Aihe: L&R Audio
1
Dugeroow
12.01.2009 09:57:32 (muokattu 12.01.2009 10:02:53)

Tervehdys. Itsehän olen jossain määrin puolueellinen vastaamaan kysymykseen kun loppusyksystä/alkutalvesta päädyin kyseisen valmistajan järjestelmän hommaamaan. Yhdestä referenssilistalta löytyvän bändin miksaajalta sain sen verran hyvää argumentointia kaiuttimien puolesta ja yksi miksattu veto sekä satunnaiset kuulemiset aiemmin riittivät minut vakuuttumaan tekemään ostopäätöksen.

http://www.lraudio.fi/index.php?opt … w=article&id=151&Itemid=168

Kyseessähän on suomalainen merkki joka tarkoittaa käytännössä sitä että kaiuttimet on Suomessa suunniteltu ja Kiinan tehtaalla sitten valmistettu. Tämä ei sinällään ole mitään uutta koska näin toimii nykyään käytännössä kaikki muutkin valmistajat paria poikkeusta lukuunottamatta. Homma toimi itse valmistajan kanssa hyvin, setin mukana sain valmistajan suositukset prosessoriin kokeiltavaksi ja ihan hyvinhän ne tuntui pelittävän. Päätettä ja prossua olisi heidänkin kautta saanut samaan pakettiin ja oma ratkaisu oli sitten päätteet yläpäille ja ajaa subeja niillä mitä reservistä sattui valmiiksi löytymään.

Ihan hirveän montaa vetoa setin kanssa minulla ei ole vielä takana mutta tässä on jotain plussaa ja miinuksia.

+ Herkkyys. Kaiuttimien herkkyys on hyvin asiallinen eli ei tarvita massiivista päätearsenaalia
+ Äänen selkeys ja tarkkuus

- Hieman terävä diskanttitoisto, tämän saa kyllä prossulla hyvin hanskaan jos vaan jaksaa nähdä hieman vaivaa ennen ekalle keikalle menoa
- subiosastolta puuttuu se ihan viimeisin napakkuus. Tässä pitää ottaa huomioon se että nuo minun aikaisemmin käytössä olleet ja vieläkin varastosta löytyvät subit ovat kyllä olleet jotain todella parhautta ja vertaankin nyt niihin. Jos verrataan saman hintaluokan yleiseen tasoon niin siihen verrattuna nämä ovat omasta mielestäni kuitenkin ihan hyvät
-paino

Ei nämä omassa asteikossani vielä aivan L'Acoustiqin rinnalle kiivenneet mutta hoitaa kyllä hyvin homman verrattuna näihin perusmerkkejen paremman sarjan kaiuttimiin kuten HK, JBL tai Turbosound.
Tässä jotain ajatuksia. Jarno.
Marzi
12.01.2009 15:27:42

Noi referenssilistat on kyllä jäätäviä. Noi ei sinänsä kerro mistään mitään. Se, että joku artisti on joskus ollut keikalla, jossa on ollut jotain vehkeitä ajossa ei tarkoita, että ne olisi a) artistin valinta b) hyviä. Monesti näkee myös tavarantoimittajatasolla, että ollaan tehty sitä ja tätä starabändiä vaikka todellisuudessa on tehty yksi, ensimmäinen ja viimeinen keikka, samalla kertaa. Et pienellä varauksella...
Liikaa on tarpeeksi.
jsavela
15.01.2009 22:43:38
Noi referenssilistat on kyllä jäätäviä...

Tosta referensilistasta löytyy näköjään yksi munkin tekemä keikka. En kyllä myönnä sanoneeni hyvää enkä pahaa, enkä muista olisko pitänyt jotain sanoa. Setti oli muistaakseni aika erikoisen alhaalla roikkumassa.
Roberto
16.01.2009 12:23:53

Onks Damn Seagulls muuttanu sveduihin? Löytyy tuolta ulkomaan listalta :D
pitk
16.01.2009 22:19:04

Onks Damn Seagulls muuttanu sveduihin? Löytyy tuolta ulkomaan listalta :D

Eiks lokit lentele ruåtsin lauttojen perässä?
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Kalkutan Konepaja
Roberto
17.01.2009 09:21:27

Eiks lokit lentele ruåtsin lauttojen perässä?

Totta! Siitähän se nimi tuleeki.. (EST)
mtukia
12.02.2009 13:53:09
Yhdellä keikalla olen kyseisillä kamoilla vetänyt, en yleensäkään ole erityisen ahdasmielinen kaluston suhteen joten vaikka kyseessä oli iso lava ja olin kuullut erinäisiä mielipiteitä ko. merkistä päätin lähteä ilman ennakkoluuloja monitoritontille. Soundi niissä kulmissa ei ollut mitenkään erityisen huono muttei myöskään edustanut sitä kirkkainta kärkeäkään, painetta sen sijaan ei irronnut hirveesti. Sellanen aikalailla vastaavan tuntuinen tatsi kun jotku halvat aktiivimuovikailottimet (esim db technologies) olis ollu lauteilla. Rumpufillinä toimi siivu sitte ihan "oikeeta" PA:ta, ulkoapäin näytti nexon alphan-sarjan kopiolta mut soundi ei sitte ollu ihan lähellä. Aika kiree yläkerta jota ei saanu kuriin graafisella ilman että sieltä katosi sitte kaikki kirkkaus. Sivufilleinä oli roikkumassa samanlaiset ratkaisut jotka toimi kulmina, subiosastossa oliki sitte astetta järeemmät vaihtoehdot. Muistaakseni samoja subeja oli sitte PA:ssa, eli kaappi oli 2x18" ja niitä oli 2 molemmilla puolilla. Botnea tuli siis riittävästi mutta se yläkerta oli aika heiveröinen sen rinnalla. Tuohan nyt ei sitte sinällään itse keskusteluun kuulu, enempiki asennuskämmi/väärä yläkerta valinta. Ihan ei kaikkea sitä sinne poppareille saanu mitä olis halunnu mut ei nyt mikää paskanmakukaan jääny. Sanotaan näin et raideriin en niitä laittas enkä välttis halua niitä keikoilleni saada muutenkaan mut varmaan jossain harrastelujutussa menee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)