Antti1 09.01.2009 00:18:47 | |
---|
Jaa'a, mitäpä näistä rummuista tälleen vois sanoa ilman minkäänlaista kontekstia? No kyllä niillä eteenpäin pääsee ihan kelvollisesti. Oliko ne sun käyttämät samplet samoista rummuista äänitetty, vai jotain muita? |
tommiot 09.01.2009 00:29:18 | |
---|
Jaa'a, mitäpä näistä rummuista tälleen vois sanoa ilman minkäänlaista kontekstia? No kyllä niillä eteenpäin pääsee ihan kelvollisesti. Oliko ne sun käyttämät samplet samoista rummuista äänitetty, vai jotain muita? Joo ymmärrän että vaikea sanoa ilman kontekstia, ja ihan turha niitä on ilman kontekstia kummemmin miksatakaan. Kelasin vaan just tota että kuulostaako perusasiat muiden korvaan olevan kunnossa. Samplet on samoista rummuista juu, haettu vaan pikkusen erottelevammat saundit niihin. Gatea ja kompuraa hemmetisti ja EQ:sta yläpäätä jonkinverran. |
Antti1 09.01.2009 00:33:13 | |
---|
Joo kyllä siis tuo on ihan kunnossa, ei mitään vakavaa. Varmasti sitten saa popin seassa hierottua vieläkin paremmaksi. |
jannu 09.01.2009 00:59:02 (muokattu 09.01.2009 01:03:22) | |
---|
Kannattaa varmaan tota panorointia vielä vähän miettiä. Muuten setti on aika kapealla, mutta haikka ja ride hyökkäävätkin sivuilta sit aika räikeästi. EDIT: Muuten kyllä ihan terveen kuuloista settiä. Ja mukavaa myös, että rummutkin ovat suht vireessä ja ilmeisesti myös riittävässä hintaluokassa, samoin pellit. "Hi Wuss-man! We love you Batman!" |
Antti1 09.01.2009 01:03:51 | |
---|
Kannattaa varmaan tota panorointia vielä vähän miettiä. Muuten setti on aika kapealla, mutta haikka ja ride hyökkäävätkin sivuilta sit aika räikeästi. Kas kummaa. Ei luurit päässä tullut kiinnitettyä huomiota, mutta niinhän tuo onkin. Miten tuo peltiosasto on äänitetty muuten? |
KaRa 09.01.2009 16:40:18 | |
---|
Kokemuksia Fostexin MC10ST -mikeistä? Hintahan on erittäin kohdallaan, mutta mitenkä laatu on siihen suhteessa? Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
tommiot 09.01.2009 19:07:21 (muokattu 09.01.2009 19:08:27) | |
---|
Kannattaa varmaan tota panorointia vielä vähän miettiä. Muuten setti on aika kapealla, mutta haikka ja ride hyökkäävätkin sivuilta sit aika räikeästi. EDIT: Muuten kyllä ihan terveen kuuloista settiä. Ja mukavaa myös, että rummutkin ovat suht vireessä ja ilmeisesti myös riittävässä hintaluokassa, samoin pellit. Itseasiassa peltiosasto on jotain Orionia, eli aikas halpista. Mutta kannut on Taman Artstar II, eli joku 80-luvun lippulaivamalli. Hyvä että vire kuulostaa järkevältä, sillä olen juuri itse opetellut virittämään rumpuja, kun tuntuu ettei rumpalit yleensä osaa... Kalvot tosin olis voinu olla uudemmatkin, mut ei oo ihan ilmaista vaihtaa kuuden tomin ja kahden basarin settiin kalvoja. Overheadit on KM184-pari AB-mikityksellä (poimin pelkkiä peltejä) reilun metrin päässä snaresta, ja tilamikit oli GAP R2 nauhamikit 3x overheadien etäisyydellä snaresta ja saman verran toisistaan. Tsekkailen noi panoroinnit, tuli varmaan illalla väsyneenä mokattua jotain. |
Joo hehheh unohtu laittaa rinnakkaiskompuran sendien panoroinnit, eipä ihme että oli kaikki aika keskellä. |
jannu 10.01.2009 17:19:29 | |
---|
Joo hehheh unohtu laittaa rinnakkaiskompuran sendien panoroinnit, eipä ihme että oli kaikki aika keskellä. Ei sillä sikäli mitään väliä ole, jos rummut ovat kapeat, kunhan ovat yhdenmukaiset kun muuten oli noin luomua. "Hi Wuss-man! We love you Batman!" |
K3babi 10.01.2009 21:37:56 | |
---|
Pystyykö kitarat soittaa tuon line6 pod x3 läpi? |
Antti1 10.01.2009 21:45:23 | |
---|
Pystyykö kitarat soittaa tuon line6 pod x3 läpi? Ehdottomasti ei ja manuaalia/nettisivuja/yms. ei kannata lukea. Kannattaa oikeasti nähdä vähän vaivaa elämän eteen, vastaus löytyy vaikka valmistajan nettisivuilta. |
K3babi 11.01.2009 01:10:01 | |
---|
Mitenkäs nuo line6 toneportit sitten noidin äänityshommiin soveltuu? |
jannu 11.01.2009 01:32:57 | |
---|
Mitenkäs nuo line6 toneportit sitten noidin äänityshommiin soveltuu? Riippuu varmaan vähän noidista ja siitä mitä noidi haluaa tehdä ja saada aikaan. "Hi Wuss-man! We love you Batman!" |
gunner 11.01.2009 02:56:19 | |
---|
Mites kannattaa panoroida biisin introssa kitarat, kun toinen on selkeästi liidikitara, joka vetää yksinkertaista riffiä, ja toinen kitara vain komppaa sointuja basson perässä? Saundi on melkosen hard rock särökitaroilla, ja iso saundi jenkkityyliin olis ilo korvalle. Kitarathan vois periaatteessa laittaa yksinkertaisesti vasemmalle ja oikella, mutta häiritseekö se, kun liidi puuttuu toiselta puolelta? Toinen vaihtoehto on laittaa molemmat kitarat äärilaitoihin, ja laittaa johonkin 50% paikkeille niiden tuplaukset, vastakkaisille puolille. Kolmas, jota mietin, on laittaa riffi keskelle, ja pistää komppi tuplauksen kanssa vasemmalle ja oikealle. Onko näistä joku yleisesti se-paras-juttu, vai onko joku vielä parempi vaihtoehto tiedossa? Äänittämään päästään vasta ensiviikolla, mutta tekee mieli jo valmiiksi miettiä panorointeja ja muita miksauksen osalta. "Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen |
KaRa 11.01.2009 13:20:34 | |
---|
Jos ei löydy kokemuksia Fostex MC10ST mikkiparista niin suositelkaaha jotain muuta? tulisi pääosin kitaran (sähkö, akustinen) äänittämiseen, mutta myös periaatteessa kaikenlaisten muidenkin soittimien äänittämiseen, mutta ei laulun. Ei tarvitse mitkään ûber mikkipari olla, mutta kuitenkin sellaset ettei iha heti tarvitse vaihtaa... eli periaattees jotenkin pitäs pärjätä. Hinta jotain parisataa korkeintaan. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
tommiot 11.01.2009 17:50:07 | |
---|
Ei sillä sikäli mitään väliä ole, jos rummut ovat kapeat, kunhan ovat yhdenmukaiset kun muuten oli noin luomua. Kyllä mä meinaan ne aika leveälle vetää. Tai sen verran leveälle kuin pystyy niin että erottuu vielä sivuille panoroiduista kitaroista. Vaan millähän noita prosessois, tollanen luomumeininki kun ei kuitenkaan oikein sellasenaan toimi metallissa. Oon kelannut että jos jopa sais tehtyä pikkusen yliampuvat digitaalikaikusaundit 80-luvun metallibändien (Savatage, Exodus, Annihilator esimerkkeinä) tyyliin, mutta kun ei oo taitoja... :) Vitusti hallia gaten kera vaan snareen ja tomeihin ja lisää kompuraa? |
Antti1 11.01.2009 18:27:15 | |
---|
Vaan millähän noita prosessois, tollanen luomumeininki kun ei kuitenkaan oikein sellasenaan toimi metallissa. Ootko koittanut ikinä mitään plugaria, joka käsittelee äänen alukkeita ja sointia? Esimerkiksi Dominion tekee tuota, mutta en tiedä onko muuna kuin vst:nä saatavilla sitä. Tollaisella vois saada metalliin sopivaa iskua soundiin, jos sitä kaipaa. Oon kelannut että jos jopa sais tehtyä pikkusen yliampuvat digitaalikaikusaundit 80-luvun metallibändien (Savatage, Exodus, Annihilator esimerkkeinä) tyyliin, mutta kun ei oo taitoja... :) Vitusti hallia gaten kera vaan snareen ja tomeihin ja lisää kompuraa? Jotain hyvää kaikua ja gatea kaikuun. Sähän voit koittaa kompressoida sitä kaikuakin erillään, muuttaa sitä kaikua aika huomattavasti. Jos sellaista tussahdusta hakee, niin jotkut ovat lisänneet ainakin valkoista kohinaa mukaan signaaliin. Varsinkin virppaan. Mä en sit taas oo oikein keksinyt ikinä miten toi ois helppoa toteuttaa. Neuvoja kaipaan siihen minäkin, jos jollain on antaa. |
tommiot 11.01.2009 22:04:22 | |
---|
Ootko koittanut ikinä mitään plugaria, joka käsittelee äänen alukkeita ja sointia? Esimerkiksi Dominion tekee tuota, mutta en tiedä onko muuna kuin vst:nä saatavilla sitä. Tollaisella vois saada metalliin sopivaa iskua soundiin, jos sitä kaipaa. Juu on mulla Bittersweet II, jolla saa korostettua tai leikattua transientteja. Vois kokeilla ajaa snaremikit ja triggeri ryhmään ja heittää sitten tuota siihen.
Jotain hyvää kaikua ja gatea kaikuun. Sähän voit koittaa kompressoida sitä kaikuakin erillään, muuttaa sitä kaikua aika huomattavasti. Jos sellaista tussahdusta hakee, niin jotkut ovat lisänneet ainakin valkoista kohinaa mukaan signaaliin. Varsinkin virppaan. Mä en sit taas oo oikein keksinyt ikinä miten toi ois helppoa toteuttaa. Neuvoja kaipaan siihen minäkin, jos jollain on antaa. Joo voishan sitäkin kokeilla, jos keksis jotain siistiä. |
Antti1 11.01.2009 23:57:22 | |
---|
Juu on mulla Bittersweet II, jolla saa korostettua tai leikattua transientteja. Vois kokeilla ajaa snaremikit ja triggeri ryhmään ja heittää sitten tuota siihen. Mä en jostain syystä pitänyt tuosta Bittersweetistä, teki soundista jotenkin ihmeellisen ja käytettävyys oli jotenkin... No, ehkä oon vaan tottunut siihen Dominioniin ja osaan sitä käyttää paremmin. |
Werihukka 12.01.2009 14:38:51 (muokattu 12.01.2009 14:43:02) | |
---|
Joo voishan sitäkin kokeilla, jos keksis jotain siistiä. Jos kerran semmosta vanhanliiton virvelikaikua oot hakemassa, niin ei kannata liikaa leikata yläpäätä pois siitä kaiusta. Yks kikka mitä kannattaa myös kokeilla, on jollain plugarilla puottaa bittisyvyyttä 16 tai jopa 8:aan bittiin siitä kaiusta. Saattaa tehdä ihmeitä tai sitten olla tekemättä, riippuu että kuinka paljon sitä kaikua tykkää pistää jne. |