KoskPaavo 10.01.2009 16:08:25 | |
---|
Joo, eipä tuossa paljoa tanssimisen riemua ole, sketsinomainen pätkä oli. Nauratti. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Valtterikoi 11.01.2009 14:00:55 | |
---|
|
leprechaun 11.01.2009 14:13:50 | |
---|
Onnhan siinä kyllä nauramistakin. Olet varmaan nähnyt sen juutuupipätkän, kun se opettaa discotanssia. Jossain vaiheessa tulee oikein kunnon nussimisliikettä, kunnes se huomaa sen itsekin ja muuttaa erilaiseksi. Ja näkee, että se tekee sen väkipakolla niin kuin Ahvenainen jazzin. Kaffeet väärässä kurkussa, kiitos sinun. Aika kultaa muistot ja nuo "liikkeet" olivat tanssin perimmäinen tarkoitus ja ydin ja ovat vieläkin. Osuit kirjaimellisesti ytimeen. Oon joskus ollut Åken opissa samoin kun Airan ja kyllä nuo ovat aika paljon tehneet tuon tanssin eteen. Noiden jälkeen siirryin sitten kilpatanssin pariin josta tuli mieleen että kilpatanssijoille on tehty kilpailulevyjä joissa lattarirytmit ovat "puhtaimmillaan" ja itsellänikin on pari tuollaista levyä. Täytyypä vetäistä LP:t CD:lle ja niistähän saa mallia. Hidas rumba oli jännä, perusjuttu oli bassari ja haitsu josta tuli aika väkevä ja vahva yhdistelmä. Semmoinen maaginen ja hypnoottinen tatsi. |
Rivihemmo 12.01.2009 02:13:56 | |
---|
"Sillä itsevarmuudella minkä täydellinen tietämättömyys antaa" Et ilmeisesti koskaan ole kuunnellut aitoa lattarimusaa? Teepäs se joskus. Ei kaikki soittimet soita claveiskujen mukaan, joskus ei mikään ja kuitenkin se clavesyke on siellä. Ei ainakaan kitara, piano eikä basso soita clave-iskuille. Sehän kuulostaa ihan tyhmältä, jos kaikki soittimet soittaa claveiskuille, ei ainakaan lattarilta. Entiseen aikaan oli tapana että nimenomaan ne puupalikat, clavet, soitti sitä rytmiä. Nykyään Kuubassa lehmänkello näyttää syrjäyttäneen sen. Rumpali voi hakata sitä virvelin reunaan. Sillä että soittimet soittavat claven mukaan, vaikkakaan ei clave-iskuille, syntyy se oikea "keinuva" lattarifiilis. Etpä näytä ymmärtäneen clave:n syvintä olemusta? Paroni Paakkunaisen salsabändissä soitin joskusmuinoin percussioita ogelissa, ei kai opit menny perille.?:). Soita vaikka supisuomi säkkijärven polkka, pistä rytmikoneesta clave 3/2. Eli claven-pitäis kulkea nyt näin...YK-si kak-SI kolme NEL-jä, yksi KAK si KOL_me neljä. Säkkijärven polkka ei olekkaan rytmisesti polkka, vaan lattari:D |
EP 12.01.2009 03:49:22 | |
---|
Mä oon sitä mieltä, että se koko clave ei ole ollenkaan välttämätön siinä soitossa, jos muuten on oikea lattarifiilis ja kuuntelemalla sitä musiikkia huomaa, että siinä on kaikkein tärkeintä se oikea tunne. Ei ne tanssijat tanssi clave-iskujen mukaan se on ihan varma juttu! Tottakai on hienoa jos ne clave-iskut sinne joku soittaa (jos sitten kanssa hallitsee ne) muuten ne voi ihan vaikka kuvitella sinne musiikin sekaan, mä ainakin kuulen ne vaikkei ne siellä olekaan. Ihan samalla tavalla voi mielessään kuulla vaikka mahtavat viulutaustat johonkin biisiin, vaikka soitettaisiin pelkästään perustriolla tai kvartetilla. |
baron 12.01.2009 08:05:37 | |
---|
Etpä näytä ymmärtäneen clave:n syvintä olemusta? Paroni Paakkunaisen salsabändissä soitin joskusmuinoin percussioita ogelissa, ei kai opit menny perille.?:). Soita vaikka supisuomi säkkijärven polkka, pistä rytmikoneesta clave 3/2. Eli claven-pitäis kulkea nyt näin...YK-si kak-SI kolme NEL-jä, yksi KAK si KOL_me neljä. Säkkijärven polkka ei olekkaan rytmisesti polkka, vaan lattari:D Eiks sulle todella mee läpi? Eihän kyse ole siitä mikä on clave, kaikkihan sen tietää vaan miten eri soittimet soittaa suhteessa claveen. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 12.01.2009 08:29:19 | |
---|
Soita vaikka supisuomi säkkijärven polkka, pistä rytmikoneesta clave 3/2. Eli claven-pitäis kulkea nyt näin...YK-si kak-SI kolme NEL-jä, yksi KAK si KOL_me neljä. Säkkijärven polkka ei olekkaan rytmisesti polkka, vaan lattari:D Niin kun mä sanoin - melodia määrää claven ja tossahan sitä vasta vasitenkin A-osan melodiassa on malliesimerkki 3-2 claven määräävästä melodiasta. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
manjaana 12.01.2009 17:10:55 | |
---|
Ei ne tanssijat tanssi clave-iskujen mukaan se on ihan varma juttu!
Kyllä aika moni tuon claven yrittää sieltä kuulostella.
|
baron 12.01.2009 17:43:14 | |
---|
Kyllä aika moni tuon claven yrittää sieltä kuulostella. Ja usein yrittämiseksi jääkin, mitä mä paikallisia humppabändejä oon kuunnellut. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
Epämuusikko 12.01.2009 18:02:51 | |
---|
Niin kun mä sanoin - melodia määrää claven ja tossahan sitä vasta vasitenkin A-osan melodiassa on malliesimerkki 3-2 claven määräävästä melodiasta. Itse kuulen Säkkiksen A-osan melodian nimenomaan 2-3. Mutta tämä siis vain minun mielipiteeni R.I.P Oksanen |
Ja usein yrittämiseksi jääkin, mitä mä paikallisia humppabändejä oon kuunnellut. Onko Helssingissäki humppapäntejä? |
mack the knife 12.01.2009 18:34:57 | |
---|
Onko Helssingissäki humppapäntejä? Missäpä niitä ei olis. Huoh. COVS n:o 1. |
baron 12.01.2009 20:33:32 | |
---|
Itse kuulen Säkkiksen A-osan melodian nimenomaan 2-3. Mutta tämä siis vain minun mielipiteeni Alkoi kiinnostaa sen verran että kaivoin "macho y hembran" esiin ja pistin Youtubesta Esa Pakarisen ja Eemelin version soimaan ja aloin naputella. Kyllä mulla luonnostaan koko piisi meni 3-2 ja kun kokeilin 2-3, piti olla tarkkana ettei käänny. You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
isojussi 12.01.2009 21:42:21 | |
---|
Itse kuulen Säkkiksen A-osan melodian nimenomaan 2-3. Mutta tämä siis vain minun mielipiteeni Kyä se on 3-2. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
paice60 12.01.2009 21:56:16 | |
---|
Kyä se on 3-2. Kuka voitti? Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
Tankero 12.01.2009 23:52:18 | |
---|
Humppajyrä |
paice60 13.01.2009 00:25:11 | |
---|
Tuossahan se Clave vetää itse. http://www.youtube.com/watch?v=n4VzO9ARWUY Ja hyvin vetääkin. Siitähän on itsekunkin hyvä etsiä niitä 3-2 tai 2-3 tai 11-756487 ja muita vastaavia. Mulle on toi termi clave tuntematon, en tiedä mitä se tarkoittaa, mä vaan soitan. Hoitakoon muut teorian. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
poppamies 13.01.2009 00:28:28 | |
---|
Ja hyvin vetääkin. Siitähän on itsekunkin hyvä etsiä niitä 3-2 tai 2-3 tai 11-756487 ja muita vastaavia. Mulle on toi termi clave tuntematon, en tiedä mitä se tarkoittaa, mä vaan soitan. Hoitakoon muut teorian. No voi vittu teidän kanssa ! Pitääkö kauikki näyttä kädestä pitäen. Clave on se kahden tahdin syke joka on pikkasen eri kaikissa lattareissa. http://en.wikipedia.org/wiki/Clave_(rhythm) G strings are for strippers! |
paice60 13.01.2009 00:31:22 | |
---|
No voi vittu teidän kanssa ! Pitääkö kauikki näyttä kädestä pitäen. Clave on se kahden tahdin syke joka on pikkasen eri kaikissa lattareissa. http://en.wikipedia.org/wiki/Clave_(rhythm) Kyllä mä sen luin ja mitä sitten. Mä soitan muutenkin kaikki aina erilailla joka ilta. Etsi siinä sitten niitä claveja oikein taskulampun kanssa. Kyllä ne sieltä jostain aina löytyy. Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7. |
EP 13.01.2009 00:37:29 | |
---|
No voi vittu teidän kanssa ! Pitääkö kauikki näyttä kädestä pitäen. Clave on se kahden tahdin syke joka on pikkasen eri kaikissa lattareissa.. Ja kohta väität, että joka lattarissa on vähän eri tantsuaskeleetkin.. |