Aihe: Fender Road Worn
1 2 3 4 5 6 7 8 9
gtrhead
10.01.2009 22:07:48
Sulla on sitten ilmeisesti ollut 1:1 sama kitara NOSsina ja relicinä?

Jep! Nocaster.
FensonGibder
10.01.2009 22:09:05
Keith Richards tilasi Voodoo Lounge -kiertueelle 10 kpl Custom Shop Telecastereita. Richards palautti uudet kitarat takaisin tehtaalle ja pyysi vanhentamaan ne vastaamaan tuntumaltaan ja ulkonäöltään hänen orginaaleja 50-luvun kitaroita.

Perusjampan CS relic on varmaan saanut ihan saman pieteettisen käsittelyn kun Keithin kitarat..

Muuten hyvä kirjoitus!
OT on OK
J.Hollström
10.01.2009 22:10:03
mä en ymmärrä tuota feikki kuviota.

Musta on vaan helvetin kornia, että uuteen kitaraan aletaan tekemään keinotekoisesti kulumaa ja muuta ajan merkkejä. Musta se = feikki.
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
Rämppy
10.01.2009 22:11:35 (muokattu 10.01.2009 22:13:21)
Eikös se mene näissä Fenderin CS Time Machine -kitaroissa niin, että kaikkien pohjana on uudenkiiltävä NOS. Kitaroiden pintoja sitten kulutetaan vähemmän, jolloin syntyy klosettiklassikko tai enemmän, jolloin syntyy reliikki. Relikointi on enimmäkseen käsityötä, joten mitä enemmän relikointia, sitä kalliimpi hintalappu. Eli NOSsistakin saat vähintään closet classicin oloisen, kun soitat ahkerasti muutaman vuoden.
En sitten malttanut olla sanomatta.
J.Hollström
10.01.2009 22:12:04
Jep! Nocaster.

Jep, eli järjestäen yksi kitara ollu parempi. Onhan siinä tilastotiedettä kerrakseen.
"Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen
gtrhead
10.01.2009 22:13:16
Perusjampan CS relic on varmaan saanut ihan saman pieteettisen käsittelyn kun Keithin kitarat..

Aika usein noiden starojen CS kitarat taitaa olla Master Buildeja. Tavallinen kansa ostanee enemmän tavallisia Team Build vehkeitä..
jalaluus
10.01.2009 22:13:49 (muokattu 10.01.2009 22:15:51)

etenkin stratocasteriin sopii kuluma, valmiiksi kolhittua ei uudetkaan nirhaumat haittaa. Priimakitarassa niistä tulee päänsärkyä.

Loimu Gibsoniin en kyllä kaipaisi relicointia , ainakaan maalipintoihin.
gtrhead
10.01.2009 22:15:30
Jep, eli järjestäen yksi kitara ollu parempi. Onhan siinä tilastotiedettä kerrakseen.

Tarkoittaa, että olen omistanut nuo kaksi kitaraa. Tätähän taisit kysyä?

Olen tämän lisäksi vertaillut rinnakkain lukuisia Relic ja NOS kitaroita. Sinunkin kannattaisi ehkä tutustua asiaan.
MadMatt
10.01.2009 22:16:12

Musta on vaan helvetin kornia, että uuteen kitaraan aletaan tekemään keinotekoisesti kulumaa ja muuta ajan merkkejä. Musta se = feikki.

Miksi sä koko ajan puhut skeban ulkonäöstä. kitara on soitin ja tehty ensisijassa palvelemaan muita aisteja.
Nothin' but the blues
J.Hollström
10.01.2009 22:16:18
Tarkoittaa, että olen omistanut nuo kaksi kitaraa. Tätähän taisit kysyä?

Olen tämän lisäksi vertaillut rinnakkain lukuisia Relic ja NOS kitaroita. Sinunkin kannattaisi ehkä tutustua asiaan.

Missä noita on lukuisia malleja joita voi verrata keskenään?
FensonGibder
10.01.2009 22:17:51

Kitarapajalla.
OT on OK
ballfish
10.01.2009 22:17:52

Kitarakaupoissa juki, ootko kuullu semmosista. Siellä kiertää kitaroita ja vuosien varrella saattaa tulla monta monituista kitaraa joita voi kokeilla ja muodostaa käsitystä niiden laadusta.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
gtrhead
10.01.2009 22:18:50

Esimerkiksi soitinliikkeessä, jossa on näitä kitaroita näytillä. Pitääkö vääntää rautalangasta vielä tarkemmin?
J.Hollström
10.01.2009 22:20:30
Miksi sä koko ajan puhut skeban ulkonäöstä. kitara on soitin ja tehty ensisijassa palvelemaan muita aisteja.

Mielellään puhuisin sen soinnista ja olenkin kysynyt kuinka se siihen vaikuttaa. Mutta jos kulumat ja ruosteet inspiroi soittajaa parempiin suorituksiin niin silloin ne tehnee tehtävänsä. Muuten kuuntelijalle ei välttämättä välity onko kitara relicoitu vai ei. Mulle noi merkkaa ihan yhtä paljon kuin se minkä värisellä piuhalla vetää.
J.Hollström
10.01.2009 22:22:41
Esimerkiksi soitinliikkeessä, jossa on näitä kitaroita näytillä. Pitääkö vääntää rautalangasta vielä tarkemmin?

Väännä vaan. Missä liikkeessä härmässä löytyy sama kitara NOSsina ja relicinä?
ballfish
10.01.2009 22:22:46
Mielellään puhuisin sen soinnista ja olenkin kysynyt kuinka se siihen vaikuttaa. Mutta jos kulumat ja ruosteet inspiroi soittajaa parempiin suorituksiin niin silloin ne tehnee tehtävänsä. Muuten kuuntelijalle ei välttämättä välity onko kitara relicoitu vai ei. Mulle noi merkkaa ihan yhtä paljon kuin se minkä värisellä piuhalla vetää.

Sä puhut nyt ulkonäöstä ja soinnista. Mites soittotatsi? Sillähän fenkku noita markkinoi. Ja sen nyt luulisi olevan se tärkein tavoite tuossa relikoinnissa.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Rämppy
10.01.2009 22:27:56
Mulla on ollut closet classic ja nyt on yksi NOS. Relicejä olen vain silloin tällöin lyhykäisesti kokeillut. Kyllä näissä kaikissa sama peruslaadukkuus mun mielestä on. Relic tuntuu monien käteen hyvältä varmaankin valmiiksi kulutetun kaulan takia, ei ole uudentahkeutta nitrolakassa. Ja kyllähän taitavasti ja maltilla relicoitu hyvältä näyttää.
En sitten malttanut olla sanomatta.
gtrhead
10.01.2009 22:29:33
Väännä vaan. Missä liikkeessä härmässä löytyy sama kitara NOSsina ja relicinä?

Tuossa aiemmin mainittiinkin jo Kitarapaja yhtenä kohteena. Lisäksi, F Musiikissa oli kattava valikoima Custom Shop tavaraa niihin aikoihin kun he vastasivat Fenderin maahantuonnista. Heillä on tämän jälkeenkin ollut aika ajoin hyvä valikoima.

Itse olen myös kokeillut paljon eri soittimia ulkomaan reissuilla. Isoissa metropoleissa on yleensä volyymin johdosta hyvät valikoimat tavaraa. Kannattaa hommata passi ja hankkia kokemuksia..
jalaluus
10.01.2009 22:29:52 (muokattu 10.01.2009 22:34:18)

Sä puhut nyt ulkonäöstä ja soinnista. Mites soittotatsi? Sillähän fenkku noita markkinoi. Ja sen nyt luulisi olevan se tärkein tavoite tuossa relikoinnissa.

tuskin relikoinnilla haetaan soittotatsin parannusta, ainakin tässä eniten relicoidussa stratossa mielestäni oli inhoittavan nihkeä hiottu kaulan "tausta" . Toiset tykää hioa lakat poiskin ? Makuasioita.

Tuoo yrittääkin olla identtinen kopio.

http://www.davesguitar.com/product/R42395.JPG
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)