Aihe: apuva!
1 2
enska46
10.01.2009 11:43:57
Moro!
Hommasin xln audio rumpusoftat addictive drums ja ad retron.mutta en saa niitä avattua ja toimintaan:
siis windows xp lataa ne ihan ok ja olen käyttänyt niitä oletuksia mitä latausohjelma tarjoaa ja yrittänyt käydä jopa autorisoimassa ja rekisteröimässäkin XLN:kotisivuilla ostamani softat.
Siis mikä avuksi:ohjelmat latautuvat mutt eivät suostu käynnistymään lainkaan.

Varmaan joku temppu jää huomaamatta ja/tai tekemättä sillä en usko että laitteessa on vikaa.

auttakkee!
Hannu H.
10.01.2009 11:51:35

Moro!
Hommasin xln audio rumpusoftat addictive drums ja ad retron.mutta en saa niitä avattua ja toimintaan:
siis windows xp lataa ne ihan ok ja olen käyttänyt niitä oletuksia mitä latausohjelma tarjoaa ja yrittänyt käydä jopa autorisoimassa ja rekisteröimässäkin XLN:kotisivuilla ostamani softat.
Siis mikä avuksi:ohjelmat latautuvat mutt eivät suostu käynnistymään lainkaan.

Varmaan joku temppu jää huomaamatta ja/tai tekemättä sillä en usko että laitteessa on vikaa.

auttakkee!

Nuo ei toimi itsenäisesti vaan tarvitsevat jonkun DAWin joka tukee VST instrumentteja. Cubasella olen itse pyöritellyt.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
enska46
10.01.2009 13:12:58
moro!
Kiitoksia tästä tiedosta,Hannu!

Kupletin juoni alkaa selvitä vähitellen mutta mistähän tuommoisen DAW:in? saa jolla xln audion saa toimimaan ja missä vaiheessa asennusta se otetaan mukaan?
Onko olemassa free downloadeja tms?
kysyy samaa "tietotekniikan ihmelapsi",
djtremolo
10.01.2009 13:47:03

Kupletin juoni alkaa selvitä vähitellen mutta mistähän tuommoisen DAW:in? saa
Yleensä tuollaisia ohjelmia käytetään moniraiturisoftan (ohjelma, jolla saa äänitettyä tarpeellisen määrän ääniraitoja vierekkäin ja sitten miksattua nämä valmiiksi biisiksi) avulla. Tätä ohjelmaa kutsutaan yleensä DAWiksi (digital audio workstation).

Jos sulla ei ole tuota ohjelmistoa jo valmiina, niin Reaper voisi olla hyvä valinta. Se maksaa noin 50eur ja sitä voit ensin kokeilla ilmaiseksi. http://www.reaper.fm saat ladattua ohjelman.

DAWeja on vaikka kuinka monta erilaista ja jokaisella on oma käyttäjäkuntansa, mutta Reaperiin löytyy helposti tukea esim täältä foorumilta.

Lyhykäisyydessään homma menee sitten lopuksi niin, että avaat Reaperiin uuden raidan, jonka insert-kohtaan laitat tuon rumpusoftan. Sitten tätä rumpusoftaa voi ohjata joko midi:llä ulkoapäin tai laittamalla midi-kompin raidalle tiedostosta/itse piirtämällä.

Cubasessa muistaakseni laitetaan rumpusofta VSTInstrument-listaan ja sitten ohjataan midi-raidan ulostulo menemään sinne oikeaan VSTInstrument lohkoon.
If I seem super human, I have been misunderstood.
Objectif Lune
10.01.2009 14:17:31

moro!
Kiitoksia tästä tiedosta,Hannu!

Kupletin juoni alkaa selvitä vähitellen mutta mistähän tuommoisen DAW:in? saa jolla xln audion saa toimimaan ja missä vaiheessa asennusta se otetaan mukaan?
Onko olemassa free downloadeja tms?
kysyy samaa "tietotekniikan ihmelapsi",

Ilmaiseksi on saatavana myös joitakin VST-hosteja, jotka eivät tarjoa muita ominaisuuksia kuin VST-plugareiden pyörittämisen. En nyt valitettavasti osaa suositella mitään, mutta hakua käyttämällä löydät varmasti hyviä vinkkejä.

Myös jonkun DAW:in riisuttu versio voisi tulla kysymykseen. Cubase Essentialista saa opiskelijalisenssiin esim. Soitin Laineelta 74 eurolla. Retail-lisenssi onkin jos sitten melkein 150e. Ableton Live LE:kin voisi tulla kysymykseen. Siitäkin voisi saada jotain opiskelijalisenssejä. Ainakin F-musiikissa olen nähnyt sitä myytävän. Noissa kaupallisissa DAW:eissa on se hyvä puoli, että ne ainakin ovat vakaana ja ainakin kaupasta voit saada apua, jos jokin ei toimi. DAW:illahan pystyy tekemään myös paljon paljon muutakin kuin VST-instrumenttien soittoa. Ehkä sun kannattaisi ensiksi yrittää sitä Reaperia ja jos se ei tunnu hyvältä, marssia lähimpään musiikkikauppaan. :)

Ja etenkin kun soitat rumpuja, kannattaa miettiä uuden äänikortin ostamista, jos et ole sitä jo joskus tehnyt. Ainakin itselläni FW-äänikortti puolitti latenssin.
enska46
10.01.2009 14:26:56
moro taas !
Onhan mulla bossin 900 digiraituri muuta siitä ei itsessään ole mitään apua jos ei rumpusoftaa saa pyörimään tietokoneella.
Hieman kettumaista kaupankäyntiä tämmöinen kun ei missään mainita mitä ohjelmia ja muita tarvitaan jotta ohjelmat pelittää...
Vähän kuin kuin myisi hienon lukon ulko-oveen ilman avainta ja avaimen saat etsiskellä tai ostaa jostain myöhemmin erikseen ...

Toivottavasti muita hyviä ideoita vempaimen toimivuuteen löytyy vielä lisää.
Kiitos tähänastisista neuvoistanne.
lindo
10.01.2009 16:58:15
moro taas !
Onhan mulla bossin 900 digiraituri muuta siitä ei itsessään ole mitään apua jos ei rumpusoftaa saa pyörimään tietokoneella.
Hieman kettumaista kaupankäyntiä tämmöinen kun ei missään mainita mitä ohjelmia ja muita tarvitaan jotta ohjelmat pelittää...
Vähän kuin kuin myisi hienon lukon ulko-oveen ilman avainta ja avaimen saat etsiskellä tai ostaa jostain myöhemmin erikseen ...

Ihan hyvä pointti ... eikö XLN audion sivuilla sanota missään että tarvii toimiakseen jonkun raiturisoftan tms.?

Mutta tuota ... mitä ajattelit tuolla softalla tehdä alunperin, jos et äänittää tietokoneella?
Rok rok
enska46
10.01.2009 18:06:20
luulin ostavani pc-rumpalin jota voin käyttää biisien teossa.Kerrostalo ja oikeat rummut kun eivät ole oikein hyvä yhdistelmä....
jos olen ostanut väärän tuotteen siinä tapauksessa:
Myydään xln audio addictive drums +ad retro (ääliönkiusaaja deluxe)
hintaan 189 e+ postikulut postiennakolla
:)
south_of_heaven
10.01.2009 18:34:10
luulin ostavani pc-rumpalin jota voin käyttää biisien teossa.Kerrostalo ja oikeat rummut kun eivät ole oikein hyvä yhdistelmä....

Tuote ei ole väärä, koska nämä ovat se tapa millä saat pc-rumpalin. Tarvitset vain ohjelman, joka sitä isännöi ja kertoo sille mitä sen pitää tehdä. Hankkimasi ohjelma hoitaa mallinnuksen ja sen että soundeja ylipäätään toimii, eli se on äänipankki jota hallinnoidaan midillä.

Kokeilitko Reaperia jo?
Guitars are like assholes; Everybody has one.
zekeode
10.01.2009 19:40:34 (muokattu 10.01.2009 19:41:11)

Kokeilitko Reaperia jo?

Tämä.

Asenna Reaper. lisää uusi raita, paina fx nappulaa, valitse rumpusofta. paina play ja avot. Maailma mullistuu.

http://www.reaper.fm/
ejhfi
11.01.2009 12:40:59

Älä ihmeessä myy pois, jos vain saat sen toimimaan jossakin ohjelmassa. On sen verran loistava rumpusofta, että keskivertostudiorumpali jää herkästi työttömäksi. Homma on tosiaan niin, että kun tietokonepohjainen tallennus alkaa olla se yleisin tallenninformaatti, niin myös kaikenlainen softapuoli perustuu niille. Erilliselle raiturille soveliain taitaa olla erillinen rumpumoduli. Mahtaako sellaisia rumpuohjelmia olla lainkaan olemassa, jotka pyörisivät ilman isäntäsekvensseriä?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
enska46
11.01.2009 22:07:02
ja taistelu jatkuu mutta ihmisellähän täytyy olla unelmia ....

siis koneellani on ladattuna ko rumpusofta addictive drummer(nyt ymmärrän miksi se on niin "addiktoiva")

ja reaperin demoversio joka toimii ihan ok muttei/mutten löydä ko softaa vaikka ohjeesi mukaan toiminkin.

Rumpusoftan" how to get started" ohjeistus opastaa tämän verran:

Launch and use it inside your favourite sequencer/host.
kun tää softa on ladattu se ilmoittaa.

Mitähän kohtaa seuraavaksi kutittelisin tietokoneellani jotta saisin sen softiksen hyrräämään...

siis lyhyesti mitä olen tehnyt tähän asti:
Ladannut rumpusoftan
ladannut Reaperin ja kokeillut sitä ohjeen mukaan....
enska46
11.01.2009 22:18:09
On ihan eka kerta kun tulee näin umpisolmu softan kanssa vaikka onhan sitä pitänyt vääntää kättä aiemminkin.Drumsite merkkisen rumpusoftan demo toimii aivan ok mutta ei tämä xln:audion ei toimi millään ei demona eikä ostettuna ohjelmana.Tosi outo homma
zekeode
11.01.2009 22:23:03

REAPER

options -> preferences -> plug-ins -> vst

valitse auto detect (etsii automaattisesti pluginin sijainnin), ja jos ei löydy, niin valitse add, ja etsit hakemiston jossa rumpusoftasi sijaitsee.

ja lopuksi apply ja ok.

sitten uusi raita ctrl + t

paina fx nappulaa -> add -> VSTi
enska46
12.01.2009 20:48:25
salapoliisityö jatkuu!
tämä xln audio softa vaatii "authorisoitumisen"ennenkuin se suostuu käynnistymään ja sen pitäisi avata ensimmäisellä "hostille"ladattaessa(tässä tapauksessa reaper) sivu johon "pastataan "XLN :n rekisterötymis/"authorotoitumis sivulta saatu koodi.Mutta kun tämä sivu,jolle koodi syötetään ei suostu aukenemaan ja jollain tavalla se pitäisi saada avattua ennenkuin päästään itse asiaan.Jos hyviäneuvoja löytyypi niin otetaan vastaan.
hostiksi käy myös Cubase,sonar yms...

ja loppukevennykseksi vanhoja muusikkovitsejä:
kun Mannfer Männ niin jethro Tull ja sanoi Gis,my ass.Tämän jälkeen pudottuaan humalispäissään avoimeen hautaan ja yön yli siellä nukuttuaan,aamulla herättyään ja haudan reunan yli kurkistaessaan totesi:"voi kettu mikä sävellaji,pelkkiä ristejä!"

Ps toivon addictive rumpujen kuminasta elää vielä....
lindo
13.01.2009 23:20:39
salapoliisityö jatkuu!
tämä xln audio softa vaatii "authorisoitumisen"ennenkuin se suostuu käynnistymään ja sen pitäisi avata ensimmäisellä "hostille"ladattaessa(tässä tapauksessa reaper) sivu johon "pastataan "XLN :n rekisterötymis/"authorotoitumis sivulta saatu koodi.Mutta kun tämä sivu,jolle koodi syötetään ei suostu aukenemaan ja jollain tavalla se pitäisi saada avattua ennenkuin päästään itse asiaan.Jos hyviäneuvoja löytyypi niin otetaan vastaan.
hostiksi käy myös Cubase,sonar yms...

Siis nettisivu ei aukea? Oisko firewall/palomuuri päällä niin että se estää Addictiven pääsyn nettiin?

Jos homma ei vaan tunnu onnistuvan niin laita kysymyksiä niille:
http://www.xlnaudio.com/?page=about
Or email: infoatxlnaudio.com
Rok rok
enska46
27.01.2009 21:52:18
ISO KIITOS Kaikille!
Neuvojenne ansiosta sain AD:n toimimaan Reaperin demoversiolla .Oli palomuuri sen verran korkealla ettei rumpali päässyt yli ja piti hieman madaltaa kynnystä.
Taidanpa tehdä jotain maihinousu.nettiin uuden rumpalini kanssa....
perästä kuuluu terv enska46
enska46
02.02.2009 19:57:31
Juu moi vaan!
Tältä kuulostaa tää XLN AUDIOn AD drummeri
Eli taidepläjäyksen löytää osoitteesta
Enska46.maihinousu.net
ja biisi on golliwalks stomp

anteeks jos oon olemassa ja sori jos oon syntynyt mutta saahan sitä kokkeilla...
djtremolo
04.02.2009 12:19:37

Eli taidepläjäyksen löytää osoitteesta...
Jee, kiva että sait homman pelittämään. Tuotteliasta kevättä!
If I seem super human, I have been misunderstood.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)