sepsal 09.01.2009 22:12:20 | |
---|
Soitan biisin jonka tallennan USB tikulle ok. Mutta kun haluan kuunnella sen tietokoneella, se soi aivan eri tavalla eli soi, mutta ihmeellisesti? Missä menee pieleen? |
KoskPaavo 09.01.2009 22:15:20 (muokattu 09.01.2009 22:18:21) | |
---|
Hetkinen,, jos sä tallennat sen väärässä muodossa? en muuta osaa sanua. Ai niin, siis tietokoneella, sullahan ei olekaan sama äänigeneraattori siinä tietokoneessa kuin Tyroksessa. Tietokoneen äänikortti voi olla vähän " vanhanaikaisempi" kuin Tyroksessa. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
Niin joo, onko antaa vinkkejä,vai pitääkö vaihtaa äänikortti?
Hetkinen,, jos sä tallennat sen väärässä muodossa? en muuta osaa sanua. Ai niin, siis tietokoneella, sullahan ei olekaan sama äänigeneraattori siinä tietokoneessa kuin Tyroksessa. Tietokoneen äänikortti voi olla vähän " vanhanaikaisempi" kuin Tyroksessa. |
kariniki 09.01.2009 22:50:21 (muokattu 09.01.2009 22:51:58) | |
---|
Tallennat varmaankin soittamasi kappaleen miditiedostona usb-muistiin. Tällöin ei ole ihme, ettei kappale kuulosta miltään tietokoneella. Tallenna suoraan audioraitana, niin kappale kuulostaa tietokoneessa samalta, kuin Tyroksessakin. Tyros 3:ssahan tuo ominaisuus on vakiona. Jos ei onnistu muuten, niin ainakin suoraan Tyroksen kiintolevyyn tallentamalla ensin ja siitä sitten siirtämällä tietokoneelle. Ainakin Tyros 2:ssa oli ko. toiminnolle oma "hd recording"-nappiryhmä. Tarkemmin en osaa auttaa, kun ei kolmosta ole käsillä, mutta manuaalista löytyy varmasti tarkempi ohjeistus näin ensihätään. |
KoskPaavo 09.01.2009 22:53:11 | |
---|
Sorry sepsal , tuota audiotallennusjuttua en tiennytkään, mulla ei oo tuota vehjettä. " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
sepsal 09.01.2009 22:56:04 | |
---|
Tallennat varmaankin soittamasi kappaleen miditiedostona usb-muistiin. Tällöin ei ole ihme, ettei kappale kuulosta miltään tietokoneella. Tallenna suoraan audioraitana, niin kappale kuulostaa tietokoneessa samalta, kuin Tyroksessakin. Tyros 3:ssahan tuo ominaisuus on vakiona. Tarkoitatko siis , HARD DISK RECORDER ja new audio? |
sepsal 09.01.2009 23:00:44 | |
---|
Sorry sepsal , tuota audiotallennusjuttua en tiennytkään, mulla ei oo tuota vehjettä. Tuli hankittua TYROS 3, enkä viä tiedä tuon vehkeen kiemuroita , mutta mitä nyt olen soitellut, niin ei tunnu hassummalta vermeeltä! |
kariniki 10.01.2009 01:54:50 (muokattu 10.01.2009 01:57:19) | |
---|
Tarkoitatko siis , HARD DISK RECORDER ja new audio? Jep. Juuri se. Kiitoksia muistin virkistämisestä ;) On kyllä hyvä soitin, mitä nyt vähän turhan arvokkaan puoleinen omaan makuuni. |
cjomett 11.01.2009 21:17:46 | |
---|
Jos piisi talletetaan Tyroksesta MIDI-raidaksi, toistaa tietokone sen oman äänikortin soundeilla. Ääni on huono, mutta sillä voi esim treenata etänä biisejä. Tosin hyvällä äänikortilla äänikin voi olla kohtuu hyvä. Jos haluat vastaavan äänen kuin soittimessa, tulee piisi äänittää ääniraitamuotoon. Luulisin tämän onnistuvan Tyroksella, koska jo minun PSR-S900 tekee sen tyylikkäästi. |