Aihe: No more OLP
1 2 3 4
jperala
11.01.2009 15:27:11
Ettei se hermo nyt menis ihan ittelläs jos joku epäilee sun soittimes hyvyyttä? OLPpi tuskin on vertailukelpoinen kalliimpiin jos siinä on nipistetty niin raaka-aineissa kuin myös valmistusmaassa/valmistajissa/laaduntarkkailussa. Siis kaikessa. (Eikös siinä sunkin pelissä ollut jotain sanomista?) Jos vaikka vertailisit ihan vaikka saman hintaluokan peleihin?

En mä eikä moni muukaan jaksa jakaa superlatiiveja omista soittimistaan, jos ja kun soitin toimii itsellään, niin se on pääasia, eikö? OLP on OLP ja sillä hyvä. Siitä ei tuu Fenderiä tai Musaria vaikka miten vertais. Vai millä tavalla se nyt kestää sen vertailun niihin kalliimpiin? Ja mihin kalliimpiin? Miksi pitäsi verrata? Ja siis miten? Saako halvat soittimet tasoitusta kun verrataan kalliimpiin? Mä en ymmärrä.

Ei mennyt hermo, mihin pitäisi mennä hermo...siihenkö kun joku ei ymmärrä ?
Sitähän olen toitottanut että soitin toimii minulla, mutta kuten aina välineurheilussa toisille tulee paha mieli kun joku kehuu omia välineitä, yhtä lailla täällä on epäilty välineeni kelpoisuutta kun minä olen sitä kehuskellut ja kehun edelleen jos kommentit ovat "sen täytyy olla kuraa" tasoisia ilman että on laitetta edes käpistellyt. En ole täällä kenenkään toisen välinettä mollanut tai sanonut oleva "kuraa"
OLP MM2
J.Nikkanen
11.01.2009 15:36:36
Ei mennyt hermo, mihin pitäisi mennä hermo...siihenkö kun joku ei ymmärrä ?
Sitähän olen toitottanut että soitin toimii minulla, mutta kuten aina välineurheilussa toisille tulee paha mieli kun joku kehuu omia välineitä, yhtä lailla täällä on epäilty välineeni kelpoisuutta kun minä olen sitä kehuskellut ja kehun edelleen jos kommentit ovat "sen täytyy olla kuraa" tasoisia ilman että on laitetta edes käpistellyt. En ole täällä kenenkään toisen välinettä mollanut tai sanonut oleva "kuraa"

Joopa joo. Kylläpä kai siinä nyt osalla nousee karvat pystyyn ja lopuilla menee suu virneeseen kun toitotetaan että tää mun kokonaisedullinen ratkaisu kestää vertailun kalliimpiin. Tää vertailujuttu mua tässä hämmentää. Mun mielestä sitä ei voi verrata kalliimpiin. Eikä pitäis olla tarve edes verrata. Eikä silloin tarvis mainostaa että kestää vertailun kalliimpiin jos ei pysty selittämään että mihin kalliimpiin ja miten verrataan. Hintasekseen varmaan ihan OK, tosin en sen hintaa tiedä. 300 eukkoo laukun kanssa?
-Emmä tiedä, mää soitan vaan bassoa.
ossip
11.01.2009 15:40:55 (muokattu 11.01.2009 15:42:43)
Itse omistan myös MM2-basson ja on se hintaisekseen todella hyvä soitin. Kaikin puolin mielestäni vähintään kohtuullista laatua; soi hyvin, pitää vireen todella pitkään ja viimeistelyssä en ole huomannut mitään vikaa. Ehkä sattunut hyvä yksilö kohdalle, en osaa sanoa kun ei ole muista samanmerkkisistä instrumenteista kokemusta. Mutta jos pitäisi veikata, laatu heittelee runsaasti yksilöstä riippuen. Se tuntuukin olevan halpojen soittimien suuri ongelma.

Se tekeekin aidosta Musarista aidon Musarin, saa täydellisellä varmuudella priimaluokan soittimen. Saundi on tietenkin myös ihan toista luokkaa OLPiin verrattuna, laadukas aktiivielektroniikka toki yhtenä tekijänä.

Itse olen ollut kyllä hyvinkin tyytyväinen OLPiini, ei mitään valittamista ole ollut. Varmasti parhaimpia näistä budjettiluokan soittimista.

E: pointtini siis oli, että vaikka OLP on hintaisekseen pätevä, on sitä turha lähteä vertailemaan aitoon Stingrayhin, ihan eri tason soittimista kuitenkin puhutaan.
jperala
11.01.2009 15:42:37 (muokattu 11.01.2009 15:45:32)
Joopa joo. Kylläpä kai siinä nyt osalla nousee karvat pystyyn ja lopuilla menee suu virneeseen kun toitotetaan että tää mun kokonaisedullinen ratkaisu kestää vertailun kalliimpiin. Tää vertailujuttu mua tässä hämmentää. Mun mielestä sitä ei voi verrata kalliimpiin. Eikä pitäis olla tarve edes verrata. Eikä silloin tarvis mainostaa että kestää vertailun kalliimpiin jos ei pysty selittämään että mihin kalliimpiin ja miten verrataan. Hintasekseen varmaan ihan OK, tosin en sen hintaa tiedä. 300 eukkoo laukun kanssa?

Saa nousta, ei näitä tarvi niin tosissaan ottaa, kun poistaa sen paatoksen ja pienen piruilun niin tulos on se mihin itsekkin päädyit , ihan OK hintaisekseen jollei jopa hyvä :) hintaisekseen.

Vertailulla tarkoitin sitä että halvempi ei tarkoita sitä että se olisi huonosti rakennettu. Olen oikeasti nähnyt kalliimpia bassoja joiden viimeisely on huonompi kun omassa. Omia kokemuksia parista washburn bassosta 9-10 vuoden takaa, näihin uskallan vertailla milloin tahansa (omia tarkoitan että olen omistanut ne)
OLP MM2
ossip
11.01.2009 15:45:03
Olen nyt muutamia OLP MM-2:sia modannut StingRay-elektroniikalle, ja täytyy sanoa, että kohtuuhinnalla on tullut niistä mainiosoundisia pelejä. Ensimmäiseen laitoin StingRayn nauhattoman kaulan, mutta se kaula oli edellisen omistajan puolesta pilattu (kaularauta poikki, ja Nevalaisen tekemä korjaus ei paljoa auttanut) jo aiemmin, joten se ei toiminut lähinnä siitä syystä. Toisen tein jäsen Fender72:lle. Siitä tuli kaikinpuolin mainio peli. Ja nyt on kolmas vaiheessa. Sen olen ajatellut jättää itselle. Kustannuksia tulee, eli ihan halpaa ei ole (mikki, etuaste ja potikat), mutta hauskaa puuhastelua. Ensimmäisessä oli Nordstrandin mikki, toisessa aito MusicMan mikki 80-luvulta ja tähän kolmanteen tulee kolmikelainen Duncan SMB-4A.

Mielenkiinto heräsi. Miten suurista kustannuksista puhutaan jos haluaisi tuon modauksen toteuttaa?
Teijo K.
11.01.2009 15:45:42

Muistaakseni kolme OLPpia taannoin tutkin musakaupassa ja kahdesta oli kaula ropelina. Ei ihan viimevuonna ollut kyl.

Toisaalta minulla oli ysärin alun StingRay ja vaikka siinä ei työnlaadun tai minkään muun kanssa ollut mitään sanomista, niin joku juttu siinä kuitenkin hämäsi ja möin pois. En tiedä miksi mutta ei vaan ollut mun juttu. Että voi olla että tuo malli ei vain vetoa tai mitä tahansa.
Antti K.
11.01.2009 17:18:27
Mielenkiinto heräsi. Miten suurista kustannuksista puhutaan jos haluaisi tuon modauksen toteuttaa?

Arviolta: mikki 80e, etuvahvistin klooni about 70-90e, potikat 20e, työt päälle.

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_smb4a_ebasspickup.htm

http://cgi.ebay.com/Stingray-Sabre- … ms=66%3A2|65%3A13|39%3A1|240%3A1318
Muusikon "paras" ystävä...
Seba
11.01.2009 19:19:03

Mitä se ääni kertoo, olenko sanonut jossain että kuulosta paremmalta kuin mikään muu ?? jotenkin se vaan tuntuu hermostuttavan ihmisiä kun joku kehuu omaa soittopeliään, olisiko parempi jos olisin ihan kyrpiintynyt ja haukkuisin bassoa joka topicissa :) jos bassoa haluaa vertailla johonkin niin tere tulemast vaan ihmettelemään laitetta, kuva löytyy kirjoittamassa jutussani.

Pitää varmaan painottaa kaikille hermonsa menettäneille että en sano OLP:n olevan parempi kun omasi, vaan se nyt on vaan hintaansa nähden hyvä jollei erittäin hyvä ja kestää vertailua kalliimpiin, tarviiko tätä nyt vielä tarkemmin selostaa ?

Ööö kuka nyt on hermonsa menettänyt? Käsittääkseni kukaan ei ole sanallakaan vittuillut vaikka joka paikassa tuota olpin hyvyyttä mainostatkin?

Itse olet niitä vertailuja heitellyt ja sitä kuinka se on musarin halpamalli, niin ihan mielenkiinnosta vaan kyselen näytteitä kun olisi oikeasti kiva saada vähän vertailupohjaa. En tässä mitenkään ole kyrpiintynyt tai yritä vittuilla. Itse näytät olevan ainoa herkällä liipasimella tässä asiassa.

Ei se varmaan mitään muuta, mutta kivahan se olisi kuulla miltä soitin kuulostaa kun niin kehut. Kukaan ei ole mielestäni heittänyt mitään pakko olla kuraa juttuja, kuten et sinäkään.
Pikkasen vaan olisi hyvä saada vähitellen faktaa pöytään että tulee kehuille vastinetta.
jperala
11.01.2009 19:32:43 (muokattu 11.01.2009 19:35:26)
Ööö kuka nyt on hermonsa menettänyt? Käsittääkseni kukaan ei ole sanallakaan vittuillut vaikka joka paikassa tuota olpin hyvyyttä mainostatkin?

Itse olet niitä vertailuja heitellyt ja sitä kuinka se on musarin halpamalli, niin ihan mielenkiinnosta vaan kyselen näytteitä kun olisi oikeasti kiva saada vähän vertailupohjaa. En tässä mitenkään ole kyrpiintynyt tai yritä vittuilla. Itse näytät olevan ainoa herkällä liipasimella tässä asiassa.

Ei se varmaan mitään muuta, mutta kivahan se olisi kuulla miltä soitin kuulostaa kun niin kehut. Kukaan ei ole mielestäni heittänyt mitään pakko olla kuraa juttuja, kuten et sinäkään.
Pikkasen vaan olisi hyvä saada vähitellen faktaa pöytään että tulee kehuille vastinetta.

Tässä vaiheessa uskon että kovasti yrität saada hermostumaan, faktaa saat kun käyt itse käpistelemässä bassoa.. kai sitä saa kehuskella vehkeitään ilman että pitää heti antaa kusinäyte :) kyllä nyt luulisi osaavan kaverin tietävän miltä passiivi basso noin suunnilleen kuulostaa, vähän riippuen styrkkarista.

Voisin kuvitella jos mersu palstalla kehuskelisin autoani niin joku alkaa vinkumaan ääninäyttä, miltä se kuulosta tyhjäkännillä .
Ei minulla ole tarvetta mitään "faktaa pöytään" heittää, siitäkään huolimatta että saisit tästä jonkun kipinän alkaa pitkittämään tätä hedelmätöntä väittelyä.

OLP on musarin halpis malli, ei se ole minun keksintö, soitelkaa vaikka Ernielle :), voisit ottaa itsekkin niitä faktoja selville.
OLP MM2
J.Nikkanen
11.01.2009 19:43:59
Tässä vaiheessa uskon että kovasti yrität saada hermostumaan, faktaa saat kun käyt itse käpistelemässä bassoa.. kai sitä saa kehuskella vehkeitään ilman että pitää heti antaa kusinäyte :) kyllä nyt luulisi osaavan kaverin tietävän miltä passiivi basso noin suunnilleen kuulostaa, vähän riippuen styrkkarista.

Voisin kuvitella jos mersu palstalla kehuskelisin autoani niin joku alkaa vinkumaan ääninäyttä, miltä se kuulosta tyhjäkännillä .
Ei minulla ole tarvetta mitään "faktaa pöytään" heittää, siitäkään huolimatta että saisit tästä jonkun kipinän alkaa pitkittämään tätä hedelmätöntä väittelyä.

OLP on musarin halpis malli, ei se ole minun keksintö, soitelkaa vaikka Ernielle :), voisit ottaa itsekkin niitä faktoja selville.

Heh, eikun jatketaan löylyttelyä. Jos vaikka saatais tästä ketjusta yhtä värikäs ja hedelmällinen kuin mitä on tuo hassunhauska Jeff Berlin ketju.

Niin että ota ite selville ja sitäpaitsi mun Japanezi (lempinimi japanilaisille "niille paremmille" ibanezeille jonka keksin juuri ja jota ei saa matkia ilman mun lupaa) panee sun OLPpia otelautaan 6-0! ;)

Vai otetaanko ääninäytteet basisteista? Mulla prötää aina välillä...
Seba
11.01.2009 19:46:34

En kyllä ketään yritä hermostuttaa vaikka näköjään hermostutkin :)
Kaikki passiivibassot nyt ei ihan samanlaisilta kuulosta. Ei sinnepäinkään.
Siksi pyysinkin suoraan linjaan ääninäytettä kun se ei ole kummoinen homma toteutettavaksi. Piuha kiinni ja nauhalle.
Tuolta ääninäytteistä ei tuota mm mallia löytynyt niin siksi kysyin.

Olen pahoillani jos otit nokkiisi kun halusin kuulla miltä laite kuulostaa.
En sitä näytettä dumaamistarkoituksessa pyytänyt. Ajattelin vaan että jos on niin hyvä niin kai sitä kehtaa esitellä muullakin tavoin kuin hehkuttamalla.

Kuka väittelee? Mielestäni olen vaan kysynyt ihan asiallisesti ääninäytettä?

Tuon faktan nyt tiedän ilman ernietäkin, enkä sitä edes kysynyt tai kyseenalaistanut.
Sitä faktaa en täältä käsin saa selville miltä laite kuulostaa tai miten yksityiskohdat on viimeistelty kun et laita kuvia tai näytteitä...
jperala
11.01.2009 19:46:48
Heh, eikun jatketaan löylyttelyä. Jos vaikka saatais tästä ketjusta yhtä värikäs ja hedelmällinen kuin mitä on tuo hassunhauska Jeff Berlin ketju.

Niin että ota ite selville ja sitäpaitsi mun Japanezi (lempinimi japanilaisille "niille paremmille" ibanezeille jonka keksin juuri ja jota ei saa matkia ilman mun lupaa) panee sun OLPpia otelautaan 6-0! ;)

Vai otetaanko ääninäytteet basisteista? Mulla prötää aina välillä...

Olisiko jotain todisteita että se panee OLPpia otelautaan 6-0, kuvaa tai ääninäyte ?
OLP MM2
Seba
11.01.2009 19:49:13

Piti vielä kysyä että minkälaista faktaa haluat siitä että itsen pidän bassoa hyvänä ja olen siihen tyytyväinen, ääninäyte jossa kehun bassoa vai valokuva jossa virnuilen tyytyväisen näköisenä toinen peukalo pystyssä ja sivelen toisella kädellä bassoa. Vai tarvitaanko joku Matti todistamaan että olen oikeasti tyytyväinen OLP bassoon ?? kertoile vähän tarkemmin näistä faktoista millä voin todistaa että MINUN mielestä OLP basso on hyvä.

Voi jeesus..

Jos se on sun mielestä hyvä, niin hyvähän se on jos soittimestaan tykkää.
Kiva jos olet tyytyväinen, ja käsittääkseni en pyytänyt sua todistamaan että kuinka hyvä se on, vaan olin kiinnostunut tietämään miltä se kuulostaa, mutta se näyttää olevan sulle mahdotonta käsittää että joku olisi kiinnostunut ilman vittuilua.

Ihan sama. Pidä tunkkis jos et kehtaa esitellä.
jperala
11.01.2009 19:49:33 (muokattu 11.01.2009 19:52:02)
En kyllä ketään yritä hermostuttaa vaikka näköjään hermostutkin :)
Kaikki passiivibassot nyt ei ihan samanlaisilta kuulosta. Ei sinnepäinkään.
Siksi pyysinkin suoraan linjaan ääninäytettä kun se ei ole kummoinen homma toteutettavaksi. Piuha kiinni ja nauhalle.
Tuolta ääninäytteistä ei tuota mm mallia löytynyt niin siksi kysyin.

Olen pahoillani jos otit nokkiisi kun halusin kuulla miltä laite kuulostaa.
En sitä näytettä dumaamistarkoituksessa pyytänyt. Ajattelin vaan että jos on niin hyvä niin kai sitä kehtaa esitellä muullakin tavoin kuin hehkuttamalla.

Kuka väittelee? Mielestäni olen vaan kysynyt ihan asiallisesti ääninäytettä?

Tuon faktan nyt tiedän ilman ernietäkin, enkä sitä edes kysynyt tai kyseenalaistanut.
Sitä faktaa en täältä käsin saa selville miltä laite kuulostaa tai miten yksityiskohdat on viimeistelty kun et laita kuvia tai näytteitä...

Sano nyt vielä kerta että olen ihan hermona ja olen ottanut nokkiini, mitä sanoinkaan siitä hedelmättömästä väittelystä :) kuka alkoi heittelemään tunkkeja.
Koita nyt sinäkin ymmärtää että en ala hommailemaan joitain nauhoitus laitteita että sinä saat kuunnella miltä OLP kuulostaa.
OLP MM2
Seba
11.01.2009 19:50:53 (muokattu 11.01.2009 19:52:38)

Niinno, sinähän siinä väittelyä yrität virittää :)
Me kysyttiin kuvia ja näytteitä ja otit sen vittuiluna ja aloit näsäviisastelemaan.

Ja pahaenon ja mun wolffin ääninäytteet löytyy noista linjaskaboista, sekä tuolta ääninäytetopikista löytyy wolffi selkeämmin.

Teebeetä en ole vielä nauhoitellut, niistä kun löytyy jo sampleja muutenkin.
Seba
11.01.2009 19:53:11 (muokattu 11.01.2009 19:54:25)

Koita nyt sinäkin ymmärtää että en ala hommailemaan joitain nauhoitus laitteita että sinä saat kuunnella miltä OLP kuulostaa.

Jaa, sulla ei ole piuhaa :)

Niin ja pitäisihän pahimmassa tapauksessa hommata adapteri että saa muutettua miniplugiksi.. Sehän maksaa hunajaa ja mitään muuta tarvetta nauhoitella ei varmaan koskaan sitten tule.
jperala
11.01.2009 19:54:04
Niinno, sinähän siinä väittelyä yrität virittää :)
Me kysyttiin kuvia ja näytteitä ja otit sen vittuiluna ja aloit näsäviisastelemaan.

Ja pahaenon ja mun wolffin ääninäytteet löytyy noista linjaskaboista, sekä tuolta ääninäytetopikista löytyy wolffi selkeämmin.

Teebeetä en ole vielä nauhoitellut, niistä kun löytyy jo sampleja muutenkin.

No me ei nyt oteta ääninäytteitä kun olen niin tavattoman vihainen.
OLP MM2
J.Nikkanen
11.01.2009 19:54:04
Olisiko jotain todisteita että se panee OLPpia otelautaan 6-0, kuvaa tai ääninäyte ?

Repesin. (siis positiivisessa mielessä ettei jää keneltäkään epäselväksi!)

Kuva omissa kuvissa... Saa katsoa ja antaa palautetta, ääninäytettä voi kaivaa vaikka Jukin passolinjakakkosesta. Säätöjä en tosin muista, mutta suoraan Audacityyn. Ja nyt menee niin offtopic että vaikenen... ehkä? Se panee 6-0 koska.... öh en tiedä mutta näinhän ne sodatkin syttyy....
jperala
11.01.2009 19:56:47 (muokattu 11.01.2009 19:58:48)
Jaa, sulla ei ole piuhaa :)

Niin ja pitäisihän pahimmassa tapauksessa hommata adapteri että saa muutettua miniplugiksi.. Sehän maksaa hunajaa ja mitään muuta tarvetta nauhoitella ei varmaan koskaan sitten tule.

Jaa, miten saan sen piuhan kiinni tähän palstaan ??
edit: juu eikä ole adapteria.. enkä sitä lähde juuri nyt edes hakemaan..
OLP MM2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)