Jäärä 19.02.2004 10:02:22 | |
---|
Viime keikasta (yrityskeikka 2x45) 187€ käteen, yleensä tavallinen käteen jäävä summa n. 115€. Jos keikka ohjelmatoimiston kautta, niin sitten hieman vähemmän. "Koneella on koneen tahti" |
Sertzo S 19.02.2004 10:09:30 | |
---|
Näinhän se on! Ainakin ns.solistien pintapändeissä solistin palkka on suurempi kuin koko orkesterin yhteensä. Savonlinnan alueella keikkapalkkiot ovat olleet alihinnoittelusta johtuen ja "kunhan pääsis soittamaan" jo aiankin kymmenen, ellei useampikin vuosi, noin 85 euroa käteen ja usein pimeänä. Homma ei kannata, ellei näin toimi, One man-" pandit", eli mies ja kunnon kosketinsoitin sekvensseri- ohjelmineen sensijaan pääsee/pääsisi jo kunnon palkoille jos homma toimii ja osaa myydä itsensä. |
Sandy 19.02.2004 13:42:05 | |
---|
Mä tein just yhen tuurauskeikan,arkikeikka kapakassa,minimiliksalla,eli sain sen liksan minkä tuurattava kaveri olis virallisesti käteensä saanut;..................suunnattomat80 €!!!!!! No ei ollut vissiin mitään vähennyksiä juurikaan(päivärähat) käytetty,mutta silti,huh,huh...ja oli sentään kyse bändin liideristä,jolla pitäs olla parempi liksa muutenkin!Kyllä mä vähän hämmästelin,näillä liksoilla sitten pitäs elää,10 keikkaa =800 €???????? Niin, tuli vähän ihmeteltyä kanssa, kun oli City-lehdessä juttua Ikaalisten artistikoulutuksesta ja samalla jotain yleistietoa laulajan ammatista Suomessa. Siinä oli määritelty aloittelevan laulajan keikkaliksaksi 200-300 euroa! Mistäköhän toi summa oli vetästy?! Vai olikohan siinä tarkoitettu koko bändin keikkaliksaa... Olis nimittäin lähempänä totuutta! Siellä Ikaalisissa kuulemma opetetaan, että laulajan kuuluu saada enemmän rahaa kuin soittajien.. Mä olen sitä mieltä, että keikkaliksa jaetaan koko bändin kesken tasan, ja näin se on aina toteutettu meitillä. Kyllähän soittajat tekee enemmän hommia yhden keikan eteen kuin laulaja, ainakin noin yleisesti! Vaan toisaalta ilman laulajaa ei olis keikkaa soittajalla.. Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto) |
Meillä n. 90- 140€. Trio Viimeksi lavakeikasta 50 ecu/korvanlehtipari. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
baron 19.02.2004 14:47:19 | |
---|
Siellä Ikaalisissa kuulemma opetetaan, että laulajan kuuluu saada enemmän rahaa kuin soittajien.. Mä olen sitä mieltä, että keikkaliksa jaetaan koko bändin kesken tasan, ja näin se on aina toteutettu meitillä. Kyllähän soittajat tekee enemmän hommia yhden keikan eteen kuin laulaja, ainakin noin yleisesti! Vaan toisaalta ilman laulajaa ei olis keikkaa soittajalla.. Meillä täys tasajako, paitsi joskus mun tuuraajalle on jouduttu maksamaan enemmän. Kiipparistit on kalliita, joka muulle jätkälle, laulaja mukaanluettuna, on kyllä saatu tuuraaja tasajaolla. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group |
c64 19.02.2004 15:32:49 | |
---|
Niin, tuli vähän ihmeteltyä kanssa, kun oli City-lehdessä juttua Ikaalisten artistikoulutuksesta ja samalla jotain yleistietoa laulajan ammatista Suomessa. Siinä oli määritelty aloittelevan laulajan keikkaliksaksi 200-300 euroa! Mistäköhän toi summa oli vetästy?! Vai olikohan siinä tarkoitettu koko bändin keikkaliksaa... Olis nimittäin lähempänä totuutta! Siellä Ikaalisissa kuulemma opetetaan, että laulajan kuuluu saada enemmän rahaa kuin soittajien.. Mä olen sitä mieltä, että keikkaliksa jaetaan koko bändin kesken tasan, ja näin se on aina toteutettu meitillä. Kyllähän soittajat tekee enemmän hommia yhden keikan eteen kuin laulaja, ainakin noin yleisesti! Vaan toisaalta ilman laulajaa ei olis keikkaa soittajalla.. On kyllä muutenkin aika hyvä pisnes sille, joka ton artistikurssin on keksinyt. Kaikenmaailman suihkulaulajat siellä sitten itteensä kouluttavat. Sitten nämä artistikoululaiset käyvät kuulemma puvut päällä "harjoittelemassa" kylpylän karaokessa. Spiikkaavat biisinsä ja keikuroivat tähden elkein. Ihme hommaa.. |
KoskPaavo 19.02.2004 18:45:56 | |
---|
Ihme hommaa Ikaalisissa tosiaan...Siis nuorille ihmisille annetaan tollasessa ihan turhia toiveita, onko tää jokin valtiollinen ammattikurssi veronmaksajien rahoilla, kusetusta. Soittaja selviää aina. |