Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Monster La Mesera
1
runrunrun
09.01.2009 19:19:51 (muokattu 09.01.2009 20:09:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen tässä silmäillyt kyseistä vahvaria.. mutta en ole toistaiseksi päässyt itse sitä kokeilemaan ja mistään ei tunnu soundinäytteitäkään löytyvän.
 
Millä tavoin luonnehtisitte tämän laitteen omaa särösaundia?
 
Siinä missä monia muita Monster -styrkkareita luonnehditaan brittihenkisiksi, niin melko Champ / BF Fender-tyylisestä saundista tossa La Meserassa on käsittääkseni kysymys?
 
Ennen kaikkea kiinnostaa irtoaako siitä P90-mikkien kyydittämänä paksut, tarvittaessa räkäiset rokki/bluesrosot ja millä tavoin tuo mastervola käyttäytyy? Puolitus 2-wattiseksi varmasti auttaa noissa rosoissa, mutta voisin kuvitella että aika helvetillinen möykkä lähtee kuitenkin ja kotirauha on uhan alla...
 
Tässä ois semmosta aika muikeeta rosoa mistä mie tykkään, vahvarina vanha Dano:
http://www.youtube.com/watch?v=OjJU6lUSz1E
 
EDIT: Ei mitään hajua kuka tää hemmo on mutta HUHHUH mitkä saundit:
http://www.youtube.com/watch?v=tbUlBWOVJrg&feature=related
 
Cornell Romany on myös kiinnostanut, siinähä on nimenomaan kyse tehokkaammasta Tweed Champin piiristä jossa on power scaalaus jopa 1/4-wattiseksi ja sehän pörisee mukavasti jo pienemmälläkin äänenpaineella..
 
Tulipas vielä mieleen, notta onko kukaan teettänyt Monsteriinsa jälkikäteen reverbiä / tremoloa, ja mikäli se tohon pikku kaappiin edes mahtuis niin millaisia summia mahtais kustantaa?
 
karsa
09.01.2009 20:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei mitään hajua kuka tää hemmo on mutta HUHHUH mitkä saundit:
http://www.youtube.com/watch?v=tbUlBWOVJrg&feature=related

 
Offtopic: Jos et bonamassaa tunne, kannattaa tutustua. Mun mielestä kuuluu sarjaan "kovat kaverit".
 
runrunrun
09.01.2009 20:35:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu vaikuttaa lupaavalta, pitääpä tutustua. Mulla on bluussin kuuntelu rajoittunu niin voimakkaasti 30-60-luvun kamaan että pitäs päivittää vähän tuota palettia. Jossain vaiheessa homma meni vaan liian hifistelyksi ja se särmä katos jonnekin... mitä tapahtu? :)
 
Offtopic: Jos et bonamassaa tunne, kannattaa tutustua. Mun mielestä kuuluu sarjaan "kovat kaverit".
 
jo_tu
09.01.2009 21:00:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa varmasti kysyä suoraan monsterin pajalta, kotkassakohan se nyt sijaitsi...
 
http://www.monsteramps.fi/site/
 
eiköhän ne sulle tee joko uuteen tremolon ja reverbin tai vaikka käytettyynkin. ja hintakin varmaan selviää kysymällä.
 
pedaaleita, vahvistimia, kitaran fiksausta? kysy niin suunnitellaan.
runrunrun
09.01.2009 21:23:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No siepä sen sanoit... :) Laitoin kyselyä herroille sähköpostitse.
 
kannattaa varmasti kysyä suoraan monsterin pajalta, kotkassakohan se nyt sijaitsi...
 
http://www.monsteramps.fi/site/
 
eiköhän ne sulle tee joko uuteen tremolon ja reverbin tai vaikka käytettyynkin. ja hintakin varmaan selviää kysymällä.
 
joukov
09.01.2009 22:01:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kannattaa varmasti kysyä suoraan monsterin pajalta, kotkassakohan se nyt sijaitsi...
 
Forssassa.
 
Eric Singer Project - Nosturi 22.2.2009
Freewheeler
09.01.2009 22:46:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Offtopic: Jos et bonamassaa tunne, kannattaa tutustua. Mun mielestä kuuluu sarjaan "kovat kaverit".
 
Joo, ollut jo 12-vuotiaana: http://www.youtube.com/watch?v=WLB900atJFs&feature=related
 
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
spedu ray
10.01.2009 22:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerroppa mullekin mitä jousikaiun laittaminen maksaa, on ollut harkinnan alla tässä? Omasta El Mocambosta sanon sen verran, että aivan helvetin kova peli varsinkin kun on hyvä kaappi vielä alla. Tuohan omani on erityisesti Dumble-hengessä tehty SRV-kone, eli ameriikan soundia parhaimmillaan. Ja kaikennäköstä vipstaakia löytyy enemmän ku perinnesoundin ihailija voi ymmärtää.
 
Säröä irtoaa todella komeasti, ei tietenkään hevihommiin, sen sanoo jo nimikin. John Mayer -soundin ihailu oli suuressa osassa kun tähän hatkahdin. Monsterit (ja toki monet muut sen hintaluokan vehkeet) ovat tunnettuja uskomattomasta dynamiikasta ja reagoinnista soittoon. Pidän kovasti. Halu olisi testata muitakin merkin koneita, esim. se marshall-tyylinen voisi olla eri hyvä myös. La meserasta ei ole valitettavasti kokemusta. Hyvä soundi siitä lähtee varmasti, ainakin clean.
 
Fender+Monster+Marshall=OK
runrunrun
12.01.2009 11:24:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vastaus Monsterilta tuli muuten tosi nopsaan jo lauantaina ja tämmöset hinnat sain, nämä voimassa siis ainakin La Meseran tapauksessa:
Reverb 450euroa. Tremolo 250euroa. Toimitusaika n. 1kk.
 
Empä tiedä... tohon hintaahan taitaa kustantaa jo erillisen reverbiyksikön... tuota tremoloa vois harkitakin mutta pitäs varmaan ensin hommata kokemusta noista tremolospeduista että miltä ne saundaa styrkkarin edessä / efektiluupissa.
 
Juu, vaikuttas olevan ominaisuuksiltaan tosi monipuolinen tapaus tuo Mesera ja tuo putkisetuppi on just se mikä mulla on hakusessa. Kysyessäni Monsterilta vahvarin overdriven ominaisuuksista kehotettiin lähinnä itse kokeilemaan laitetta. Oikeassa ovat, paha siitä on mennä pelkästään kenenkään muun kokemusten perusteella sanomaan... vähän osviittaa vaan hain siitä käsillä olevan särön määrästä. Itse kaipaan tiettyä lo-fi-hommelia toisinaan tohon saundiin... sitä Hound Dog Taylor-osastoa ku halpis-Silvertone kiehuu volat kaakossa. Ja tuo juuri mietityttää että onko tuo Mesera vähän liiankin smoothi laitos sellaseen. Pitäis hommata kaveriksi sitten se Silvertone tai Valco.
 
Mutta tosiaan, tuskimpa tuo millään tavoin kovin pahalta voi kuulostaa... laatufima kuitenki kyseessä ja ilmiselvästi suhtautuvat intohimolla rakentamiinsa laitteisiin.
 
Kerroppa mullekin mitä jousikaiun laittaminen maksaa, on ollut harkinnan alla tässä? Omasta El Mocambosta sanon sen verran, että aivan helvetin kova peli varsinkin kun on hyvä kaappi vielä alla. Tuohan omani on erityisesti Dumble-hengessä tehty SRV-kone, eli ameriikan soundia parhaimmillaan. Ja kaikennäköstä vipstaakia löytyy enemmän ku perinnesoundin ihailija voi ymmärtää.
 
Säröä irtoaa todella komeasti, ei tietenkään hevihommiin, sen sanoo jo nimikin. John Mayer -soundin ihailu oli suuressa osassa kun tähän hatkahdin. Monsterit (ja toki monet muut sen hintaluokan vehkeet) ovat tunnettuja uskomattomasta dynamiikasta ja reagoinnista soittoon. Pidän kovasti. Halu olisi testata muitakin merkin koneita, esim. se marshall-tyylinen voisi olla eri hyvä myös. La meserasta ei ole valitettavasti kokemusta. Hyvä soundi siitä lähtee varmasti, ainakin clean.
 
jjnews
12.01.2009 12:15:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä noilla hinnoilla kannattaa ehdottomasti hommata se erillinen reverb yksikkö..Mulla on 18w El monarca ja rosoa lähtee aika reippaasti, mutta vasta kun nupit osoittaa kaakkoon päin ja master vola ohitettuna. Itsellä on kotioloissa tehonpuolitus käytössä ja kuulonsuojaaminen on välttämätöntä. En tiedä millaista mökää La Meseran 2W nupit kaakossa tarjoaa, mutta voi olla että naapuri tarjoaa harjanvarrella komppia kerrostalossa.
Hiljaisemmilla äänenvoimakkuuksilla aivan loistavaa räkäistä blues soundia saa kitaranvolasta puhdistuvan germanium fuzzin kanssa.
 
runrunrun
12.01.2009 13:42:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jepu... tossa ois se drive-potikka vielä eriksensä, tiedä sitten tarkalleen kuinka paljon rosoa sillä irtoaa. Kyllähän tuo 2 wattia on kerrostaloon aika helvetin äänekäs jos sitä meinaa luukuttaa. Ite asun rivitalossa ja roudaan toisinaan vahvaria keittiöön kun keittiö on siinä nurkassa missä ei ole naapuria. :) Eri asia sitten miten avovaimo reagoi tohon luukuttamiseen ku se yrittää rauhottua työpäivän jälkeen viereisessä huoneessa.
 
Oon kyllä kartottanu tota futsi-osastoa mutta valikoima on taas niin maan mahoton että paha lähtä päättään... oisko mitään suosituksia?
 
Kyllä noilla hinnoilla kannattaa ehdottomasti hommata se erillinen reverb yksikkö..Mulla on 18w El monarca ja rosoa lähtee aika reippaasti, mutta vasta kun nupit osoittaa kaakkoon päin ja master vola ohitettuna. Itsellä on kotioloissa tehonpuolitus käytössä ja kuulonsuojaaminen on välttämätöntä. En tiedä millaista mökää La Meseran 2W nupit kaakossa tarjoaa, mutta voi olla että naapuri tarjoaa harjanvarrella komppia kerrostalossa.
Hiljaisemmilla äänenvoimakkuuksilla aivan loistavaa räkäistä blues soundia saa kitaranvolasta puhdistuvan germanium fuzzin kanssa.
 
jjnews
12.01.2009 15:18:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eri asia sitten miten avovaimo reagoi tohon luukuttamiseen ku se yrittää rauhottua työpäivän jälkeen viereisessä huoneessa.
 
Ainakin tässä osoitteessa reagoinnissa olisi parantamisen varaa:) Mutta itselläni on hyvin toimineet seuraavat fuzzit Monsterin ja Fenderin pro jnr kanssa: Analogmanin Sunface NKT 275 ja Keeleyn FuzzHead. Tuota Fuzzheadia saa ainakin Customshopista ja tietenkin tilattua suoraan valmistajalta.
 
klobasa
20.01.2013 11:19:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 1468 päivää vanhaan aiheeseen!
 
Sattuuko kenelläkään olevan muistikuvaa millaisessa hintatasossa La Mesera oli n. 2007 tienoilla? Stockina ja erinäisillä custom optioilla.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «