Aihe: No more OLP
1 2 3 4
Seba
11.01.2009 19:58:49

Sano nyt vielä kerta että olen ihan hermona ja olen ottanut nokkiini, mitä sanoinkaan siitä hedelmättömästä väittelystä :) kuka alkoi heittelemään tunkkeja.

Ai se oli sitä väittelyä. Suomeksi se tarkoittaa sitä että annetaan olla kun ei tunnu löytyvän yhteistä linjaa..
Eli en halua näytteittä väkipakolla jos se on niin vaikeaa. Kiinnosti ihan aidosti, mutta alkanut epäilyttää koko laitos. Ja jos sun mielestä kaikki passiivit kuulostaa suurinpiirtein samalta vahvistimesta riippuen niin ei kai siinä sitten mitään.
jperala
11.01.2009 20:03:09
Ai se oli sitä väittelyä. Suomeksi se tarkoittaa sitä että annetaan olla kun ei tunnu löytyvän yhteistä linjaa..
Eli en halua näytteittä väkipakolla jos se on niin vaikeaa. Kiinnosti ihan aidosti, mutta alkanut epäilyttää koko laitos. Ja jos sun mielestä kaikki passiivit kuulostaa suurinpiirtein samalta vahvistimesta riippuen niin ei kai siinä sitten mitään.

Ihan kun olisit ottanut herneen nenään ? olen ihan hyvässä tässä rupatellu, ei saa olla vihainen.
OLP MM2
Seba
11.01.2009 20:13:34 (muokattu 11.01.2009 20:15:27)

:)

Ei mun sieraimiin palkoja mahdu, enkä koskaan vielä ole nokkiin ottanut keskustelussa, enkä ole aloitamassa nytkään.

Ihan sama jos et halua näytteitä antaa. Olisi vaan kiinnostanut kuulostaako se yhtään musarilta jos vaikka olisi hankkinut moisen olpin jos hyvä eteen tulee kun ei tuo musari niin paljoa miellytä että aitoon satsaisin.
Se on kuitenkin aika persoonallisen soundinen laite, ja ei todellakaan soundaa niinkuin passiivit yleensä. Jos nyt niin voidaan sanoa. Tai sanoithan sä jo :)

Ei mulla ole mitän halpiksia vastaan, päinvastoin pari omistan ja lisääkin on tulossa muutama. Ne on kaikki yksilöitä ja tykkään kaikista mun soittimista.
Onhan tuo giba tietenkin kallein ja paras noista, mutta kyllä treeneihin lähtee aina välillä mukaan tuo iban halpis tai wolffikin ja tb jää hyllyyn vaikka alkuperäinen hankintahinta on ollut perään lisättävän nollan verran enemmän.

Jos siitä jäi jotenkin kuva että ylenkatson halpiksia ja kaikki halpa on oltava kuraa-fiilis kuten sanoit, niin olet aika väärässä. Halpikset on hauskoja kun niitä ei tarvitse sääliä. Tosin en kyllä sääli kalliimpiakaan.
jperala
11.01.2009 20:18:00
Myös haluaisin verrata aitoon, oikeasti.. ei nyt vain satu olemaan aitoa tässä käsillä jotta voisi tehdä syvällisiä tutkimuksia jonka jälkeen voidaan todeta että OLP on ihan oikeasti paska ja olen vain provonnut palstalla :)

Mielestän tuollaiset ääninäytteiden ottaminen on vähän turhaa. samoin kuin huumetestit tai spermanäytteen antaminen.
OLP MM2
J.Nikkanen
11.01.2009 20:24:04
Mutta kerrotko ne speksit/lisäinfoa joita kysyin aikaisemmin ja onko sulla kuvia siitä nettiin laittaa? Ihan näin varovaisesti ja ystävällisesti kyselen koska kiinnostaa.
-Emmä tiedä, mää soitan vaan bassoa.
Seba
11.01.2009 20:33:03

Myös haluaisin verrata aitoon, oikeasti.. ei nyt vain satu olemaan aitoa tässä käsillä jotta voisi tehdä syvällisiä tutkimuksia jonka jälkeen voidaan todeta että OLP on ihan oikeasti paska ja olen vain provonnut palstalla :)

Mielestän tuollaiset ääninäytteiden ottaminen on vähän turhaa. samoin kuin huumetestit tai spermanäytteen antaminen.

Tuskin se ihampaskax muuttuu aitoon verratessa :)

Itsellä kylläkin kävi niin että oli epin TB ja kun gibaa kokeili niin se oli siinä ja ostettava, se oli niin järkyttävän paljon parempi :)

Silti mun mielestä se epin versio on kaikkea muuta kuin paska vaikka aito paljon parempi onkin.

Mun mielestä ääninäytteet on mielenkiintoisia nimenomaan verrata niin oikeasti huomaa että ne kaikki ei todellakaan kuulosta samalta.
jperala
11.01.2009 20:34:56 (muokattu 11.01.2009 20:48:35)
Mutta kerrotko ne speksit/lisäinfoa joita kysyin aikaisemmin ja onko sulla kuvia siitä nettiin laittaa? Ihan näin varovaisesti ja ystävällisesti kyselen koska kiinnostaa.

Runko taisi olla jalavaa (edit), kaula vaahteraa ja talla aika suora kopsu musarin tallasta made by OLP. Schaller tyyppinen viritinkoneisto. Humbukkeri mikkinä ja 3 potikalla säädellä sävyjä. Runko (natural) on tosiaan eri puuta kuin maalatut rungot

Tämä näin varovasti vastattuna, tuo kaulan puulaji ei välttämättä mennyt oikein, revin nämä siitä riffin jutusta.

Tuolta jonkinmoinen kuvaa

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1337
OLP MM2
J.Hollström
11.01.2009 20:36:55 (muokattu 11.01.2009 20:37:47)
Mielestän tuollaiset ääninäytteiden ottaminen on vähän turhaa.

Tossa kuitenkin kahden eri ihmisen soittamat ääninäytteet OLP:stä ja musarista:
http://www.pispala.net/geezer/kvaak/bass/olp_sb5.mp3
http://juki.1g.fi/mp3/Musari/Musari3.mp3

Kaivettu tältä foorumilta. Molemmat soitettu suoraan linjaan.
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
Seba
11.01.2009 20:45:50 (muokattu 11.01.2009 20:47:20)

Runko taisi olla pyökki, kaula vaahteraa ja talla aika suora kopsu musarin tallasta made by OLP. Schaller tyyppinen viritinkoneisto. Humbukkeri mikkinä ja 3 potikalla säädellä sävyjä. Runko (natural) on tosiaan eri puuta kuin maalatut rungot

Tämä näin varovasti vastattuna, tuo kaulan puulaji ei välttämättä mennyt oikein, revin nämä siitä riffin jutusta.

Joo bodyt noissa maalatuissa on muistaakseni lehmusta ja naturaleissa niinkin eksoottista kuin jalavaa. Eksoottista siksi että harvemmin käytetty puu soittimissa. Miksi, sitä en tiedä.

Kaula on kyllä vaahteraa, ja samoin otelautakin sulla näyttäisi olevan.

Eikös tuossa ollut vielä niin että siinä on 2 volumea, eli molemmille coileille omansa ja yksi tone?
Ja erona stinkkuun ainakin että eikös stingray ole aktiivi?
Seba
11.01.2009 20:51:23

Tossa kuitenkin kahden eri ihmisen soittamat ääninäytteet OLP:stä ja musarista:
http://www.pispala.net/geezer/kvaak/bass/olp_sb5.mp3
http://juki.1g.fi/mp3/Musari/Musari3.mp3

Kaivettu tältä foorumilta. Molemmat soitettu suoraan linjaan.

Vaikkei nyt varmaan ihan mm2 vs stingray ollut, mutta aika yllättävän samanluontoiset oli kyllä. Musarissa aika paljon kirkkaampi tosin.
jperala
11.01.2009 20:56:34 (muokattu 11.01.2009 20:57:25)
Joo bodyt noissa maalatuissa on muistaakseni lehmusta ja naturaleissa niinkin eksoottista kuin jalavaa. Eksoottista siksi että harvemmin käytetty puu soittimissa. Miksi, sitä en tiedä.

Kaula on kyllä vaahteraa, ja samoin otelautakin sulla näyttäisi olevan.

Eikös tuossa ollut vielä niin että siinä on 2 volumea, eli molemmille coileille omansa ja yksi tone?
Ja erona stinkkuun ainakin että eikös stingray ole aktiivi?

Lainataan jälleen riffi lehteä, 1 volume, treble cut ja presence cut.
OLP MM2
Seba
11.01.2009 21:04:52 (muokattu 11.01.2009 21:05:44)

Jaa sitten niitä on vähän erilaisia.

E:
Pakko oli kaivaa esiin tekniset tiedot kun aloin epäilemaan muistia..

Technical Info
Body Material: Basswood (Solid Colors,) Elm (Natural)

Neck/Fingerboard: Maple/Rosewood (Solid Colors,) Maple/Maple (Natural)

Frets: 21 Jumbo

Scale: 34 in.

Inlay Design: Black dots

Hardware: Chrome (Black on Black Finish models only)

Machine Heads: Open Gear

Pickups: 1 Music Man Style - 4 String

Electronics: 2 volume, 1 Tone

Bridge: Heavy Duty 4 String
Antti K.
11.01.2009 21:04:56 (muokattu 11.01.2009 21:08:49)

Ahah, mulla oli tässä 07:ssa vol-vol-tone.

E: Muistaakseni myös kaikissa muissa MM-2:ssa, mitä olen rassannut / kokeillut oli vol-vol-tone.
Muusikon "paras" ystävä...
Seba
11.01.2009 21:07:56

Ja kai sen testatessa huomaa onko keskimmäinen treblecut vai toisen kelan volume?
Nyt on mahdollisuus todistaa joko riffi tai tekninen sheetti vääräksi :)

Musarissakin on 2 vol 1 tone niin luulisi noissakin kaikissa olevan.
Antti K.
11.01.2009 21:09:36 (muokattu 11.01.2009 21:13:51)
Ja kai sen testatessa huomaa onko keskimmäinen treblecut vai toisen kelan volume?
Nyt on mahdollisuus todistaa joko riffi tai tekninen sheetti vääräksi :)

Musarissakin on 2 vol 1 tone niin luulisi noissakin kaikissa olevan.

Musarissa on vol-tre-bas 2eq malleissa (se originaali) ja uudemmissa 3eq-malleissa on vol-tre-mid-bas

E: http://muusikoiden.net/dyn/users/52754.jpg
Muusikon "paras" ystävä...
Seba
11.01.2009 21:11:14

Ok, musareiden tieto mulla vähän hakusessa, mutta olpeista näköjään sitä faktaa mielessä enemmänkin kun alkoi ajattelemaan :)
Teijo K.
11.01.2009 21:12:04

Musarissa on vol-tre-bas 2eq malleissa (se originaali) ja uudemmissa 3eq-malleissa on vol-tre-mid-bas

Mulla oli tommonen uudempi 3-eq malli ja ainoa mitä tuli käytettyä oli se mid-säätö. Sitä vaan lisää oikein rutkasti niin alko toimiin.
jperala
11.01.2009 21:17:00
Ei ole kuin yksi volume tai sitten olen ihan käsi :) kaksi vaikuttaa sävyihin ja yhdestä vaimenee ääni, niin kuin riffi lehti sanoo.
OLP MM2
J.Hollström
11.01.2009 21:17:33
Ei ole kuin yksi volume tai sitten olen ihan käsi :) kaksi vaikuttaa sävyihin ja yhdestä vaimenee ääni, niin kuin riffi lehti sanoo.

Niin, miksipä 1 mikkisessä olis 2 volumea?
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)