trunkki 08.01.2009 22:57:56 | |
---|
Vaihdoin kitaraan Heavy Weight Guitar Boomers kielet, 1. kieli on .010 ja 6. kieli onkin jo .060 paksunen. Koitin jotain uutta, siis paksumpia kieliä. Nyt kun olen virittänyt ne perus vireeseen, niin talla on noussut reilusti ylöspäin, ollen perällä jo vajaan 1 cm ilmassa, kielet vetää sitä niin voimakkaasti. Tekeekö tämä huonoa tallalle? Kannattaako ottaa kielet pois ja vaihtaa ihan perus setti takasin? Näyttää meinaan melko rajulta.. :) |
Antti1 08.01.2009 22:59:02 | |
---|
Säädä se talla alemmas jousista. |
Punisher 09.01.2009 02:10:43 (muokattu 09.01.2009 10:41:53) | |
---|
No varmastikin näyttää rajulta. Ilmeisesti kyse on kelluvasta tallasta, joten sujautapa yksi ylimääräinen jousi sinne alle, pleksin taa. Jos ei vieläkään asetu kannen suuntaisesti, niin ruuvaa niitä ruuveja kireämmälle jonnin verran (tämä vain hienosäätöön) tai laita vaihtoehtoisesti yksi springi lisää, jos talla on vieläkin helvetisti kenollaan. Edit: Ja joo, enpä hoksannut tuota virettä katsoa ollenkaan. Itselläni on 10-52 -setti puolikas standardivireestä alaspäin ja kielet on suhteellisen jäykät näin. Ei kyllä mitään järkeä virittää normaaliin noin paksuilla matalilla kielillä. "There is no need for torture: hell is other people."
- Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944) |
pekurides 09.01.2009 05:43:19 | |
---|
Kyllä sen kolmellakin jousella pitäs saada hollilleen mutta unohda hyvä mies suosiolla normivire nuinkin paksulla alapäällä, saat sen jälkeen säätää sitten kaulankin uudestaan. Minä olen tykännyt 10-60 setillä d ,c#,c normivirettä tai sitten dropattuna tuo toimii mainiosti. Normi e ja d# tuppaa oleman hiukan liian jäykkä tatsi mielestäni ja saat tehdä koko päivän hommia että saat tallan ja kaulan säädettyä kun hiukan epäilen että ei kovinkaan tuttua homma entuudestaan..... ps. katso ylhäältä kitaran säätö FAQI , siinä on jonninmoinen savotta edessä tuon tallan säätelemisessä. älä luovuta :) Tunteella päin vittua. |
Moimies 09.01.2009 07:52:31 | |
---|
10-60 perusvireessä? Huhhuh, itse uskallan korkeimmillaan virittää D:hen tuolla setillä. |
trunkki 09.01.2009 14:57:37 | |
---|
Selvä kiitos vastauksista, nyt tuli selväks tuokin asia ja kitarakin pelastui rääkiltä :) |
Decadetroll 09.01.2009 15:12:25 (muokattu 09.01.2009 15:14:32) | |
---|
No kyllähän tuo .60 menee vielä helpostikkin normivireessä, itselläni oli seiskakielinen, jossa E kieli oli .60 ja pidin sitä ihan normaalissa E (tai no siis B) vireessä.. B kieli oli jotain .70 tai hieman yli.. Joitain floikallisiakin kitaroita olen pitänyt E:ssä tuolla .60 kielellä, se on vaan säätökysymys. Tokihan se aika jymäkkä on, mutta mihin vaan on tottunut. Sivuhuomautuksena.. Zakk Wyldehän pitää tuota .10-.60 settiä ihan perusvireissä ja 11-70 settiä sitten jossain droppijutuissa ja vähä alavireisemmissä. I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity! |
Terry Pantheras 09.01.2009 15:28:28 | |
---|
No kyllähän tuo .60 menee vielä helpostikkin normivireessä, itselläni oli seiskakielinen, jossa E kieli oli .60 ja pidin sitä ihan normaalissa E (tai no siis B) vireessä.. B kieli oli jotain .70 tai hieman yli.. Joitain floikallisiakin kitaroita olen pitänyt E:ssä tuolla .60 kielellä, se on vaan säätökysymys. Tokihan se aika jymäkkä on, mutta mihin vaan on tottunut. Sivuhuomautuksena.. Zakk Wyldehän pitää tuota .10-.60 settiä ihan perusvireissä ja 11-70 settiä sitten jossain droppijutuissa ja vähä alavireisemmissä. No se on vähän myös mihin nakit taipuu... Mulla on vanhana kalliokiipeilijänä vahvat näpit, mutta silti 10-52:t on maksimipaksuudet mulle perusvireeseen. Toisessa bändissä käytän 11-56-settiä kokosävelaskel alaspäin (eli D) ja ala-E droppi-C:nä. Joo, olipas tosi paljon asiaa... :D Höpsis töppöseen! |
Ei toi 60 ala-E oo vielä mikään mahdoton, soi jämäkästi, varsinki 24,75 mensuurilla vielä jees. Joskus käyttelin paria kitaraa D-vireessä 13-64 seteillä ja ne soi aika mahtavasti. Oli vähän liian paksut jo paahtosahailuihin, mutta loistavat vähän rokimpeihin meininkeihin. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |