuusdessa no kolhut ja lommot ei paranna sen sointia. Kitaraoissa taas ne vanhatkuluneet on monesti parempia vain sen takia että ne käyneet läpi jo luonnnonvalinnan.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Seba
11.01.2009 13:37:02

Näyttävät NOSsilta, eli laatikossa pitkän aikaa maanneilta, mutta muuten käyttämättömiltä. Closet Classic olisi sitten lievä relikointi.

Eli NOSsit on ihan yhtä feikkejä kun relikoidutkin sitten.

Ei sillä, kyllä mun mielestä noi kulutetut on ihan kivan näköisiä useinkin, noi Fenderin vaahteraotelautaiset on vaan aika nolosti kulutettu..

En oikein tajua sitä että kauheasti ollaan puolesta ja vastaan. Onko se jollekin niin tärkeää jos toinen tykkää jostain mistä itse ei?

Hienosti kulunut, tai feikkaamalla kulutettu soitin on ihan yhtä hieno tai ruma, riippuen katsojan silmästä mikä siihen sopii.
Toki aidosti kulunut on ehkä fiilikseltään parempi, mutta mitä sitten jos kulahtaneen haluaa jos joku ostaa tuollaisen?
Keltä se on pois?

Käyttääkö kaikki aidosti kulahtaneita soittimia rakastavat, mutta kulutettuja inhoavat siten vaikka niitä tummansinisiä farkkuja, vai miellyttääkö silmään vähän kulahtaneen näköiseksi tehdyt farkut, joita 80% nykyään kaikista housuista on?

Tietenkään kaikki ei voi pitää kaikesta, mutta onko järkeä riehua niitä vastaan ja penätä autenttisuutta jos ei itse tykkää?
Antaa niiden tykätä jotka tykkää, ja varmasti tuo tulee olemaan aika myyntimenestys, uskon minä.
Itse en ole ostamassa, mutta jos halvalla käytettynä tulisi vastaan, niin ei mulle ainakaan poissulkeva tekijä olisi että on relikoitu, ei tosin innostakaan yhtään sen enempää.

Kyllä mä tykkään kun soitin kiiltelee hienosti uutuuttaan, mutta myös kun ne alkaa olla rähjäisiä, oli se siten kulunut, tai kulutettu.

Paljon puhetta, mutta oma mielipide vaan ja niistä on turha kiistellä kun se ei millään tavalla muutu mihinkään suuntaan vaikka kuinka joku perustelisi.

Nää jutut on ihan rinnastettavissa jeesustelutopikkeihin missä ateistit taistelevat uskovaisia vastaan tuloksetta.

Ihan sama mulle, kunhan rölötän.
Voisi ihan piruuttain tehdä kun noita rakennussarjoja rantautuu yhden reliikkistraton kokeeksi :)
Freewheeler
11.01.2009 13:45:35
Voisi ihan piruuttain tehdä kun noita rakennussarjoja rantautuu yhden reliikkistraton kokeeksi :)

Jep, eihän tuo niin mahdottoman vaikea homma ole.

Tässä omaa röpellystäni nitrolakattuun Teleen:

http://www.propellihattu.fi/Broadyrelic8.1.09/

Osa kolhuista on aidosti "road worn".
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
duc
11.01.2009 14:19:05 (muokattu 11.01.2009 15:22:40)
Eli NOSsit on ihan yhtä feikkejä kun relikoidutkin sitten.

Ei sillä, kyllä mun mielestä noi kulutetut on ihan kivan näköisiä useinkin, noi Fenderin vaahteraotelautaiset on vaan aika nolosti kulutettu..

Normaaleissa Fenderin Reliceissä ei muuten otelaudassa ole juurikaan kulumajälkiä. Sellaista alkaa löytyä Heavy Reliceissä, joita nämä Road Wornitkin varmaan edustavat. Oman Relicin kolhuja ei välttämättä edes näe yleisön puolelta.

Tässä custom shopin heavy relic:
http://images.guitarcenter.com/prod … ts/optionlarge/Fender/577056jpg.jpg
Snackfinger
12.01.2009 12:58:43
Vanhat viisaudet "kauneus on katsojan silmissä" ja "makuasioista ei voi kiistellä" pätevät loistavasti tähänkin topikkiin.
Jotkut tykkää ja ostaa mitä haluaa kun on varaa. Toiset taas ei mutta valittavat. Piste.
Tais olla 70-luvun alussa joku pedaali käytössä......
BigPapa
12.01.2009 16:54:02

Vanhat viisaudet "kauneus on katsojan silmissä" ja "makuasioista ei voi kiistellä" pätevät loistavasti tähänkin topikkiin.
Jotkut tykkää ja ostaa mitä haluaa kun on varaa. Toiset taas ei mutta valittavat. Piste.

http://muusikoiden.net/dyn/users/51960.jpg

Mun pitää nyt varmaan katua ja hävetä syvästi näitä mun omii keppei?
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
BigPapa
12.01.2009 19:28:41

Ei pärjää mun kopiostratolle, jossa on aito repliicci.

Mun skebat replikoi vaan sillon ko niillä soitetaan...täh!!!!
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Snackfinger
12.01.2009 23:14:35
http://muusikoiden.net/dyn/users/51960.jpg

Mun pitää nyt varmaan katua ja hävetä syvästi näitä mun omii keppei?

Ei todellakaan tartte, rispekti on ja pysyy - karavaani vaan kulkee ja koirat haukkuu. Ajan myötä haukku vaimenee, ikää tulee ja maailma saa taas merkityksensä.
Vuonna 1972 ensimmäinen sähkökitara Hagström II
sound of blues
21.01.2009 17:14:30 (muokattu 21.01.2009 17:20:14)
Mikähän mahtava idea tässä Fenderin uudessa Road Worn sarjassa on, että uusi kitara pitää näyttää siltä kuin sitä olisi vedetty auton perässä kymmenen kilsaa..

kyllähän relic kitarassa on oma fiiliksensä, jos se vaan on tehty OIKEASTI kuluneen ja vanhan näköiseksi/tuntuiseksi... Noi Road Worn:it ei taida edustaa alan huippua..ainakaan kuvan perusteella...

Milloihan autoteollisuus alkaa myymään valmiiksi parkkipaikoilla kolhittuja ja potkittuja autoja joissa on ruostetta helmassa?

niin... vaateteollisuus on jo ymmärtänyt vuosia sitten alkaa myymään valmiiksi "rikkinäisiä" vaatteita ja hyvä niin... =)
msm40
16.02.2009 22:48:09
Joku taisi jossain välissä kysyä aidosti kiinnostuneena että miltä nämä oikeasti tuntuvat ja kuulostavat...

No, käpälöin noita kaikkia kolmea (50's Tele, 50's & 60's Strat) lähikaupassa männä viikolla ja tänään menin käpälöimään sitä 60's Stratoa vielä vähän lisää mutta joku oli poistanut sen parempaan talteen. Kaikki noista olivat soittotuntumansa (mitä nyt 50's malli hiukka huonoilla säädöillä...) ja akustisen saundinsa puolesta erittäin hyviä tekeleitä ja sointinsa puolesta täysin eri maailmasta kuin muut Mehicot. Jenkkistankkukin soi jotenkin kuolleen oloisesti näihin verrattuna. En TIEDÄ, mutta luulen että parempi sointi on enempi nitrolakan kuin relicoinnin ansiota. Ulkonäköön tahi osien kuntoon en nyt tässä ota kantaa. Satku pari hinnasta vege niin oltais silläkin saralla näitten kanssa enempi alueella...

Kyllä noi mulle kelpais, ja varmaan toi 60's malli kelpaakin kunhan torille ilmaantuu, mutta ymmärrän kyllä jos relicointi ei joitakin miellytä. Mikähän olisi näillä spekseillä olevan sarjan menekki ilman relicointia???
All you really need is your imagination... And a Tele...
Don Make
17.02.2009 00:27:06
Jep, eihän tuo niin mahdottoman vaikea homma ole.

Tässä omaa röpellystäni nitrolakattuun Teleen:

http://www.propellihattu.fi/Broadyrelic8.1.09/

Osa kolhuista on aidosti "road worn".

Varmaan tän ennenkin jossain sanonut mutta on kyllä yks parhaista relikoinneista mihin meikä on törmännyt.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
mitja
17.02.2009 06:15:09
Kokeilin noita(2 statoa 2 teleä) F-musiikissa, enkä voi sanoa olevani kovin vakuuttunut.
Kaikista pilkisti nauhat ulos siihen malliin että niillä olisi helposti raastanut juustoa, tai vain nahat käsistään.
Vaikka lakan tuntuma hyvä olikin, niin luulen että kaulat on aika halvasta ja jotenkin huonosta puusta.
Ei kyllä laadukkuus tullut ekana mieleen, vaan Meksiko!

Mutta en nyt aina muutenkaan koe uusia fenderin kalliimpiakaan kitaroita kovin hyväntuntuisina, jos vertaan vaikka G&L:n vastaaviin, ja siis myöskin alunperin Leo Fenderin tuotoksiin.
duc
17.02.2009 08:19:20 (muokattu 17.02.2009 08:21:59)
Ei nauhojen törröttäminen johdu huonosta puusta, vaan suomen talvesta ja osaltaan ohuesta lakasta (myös Gibsonin faded-sarjalaisissa törröttävät usein, kun lakka on normaalia ohuempi luulen). Kuiva talvi-ilma kuivattaa kitaran puita tehokkaasti. Kyllä niistä Custom Shopin Time Machineistakin joutuu nauhanpäät ite viilaamaan talvella, elleivät kaupassa jaksa moiseen ryhtyä.
msm40
17.02.2009 08:24:48
Ei nauhojen törröttäminen johdu huonosta puusta, vaan suomen talvesta ja osaltaan ohuesta lakasta (myös Gibsonin faded-sarjalaisissa törröttävät usein, kun lakka on normaalia ohuempi luulen). Kuiva talvi-ilma kuivattaa kitaran puita tehokkaasti. Kyllä niistä Custom Shopin Time Machineistakin joutuu nauhanpäät ite viilaamaan talvella, elleivät kaupassa jaksa moiseen ryhtyä.

Aivan.

Tässä olisi kaupoilla selkeä parantamisen paikka. Itelleni tulee ainakin yökkäysrefleksi jos kaupassa ottaa seinältä uuden ritsan missä on nauhanpäät törröllään.
Rämppy
17.02.2009 12:20:17
Mitä nyt paria road worn stratoa käpälöin Helsingin äffässä, niin oikein myönteinen kuva niistä jäi. Relikointi oli mun silmään yllättävänkin tyylillä toteutettu. Ei tietenkään custom shop tasoa, mutta ei noiden kitaroiden katselu pahaakaan tehnyt. Käteen tuntuivat oikein miellyttäviltä, etenkin kaulat. Muutenkin vaikuttivat ihan asiallisesti kasatuilta. Tuollaisen voisin vaikka ostaakin, jos olisi kulahtaneen straton tarvetta.
En sitten malttanut olla sanomatta.
FensonGibder
17.02.2009 19:36:07
Ei nauhojen törröttäminen johdu huonosta puusta, vaan suomen talvesta ja osaltaan ohuesta lakasta (myös Gibsonin faded-sarjalaisissa törröttävät usein, kun lakka on normaalia ohuempi luulen). Kuiva talvi-ilma kuivattaa kitaran puita tehokkaasti.

No sepäs on kumma kun vain muutamissa omistamissani kitaroissa tuntee nuo nauhat.

Kuitenkin väitteesi pohjalta pitäisi samassa paikassa säilytettävien skittojen kaulat reagoida samalla lailla.

Mielestä paljon kutistuvien kaulojen ongelma on siinä, että näissä kauloista on vesipitoisuus liian suurta -

eli huonoa materiaalia käytetty, aivan kuten tuossa edellä mainittiinkin.
OT on OK
msm40
17.02.2009 20:25:12
No sepäs on kumma kun vain muutamissa omistamissani kitaroissa tuntee nuo nauhat.

Kuitenkin väitteesi pohjalta pitäisi samassa paikassa säilytettävien skittojen kaulat reagoida samalla lailla.

Mielestä paljon kutistuvien kaulojen ongelma on siinä, että näissä kauloista on vesipitoisuus liian suurta -

eli huonoa materiaalia käytetty, aivan kuten tuossa edellä mainittiinkin.

Entäpä jos joistakin kitaroista on nauhanpäät jo duunattu piiloon... Ja voi ne nauhatyöt huonosti parempaankin puuhun tehdä.
FensonGibder
17.02.2009 20:47:35
Entäpä jos joistakin kitaroista on nauhanpäät jo duunattu piiloon... Ja voi ne nauhatyöt huonosti parempaankin puuhun tehdä.

Ai uutena? Eikös se ole sitä viimeistelyä.. Käytettyjä en ole ostanut, joten en tuosta tiedä.
OT on OK
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)