Aihe: Settien vähimmäismäärä aloittelevalla tanssibändillä
1 2 3 4 5
Ukko
12.01.2009 09:10:27

Mitä enemmän biisejä on ohjelmistossa niin sitä enemmän motivaatiota ylensä hommassa on.

Jep. Kaikkea mahdollista laidasta laitaan ja tarpeeksi laajalla ohjelmistolla. Se neljä vakiosettiä voipi käydä aika suppeaksi ajan mittaan.
COVS jäsen nro 6
jjussila
12.01.2009 09:23:31
Jep. Kaikkea mahdollista laidasta laitaan ja tarpeeksi laajalla ohjelmistolla. Se neljä vakiosettiä voipi käydä aika suppeaksi ajan mittaan.

Meillä 6 selkeesti ylipitkää settiä mapissa (ei vittuilua mapitshöystä, kiits!)ja mapin lopussa vielä käyttökelposta kamaa yllättäviä tilanteita varten...
..ei helev...olisko noin?.....
jakeni
12.01.2009 11:59:08
Jos 4-settiä jaksaa vetää kunnolla,niin sehän on= 48 biisiä,tai jotain......

Siitähän se lähtee ja joka lajia!
Teimme LM-kiertueen ja se ei tässä tapauksessa tarkoita savuke merkkiä! (Klabbi) Milloin syödään? (Topi)
jjussila
12.01.2009 12:03:44
Jos 4-settiä jaksaa vetää kunnolla,niin sehän on= 48 biisiä,tai jotain......

Siitähän se lähtee ja joka lajia!

Valtaosassa paikkoja vaan se viisi ja puoli settiä on määrä, joka on PAKKO soittaa; aloittelevalla orkalla ei liene vielä sopparissaan soittoaikaa rajoittavia tekijöitä...
..ei helev...olisko noin?.....
walttoni
12.01.2009 12:10:40
Valtaosassa paikkoja vaan se viisi ja puoli settiä on määrä, joka on PAKKO soittaa; aloittelevalla orkalla ei liene vielä sopparissaan soittoaikaa rajoittavia tekijöitä...

Tota noin, tuo 5 ja puoli settiä vaikuttaa kyllä aika paljolta. Missä tuommosia paikkoja on, mä en tunnista ku Monreposin viikonloppuisin?

Samaten keskustelussa vilahtanutta viiden setin bilekattausta en pidä edes todellisena ravintolaolosuhteissa. Toki keikkoja on muuallakin.

5 ja puoli settiä on aika hyvä määrä biisejä, vaikka ihan varalta, jos soittoaika onkin tuon verran.. Meillä mahtanee olla 8 setillistä, joita sitten vaihdellaan tarpeen mukaan.
COVS2.
baron
12.01.2009 12:34:38

Meillä on varmaan parisataa piisiä, joista 100 kulkee mapissa mukana.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
humppahanuristi
12.01.2009 12:47:36 (muokattu 12.01.2009 12:48:40)

Viime vuosina ei ole ravintoloissa tullut soiteltua (paitsi Peurungassa) vaan seurantaloilla sekä yksityistilaisuuksissa.
Noissa häähommissa on jo viime aikoina joutunut ihan täyden 4 tunnin illan soittamaan. Näillä tanssipaikoilla taas 3½-4½.

Joskus on tullut ravintolassa soitettua yhdeksästä puoli kolmeen, aika raakaa. Onneksi ne puoli neljään soittamiset on jäänyt väliin.
Jaa, mutta en kyllä taida ihan aloittelevaan tanssibändiin kuitenkaan kuulua.

Kyllä siinä ohjelmistossa olisi hyvä olla vähän pelivaraa mutta tietysti mahdottomiin on ihan tyhjästä hankala päästä.

Eilen vedettiin toivekappale, jonka kaikki oli kuullut mutta kukaan ei oikein kokonaisuutta muistanut. Mutta solistilla oli sanat, niin hyvin meni. Jopa oikein kehuttiin.

Meillä on varmaan parisataa piisiä, joista 100 kulkee mapissa mukana.
Kappaleita on kyllä mukana pari mapillista vaikka mappia ei tule koskaan otettua edes salkusta ulos.
Ja päässä on varmaan riittävästi, jotka kulkee melkein aina mukana...
Humpasta rautalankaan...
TiVe
12.01.2009 12:51:18
Neuvokaas nyt vasta muutaman kuukauden treenannutta tanssipoppoota. Eli montako settiä kannattaa haalia kasaan ennen keikoille lähtemistä? Pärjääkö missään (esim kuppiloissa) kahdella setillä vai pitäiskö heti treenata se 4-5 settiä?

Lähtisin lähestyyn asiaa siltä suunnalta, että keikat on soittamisen suola -
eli keikoille kannattaa pyrkiä. Pelkkä treenikämpillä veivaaminen ei pitemmän
päälle innosta.
Siis...jos teillä on vaikka kolme settiä musiikkia kasassa niin "tunkekaa" itsenne
keikalle johonokin ja sovitte että soitatte kolme settiä.
En laita tikkuaristiin ku soitan rideen.
JK
12.01.2009 13:33:56
Siis...jos teillä on vaikka kolme settiä musiikkia kasassa niin "tunkekaa" itsenne
keikalle johonokin ja sovitte että soitatte kolme settiä.

Näin juuri...
Yksityisjuhlissa kolme settiä riittää varsin usein, mutta ei niitä biisejä koskaan ole liikaa ja ei niitä aloittelevana poppoona heti kerrykään.

Täällä on noista kapakkakeikoista ollut jo viisaampien jutustelua, sinne kyllä se 5 settiä on oltava (ainakin niissä paikoissa joissa itse olemme käyneet)

Satakunta biisiä alkaa olla aika hyvä määrä, siinä voi jo hiukan vaihdellakin settien kesken. Meillä taitaa olla 14 biisiä/setti ja se kattaa melko tasan 45 minuuttia.

Tämänkin bändin rutiinin kasvamisen myötä ylimääräiset säätelyt on jääneet vähille biisien välissä, ihan tarkoituksellista höpinää jne. aina biisiparin jälkeen on tullut siihen lavarutiiniin..
Saadaanko ruoka??
mack the knife
12.01.2009 17:09:52
Olisin sen verran poikkeava että jos 200 biisiä pystyy soittamaan monipuolista musaa niin siinä voi jo toteuttaa toiveitakin. Jos on aloitteleva bändi niin noiden harjoittelussa yhteissoitto saumaantuu hyvin ja keikoilla voi keskittyä esiintymiseen sen sijaan että liikuttaisiin suorituskyvyn äärirajoilla. Noita 45min settejä emme yleensä millään suostu sopimaan, settien pituudet vaihtelevat tilanteen mukaan ja voivat olla 30-60min. Orkesteri ei ole kone vaan tuottaa elävää musaa.
Yleensä viimeinen veto on pisin. (Kuullostipa kohtalokkaalta)

Tää on hyvä. Muuten, mutta tanssikeikalla viimeinen setti on yleensä lyhin.

Settejä ei tosiaan kannata tehdä valmiiksi. Mieluummin niin, että on lista, missä on lajeittain biisit, joista voi sitten valita yleisön mukaan. Eihän sitä voi etukäteen tietää, toimiiko joku valmiiksi kirjoitettu setti juuri tämän paikan yleisön kanssa.
COVS n:o 1.
isojussi
12.01.2009 17:38:53
Tää on hyvä. Muuten, mutta tanssikeikalla viimeinen setti on yleensä lyhin.

Settejä ei tosiaan kannata tehdä valmiiksi. Mieluummin niin, että on lista, missä on lajeittain biisit, joista voi sitten valita yleisön mukaan. Eihän sitä voi etukäteen tietää, toimiiko joku valmiiksi kirjoitettu setti juuri tämän paikan yleisön kanssa.

Minä olisin kanssa tätä kantaa.
"Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner
baron
12.01.2009 17:41:23

Minä olisin kanssa tätä kantaa.

Eihän se valmiiksi kirjoitettu settilista mikään laki tai raamattu ole, jota pitää pilkulleen noudattaa.
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Ukko
12.01.2009 17:42:55

Eihän se valmiiksi kirjoitettu settilista mikään laki tai raamattu ole, jota pitää pilkulleen noudattaa.

Ei ookkaan.
COVS jäsen nro 6
EP
12.01.2009 17:44:42

Toisille se on sanasta sanaan, toisille niin kuin se luetaan. :)
mack the knife
12.01.2009 17:52:01
Toisille se on sanasta sanaan, toisille niin kuin se luetaan. :)

On se joillekin sanasta sanaan. Mä tuurasin kerran bändissä, jossa oli näin. Joku tuli pyytämään biisiä, mikä oli laulajan vastauksen mukaan vasta kolmannen setin neljäs biisi. Ei sitä voi nyt soittaa.
paice60
12.01.2009 19:01:52
Tota noin, tuo 5 ja puoli settiä vaikuttaa kyllä aika paljolta. Missä tuommosia paikkoja on, mä en tunnista ku Monreposin viikonloppuisin?

Samaten keskustelussa vilahtanutta viiden setin bilekattausta en pidä edes todellisena ravintolaolosuhteissa. Toki keikkoja on muuallakin.

5 ja puoli settiä on aika hyvä määrä biisejä, vaikka ihan varalta, jos soittoaika onkin tuon verran.. Meillä mahtanee olla 8 setillistä, joita sitten vaihdellaan tarpeen mukaan.

Esim. Treen Seurahuone, Jyväshovin viikonloput jne. Onhan noita. Biisejä riittää meilläkin kun vaan muistais välillä vaihtaa.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
mack the knife
12.01.2009 19:06:08
Esim. Treen Seurahuone, Jyväshovin viikonloput jne. Onhan noita. Biisejä riittää meilläkin kun vaan muistais välillä vaihtaa.

Tuonne Treen Sh:hon pitäis mennä torstaina. Jostain syystä mulle ennen kokematon paikka. Juttuja oon kyllä kuullu paljonkin.
Ukko
12.01.2009 19:08:40

Olix toi seurahuone se missä oli sun polttarit ?
COVS jäsen nro 6
paice60
12.01.2009 19:13:43
Tuonne Treen Sh:hon pitäis mennä torstaina. Jostain syystä mulle ennen kokematon paikka. Juttuja oon kyllä kuullu paljonkin.

Ei ole sekään enää kuin ennen, mutta onpahan lähellä kotia. Siis mulla.
Vittu näitä hommia vieläkin. COVS jäsen n:o 7.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)