Aihe: Telecaster
1 2 3 4 5110 111 112 113 114122 123 124 125 126
jomppu
09.01.2009 15:35:40
No Baja telessä joutuu ainakin kaivertamaan sitä etumikin koloa suuremmaksi. Ainakin mun entisessä Bajassa oli paikka kaulassa vaan singlecoilille. Se minkä takia se on mun entinen johtu siitä, että V-profiilin kaula aiheuttaa kintaiden kipeytymistä pitempään soitettaessa. Tosiaan Highway ykkösistä haluaisin kuulla mielipiteitä?

Hienoja Telejä noissa linkeissä ylempänä.!
FensonGibder
12.01.2009 19:18:10
Herättääkö mielenkiintoa täälläpäin nuo uudet kulutetut meksikon classic mallit (road worn vai mitä ne nyt onkaan)? ...

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=173717&oo=0
OT on OK
Freewheeler
18.01.2009 11:45:21
http://www.youtube.com/watch?v=PjmrC9fE0o8

Holy shit!

Tässä kaikille Telefaneille twangin historiaa livenä!
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
BigPapa
18.01.2009 11:48:38 (muokattu 18.01.2009 11:49:50)

No Baja telessä joutuu ainakin kaivertamaan sitä etumikin koloa suuremmaksi. Ainakin mun entisessä Bajassa oli paikka kaulassa vaan singlecoilille. Se minkä takia se on mun entinen johtu siitä, että V-profiilin kaula aiheuttaa kintaiden kipeytymistä pitempään soitettaessa. Tosiaan Highway ykkösistä haluaisin kuulla mielipiteitä?

Hienoja Telejä noissa linkeissä ylempänä.!

Tästä mulla ei ainakaan oo muuta kun hyvää sanottavaa. Ei tarvi modifioida.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0113502303

Kaikki on just niin kohillaan kun voi, ainakin mulle.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Freewheeler
18.01.2009 12:02:20
Tästä mulla ei ainakaan oo muuta kun hyvää sanottavaa. Ei tarvi modifioida.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0113502303

Kaikki on just niin kohillaan kun voi, ainakin mulle.

Niinpä on, jos ei tykkää vintagekaulasta ohuilla nauhoilla. Minä tykkään. Joten 50's Classic Tele on käteen sopivampi. Vaikka onkin MIM.
BigPapa
18.01.2009 12:06:57

Niinpä on, jos ei tykkää vintagekaulasta ohuilla nauhoilla. Minä tykkään. Joten 50's Classic Tele on käteen sopivampi. Vaikka onkin MIM.

Juu ei me kaikki tykätä samoista asioista. Jumbot sopii mulle.
Would you hold my hand If I saw you in heaven, Would you help me stand If I saw you in heaven, I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Freewheeler
18.01.2009 13:46:12
http://www.propellihattu.fi/LiteAshEsquire.jpg

Tässä viimeisin Esquireviritykseni.

Kolmekiloinen suosaarnibodyinen twangi-ihme! Fender Lite Ash body, Hosco kaula, Fender metallit, Fender 50's Classic mikki. Aika vempele.
jomppu
18.01.2009 20:17:59
http://www.propellihattu.fi/LiteAshEsquire.jpg

Tässä viimeisin Esquireviritykseni.

Kolmekiloinen suosaarnibodyinen twangi-ihme! Fender Lite Ash body, Hosco kaula, Fender metallit, Fender 50's Classic mikki. Aika vempele.

Mitä käyttöä yksimikkisessä kitaralla on mikkiswitchillä?
Dunga
18.01.2009 20:20:53
Mitä käyttöä yksimikkisessä kitaralla on mikkiswitchillä?

No esim. Fender 50's esquire:

"Basically, three-way switching on a single-pickup guitar gives you three preset tones. In the bridge position, the pickup is connected only to the volume control (the tone control is disconnected); this minimal circuitry produces more top-end sparkle than is possible with a Telecaster. In the middle position, the standard tone control circuit is activated. In the neck position, the tone control is again disengaged, but a tone-shaping capacitor rolls off much of the top end and some bottom, producing a darker tone and slight volume loss."
"You're entering a world of pain."
Freewheeler
18.01.2009 20:45:01 (muokattu 18.01.2009 20:45:36)
No esim. Fender 50's esquire:

"Basically, three-way switching on a single-pickup guitar gives you three preset tones. In the bridge position, the pickup is connected only to the volume control (the tone control is disconnected); this minimal circuitry produces more top-end sparkle than is possible with a Telecaster. In the middle position, the standard tone control circuit is activated. In the neck position, the tone control is again disengaged, but a tone-shaping capacitor rolls off much of the top end and some bottom, producing a darker tone and slight volume loss."

Just noin ja voin sanoa, että kyllä Esquiresta lähtee soundia joka asteikolla. Toi "etumikkisoundi" toimii runsaasti särötettynä tosi makeesti. Nenäkäs ZZ Top -tyyppinen rouhea meininki. Lisäksi Esquiren sustaini on parempi kuin perustelessä, koska on vain yksi mikki vetämässä kieliä magneeteillaan ja kielet soivat "vapaammin". Nerokkaan yksinkertaista tai yksinkertaisen nerokasta, hyvä Leo.
McNulty
18.01.2009 21:49:34
Just noin ja voin sanoa, että kyllä Esquiresta lähtee soundia joka asteikolla. Toi "etumikkisoundi" toimii runsaasti särötettynä tosi makeesti. Nenäkäs ZZ Top -tyyppinen rouhea meininki. Lisäksi Esquiren sustaini on parempi kuin perustelessä, koska on vain yksi mikki vetämässä kieliä magneeteillaan ja kielet soivat "vapaammin". Nerokkaan yksinkertaista tai yksinkertaisen nerokasta, hyvä Leo.

Totta... Esquire on mainio yksinkertaisuudessaan. Itseä vain tökkii sen ulkonäkö, jotenkin kaipaan sitä kromikuorta kaulamikin paikalle. Siksipä Esquier modattuna Tele-pleksillä ja feikkikuorella kaulamikin kohdalla olisi miun valinta :)
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
antsatsa
19.01.2009 01:16:29
Nyt telecaster tietäjät kertokaas mistä löytyis mahdollisen perinteinen telecasteri soundi rosoiseen/räkäseen blues-rockkiin (fuzzia säästämättä, riehuessa) ja klassisempaan rokkii.. Kaula vaan saisi olla ohuehko. tottunut hivelöimään tollast stankku sg:tä. Fenderin mikit on kanssa täysi arvoitus, ilmeisesti se talla on näissä vermeissä soundille se juttu? (kunhan sitä twangia klangia, miksikä nyt sanooka pystyy kaivelee) Tainoh niin molempien mikkien balanssi, voinhan mä sit mennä hyvän kitaran pilaamaan ja pulttailee siihen kaulaan jotai randomia kiinni :) Lähinnä huolettaa että miten ne perus single-coilit oikeen jyrää ku lähdetään kunnolla hyökkää välillä. Humppareihin kuitenki tottunu gibsoni miehenä. Nii heittäkääs vinkkejä jostai näist tehdasvalmisteisista et tietää vähän mitä kattella. Kiitän
issue
19.01.2009 08:47:26
Mistä muuten ootte hommannu noita Esquire-pleksejä, löytyykö Suomen kaupoista vai pitääkö lähteä merta edemmäs? Haussa viiden ruuvin versio. Näppärämpi kaveri tietty vääntää tuollaisen itsekin jollain vannesahalla...
Lancelot
19.01.2009 09:38:34
Yks hyvä vaihtoehto-"tele" vois olla Framus Renegade. Varsin näyttävä ja varmasti laatupeli. Hinta karvan alle tontun. http://www.framus.de/modules/produk … uID=21340&katID=11047&cl=EN
Freewheeler
19.01.2009 09:38:41
Mistä muuten ootte hommannu noita Esquire-pleksejä, löytyykö Suomen kaupoista vai pitääkö lähteä merta edemmäs? Haussa viiden ruuvin versio. Näppärämpi kaveri tietty vääntää tuollaisen itsekin jollain vannesahalla...

Toi löytyi vuosia sitten Kitarapajalta. Millbrookista voisi löytyä. Ulkomailta mm. www.axesrus.com.
Freewheeler
19.01.2009 09:49:43
Yks hyvä vaihtoehto-"tele" vois olla Framus Renegade. Varsin näyttävä ja varmasti laatupeli. Hinta karvan alle tontun. http://www.framus.de/modules/produk … uID=21340&katID=11047&cl=EN

Ei tuo ole Tele. Se on rungoltaan melkein Telen muotoinen humbuckerkitara.
Lancelot
19.01.2009 10:01:07
Ei tuo ole Tele. Se on rungoltaan melkein Telen muotoinen humbuckerkitara.

No eipä sillä mitään tekemistä ole Telen kanssa mut kunhan heitin.
jomppu
19.01.2009 11:11:51
Ok, kiitos vastauksista. Tulipahan tuokin asia selvitettyä. Mielessä vaan kävi, että on laitettu yksimikkiseen kitaraan control levy mikkiswitcheineen vaikkei sille olekkaan käyttöä, tai niin ainakin itse olisin voinut tehdä=). Mutta niin ei asia ollut.

antsatsalle voisin ehdottaa Custon 72 telecasteria, sehän on Tele Gibson tyylisillä kytkennöillä ja sitä taidetaan tehdä humppareilla ja humppari singlecoil mikityksellä.
jran
19.01.2009 13:41:31
antsatsalle voisin ehdottaa Custon 72 telecasteria, sehän on Tele Gibson tyylisillä kytkennöillä ja sitä taidetaan tehdä humppareilla ja humppari singlecoil mikityksellä.

'72 Customissa on vaan kaulumikki hb. Sekin on "wide-range humbucker", eli hiukka erilainen, kun Gibsonin vastaavat. '72 Deluxessa on molemmat mikit humbuckereita. Ja onhan tuo hieman eri näköinenkin, kun perus Tele. Hieno kyllä. Jos minä olisin tällä hetkellä Teleä modaamassa, niin pistäisin Baja-malliseen laitteeseen (lähinnä kaulan takia...) P90- tai jonkun PAF- mikin eteen. Olis varmaan aika komeaa.

Normi Telen tallan single coil ei ehkä ihan niin jyrää, kuin joku Gibonin hb. Sen voi silti ihan kätevästi päivittää vaikka hotrailssiin, niin jo jurää. Tuohon kun laittaa puolituskytkimen, niin säilyy se single coilin twangikin. Luulis pelaavan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)