marko123 10.01.2009 02:21:22 (muokattu 10.01.2009 02:31:35) | |
---|
Tunnustan etten edes ole käyttänyt hakua ja häpeän samalla. Vaivannäkevä iskee linkkiä ja pistää lukkoon jos tarpeen... Jos aihe on uusi, hyvä niin, sillä nyt puhutaan teknisesti vaikeista biiseistä. Miten arvioisitte vaikeusasteeltaan vaikkapa Rushin Tom Sawyerin? Ollaan bändin kanssa soiteltu nightwishia, yksikseni olen paukutellut bodomia ja ties mitä metallia, rockia ja poppia, mutta kun alettiin soittaa Tommia, niin meni kädet ja jalat solmuun, eikä biisin tahdissa meinannut pysyä mitenkään. Minun on vaikea arvioida kuinka kauan olen soittanut rumpuja sillä soittelu on ollut aina satunnaista ja nyt on ollut välivuosia viitisen kappaletta. Jos olisin harjoitellut kerran pari viikossa lähes päivittäin, sanoisin että olen soittanut pari- kolme vuotta, mutta arviointi on vaikeaa sillä harjoittelu on ollut niin satunnaista ja harvaa. Pitäisikö suoraan luovuttaa ja yrittää kunhan taidot karttuu vai alkaa vaan hiomaan askel askeleelta? Muita teknisesti vaativia biisejä, missä on "epämääräisiä" taukoja, korostuksia ja haitsun aukasuja? Yksi jotenkin omaan korvaan tekninen ja "häiritsevä" on pink floydin money vaikka ei olekaan mikään erityisen vaikea biisi:) Nim.merk rushit ja dream theaterit tähtitieteellistä rumpalointia. (Neil ja Mike maailman parhaat rumpalit kategorioissaan:) |
Rumpukapulat 10.01.2009 04:38:19 | |
---|
Mikä tahansa Meshuggahin biisi on teknisesti vaikea. |
Anonymous-jazz 10.01.2009 12:48:15 (muokattu 10.01.2009 12:48:47) | |
---|
Ihan mikä tahansa Dave Wecklin soololevyt ja varsinkin ne 90-luvun alun albumit niin siellä kyllä rima on jo suhteellisen korkealla. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Ruutikallo 10.01.2009 15:36:41 (muokattu 10.01.2009 15:49:52) | |
---|
"Bilemetallijeejeemättö!!!" -IJarro- |
Strumbali 10.01.2009 15:42:03 | |
---|
Toisaalta AC/DC, mutta toisaalta kaikki, mitä Dennis Chambers on soittanut. Ja taas tahdissa. |
Linnunlaulupuu 10.01.2009 16:28:05 | |
---|
En mä kylmiltäni lähtisi Zappaa soittelemaan, muutamaa pientä poikkeusta lukuunottamatta. Ilkeitä biisejä teki ukko. Joo ja sit phil rudd ja john bonham. "Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen" |
marko123 11.01.2009 05:13:36 | |
---|
No mutta mitä mieltä jengi on ihan itse tom sawyerista teknisesti?:P |
Progressor 11.01.2009 10:19:09 | |
---|
No mutta mitä mieltä jengi on ihan itse tom sawyerista teknisesti?:P Ei se minusta ole loppujen lopuksi kovin monimutkainen, mutta hyvää perustekniikkaa se vaatii. Aloittelijan on vaikea saada sitä menemään tarkasti. Komppikädessä pitää olla jonkin verran potkua, että jaksaa kompata 1/16-osia läpi koko biisin. Tahtilajeissa on joitakin pieniä juttuja, jotka eivät välttämättä aukea ihan ensikuulemalla. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
dumbass 11.01.2009 19:41:54 | |
---|
Haikkakäsi pitää tosiaan olla kunnossa. Vaikkei tossa isoimpia tempoja olekaan. Onhan se haastavaa, varsinkin jos olet bodomia pelkästään jyystänyt. Ei se groove taitu sellaisella treenillä. |
Strumbali 11.01.2009 20:28:05 (muokattu 11.01.2009 20:31:37) | |
---|
No mutta mitä mieltä jengi on ihan itse tom sawyerista teknisesti?:P Aika suoraa paahtoahan tuo on. Ei vasemman käden haamunuotteja tai mitään semmoista, pelehtimistä. Jos sen samalla intensiteetillä meinaa soittaa kohilleen, kuin Peart esimerkiksi tässä pätkässä, joka taitaa olla oikeista nauhoitussessioista, http://www.youtube.com/watch?v=U7DFsBcVMDA , niin ei ole helppo. Kohilleen soittamisella tarkoitan klikin käyttämistä vertailussa. Mulla ei riitä tomit kohdan 2:36 filliin. En voi soittaa. ;) Hyvä biisi, hyvä levy. Edit. vaihdoin linkin. Ja taas tahdissa. |
moderndrummer88 11.01.2009 21:16:11 | |
---|
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
http://www.youtube.com/watch?v=DLQcknhApjM Hoho! Siinä jää wecklit ja portnoyt jo alkumetreillä pois kyydistä. Paitsi rumpalina näyttää olevan joku Wecklin itä-eurooppalainen kadonnut veli. Luulin, että Juutuubi tökkii ja pykii, mutta se olikin vaan se bändi. meiän bändin paras rumpali |
hollmi-5 11.01.2009 22:19:47 | |
---|
No mutta mitä mieltä jengi on ihan itse tom sawyerista teknisesti?:P On se hienosti soitettu. Neil on ässäkondiksessa. Paha biisi vetää yks-yhteen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 11.01.2009 22:26:37 (muokattu 12.01.2009 00:00:11) | |
---|
http://www.youtube.com/watch?v=DLQcknhApjM Hoho! Siinä jää wecklit ja portnoyt jo alkumetreillä pois kyydistä. Paitsi rumpalina näyttää olevan joku Wecklin itä-eurooppalainen kadonnut veli. Tuo Balkanin alueen kansanmusa-paahto on todella pahaa kamaa. Kääk! Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
hollmi-5 11.01.2009 22:31:15 | |
---|
Tuo Balkanin alueen kansan musa-paahto on todella pahaa kamaa. Kääk! Ihan totta. Olin kesällä Bulgariassa ja sielä oli paikallisia bändejä paahtamassa kansamusaa. Toisilla bändeillä oli perinteiset instrumentit. Joillakin länsimaiset soittimet ja PA-voimistamassa ääntä. Vaikutteet samat. Soppa eri mausteilla. Aika tiuhaa kiljua tuli. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 12.01.2009 00:36:50 | |
---|
Ivo Papasov FTW! Tuosta pätkästä ei kyllä meno parane. Muutakin hyvää matskua tubessa mieheltä. Joiltain isoilta festareilta. Tiukka ryhmä, vissiin ollut aika kauan miehen taustalla. Vrt. Hermeto Pascoalilla sama basisti viimeiset ever. R.I.P Oksanen |
marko123 12.01.2009 01:29:09 (muokattu 12.01.2009 01:29:36) | |
---|
Ei se minusta ole loppujen lopuksi kovin monimutkainen, mutta hyvää perustekniikkaa se vaatii. Aloittelijan on vaikea saada sitä menemään tarkasti. Komppikädessä pitää olla jonkin verran potkua, että jaksaa kompata 1/16-osia läpi koko biisin. Tahtilajeissa on joitakin pieniä juttuja, jotka eivät välttämättä aukea ihan ensikuulemalla. Mulla just tohon tahtiin tuon 1/16 komppaaminen koko biisin ajan tuottaa hieman ongelmia ja musta tuntuu etten pystys yhtään nopeemmin soittamaan, ainakaan ilman toista kättä.. Itse komppihan ei ole kovin monimutkainen, mutta juuri nuo pienet jutut ovat sellaisia mitkä pitäisi opetella ajan kanssa. Olisi kiva tietää rumpaleiden tasoa täällä, joten kertokaa omasta mielestänne haastavia biisejä tai teknisesti mukavia biisejä harjotella ja jos jaksaa ni linkkii youtubeen. Jos sitä vaikka innostus jostain biisistä ja alkais itsekin treenaa.. |
Olly 12.01.2009 02:27:01 | |
---|
Mulla just tohon tahtiin tuon 1/16 komppaaminen koko biisin ajan tuottaa hieman ongelmia ja musta tuntuu etten pystys yhtään nopeemmin soittamaan, ainakaan ilman toista kättä.. Itse komppihan ei ole kovin monimutkainen, mutta juuri nuo pienet jutut ovat sellaisia mitkä pitäisi opetella ajan kanssa. Olisi kiva tietää rumpaleiden tasoa täällä, joten kertokaa omasta mielestänne haastavia biisejä tai teknisesti mukavia biisejä harjotella ja jos jaksaa ni linkkii youtubeen. Jos sitä vaikka innostus jostain biisistä ja alkais itsekin treenaa.. En nyt linkkiä löytänyt (jaksanut etsiä?), mutta Rushilta ollaan hupimielessä kokeiltu La Villa Strangiatoa, ja se on kyllä pahempi kuin Tomppa. Munsta. Due to lack of interest, tomorrow has been cancelled. |
marko123 12.01.2009 20:14:21 | |
---|
On kyllä kova biisi ja takuulla tekninen. On se Neil kone:) |
markkuliini 12.01.2009 21:23:30 | |
---|
Minusta teknisesti paha, mutta just kivasti mahdollisuuksien rajoilla on Steely Danin Babylon Sisters. Purdien myrkkykäden tappavuutta on paha valkoisen duplikoida. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |