Vanalkar 12.12.2003 19:03:51 (muokattu 12.12.2003 19:04:25) | |
---|
Tästä viestistä on "Hoho" bannattu. |
Vanalkar 17.12.2003 19:17:32 | |
---|
Kertokkee nytten, jooko? Tästä viestistä on "Hoho" bannattu. |
Skywalker 27.12.2003 00:54:25 | |
---|
SEllanen inkkaripilli! Polje perkele, polje!! |
Vanalkar 31.12.2003 01:30:44 | |
---|
"Te ette tiedä mitään, minä vielä vähemmän" -Mokoma Tästä viestistä on "Hoho" bannattu. |
Cutter 22.01.2004 22:33:32 (muokattu 22.01.2004 22:34:22) | |
---|
Tämä kuulostaa ihan tavalliselta ruokopilliltä. Muistaakseni sen niminen. Niitä on eri vireisiä. Tämä kuulostaisi olevan aika matalavireinen, eli vähän kookkaampi huilu.N. nokkahuilun kokoinen. Itse olen sellaisen hankkinut musafazerilta, ei ollut kallis. Se on sellanen ruo`osta tehty, eikä sillä voi soittaa kuin pentatonista asteikkoa. Tai sitten tää on vaihtoehtoisesti joku Intialainen puuhuilu.Ne on sit vähän kalliimpia ja vaikeammin löydettävissä, varmaankin En tiä.. "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
Vanalkar 23.01.2004 18:16:00 | |
---|
Tämä kuulostaa ihan tavalliselta ruokopilliltä. Kiitän. Pitääpä käydä katselemassa jospa Kuopiostakin löytyisi kyseinen pilli. Itse en tiedä näistä pilleistä mitään... tinapillikin on täysin outo. Millainen ääni siitä lähtee, mahtaisiko olla jossain ääninäytettä? Ormurin Langi |
Cutter 23.01.2004 23:01:54 (muokattu 23.01.2004 23:03:46) | |
---|
Meinaatko sellasta irkkupilliä? Mä en noista tinapilleistä tiä kauheasti. Onko siinä sellanen aika kirkas, vähän just irlantilaistyylinen saundi? Niitäkin varmaan löytyy musafasulta. Joo, ja Irlannissa on tullu nähtyä sellasia. Et sinne vaan sit. :) Kuuntele jotain irkkulaista pelimannimusaa, siinä ne soittelee niillä tinapilleillä. "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
Vanalkar 24.01.2004 17:47:29 | |
---|
Meinaatko sellasta irkkupilliä? Joo, joku sellainen se on. Eli kuten jo aikaisemmin sanoin, en tiedä siitä mitään. :) Ormurin Langi |
Cutter 24.01.2004 18:27:28 | |
---|
Ne tinapillit on sit aika kapeita, ohuita pillejä. Tinasta tehty. Halpiskopioissa on ainakin suukappale muovia. En sit tiedä onko niitä laadukkaampiakin olemassa... Tai on varmaan, mut minkä näkösiä ne olis... "Jos sinulla on jotain sanottavaa, sano se. Jos ei, älä vaan sitä sano." |
rihmala 16.02.2004 19:23:26 | |
---|
En tiedä minkä maalainen bändi, mutta pilli kuullostaa liettualaiselta puuhuilulta, jolle en nyt muista nimeä. Se on aivan vastaava, kuin tinapillit - mikä tämä huilu ei ole - mutta puinen, minulla on sellainen kotona, mutta ylempi sävellaji. Hieno soundi huilussa ja biisikin oli hyvä!:)Uusi tuttavuus! |
Vanalkar 19.02.2004 10:53:15 | |
---|
En tiedä minkä maalainen bändi, mutta pilli kuullostaa liettualaiselta puuhuilulta, jolle en nyt muista nimeä. Se on aivan vastaava, kuin tinapillit - mikä tämä huilu ei ole - mutta puinen, minulla on sellainen kotona, mutta ylempi sävellaji. Hieno soundi huilussa ja biisikin oli hyvä!:)Uusi tuttavuus! Skyforger on latvialainen. Nyt kun kerran täällä on alan asiantuntija, niin kertoisitko noin yleisesti ottaen mitä kaikkia pillejä/huiluja voi oppia soittamaan (ja jotka kuulostavat myös hyvälle) pienellä treenauksella? Mitä esim. te käytätte musiikissanne? Tinapilli on kaiketi sellainen? Nokkahuilua ei tarvitse mainita. :) Mistä saisin käsiini tuon pillin mikä tuossa kappaleessa soi? Ei varmaan joka musiikkikaupasta löydy? Oppi Fjellet |
Melkein kaikki "kansanhuilut" on soitettavissa nokkahuilupohjalta; tinapillit (jokaiselle sävellajillensa oma), ruokopillit ja ruokohuilut, jollaisia ovat mm. markkinoilla myytävät inkahuilut. Melkein joka maasta löytyy oma vastaava huilunsa niitä voi rakentaa itsekin. Minä en ole mikään asiantuntija - olen kantapään kautta kokeillut kaikenmoisia ja pyytänyt sukulaisia ja kavereita tuomaan matkoiltaan puhaltimia. En muista oman liettualaisen huilun nimeä, muistan vain että se on vaahterasta tehty.:) Se soi samalla periaatteella kahdessa rekisterissä kuin tinapillitkin, eli hiljaa puhaltamalla matalampi reksiteri ja kovaa puhaltamalla noustaan ylärekisteriin. Tinapilleissäkin on eroja ja ne jakavat mielipiteitä. On vaskenvärisiä, jotka ehkä kähisevät enemmän kuin kirkkaat krominväriset. Itse suosin jälkimmäisiä, koska mielestäni ne soivat puhtaammin, eikä niihin tarvitse puhaltaa niin kovasti kuin vaskenvärisiin. Ne vaskiset jotenkin "syttyvät ja lämpiävät" hitaammin. Mutta toiset pitävät niistä juuri siksi.:) Yksi mukava, eikä kovin kallis huilu on tenorinokkis. Muovinen sellainen ei ihan hirveitä maksa ja siinä on samat otteet kuin sopraanossa. Siinä on kaunis, matala ääni ja se on mielestäni aika monikäyttöinen. Aluksi sormet kipeytyvät, kun niitä pitää venyttää soittimen koon vuoksi, ja ala-c on vaikea ottaa puhtaasti, se särähtää helposti, jos ei ole tasainen puhallus, mutta soittimena ja soundina se on mielestäni maukas. |
rihmala 19.02.2004 17:27:58 | |
---|
Niin ja niitä tinapillejä saat kaikista hyvinvarustetuista musa/soitinliikkeistä. Vaskisissa on punainen, muovinen suukappale ja krominvärisissä sininen. Meidän levyiltä voit kuunnella tiniksiäkin. Rouva Kuolema Mp3:na on kotisivuillamme ja se on soitettu pelkillä puhaltimilla. Tosin siinä on muitakin kuin vain tiniksiä. Tin whistle-hakusanalla luulisi löytyvän, tai Irish wind instruments/Irish whistle. Niitä on hieman kalliimpiakin saatavilla, eikä ne maksa paljoa enempää, esim. Clarkson. Niissä on muotoiltu metallikuori ja puinen sisus suukappaleessa. Ne soivat käheämmin ja kauniimminkin, mutta vaativat enemmän puhallusta. Itse laulan myös, joten en voi puhkua keuhkoja pihalle pillin kanssa - laulamisesta ei tule sitten mitään!.) (Ja tinishän aloittaa Titanicin tunnusmelodiankin. Siinä se on hyvin aidon kuuloinen.) |
Vanalkar 19.02.2004 21:47:00 (muokattu 19.02.2004 21:47:12) | |
---|
Kiitän tiedoista. Pitääpä hankkia tuommoinen tinapilli. Ja ehkäpä myös tenorinokkahuilu. Mikä pilli soi muuten kappaleen Mullaksi Maatumaan alussa? Entä Kunnon Mies? Oppi Fjellet |
rihmala 19.02.2004 21:58:55 | |
---|
Mullaksi maatumaan - biisin alussa soi tenorinokkis ja Kunnonmiehessä c-tinapilli. |
rihmala 19.02.2004 22:00:31 | |
---|
Olen hetken onlinessa, jos tahdot jutella tai kysellä, olen tässä... |
Vanalkar 20.02.2004 00:55:02 (muokattu 20.02.2004 00:58:19) | |
---|
Mullaksi maatumaan - biisin alussa soi tenorinokkis ja Kunnonmiehessä c-tinapilli. Tuopa tarkoittaa sitä että tenorinokkahuilu on tinapillin ohella ostoslistalla. :) Oppi Fjellet |