ballfish 10.01.2009 14:30:28 | |
---|
Miksi ostaa Gibson LP:n kun kiinasta saa Szenklun Les Poulin murtomaasuksien hinnalla? ; Koska Gibson on parempi. Vintage-fenkun ja reliikkiversion välillä en ole hirveitä eroja huomannut, itse asiassa joskus vaakakuppi kallistuu reliikkien puolelle soittotatsissa. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
duc 10.01.2009 14:36:06 | |
---|
Koska Gibson on parempi. Vintage-fenkun ja reliikkiversion välillä en ole hirveitä eroja huomannut, itse asiassa joskus vaakakuppi kallistuu reliikkien puolelle soittotatsissa. Varmaan useimmiten. Miksi ihmeessä 30 vuotta vanha liukuhihnakitara olisi parempi kuin Custom Shopin tuote... |
ballfish 10.01.2009 14:38:43 | |
---|
Varmaan useimmiten. Miksi ihmeessä 30 vuotta vanha liukuhihnakitara olisi parempi kuin Custom Shopin tuote... Nimenomaan. En ymmärrä näitä "naarmuille tarina". Jumalauta mä en ainakaan saa omaan kitaraani moisia naarmuja paitsi tarkoitusella hinkkaamalla tolexin kulmaan ja lavaan. Mun mielestä relicit on loistokeppejä. =D Relikeistä tykkää myös wihtesnaken doug aldrich ja VHB:n Kie von hertzen. Ammattiluokan vehkeitä ovat kaikinpuolin. Siis CS-kama... "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
Crossroad 10.01.2009 14:51:41 | |
---|
Varmaan useimmiten. Miksi ihmeessä 30 vuotta vanha liukuhihnakitara olisi parempi kuin Custom Shopin tuote... ne puut..ne puut..aika tekee ihmeitä :) |
duc 10.01.2009 15:04:43 | |
---|
ne puut..ne puut..aika tekee ihmeitä :) No niin, sehän siinä kyllä on, olis pittänyt tuohon omaankin viestiin lisätä jotta soittotatsiltaan. Tosin CS:n malleissakin on kyllä hyvät puut käytössä, muutamia vuosia kun soittelee niin eiköhän nekin vielä parane. |
Krice 10.01.2009 15:05:55 | |
---|
Miksi maksaa 50000 euroa alkuaikojen fenkusta kun kaupasta saisi samanmoisen reliikkinä halvemmalla? Miksi ostaa kumpaakaan? Uusi naarmuton kitara vaan vaikuttaa jotenkin järkevämmältä kuin valmiiksi naarmutettu lankku tai joku ikivanha romu. Kuka oikeasti uskoo tuohon feikkaamiseen? Täytyy olla aikamoinen itsepetoksen mestari. |
Miksi ostaa kumpaakaan? Uusi naarmuton kitara vaan vaikuttaa jotenkin järkevämmältä kuin valmiiksi naarmutettu lankku tai joku ikivanha romu. Kuka oikeasti uskoo tuohon feikkaamiseen? Täytyy olla aikamoinen itsepetoksen mestari. Kuka oikeasti ostaa grassrootsin ynkkäkopioita? Jokaisella on oma maku ja ainakin omaan silmään noi relikit on todella kauniita instrumentteja. Ilmeisesti olen sitten itsepetoksen mestari, ainakin pidän hyvistä kitaroista. E:vähä siistimpää "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
J.Hollström 10.01.2009 15:52:30 | |
---|
Musta toi relicointi on samaa kuin kurkun laittaminen lahkeeseen. Halutaan luoda vaikutelma jostain jota ei ole. "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
Antroid 10.01.2009 16:05:23 | |
---|
Musta toi relicointi on samaa kuin kurkun laittaminen lahkeeseen. Halutaan luoda vaikutelma jostain jota ei ole. And that, my friend, is called the show biz...:P |
Crossroad 10.01.2009 16:21:54 | |
---|
No niin, sehän siinä kyllä on, olis pittänyt tuohon omaankin viestiin lisätä jotta soittotatsiltaan. Tosin CS:n malleissakin on kyllä hyvät puut käytössä, muutamia vuosia kun soittelee niin eiköhän nekin vielä parane. kyllä ja valmistusprosessi ei varmasti ole ainakaan huonompilaatuisempi,kuin originaaleissa.no custom shop käyttää varmasti parhaita puita mitä on saatavilla ja tekee siinäkin minkä pystyy.relic jutusta en ole itse kovin innostunut,NOS kiinnostaisi enemmän.joku masterbuild fenkku olisi hieno omistaa. |
MadMatt 10.01.2009 16:41:48 | |
---|
Mun mielestä relicit on loistokeppejä. =D Ehdottomasti! Mitkään skraadut ja nirhautumat eivät mulle ole se juttu vaan se että reliikit tuntuvat heti kättelyssä yleis-fiiliksiltään ja tatsiltaan paremmilta. Itse en hae mitään wannabe "vintage" fiboja CS reliikeistä vaan todella laadukkaasti tehtyjen (uusien) soittimien parhaita puolia joita tuo viimeistely tuntuu vielä parantavan. Kepit kiertää täällä vähän joka ukolla siihen malliin että kannattaako aina tuota "mä haluun itse kuluttaa omat soittimeni" fraasia jankata. Itse soitin aikoinani lähes 20 vuotta samalla skeballa (jaappanin ihme) eikä siihen kummoista relikointia syntynyt. Hajosi vaan muuten käsiin. Nothin' but the blues |
J.Hollström 10.01.2009 16:48:27 | |
---|
Milloihan autoteollisuus alkaa myymään valmiiksi parkkipaikoilla kolhittuja ja potkittuja autoja joissa on ruostetta helmassa? "Tää on sitä varte et ku taidot loppuu, nii sit näitä aletaan polkeen. Heti kun ideat loppuun nii sit joku näistä päälle. Jos edelleenkään ei keksi mitään, niin sit voi rueta pyllistelemään, että niissä on jotain vikaa". - Heikki Silvennoinen |
ReBeat 10.01.2009 16:52:22 | |
---|
Milloihan autoteollisuus alkaa myymään valmiiksi parkkipaikoilla kolhittuja ja potkittuja autoja joissa on ruostetta helmassa? Ideahan on loistava, mutta aikaansa edellä vielä. Väki on henkisesti sen verran jälkeenjääneessä vaiheessa, että kiiltävää tavaraa pidetään yleisesti ottaen ylevämpänä ja käyttökelpoisempana. |
jra 10.01.2009 16:55:02 | |
---|
Milloihan autoteollisuus alkaa myymään valmiiksi parkkipaikoilla kolhittuja ja potkittuja autoja joissa on ruostetta helmassa? Olinpa omaperäisenä vitsinikkarina juuri tulossa samaa postaamaan;) Hieno markkinarako olisi myydä relicoituja Alfasud ja Kadett -replicoita, kun alkuperäiset katu-uskottavat avat aikoja lahonneet ja mädäntyneet maatilojen romupihoille. Usein relicointi näyttää siltä että hiomakoneella on vähän pyyhkäisty sieltä täältä ja sitten koputeltu ruuvimeisselillä skraduja epämääräinen määrä. Kulumat ovat liian rajuja ja selvärajaisia ollakseen aidon näköisiä. Pieni valmis himmeys metalleissa ja pientä kuluman alkua nitrolakassa ei itseä haittaa, jos peli on muuten ensiluokkainen, mutta muuten ei ääri-relikoidut juuri innosta. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
trih 10.01.2009 17:13:19 | |
---|
Suurin ilo, jos nyt hieman offtopikisti näistä road worneista puhutaan, on niiden viimeistely joka ei ole polya vaan nitroa. Ja sitäkin ohuelti. Itse olen noihin muoviviimeistelyihin kypsynyt niin mieluummin sitten road worn. Eikä kukaan nykypäivän muusikko voi saada kitaraansa kuluneen näköiseksi juuri noiden muoviviimeistelyjen takia. Ja kukaan nykypäivän muusikko ei pidä samaa keppiä mukanaan ku firma maksaa aina uuden jos on kulunut. Ton pointtihan on se että tuo muistuttaa menneistä ajoista. Jos haluaa jotain mikä näyttää vanhalta niin pitää ostaa nitrolla viimeistelty reliikki. Jos taasen tykkää kiiltävästä niin valinta on helppo. Ei tarvi ostaa relikoitua jos ei nappaa. Kukaan ei pakota. Mutta minä pakotan kaikki haukkumaan relikointia. Haukkukaa! Fender Road Worneista keskustelu kielletty! Just. |
Krice 10.01.2009 19:13:13 | |
---|
Kuka oikeasti ostaa grassrootsin ynkkäkopioita? Se maksaa kolme kertaa vähemmän kuin aito, joka on mielestäni ihan hyvä syy hankkia sellainen, jos haluaa straton koverretulla otelaudalla. |
Mandarax 10.01.2009 20:22:31 | |
---|
Miksi maksaa mahdollisesti enemmän valmiiksi "kulutetusta" kitarasta, varsinkin kun se on tehty tehtaalla ja on feikkiä? Se maksaa x kertaa vähemmän kuin aito, joka on mielestäni ihan hyvä syy hankkia sellainen, jos haluaa kuluneen näköisen kitaran. Olenko se vain minä, mutta en voi ymmärtää relikoinnin funktiota. Kyllä, se taidat olla sinä. Jotkut vaan tykkää sen näköisistä kitaroista. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
FensonGibder 10.01.2009 20:25:48 | |
---|
Eikä kukaan nykypäivän muusikko voi saada kitaraansa kuluneen näköiseksi juuri noiden muoviviimeistelyjen takia. Ja miksi pitäisi? Jos nyt haluaa välttämättä kuluneen vehkeen niin 1. osta muoviviimeistelemätön ja soita sitä 30 vuotta, tai 2. osta vintage kovalla rahalla Kohta kaks vaatii tosin tupakanpolton lopettamisen ja säästötilin avaamisen. OT on OK |
BigPapa 10.01.2009 20:27:41 (muokattu 10.01.2009 20:58:12) | |
---|
Ehdottomasti! Mitkään skraadut ja nirhautumat eivät mulle ole se juttu vaan se että reliikit tuntuvat heti kättelyssä yleis-fiiliksiltään ja tatsiltaan paremmilta. Itse en hae mitään wannabe "vintage" fiboja CS reliikeistä vaan todella laadukkaasti tehtyjen (uusien) soittimien parhaita puolia joita tuo viimeistely tuntuu vielä parantavan. Kepit kiertää täällä vähän joka ukolla siihen malliin että kannattaako aina tuota "mä haluun itse kuluttaa omat soittimeni" fraasia jankata. Itse soitin aikoinani lähes 20 vuotta samalla skeballa (jaappanin ihme) eikä siihen kummoista relikointia syntynyt. Hajosi vaan muuten käsiin. Niin, miksi tuntuvat. Oon kokeillut niitä ja noita mun omia skeboja, ei must noihin reliikeihin sisälly mitään miksi jostain skraaduista maksaisin ylimääräisiä euroja. Jokaisella tietysti on oma juttunsa skebojen kanssa, en minä siinä mitään pahaa näe jos joku niistä diggaa. Mulla on toi Gibsonin Heritage Les Paul vuodelta 1980, ollu mulla 21v ja ikää sillä on 29v tänä vuonna - mitään hajoomisen merkkejä ei oo havaittavissa ja just sen verran relikoitunu mitä on tienpäällä ollut. Diggaan. Ja sit noi uudet Firebird, Tele ja SRV Signature. Saavat aika pitkää päivää painaa CS:ssa jos aikovat parempia tehdä. http://muusikoiden.net/dyn/users/51960.jpg Eikä kukaan nykypäivän muusikko voi saada kitaraansa kuluneen näköiseksi juuri noiden muoviviimeistelyjen takia. Noi ja muoviviimeistely eivät ole kohdanneet. No Severi on ehkä ollu lähellä..8)...mut ei se sitä huonommaksi tee. Joku Urethane Finish, Telessä taas on Neck Maple, Modern C Shape,(Satin Urethane Finish) ja body 2-Color Sunburst,(Satin Acrylic Lacquer Finish) . Ja nää on kaikki must hyviä juttuja: Unique Features _ Satin Acrylic Lacquer Body Finish, Rolled Fingerboard Edges, Sharp 52 Style Body Radius, Trussrod Adjustment at Heel Ja: # Made in U.S.A. # Ash body # One-piece '52 maple neck # Hot vintage pickups # Jumbo frets # U.S. vintage hardware # Jumbo frets # Vintage string-through-body 3-saddle bridge with brass barrels http://guitars.musiciansfriend.com/ … lecaster-Electric-Guitar?sku=515122 Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
pekurides 10.01.2009 21:04:02 | |
---|
EPÄVARMAT JA huonon itseluottamuksen omaavat wannaberokkarit yrittävät hankkia katu-uskottavuutta muitten soittajien ja tavisten silmissä uskottelemalla (kusettamalla) että heillä on omistuksessa harvinaisia klassikoita joita he ehkä ovat itse soittaneet jo vuosikymmenien ajan tunteella ja taidolla niinkuin oikeat legendat..... niin ja rahaa löytyy tietenkin:) juu, ei ymmärrä itsekkään näiden ideaa. No bisnestä tietenkin kun jotkut ääliöt näitä himoitsee.... no jos ne jonkun mielestä on hienoja niin sittenhän homma on ihan jees. Tunteella päin vittua. |