Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 541 42 43 44 45122 123 124 125 126
charvette
09.01.2009 19:00:52
Taitaa olla melko ainutlaatuinen tilanne tämä, että hinnat heittelevät reaaliajassa.
Tässä tilanteessa pyritään hyötymään valuuttatilanteesta ja näinhän ei tapahdu esim. saksan kauppojen kanssa.

Tämähän on juuri oikea tapa. Kumpikin osapuoli tietää tasan tarkkaan, millä hinnalla kauppa syntyy. Itse ainakin hyväksyin tietoisesti riskin, että joudun odottamaan toimitusta ehkä pidempäänkin, kun hinta kerran oli sopiva. Näillä näkymin 19.1. pitäisi paketin lähteä tulemaan.
_Petri_
09.01.2009 19:08:24

Taitaa olla melko ainutlaatuinen tilanne tämä, että hinnat heittelevät reaaliajassa.
Tässä tilanteessa pyritään hyötymään valuuttatilanteesta ja näinhän ei tapahdu esim. saksan kauppojen kanssa.

No tässähän on ostajallakin mahdollisuus hyötyä valuuttakurssien vaihtelusta. Esimerkiksi oma tilaukseni maksaisi tällä hetkellä valuuttakurssivaihtelun vuoksi viitisenkymppiä enemmän kuin viime sunnuntaina, kun pistin tilauksen sisään. Toisekseen kauppa nosti romujen hintoja pari päivää sen jälkeen, kun olin tilannut. Eli nyt jos saman kuorman ottaisin niin hinta olisi liki satasen enemmän. Pointti onkin siinä, että olin halukas sopimaan kaupan sillä hinnalla, joka vallitsi kaupantekohetkellä sunnuntai-iltana. Ei hinta voi olla väärä, jos se on ostajan ja myyjän mielestä oikea :)
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT #m.net-ilta
cuthbert
09.01.2009 19:35:21
Oma tilaus kusahtelee. Pari päivää sitten peruin tilauksen kun eivät tienneet koska saavat tavaraa varastoon.
No ei ole tullut mitään vastausta perumisesta ja tilausstatus on edelleen new.
Rahoja ei luonnollisestikkaan ole palautettu visalle.
Saatana, maanantaina soitan ja haukun hörökorvat pystyyn.
Niin ja tilaan kamat tomppakaupasta.
konnamatti
09.01.2009 20:01:59
Sain ilmoituksen juuri sähköpostiini, että UPS.in kanssa pitää sopia rikkinäisen kamppeen takaisin noudosta. Maanantaihin taitaa mennä palautuksen kanssa.

Matti

Pitääkö maksaa mitään palautuksesta?
syndrome-
09.01.2009 20:34:01

Takuun kanssa ei pitäisi sinulle tulla mitään lisäkustannuksia. Eli noutavat sen kotoa ja DV hoitaa sitten asian siitä eteenpäin.
teukka
09.01.2009 20:42:42
Noi takuuehdot yms brittien kanssa alkaa vähän arveluttaa...
DV tuntus olevan suht ok jos veloituksetta ottavat kamoja takaisin mutta Soundsliven rahdit pitänee maksaa itse, näin olin lukevinani.
Tosin jälkimmäisessä esim tuo himoitsemani X3 Live on hyllyssä,DV:ssä taas ei.
Vittu kun tuo Tomppa on aina toiminut hyvin mutta tuo multilankku on n.130 €uppaa kalliimpi.Tosin takuu onkin sitten ihan toista luokkaa.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
mattim
09.01.2009 20:46:21

En aio mitään maksaa.

Matti
osiris
09.01.2009 23:55:50
ei helvetti! Yht äkkii ku katoin tnä hintoi nii 6505 maksoikin 800e ja ku viimeks katoin 7?? €:D
duc
09.01.2009 23:59:32
ei helvetti! Yht äkkii ku katoin tnä hintoi nii 6505 maksoikin 800e ja ku viimeks katoin 7?? €:D

Tämä vitsi alkaa käydä vanhaksi.
blaekie
10.01.2009 00:46:59

yhtäkkiä ku mä ostin telen se oli 770 eukkaa, ja nyt se on 836 eukkaa, eli voitin reilu kuuskymppiä, kyllä kannatti
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Eemil
10.01.2009 01:22:35 (muokattu 10.01.2009 01:27:25)
Pitäskö velottaa sitten kuukauden päästä kun tuote on varastossa ja hinta on pompsahtanu 10 prosenttia? Vois moni perua kaupat.

Ei tietenkään näin, vaan silloin kun kaupat tehdään niin samalla myös hinta sovitaan. Tämä hinta sitten veloitetaan kun sille rahalle saa jotain vastinetta, eli kun myyjällä on toimittaa tavara. Valuuttakurssien muutokset eivät ole myyjän vastuulla, vaan asiakkaan on otettava riski siltä osin. Myyjän taas olisi hyvä tästä seikasta tiedottaa ja varsinkin noiden toimitusaikojen kanssa olla rehellinen.

Tämähän on juuri oikea tapa. Kumpikin osapuoli tietää tasan tarkkaan, millä hinnalla kauppa syntyy. Itse ainakin hyväksyin tietoisesti riskin, että joudun odottamaan toimitusta ehkä pidempäänkin, kun hinta kerran oli sopiva. Näillä näkymin 19.1. pitäisi paketin lähteä tulemaan.

Ihmettelen kyllä tätä käsitystä. Kyllä vaikkapa mulla olis ollut sille vähän päälle tonnille muutakin käyttöä tänä aikana mitä olen tilaustani odotellut joulukuun alusta saakka. Tosiasiahan on se, ettei DV ole vielä myynyt minulle yhtään mitään mutta silti sillä on rahat ja se on täysin väärin. Vielä enemmän väärin on se, että DV voi milloin tahansa peruuttaa tilauksen ja palauttaa rahani, jolloin tässä tapauksessa menettäisin yli 100€.

Se nyt on vain tosiasia, että kaikenlainen kaupankäynti maailmassa perustuu rahaan. Mitä enemmän esim DV:llä on rahaa, sen suurempaa bisnestä se voi tehdä ja sitä kautta suurempia voittoja. Oletetaan, että DV:llä on vaikkapa miljoona euroa rahaa asiakkaiden etukäteen maksamista tilauksista. Oletetaan, että DV pitää huolta, ettei sisällä olevan rahan määrä koskaan laske alle tuon miljoonan. Tämä onnistuisi vaikkapa juuri toimitusaikoja venyttämällä varsin helposti. Tässä tapauksessa DV yksinkertaisesti voisi siis sijoittaa tuon miljoonan ihan mihin tahansa, vaikka ostaa ässäarpoja jos siltä tuntuu.

E: Ässäarpavertaus on ehkä hieman huono.

Mutta: Jos vaikka minä pyörittäisin samalla periaatteella bisnestä ja mulla olisi tuo minimissään miljoonan euron puskurirahasto niin voisin vaikkapa laittaa sen miljoonan 5% vuosikorolliselle säästötilille ja voisin elellä pelkillä koroilla varsin mukavasti tekemättä yhtään mitään. 50 000e vuodessa on ihan kiva vuositulo jo.
_Petri_
10.01.2009 04:49:52

Ihmettelen kyllä tätä käsitystä. Kyllä vaikkapa mulla olis ollut sille vähän päälle tonnille muutakin käyttöä tänä aikana mitä olen tilaustani odotellut joulukuun alusta saakka.

Juu, onhan se niinkin. Rahalla on aika-arvo ja käyttöarvo. Aika-arvo yli ajan alenee, jos raha on kiinni tuottamattomassa kohteessa. Mutta edelleen, kuten sanoin jo aiemmin, olen valmis ottamaan sen riskin että toimitusaika on tuntematon (oletettavasti kuitenkin korkeintaan kuukausia), jos hinta on tilaushetkellä mielestäni sopiva.

Tosiasiahan on se, ettei DV ole vielä myynyt minulle yhtään mitään mutta silti sillä on rahat ja se on täysin väärin.

Luitko toimitusehdot ennen tilausta? En minäkään, mutta silti mielestäni on ok, että tilaus laskutetaan ennen toimitusta. Näin ostaja ja myyjä tietävät tarkkaan mitä myydään ja millä hinnalla. Jos tilaus laskutettaisiin sitten kun tavarat lähtevät, voisi hinta olla valuuttakurssivaihtelun vuoksi mitä tahansa. Yksittäisellä agentilla ei ole useinkaan mahdollisuutta, osaamista tai halua suojata pienehköä tilausta kurssivaihtelun varalta.

Vielä enemmän väärin on se, että DV voi milloin tahansa peruuttaa tilauksen ja palauttaa rahani, jolloin tässä tapauksessa menettäisin yli 100€.

Tämä olisi jo oikeasti perseestä ilman pakottavaa syytä.

Se nyt on vain tosiasia, että kaikenlainen kaupankäynti maailmassa perustuu rahaan.

Ai. Tämäpä yllätys!

Mitä enemmän esim DV:llä on rahaa, sen suurempaa bisnestä se voi tehdä ja sitä kautta suurempia voittoja.

Jep. Velkavivutus on aivan normaali ja hyväksyttävä liiketoiminnan osa.

Oletetaan, että DV:llä on vaikkapa miljoona euroa rahaa asiakkaiden etukäteen maksamista tilauksista. Oletetaan, että DV pitää huolta, ettei sisällä olevan rahan määrä koskaan laske alle tuon miljoonan. Tämä onnistuisi vaikkapa juuri toimitusaikoja venyttämällä varsin helposti. Tässä tapauksessa DV yksinkertaisesti voisi siis sijoittaa tuon miljoonan ihan mihin tahansa, vaikka ostaa ässäarpoja jos siltä tuntuu.

E: Ässäarpavertaus on ehkä hieman huono.

Ihan hyvä vertaus se on. Sitä en kiistä, etteikö tahallinen tilausten toimitusten viivästäminen olisi edelleenkin perseestä ja väärin. Mielestäni on kuitenkin edelleen hyväksyttävää, että asiakkaan kannettavaksi jää riski toimitusaikojen venymisestä ainakin tapauksissa "3-12". Ei kauppa voi pitää ääretöntä varastoa, ja jos tukkuri ei toimita romuja kaupalle, niin eiootahan kauppa joutuu myymään.

Mutta: Jos vaikka minä pyörittäisin samalla periaatteella bisnestä ja mulla olisi tuo minimissään miljoonan euron puskurirahasto niin voisin vaikkapa laittaa sen miljoonan 5% vuosikorolliselle säästötilille ja voisin elellä pelkillä koroilla varsin mukavasti tekemättä yhtään mitään. 50 000e vuodessa on ihan kiva vuositulo jo.

Johtopäätös: perusta oma kauppa ja elele koroilla ;)

Ps. Täyttä perspaskaahan se on, että sulle kävi noin. Toivottavasti homma toimii paremmin jatkossa. Tai ainakin mun Orangen kanssa. Hoho!
PROG OUT WITH YOUR FROG OUT #m.net-ilta
Twinkle
10.01.2009 10:20:25
varsinkin noiden toimitusaikojen kanssa olla rehellinen.

Todennäköisesti myyvä firma on niin rehellinen kuin se vain pystyy toimitusaikojen suhteen olemaan. Jos toimitusaika on 3-12 päivää out-of-stock -tuotteille niin se todennäköisesti tarkoittaa sitä että tukkurit ovat ilmoittaneet tuotteiden saapumisesta tiettyyn aikaan mennessä eikä viivästykset ole välttämättä puljusta enää itsestään kiinni. Mitä taas siihen in-stock -kamaan tulee mitä ei pystytä toimittamaan, niin tuo tekee joka tapauksessa kauppaa koko eurooppaan ja todennäköisesti niidenkään varastotilanne ei ole ihan täysin reaaliaikainen, etenkin kun samalla lafkalla on 8 kivijalka-liikettä pitkin britanniaa. Siitä huolimatta että niillä on paljon liikkeitä plus webbikauppa eurooppaa varten, niin ne ovat siltikin samojen tukkureiden alaisia kuin muutkin liikkeet. Jo kotosuomesta tiedetään, niin yleisin syy miksi kamaa ei voida toimittaa ei ole myyjän kyvyttömyys vaan lähinnä se, että kamaa ei yksinkertaisesti ole saatu varastoon.

Mitä taas valuuttakurssien heilahteluun tulee, niin ei ne siihen voi vaikuttaa. Ne on britanniassa, tekevät kauppaa punnissa ja jos sieltä euroalueelle tilataan niin hinnat menee puntien mukaan. Se on aika perusjuttu. Tämäkin vielä kerrotaan Checkoutin alussa, käyttäjäehdoissa tästä kerrotaan myös. Käyttäjäehdoissa kerrotaan myös tuosta etukäteen laskuttamisesta, joten ne eivät sen puolesta ole tehneet mitään väärää. Ne antavat mahdollisuuden saada rahat takaisin normaalien kansainvälisten ehtojen mukaisesti, mitkä nyt ei ole ostajan kannalta ne parhaat joskaan niissäkään ei ole mitään epäselvää jos sitoutuu tilaamaan tavaraa.
Eemil
10.01.2009 13:53:16 (muokattu 10.01.2009 13:56:49)
Ps. Täyttä perspaskaahan se on, että sulle kävi noin. Toivottavasti homma toimii paremmin jatkossa. Tai ainakin mun Orangen kanssa. Hoho!

Ei mulla mitään ongelmia tuon kanssa ole. Perehdyin kyllä tomitusehtoihin mutta maksuehtoja en tullut katsoneeksi kun oletin tosiaan että homma toimii perinteisesti niin, että mä annan rahaa ja myyjä antaa kitaran.

Todennäköisesti myyvä firma on niin rehellinen kuin se vain pystyy toimitusaikojen suhteen olemaan.

Mä ihan vakaasti uskon, että näin ei ole, koska epärehellisyys yhdistettynä maksuehtoihinsa takaa niille enemmän rahaa ja se on kuitenkin se, miksi nekin sitä liiketoimintaa harrastavat. Tätäkin ketjua lukiessa voisi päätellä, ettei kukaan koskaan saa tuon 12 päivän sisään ilmoitusta, että tavara olisi lähtenyt liikkeelle. Pitää tietty muistaa, että ne jotka saavat eivät tänne välttämättä sitä julistakaan. :D

Käyttäjäehdoissa kerrotaan myös tuosta etukäteen laskuttamisesta, joten ne eivät sen puolesta ole tehneet mitään väärää. Ne antavat mahdollisuuden saada rahat takaisin normaalien kansainvälisten ehtojen mukaisesti, mitkä nyt ei ole ostajan kannalta ne parhaat joskaan niissäkään ei ole mitään epäselvää jos sitoutuu tilaamaan tavaraa.

Nimenomaan näin. Kysymys kuuluukin: Miksei liike laskuta myymiään tuotteita vasta sitten kun niillä on tavaraa jota toimittaa? Näinhän kuitenkin toimii lähestulkoon kaikki jälleenmyyjät alaan katsomatta ympäri maailmaa.
kLassik
10.01.2009 13:55:40
Tätäkin ketjua lukiessa voisi päätellä, ettei kukaan koskaan saa tuon 12 päivän sisään ilmoitusta, että tavara olisi lähtenyt liikkeelle.

Onpa täällä muutamia tapauksia ollut, kun ovat saaneet tavarat ajoissa.
Eemil
10.01.2009 13:57:34
Onpa täällä muutamia tapauksia ollut, kun ovat saaneet tavarat ajoissa.

Ja pian 1000 kirjoitusta ketjussa. You do the math.
-J.-
10.01.2009 14:01:01
Tätäkin ketjua lukiessa voisi päätellä, ettei kukaan koskaan saa tuon 12 päivän sisään ilmoitusta, että tavara olisi lähtenyt liikkeelle.

Onko kukaan kanssa kirjautuneista käynyt tossa liikkeessä siellä Isolla Saarella? Tietääkö joku miten isolla porukalla/tiloilla tää pulju oikeasti toimii? Tilauksia kun on...noh...sanotaa REIPPAASTI varmana käsiteltävänä.
Vierii kyynel, vierii toinen, vierii silmistä vesi veden jälkeen. Kotiteollisuus - Tuonelan Koivut.
konnamatti
10.01.2009 15:06:46
Ei tietenkään näin, vaan silloin kun kaupat tehdään niin samalla myös hinta sovitaan. Tämä hinta sitten veloitetaan kun sille rahalle saa jotain vastinetta, eli kun myyjällä on toimittaa tavara.

Niijoo noin se ois vielä parempi. Arvasin etten älynny taas jotain.

Ite sain kyllä romut niin nopeasti kun nyt realistisesti pysty olettamaan. Katellaan nyt miten tuon palautuksen kanssa menee.
Twinkle
10.01.2009 15:14:02 (muokattu 10.01.2009 15:15:41)
Mä ihan vakaasti uskon, että näin ei ole, koska epärehellisyys yhdistettynä maksuehtoihinsa takaa niille enemmän rahaa ja se on kuitenkin se, miksi nekin sitä liiketoimintaa harrastavat. Tätäkin ketjua lukiessa voisi päätellä, ettei kukaan koskaan saa tuon 12 päivän sisään ilmoitusta, että tavara olisi lähtenyt liikkeelle. Pitää tietty muistaa, että ne jotka saavat eivät tänne välttämättä sitä julistakaan. :D

3-12 päivää on todennäköisesti joku sellainen tieto, minkä heidän maahantuojansa antaa ja se on ns. paras arvaus. Epärehellisyydestä on vaikea puhua siinä vaiheessa, kun ne kuitenkin rojut toimittavat ennemmin tai myöhemmin ja sieltä saa myös rahat takaisin halutessaan.

Nimenomaan näin. Kysymys kuuluukin: Miksei liike laskuta myymiään tuotteita vasta sitten kun niillä on tavaraa jota toimittaa? Näinhän kuitenkin toimii lähestulkoon kaikki jälleenmyyjät alaan katsomatta ympäri maailmaa.

Ei tuo ole todellakaan mikään uniikki tapa, yhdysvalloissa sangen iso osa jälleenmyyjistä toimii noin. Lisäksi likvideetti on tarpeen jos pitää ostaa kamaa sisään, mutta ei sekään auta jos maahantuoja toimittaa tyhjää arpaa.

Sieltä saa tosiaan rahansa veks jos haluaa, jos odottaa tarpeeksi pitkään niin sieltä voi jopa saada kurssivoittoa että sinänsä en näkisi isoa ongelmaa. Tottakai tuo tympii yksilön tasolla että tuotteet ei saavu, rahat on jumissa ja maailmantalous voi palauttaa jopa vähemmän rahaa kuin sinne laitettaessa, mutta se nyt on vain takaisku tässä hommassa jonka mahdollisuuteen jokainen toivottavasti varautui ainakin henkisesti.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)