Aihe: Kosketinsoittimen ostajille!
1 2 3 4 522 23 24 25 2651 52 53 54 55
TuntsaT
27.12.2008 18:29:34
Okei! Hesasta tullut reilut 5h sitten. Aikani oon kulutellu Juno-G:llä soittamiseen. Kaiken kaikkiaan maksoin 800€. Pakettiin kuului:
-Roland Juno-G
-Rolandin 50€kuljetuskassi
-Bossin FS-5U switch pedaali
-Ibanzin 50W vahvistin
-Kaikki piuhat

Aika halvallahan tuon sain. Vielä pitäs ostaa SD-kortti.
Terzi
28.12.2008 19:59:19

Noiden SD-korttien perässä olen itsekin. Mulla ei oo rollea, mut Triton LE kylläkin, joka syö kans noita SD-kortteja. Meinaavat vain olla katoava luonnonvara nykyään... Ei kenelläkään löytyis? Voisin olla halukas ostamaan.
Synastikki
28.12.2008 20:19:49

Noiden SD-korttien perässä olen itsekin. Mulla ei oo rollea, mut Triton LE kylläkin, joka syö kans noita SD-kortteja. Meinaavat vain olla katoava luonnonvara nykyään... Ei kenelläkään löytyis? Voisin olla halukas ostamaan.

eikös LE syö Smartmedia kortteja eikä SD:tä... Muistaakseni se on niin että LE syöpi Smartmediaa ja TR SD-kortteja.
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Terzi
31.12.2008 01:29:41

Ohhoh, oma moka. Ajattelin Smartmediaa ja kirjoitin SD. Vissiin muuttohommat stressannu ku ei oo taas ajatukset pysyny tuon vertaa kasassa. Joo eli siis Smartmedia-korteista olisin kiinnostunut LE:tä ajatellen. :)
TuntsaT
31.12.2008 11:03:32
Mites meneekö muka SD-kortti Juno G:hen, kun takana on vaan PC-card paikka?
Synastikki
01.01.2009 09:52:52

Mites meneekö muka SD-kortti Juno G:hen, kun takana on vaan PC-card paikka?

pitäisi mennä kunhan siihen hommaa semmoisen adapterin.
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Dolly_Keys
12.01.2009 08:17:44
Osaatteko sanoa, onko missään myynnissä alle kahdensadan euron hintaista moduulia, josta löytyisi piano-, sähköpiano- ym. soundit, samantyyppiset kuin useista keikkapianoista? Aion ostaa CME:n UF80:sen, ja sille täytyisi saada kaveriksi hyvät soundit omaava moduli. Läppäri softasynineen olisi tietysti hyvä, mutta läppäriä ei ole itselle mahdollista saada moneen vuoteen. Nord Electro Rackia varten ajattelin paiskia kovasti kesätöitä, mutta vielä tässä vaiheessa pitäisi jonkunlainen halvempi vaihtoehto löytyä.

Vähän latistan tunnelmaa, ei nimittäin tohon luokkaan tapaa löytyä oikeen muutenkaan moduleita(uutena). Koita ettiä käytetty rolandin jv-1010, jv-1080 tai kalliimmalla xv-sarjan moduli, lähinnä 2020 mahtuis tohon haarukkaan. Saundeja on rutosti muitakin, mutta se tuskin haittaa jos muuten tarpeelliset äänet löytyy (ja näistä luulis löytyvän). En oo ite ainakaan törmänny moduleihin joissa olis pelkkiä piano/sähköpianosaundeja, tai ainakaan samantyylistä "arsenaalia" kuin useimmissa keikkapianoissa. Mutta siis käytettyä modulia metsästäisin tolla budjetilla.

Niin ja sen taisit jo tietää ettei electrosta erityisen hienoja pianosaundeja saa :) rhodesit tosin sujuu ja hammondiahan se tutusti mallintaa. Muttei siis niitä flyygeleitä. Samplepianot ko. laitteessa ovat kuulemma vähän vaatimattomampia.
art-turku
12.01.2009 22:18:01
Vähän latistan tunnelmaa, ...

Kiitoksia, nuo Rolandit vaikuttivat todella lupaavilta! Täytyypä ryhtyä metsästämään.
kay_
15.01.2009 16:30:38 (muokattu 15.01.2009 16:32:08)
Tuikkaan tähän väliin tämmöisen kysymyksen:

Olen ostamassa digitaalipianoa, ikinä ei itselläni ole sellaista ollut vaan olen soittanut koko ikäni akustisella. Nyt muutettuani kerrostaloon päätin ostaa digipianon jotta voisin soittaa milloin haluan kellonajasta riippumatta, nauhoittaa helpommin ja liittää pianon tietokoneeseen.

Tässä olisi tämän hetkiset vaihtoehdot joista luulisin ostavani jomman kumman:

YAMAHA CLP-370 tai KAWAI CA-71 (hintaa hitusen yli 2000 € kummassakin)

Niitä kun vertailee niin oikeestaan kummassakin taitaa olla suht koht samat liitännät ja kummassakin on puukoskettimet. Mielestäni ehkä Kawaissa oli parempi piano soundi, vaikka ei Yamahassakaan haukkumista ole, mutta sen muut soundit olivat taas parempia Kawaihin verrattuna. Kosketus oli kummassakin digipianoksi todella hyvä verrattuna niihin halvempiin mitä kokeilin ja missä ei ollut puukoskettimistoa. Tyylinä soitan eniten jazzia ja kaikennäkösiä pop/rock juttuja ja joskus hyvin harvoin myös klassista, joten tyylikään ei oikein nyt rajaa että kumpaan kallistuisin.

Tällä pälätyksellä siis haen sitä että jos jollain sattuisi olemaan kokemuksia tai mielipiteitä jommasta kummasta pianosta niin haluisin mielelläni kuulla niistä, koska kummatkin oli mun mielestä hyviä ja valinta on vaikea. En ole oikein mistään löytänyt kunnon keskustelua kummastakaan mallista...

thanks.
Mitä yhteistä on moottoriveneellä ja Elton Johnilla? - Molemmilla on Mercury perässä.
Thomas Häggblom
17.01.2009 21:23:00

Tää on nyt tällainen kummastakin laitteesta täysin pihalla olevan mielipide, mutta jos hintaluokka ja kosketus on sama, niin osta se Kawai, jossa on parempi pianosoundi. Se soundi tulee kuitenkin olemaan se, jolla soitat 90% ajasta.

Itse valitsin digipianon nimenomaan pianosoundin perusteella, koska ei niillä muilla soundeilla kuitenkaan tule soiteltua uskottavasti. Harva tykkää soittaa urkuja tai vintage-sähköpianoja tuollaisella painavalla pianokoskettimistolla, ja sit ne muut soundit, kuten jouset, kuorot, bassot jne on muutenkin sellaista ekstraa, ettei niihin tarvi erityisemmin huomiota välttämättä kiinnittää. Näin siis itse ajattelen.

Jää toki odottamaan muita mielipiteitä :)
"I'm your best nightmare"
Spetkeee
18.01.2009 03:49:22
Mikä olisi hyvä syna hintaluokasta 300-500€? Itse olen harkinnut Korgin microkorgia tai Yamahan mm6:tta. Aikaisempaa soittokokemusta ei kosketinsoittimista kauheasti ole ja lähinnä ostaisin syntikan ihan vain sen soiton hauskuuden vuoksi...
Jounzuh
18.01.2009 11:00:29
Mikä olisi hyvä syna hintaluokasta 300-500€? Itse olen harkinnut Korgin microkorgia tai Yamahan mm6:tta. Aikaisempaa soittokokemusta ei kosketinsoittimista kauheasti ole ja lähinnä ostaisin syntikan ihan vain sen soiton hauskuuden vuoksi...

Jos mä oikeen ymmärsin ni sulla ei oo siis ennestään synaa? Siis toi mm6 on työasema ja microkorg enemmänki tollanen vocoder syna. Jos toi tulis ainooks synaks ni ottaisin tottakai ton mm6.
Quru
18.01.2009 11:28:43
Riippuu mitä haluaa. Jos haluaa synteettisiä ääniä (eli analogihommaa) niin MicroKorg voisi olla sopiva peli, se kun on analogimallintava. Tai sitten odottelet vähän aikaa että tännekin päin alkaa tulemaan noita MicroKorg XL-syntikoita, tosin hinnasta en tiedä.

Jos taasen hakusessa All-round syntikka josta lähtisi niin pianot kuin paditkin niin Juno-D:tä suosittelen kokeilemaan. Itse olen tuota MM6:tta testannut ja vaikutti jotenkin halvemman oloiselta kuin Juno-D, enkä ainakaan itse tee sekkarilla (=sequencer = moniraitanauhuri) mitään syntikassa koska läppärillä nuo hommat hoituvat paljon näppärämmin.
Muusikko on kaupallistunut kun Em C G D
joska
20.02.2009 00:11:47
Tarvitsisin kosketinsoittimen säestykseen, lähinnä oman/pienen lauluryhmän laulun ja yhteislaulujen säestämiseen. Normaalisti käytössä akustinen piano, mutta se on hieman kankea mukanakuljetettava. Mulla ei ole oikein mitään hajua mitä ominaisuuksia tarvitsen, paitsi että ääntä pitäisi ulos saada :P. Niin, ja hinnan ei tarvitsisi olla päätähuimaava. En tee musiikkia, enkä takuulla ala itse säädellä soundeja :). Plussaa olisi, jos säestykseen saisi kohtuuhelposti jotain muutakin täytettä kuin yksiäänisen melodiapimputuksen ja kolmisoinnut. Lisävarusteeksi pitäisi tulla ainakin vahvistin ja kaikupedaali, tarviiko tällaiseen muuta?
Dolly_Keys
20.02.2009 09:35:59
Tarvitsisin kosketinsoittimen säestykseen, lähinnä oman/pienen lauluryhmän laulun ja yhteislaulujen säestämiseen. Normaalisti käytössä akustinen piano, mutta se on hieman kankea mukanakuljetettava. Mulla ei ole oikein mitään hajua mitä ominaisuuksia tarvitsen, paitsi että ääntä pitäisi ulos saada :P. Niin, ja hinnan ei tarvitsisi olla päätähuimaava. En tee musiikkia, enkä takuulla ala itse säädellä soundeja :). Plussaa olisi, jos säestykseen saisi kohtuuhelposti jotain muutakin täytettä kuin yksiäänisen melodiapimputuksen ja kolmisoinnut. Lisävarusteeksi pitäisi tulla ainakin vahvistin ja kaikupedaali, tarviiko tällaiseen muuta?

Haluatko samanlaiset tai edes samankaltaiset koskettimet kuin pianossa, eli sellaset vähän painavammat? Jos kyllä, niin paras vaihtoehto lienee jonkin sortin stage = keikkapiano.
Tähän hommaan vois sopia esim. Casion priviat (tuolta löytyy ainakin yks helpommin kannettava malli: http://www.casio-europe.com/euro/emi/privia ), ovat ainakin erittäin helppokäyttöisiä ja luulisin että laitteen omat kaiuttimet riittävät säestämiseen. Automaattiset säestysominaisuudet loistavat poissaolollaan, mutta muuten oiva paketti.

Jos koskettimiston "laadulla" ei ole ihan niin suurta väliä, niin jotain Yamahan halvempia parinsadan keyboardeja voi kattoa sillä silmällä.

Kaikupedaalin saa kiinni lähes mihin tahansa keyboardiin/keikkapianoon, Privioissa taitaa tulla mukanakin sellanen. Jos haluat vähän parempilaatuisen pedaalin, niin paikallisista musakaupoista pitäis löytyä, kunhan mainitset että haluat lusikkamallin(=sellanen pianopedaalin näkönen).
Pellet vaihtuu, mutta sirkus jää.
joska
21.02.2009 16:54:04
Priviat näyttää hyvälle, mutta hinta mietityttää... Mahtaisikohan sitä oppia kuinka helposti soittamaan keyboard-koskettimilla? Entäs kun Casio tuntuu olevan täällä melkein jumalanpilkkaa, onko se sitä vain tavoitteellisille, oikeille muusikoille ja kelpaa kuitenkin mainiosti tavalliselle harrastelijapulliaiselle? ;)

Kai pitäisi päästä jonnekin koettamaan erilaisia soittimia. Asutaan vain aika korvessa eikä se ole niin helppoa lähteä kaupunkiin kolmen pienen lapsen kanssa musiikkiliikkeeseen ja vielä pystyä siellä itse keskittymään johonkin koesoittamiseen.

Privioita nopeasti selailtuani voisin sellaisen ostaa tältä istumalta, jos vain olisi rahaa niin paljon. Mitä suosittelisitte, jos budjetti olisi kolmen-neljänsadan väliltä, äärimmäisessä hädässä voisi venyä 500 euroon jos alta sen ei saisi mitään. Jos pianokoskettimien tuntumaa ei siihen rahaan saa, on vain opeteltava soittamaan niillä läpyttimillä.
Terzi
05.03.2009 19:33:47

Olen ajatellut vaihtaa Triton LE:ni uuteen M50:een. Kertokaapa tämän soittimen hyviä ja huonoja puolia mitä ootte itse huomannu. Soveltuuko vehje hyvin bändisoittoon?
Xardan
05.03.2009 19:48:47
Terzi: Olen ajatellut vaihtaa Triton LE:ni uuteen M50:een. Kertokaapa tämän soittimen hyviä ja huonoja puolia mitä ootte itse huomannu. Soveltuuko vehje hyvin bändisoittoon?

Mulla on itellä m50-88 ja tyytyväinen olen. Aivan varmasti soveltuu bändisoittoon! Pelkästään preseteissä on jo mahtavaa kamaa ja muokkausmahdollisuudet todella laajat. Nauhoitimme tossa juuri levyä ja kylläpä tuli komian kuulosta! Ulosanti on hyvä eli soundit tulee kovalla ja raikkaasti.

Täysipitkässä kosketus mainio ja roudattavuuskin suht. kohdallaan. Simppeli sekkari (tietenkin hieman kömpelö), hyvä kosketusnäyttö, toimiva arpeggiaattori ja realtime controllerit (temponappula on kiva=) sekä loistava joystick. Käyttöjärjestelmäkin vaikuttaa suhteellisen helpolta.

Nyt kun kysyit bändisoitosta niin livetilanteessahan tämä on yhtä urpo kuin se tritonikin, ei siis kunnon favourite pankkeja tms. Mutta kuten aikaisemmissakin keskusteluissa todettiin, midicontrollerilla tai footswitchillä saa kätevästi livetilanteessa soundit vaihdettua, joskin niiden tallentamisessa ja asettelussa on varmasti jonkunmoinen homma. SD-korteille on kuitenkin kätevä tallentaa eri soundipankit eri bändeiltä talteen jos on tarvis.
Music is my life, if not, then hell with me!
Dolly_Keys
05.03.2009 21:47:31
Entäs kun Casio tuntuu olevan täällä melkein jumalanpilkkaa, onko se sitä vain tavoitteellisille, oikeille muusikoille ja kelpaa kuitenkin mainiosti tavalliselle harrastelijapulliaiselle? ;)

joo sanon vielä että onhan ne eri asia kun synat muutenkin, ja ne casion halvat keyboardit on sitte oikeestikki paskoja... muuten oivia soittimia varsinkin just nää priviat. Musalukiossa kun olin niin löyty nimenomaan jotain px100:sia tms. viis vai kuus kappaletta luokasta, ja tuskin oli mistään budjettisyistä..
Pellet vaihtuu, mutta sirkus jää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)