BigPapa 10.01.2009 21:12:52 | |
---|
Minkähän takia muuten mint condition vintage skebat on kalliimpia kun ne paskaks hakatut. Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
jalaluus 10.01.2009 21:18:04 (muokattu 10.01.2009 21:23:13) | |
---|
ne on mun mielestä hienoja ! Voisin ostaa. Olympian valkoinen, harmi että on ruusupuu ! Mulla on huono itsetunto ja haluan katu-uskottavuutta. Soittaa en osaa, mutta tuo 750e löytyy, jos kanitan mun squierit. |
Borlag 10.01.2009 21:20:41 | |
---|
EPÄVARMAT JA huonon itseluottamuksen omaavat wannaberokkarit yrittävät hankkia katu-uskottavuutta muitten soittajien ja tavisten silmissä uskottelemalla (kusettamalla) että heillä on omistuksessa harvinaisia klassikoita joita he ehkä ovat itse soittaneet jo vuosikymmenien ajan tunteella ja taidolla niinkuin oikeat legendat..... niin ja rahaa löytyy tietenkin:) juu, ei ymmärrä itsekkään näiden ideaa. No bisnestä tietenkin kun jotkut ääliöt näitä himoitsee.... no jos ne jonkun mielestä on hienoja niin sittenhän homma on ihan jees. En nyt ihan noinkaan sanoisi. Tottakai jotkut hakevat sitä paljon puhuttua uskottavuutta näillä, mutta osalla kyseessä on ihan vaan se että halutaan tietty kitaramalli, oli se sitten strato, tele, LP, SG tai mikä tahansa, ja siinä se parhaalta tuntuva versio sattuu olemaan kolhittu ja kulunut, oli se sitten keinotekoisesti tai vuosien varrella sattunut. Itse nyt soittelen halpis ritsoilla omaksi huviksi ja naapurien kauhuksi, mutta jos sitä pätäkkää löytyisi paremman kepin hankintaan, niin en ulkonäön vuoksi sulkisi pois muuta kuin ne kauheimmat hevisuunnikkaat. Kukin tyylillään. |
duc 10.01.2009 21:36:51 | |
---|
Itehän ostin CS Relicin koska se oli paras Strato joka oli vastaan tullut. Kevyt relikointi on tässä tosin, omassa vanhassa Washnurnissa on enemmän lommoa... |
J.Hollström 10.01.2009 21:39:55 | |
---|
Itehän ostin CS Relicin koska se oli paras Strato joka oli vastaan tullut. Kevyt relikointi on tässä tosin, omassa vanhassa Washnurnissa on enemmän lommoa... Kuinka paljon arvioisit se relicoinnin parantavan sitä kitaraa? Hintaahan se toki tuo reilusti lisää koska on hidas ja kallis työvaihe. "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
duc 10.01.2009 21:45:53 | |
---|
Kuinka paljon arvioisit se relicoinnin parantavan sitä kitaraa? Hintaahan se toki tuo reilusti lisää koska on hidas ja kallis työvaihe. Jaa-a, kaulassa ei tässä relikointia ole, joten soittotuntumaan ei vaikuta. Ehkä Fenderin Custom Shopissakin laittavat paremmat puut kalliimpiin soittimiin, ja myös viimeistelevät paremmin... |
MadMatt 10.01.2009 21:46:03 | |
---|
Perkele, Hommatkaa se kunnon CS reliikki älkääkä puhuko mutu tuntumalta Nothin' but the blues |
Milloihan autoteollisuus alkaa myymään valmiiksi parkkipaikoilla kolhittuja ja potkittuja autoja joissa on ruostetta helmassa? Kaikista oikeista autoistakin tulee Opeleita, kun ne tulee yli kymmenen vuotta vanhoiksi. Pieni valmis himmeys metalleissa ja pientä kuluman alkua nitrolakassa ei itseä haittaa, jos peli on muuten ensiluokkainen, mutta muuten ei ääri-relikoidut juuri innosta. Ja sulla on paljonkin kokemusta noista? Kotitarvekitarointia
"budjettikamoilla"
suunnilleen vuodesta 1939 |
sasu1 10.01.2009 21:49:59 | |
---|
Ehdottomasti! Mitkään skraadut ja nirhautumat eivät mulle ole se juttu vaan se että reliikit tuntuvat heti kättelyssä yleis-fiiliksiltään ja tatsiltaan paremmilta. Itse en hae mitään wannabe "vintage" fiboja CS reliikeistä vaan todella laadukkaasti tehtyjen (uusien) soittimien parhaita puolia joita tuo viimeistely tuntuu vielä parantavan. Kepit kiertää täällä vähän joka ukolla siihen malliin että kannattaako aina tuota "mä haluun itse kuluttaa omat soittimeni" fraasia jankata. Itse soitin aikoinani lähes 20 vuotta samalla skeballa (jaappanin ihme) eikä siihen kummoista relikointia syntynyt. Hajosi vaan muuten käsiin. Mulla itselläni on strato vuodelta 67 ja pari vuotta vanha CS 60s relic. Tuo vanha strato on mun käytössä 16 vuoden aikana "relicoitunut" mukavasti. Mulla on myös kokemusta pre cbs-stratoista ja uudet CS stratot ovat joka suhteessa yhtä hyviä kuin esikuvansa. |
J.Hollström 10.01.2009 21:51:21 | |
---|
Jaa-a, kaulassa ei tässä relikointia ole, joten soittotuntumaan ei vaikuta. Ehkä Fenderin Custom Shopissakin laittavat paremmat puut kalliimpiin soittimiin, ja myös viimeistelevät paremmin... CS kitaroita saa ilman relicointiakin. Henk. koht. en usko että se soitin siinä vanhennusprosessa kauheesti soittimena paranee. Enemmän harmittaa että se on keinotekoisesti luotu feikki. "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
jalaluus 10.01.2009 21:53:12 | |
---|
Toinen tykkää kromista, toinen matta mustasta. Jotkut näitä ostaa, toiset ei edes ottais . Hyvä että löytyy mielipiteitä. Ois aika tylsää, jos kaikki ajais toyotalla ja soittais esp:llä, koska kaikista ne ois vaan se juttu ! Kotisoittajana musta on kiva ottaa sellainen kitara telineestä joka näyttää omaa silmää hyvältä. Jo siitä saa hyvät vibat. Sitä on kiva sitten rämpytelläkkin, ei siinä mitään kummempaa katu-uskottavuutta haeta. Aivan varmasti kanttikitaroiden legioonalla on samat mietteet ? Totta kai ulkonäkö on tarkeä, jokainen vetää vaan omat rajat, että mitä on valmis maksamaan kokonaisuudesta. Hyvä , että täällä kyseenalaistetaan asioita. Se pitää keskustelun yllä ! jatkakaa ;) |
Kuha 10.01.2009 21:55:53 (muokattu 10.01.2009 21:57:46) | |
---|
CS kitaroita saa ilman relicointiakin. Henk. koht. en usko että se soitin siinä vanhennusprosessa kauheesti soittimena paranee. Ei pidäkään uskoa, pitää tietää. Juu, mutta soittotuntuma monen mielestä paranee paljonkin relikoinnissa. Ja onhan Fenkulla niitä kiiltäviä, paksuun polylakkaan kastettuja nättejä kitaroita myös. Koreita ovat, mutta eivät vaan tuppaa jostain syystä soimaan niin hyvin. Jokaiselle omansa. |
gtrhead 10.01.2009 21:59:42 | |
---|
EPÄVARMAT JA huonon itseluottamuksen omaavat wannaberokkarit yrittävät hankkia katu-uskottavuutta muitten soittajien ja tavisten silmissä uskottelemalla (kusettamalla) että heillä on omistuksessa harvinaisia klassikoita joita he ehkä ovat itse soittaneet jo vuosikymmenien ajan tunteella ja taidolla niinkuin oikeat legendat..... niin ja rahaa löytyy tietenkin:) Kuinka osuva kuvaus relic-kitaroiden asiakaskunnasta.. Fenderin Relic-sarja alkoi vuonna -94, kun Keith Richards tilasi Voodoo Lounge -kiertueelle 10 kpl Custom Shop Telecastereita. Richards palautti uudet kitarat takaisin tehtaalle ja pyysi vanhentamaan ne vastaamaan tuntumaltaan ja ulkonäöltään hänen orginaaleja 50-luvun kitaroita. Epävarma ja huonon itseluottamuksen omaava wannaberokkari siis aloitti tämän "typeryyden". No, onneksi rahaa kuitenkin löytynee ja CV:ssä muutama ihan ok veto, vaikka katu-uskottavuus lienee vähintäänkin kyseenalainen.. |
BigPapa 10.01.2009 22:00:32 (muokattu 10.01.2009 22:02:14) | |
---|
Ei pidäkään uskoa, pitää tietää. Juu, mutta soittotuntuma monen mielestä paranee paljonkin relikoinnissa. Ja onhan Fenkulla niitä kiiltäviä, paksuun polylakkaan kastettuja nättejä kitaroita myös. Koreita ovat, mutta eivät vaan tuppaa jostain syystä soimaan niin hyvin. Jokaiselle omansa. Mjaah.....kai mulla sitten on ihan paskat Fenderit ja Gibsonit...no enhän mä skeboista tiedäkään mitään...tällänen vanha paska äijä... Perkele, Hommatkaa se kunnon CS reliikki älkääkä puhuko mutu tuntumalta En hommaa, mutta en myöskään kiellä ketään hommaamasta... Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Borlag 10.01.2009 22:02:51 | |
---|
Richards palautti uudet kitarat takaisin tehtaalle ja pyysi vanhentamaan ne vastaamaan tuntumaltaan ja ulkonäöltään hänen orginaaleja 50-luvun kitaroita. Olisiko pääpointti kuitenkin tuossa tuntumassa? Jos on, niin mikä vika siinä on että haluaa itselleen hyväntuntuisen kitaran? |
J.Hollström 10.01.2009 22:02:53 | |
---|
Ei pidäkään uskoa, pitää tietää. Juu, mutta soittotuntuma monen mielestä paranee paljonkin. Ja onhan Fenkulla niitä kiiltäviä, paksuun polylakkaan kastettuja nättejä kitaroita myös. Koreita ovat, mutta eivät vaan tuppaa jostain syystä soimaan niin hyvin. Jokaiselle omansa. No miten se relicointi muuttaa sitä sointia? Ohut nitrolakka varmaan se pointti tässä mitä haetaan, mutta ne kolhut, ruosteet ja muut tuskin sitä hirveesti muuttaa. Mulla on Gibson vuodelta '62 joten saatan tietää jotain miltä vanha soitin tuntuu soittaessa. En tiedä kuinka kauheasti se mun soittoelämymystä kohentaisi tietäessäni että tostakin on dremelillä pyyhkästä feikkukulumaa vehkeeseen. "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
gtrhead 10.01.2009 22:04:22 (muokattu 10.01.2009 22:05:06) | |
---|
CS kitaroita saa ilman relicointiakin. Henk. koht. en usko että se soitin siinä vanhennusprosessa kauheesti soittimena paranee. Enemmän harmittaa että se on keinotekoisesti luotu feikki. Kumma juttu. Itse en Relic-estetiikasta välitä; kiiltävä pinta on enemmän mieleen. Mutta jostain syystä lähes järjestäen Relic-versio tuntuu paremmalta soittimelta kun vastaava NOS-versio. |
J.Hollström 10.01.2009 22:07:04 | |
---|
Kumma juttu. Itse en Relic-estetiikasta välitä; kiiltävä pinta on enemmän mieleen. Mutta jostain syystä lähes järjestäen Relic-versio tuntuu paremmalta soittimelta kun vastaava NOS-versio. Sulla on sitten ilmeisesti ollut 1:1 sama kitara NOSsina ja relicinä? "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
MadMatt 10.01.2009 22:07:33 | |
---|
CS kitaroita saa ilman relicointiakin. Henk. koht. en usko että se soitin siinä vanhennusprosessa kauheesti soittimena paranee. Enemmän harmittaa että se on keinotekoisesti luotu feikki. NOS.issa miettii että tästä tulee vielä hyvä kitara. Reliikeissä miettii viddu tää on hyvä. OK hyvin subjektiivista mutta näin se vaan menee. mä en ymmärrä tuota feikki kuviota. Isommat staratkin ottavat keikoille (ja jopa levyille) reliikkiä koska ne tuntuu vaan paremmilta vaikka muutakin olisi tarjolla. Mistään katuuskottavuudesta tuskin on enää kysymys. Nothin' but the blues |
ballfish 10.01.2009 22:07:46 | |
---|
No miten se relicointi muuttaa sitä sointia? Ohut nitrolakka varmaan se pointti tässä mitä haetaan, mutta ne kolhut, ruosteet ja muut tuskin sitä hirveesti muuttaa. Mulla on Gibson vuodelta '62 joten saatan tietää jotain miltä vanha soitin tuntuu soittaessa. En tiedä kuinka kauheasti se mun soittoelämymystä kohentaisi tietäessäni että tostakin on dremelillä pyyhkästä feikkukulumaa vehkeeseen. Itse voisin ottaa reliikkikaulalla pelkästään toki tuntuman puolesta. Mutta onhan se body hyvä rikkoa, jotta näyttää hyvältä vanhennetun kaulan kanssa =) "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |